![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2581 | |
|
Banneling
|
Ik ben benieuwd of er nu ook nog reactie op komt.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2582 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een misdaad? Een crimineel feit dus. En welke gevangenis straf moet dan volgens jou staan op bv zeggen dat alle Hollanders pinnen zijn of Amerikanen zijn oorlogszuchtig? Dat het verkeerd is weet iedereen, maar om er nu een misdaad van te maken? Als je echte criminele feiten toeschrijft aan een minderheid...sorry maar dan vind ik vreemd dat je veralgemenen door een minderheid wel zo erg vind.
|
|
|
|
|
#2583 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met welk deel ga je niet akkoord?
|
|
|
|
|
#2584 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
1. Cijfers
2. Maakt het iets uit wie de slachtoffers zijn? 3. Al jaren is bekent dat mensen geen aangifte meer doen omwille van straffeloosheid. Is dit dan niet een selectie en dus "EEN" realiteit?
|
|
|
|
|
#2585 | |
|
Banneling
|
Ik had het er nochtans bij geciteerd; dus nog maar eens.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2586 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah, dus enkel het woordje "een" en "de". Ok, als het dat maar is.
|
|
|
|
|
#2587 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
"En als ze veralgemenen...waarom doen ze dat...toch omwille van deze feiten." Maar niet waarom ze niet veralgemenen voor een andere groep. Citaat:
Natuurlijk is dit een misdaad. Stel je voor dat rechters zich daaraan bezondigen. Ik vind iedere veralgemening erg. |
||
|
|
|
|
|
#2588 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2589 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar hoef ik niet voor in de kopjes te kijken, dat is gewoon de logica zelve...en waarom ze dat bij autochtonen niet doen...???Geen flauw idee, buiten wat ik denk, maar om zeker te zijn moet je zo iemand vinden en het aan hem/haar vragen. Euhm, er is hier niemand die een allochtoon in de rechtbank door veralgemening aan het veroordelen is om een celstraf te geven e; Het gaat hier puur en simpel om een uitspraak, niet meer en niet minder. Beoordelen of veroordelen zijn wel een heel groot verschil e kerel. Tja, maar gaat het nu om rechters welke onschuldige allochtonen veroordeeld en in de cel stopt? Trouwens er bestaat nog zoiets als bewijzen in een rechtszaak e. Tja, ik vind veralgemening ook erg en fout, maar criminele feiten kan je het toch niet gaan noemen. Wat heb je liever in huis, iemand die je living aan het leeghalen is en jou bedreigd terwijl hij ermee bezig is of iemand die jou een veralgemening opplakt? Nogal duidelijk niet?
|
|
|
|
|
#2590 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 8 mei 2010 om 15:18. |
||
|
|
|
|
|
#2591 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De gepleegde feiten is de realiteit.
Dat teveel gepleegde feiten door allochtonen zijn gepleegd is de realiteit. Dat de gevangenissen als gevolg vol allochtonen zitten is de realiteit. En dat er meer en meer mensen daarom iets krijgen tegen allochtonen is de realiteit. De gepleegde feiten is een realiteit. Dat teveel gepleegde feiten door allochtonen zijn gepleegd is een realiteit. Dat de gevangenissen als gevolg vol allochtonen zitten is een realiteit. En dat er meer en meer mensen daarom iets krijgen tegen allochtonen is een realiteit. Is voor mij in de praktijk nethetzelfde hoor. Mensen hebben er evenveel last van.
|
|
|
|
|
#2592 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zag dat je dit blijkbaar liet links liggen.
Laatst gewijzigd door illwill : 8 mei 2010 om 15:17. |
||
|
|
|
|
|
#2593 | |||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
De kerk aanvaardt de scheiding; voor zover ze niet anders kan. Onderwijl subsidiëren wij de Kerk en andere religies; het Katholieke onderwijs; en hebben we verkozenen van een partij die een religie in haar naam draagt. Er is ook een dag in het jaar waarop alle hoogwaardigheidbekleders (ook de atheïsten) in de kerk op de eerste rij zitten om onze koning te vieren! Seculier? Toch nog niet voor 100% Citaat:
http://yelloman1.blogspot.com/2008/0...-neonazis.html Neem de moeite om de video te bekijken en vooral te beluisteren. En lees ook eventjes : http://yelloman1.blogspot.com/2007/0...-neonazis.html Citaat:
Mijn punt is ""Maar blijkbaar fixeer jij je alweer op die ene extrimistische minderheid; en sluit je je ogen voor een andere extrimistische minderheid." 2 maten en 2 gewichten! Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....13#post4724413 Citaat:
Leven we in een materialistische maatschappij? Ja? Nee? Een beetje? Wordt de vrouw dikwijls misbruikt als sex-object? Ja? Nee? Het kan me niet bommen als ik daar niet rechtstreeks last van heb? Citaat:
Daarover ging de discussie helemaal niet. Je weet toch nog hoe deze discussie begonnen is? http://forum.politics.be/showthread....13#post4724413 |
|||||||
|
|
|
|
|
#2594 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk schendt ook de kerk het gelijkheidsbeginsel, de rechten van minderheden, dat is eigen aan alle monotheistische religies maar dat is niet waar de discussie over gaat, wel over de vraag of religie zich moet mengen in burgelijke vrijheden door het opleggen van allerlei regelgeving; u vindt van wel? Religie maakt toch voor een deel zoals u opmerkt nog deel uit van onze cultuur, is dit te vergelijken met de bemoeienis van islam met het leven van burgers? Ik denk van niet, u wel? Speciaal voor mij hoeft niet, ik weet dat er alerlei obscure groepen bestaan van Opus dei tot blood and honor, maar in tegenstelling tot islam is hun aanhang zeer beperkt en oefenen zij geen druk op de samenleving uit,ik dacht ik al duidelijk dit beargumenteerd had! U zegt niet te willen relativeren maar doet niets anders; wie islam vergelijkt met een marginaal verschijnsel als blood and honor kan niet vragen dat dit argument ernstig genomen wordt. Ik wil graag dat u even aantoont dat ik twee maten en gewichten gebruik, deze discussie gaat over allochtonen, daar zijn ook Katholieken bij en daar is ook geen enkel probleem mee, is dat niet vreemd? Ik zal mezelf nog eens herhalen ik ben het met u totaal oneens, wij leven in ene wereld met keuzes, waarvoor je als individu kiest, dat bepaalt hoe materialistisch je bent in de wereld van vrije economie en de mate waarop je als vrouw al of niet wordt uitgebuit, vreemd dat u dit zo afkeurt en een religie die vrouwen totaal als seksobjecten beschouwt( daarom moeten zij zichzelf bedekken)al relativerend constant goedpraat, erg geloofwaardig bent u niet! |
|
|
|
|
|
|
#2595 | ||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En neen; daar ging de discussie niet over. Jij vroeg me "Wel, leg me maar uit; wat is dan volgens jou een "echte Belg"?" Daarover ging deze discussie. Citaat:
Citaat:
Vooraleer je nog uitspraken doet over blood and honour zou ik je toch aanraden om eerst iets te lezen en te bekijken. Want dat deed je overduidelijk niet. http://yelloman1.blogspot.com/2008/0...-neonazis.html Neem de moeite om de video te bekijken en vooral te beluisteren. En lees ook eventjes : http://yelloman1.blogspot.com/2007/0...-neonazis.html Citaat:
Als jij je fixeert op die ene extrimistische minderheid (de fundamentalistsche Islam); en je sluit je ogen voor een andere extrimistische minderheid(blood and honour en consoorten); dan durf ik te spreken over 2 maten en 2 gewichten. Citaat:
Mijn vraag is "Ik vroeg of je kan toegeven dat we in een materialistische maatschappij leven; waarin de vrouw dikwijls misbruikt wordt als sex-object? Leven we in een materialistische maatschappij? Ja? Nee? Een beetje? Wordt de vrouw dikwijls misbruikt als sex-object? Ja? Nee? Het kan me niet bommen als ik daar niet rechtstreeks last van heb?" Citaat:
Ik begrijp ook niet waar jij iets gelezen hebt dat op die manier kan geïnterpreteerd worden. Maar dat zal je waarschijnlijk niet uitleggen. |
||||||||
|
|
|
|
|
#2596 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer u dit niet ziet is het begrijpen dat u denkt dat het allemaal wel meevalt, we gewoon maar wat meer kansen moeten bieden! Burgers hebben trouwens, of het nu Katholicisme of islam betreft helemaal geen moeite met de zuiver religieuze beleving, dat is voor alle duidelijkheid bij islam de vijf pijlers waarop hun geloof steunt! Waar moeite mee bestaat zijn de regels die niet een strikte geloofsbeleving bepalen en invloed uitoefenen op iedereen, zoals de hoofddoek, die dokter wel of niet, die film niet, die cartoon niet...daat gaat het over, mee nu? Ik fixer met nergens op, het is een relefant onderwerp binnen deze discussie, zijn er veel allochtonen bij blood and honor? Heeft u het echt niet begrepen? Mijn antwoord op uw vraag of wij niet in een materiele , vol misbruikte vrouwen samenleving leven is; neen, want je beslist zelf hoeveel materie je wilt, en of je uitgebuit wordt, er is steeds vrije keuze! Wat is daar onduidelijk aan? |
|
|
|
|
|
|
#2597 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Weer zo'n discussie waar je voor de honderste keer kunt herhalen wat al gezegd en gelezen en beantwoord enz is...
Ik denk niet dat Artisjok "het niet begrijpt", ik denk dat ze het niet wil begrijpen en de islam en al het bijkomend gedoe door die godsdienst voor 100% naar de mond blijft praten en daarvoor honderd keer wat vanzelfsprekend en zo klaar als pompwater is zal ontkennen met rond-de-pot-draaierij en vergelijkingen die noch kant noch wal raken zoals tussen de last veroorzaakt door Blood en Honour en de islam... Eén voor de zoveelste keer gestelde vraag: waarom is er enkel met de islam-adepten zoveel ambras in de maatschappij, en niet of zoveel minder met al de andere godsdiensten en allochtonen (niet-moslims) die we herbergen? Waarom is dit zo over zeg maar, de ganse wereld waar ze neerstrijken? Iedereen zijn schuld maar niet de hunne? Laatst gewijzigd door andev : 8 mei 2010 om 18:09. |
|
|
|
|
|
#2598 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
De kerk doet dit ontegensprekelijk (vrouwen mogen geen priester worden, homo's mogen niet kerkelijk huwen) en stelt zich daarmee boven de wet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is wel relevant om aan te tonen dat jij je fixeert op die ene extrimistische minderheid (de fundamentalistsche Islam); en jij je ogen sluit voor een andere extrimistische minderheid(blood and honour en consoorten) Heb je nu al gekeken naar naar de info over dit "obscure groepje"? http://yelloman1.blogspot.com/2008/0...-neonazis.html Neem de moeite om de video te bekijken en vooral te beluisteren. En lees ook eventjes : http://yelloman1.blogspot.com/2007/0...-neonazis.html Citaat:
Maar ik begrijp niet waarom je niet wil antwoorden. Laatst gewijzigd door artisjok : 8 mei 2010 om 18:17. |
||||||
|
|
|
|
|
#2599 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen, dit hangt niet af van strekking binnen geloof, de leer bepaald wat en hoe, ongeacht stromingen, er is maar één bijbel en één koran, wist u dit niet? Ik fixeer me nergens op, deze discussie gaat over allochtonen ,wanneer u het wilt hebben over Blood and honor, Katholieken moet u een andere discussie openen, ik heb voldoende beargumenteerd waarom u redenering niet klopt en nee, ik ga mezelf niet opnieuw citeren, lees de laatste tien post en u komt er vanzelf. Neen, ik bekijk uw info niet omdat ze totaal niet relevant is binnen DEZE discussie, nochmaals wat is de invloed van blood and honor op uw samenleving? Natuurlijk heb je ook voor de hoofddoek de vrije keuze alleen niet om dit op te leggen steeds en overal, die discussie is al honderd keer gevoerd! Uw argumenten snijden niet bepaald hout, ik stel voor dat u niet steeds dezelfde argumenten herhaalt waar reeds antwoord op gegeven werd, drammen omdat je wilt dat ik jou mening als de mijne zie helpt echt niet! |
|
|
|
|
|
|
#2600 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Katholiek.....pedofiel...... Komt 't u bekend voor? Of is dat de Katholieke cultuur: Grote handen in kleine jongensbroekjes? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 mei 2010 om 00:15. |
|
|
|
|