Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2010, 17:08   #1361
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Doe maar rustig zo verder hoor, op het punt waar we zijn aanbeland zal het niet veel verschil meer maken...
Echt een modelschool die je hebt dan! Welke is dat weer?
Inderdaad, een modelschool! Ben blij dat je het toegeeft.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 17:10   #1362
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat jij modern noemt. Tijdens de lessen mag het ook ja. Ik vrees geen inspectie, ik doe alles volgens het boekje. De inspectie zou ik gerust doorverwijzen naar de directeur van de school. Die staat nl. voor een tolerante samenleving binnen de school. Een school waar er geen onderscheid wordt gemaakt tussen allochtoon en autochtoon. Daar kun jij, beste VB'er wat van leren hé. Dat is wat wij onze kinderen bijbrengen nl. respect hebben voor ieder zn overtuiging en ideeën.

2
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 17:13   #1363
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met jou valt gewoon niet te discussiëren. Dus als jij binnenkomt bij iemand dan treedt je gewoon met uw schoenen naar binnen. Ok, laten we het anders stellen aangezien je blijft doordrammen over die modder. Wat als je op een hondendrol trapt? Ga je dan ook met je brede glimlach een huis betreden dat bekleedt is met een tapijt?

Ik zie het nut niet van een plastieken hidjaab trouwens. Die is zichtbaar wat niet de bedoeling is van een hoofddoek en tzou niet bepaald comfortabel zitten. Dan kan ik beter geen hoofddoek dragen.
Inderdaad, het is uitzonderlijk dat er eens iemand eist dat je je schoenen uit doet als je er binnenkomt, met of zonder tapijt! En ook dat is dan geen ramp hoor want dan heeft het nog niets met "godsdienst" te maken!
In de mosk maakt het toch niet uit wat voor weer het is, je moet er toch altijd je schoenen uitdoen? Waarom niet eens een tijdje afwisselen? Schoenen aan en hoofddoekjes uit!
En wannneer je in een hondendrol stapt loop je gewoon het huis in als er geen tapijt ligt misschien?
Toffe discussie alweer...

Laatst gewijzigd door andev : 9 mei 2010 om 17:15.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 17:14   #1364
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je muilband ben je kwijt, nu die oogkleppen nog!!
??? nu nog onbeschoft worden ook? Maar ja, tegen een ongelovige hond maakt dat niets uit zeker...
Oud 9 mei 2010, 17:16   #1365
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe zou dit de integratie bevorderen?
Das toch simpel. Als ze geen hoofddoek meer dragen worden ze het plots geïntegreerde succesvolle carrièrevrouwen.

Geef de eerste de beste clochard een Louis Vutton handtas en hij is plots een topvoetballer. Das toch evident?

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 17:24   #1366
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is straf dat jij voor een partij zou stemmen waarvan je niet eens weet wat ze van het hoofddoekenverbod denken! Pas op dat je per ongeluk geen bolletje kleurt bij het VB bvb...
Hier klopt iets niet!
Wat is daar straf aan.
Bij mijn weten is er geen enkele partij die voor 100% mijn ideeën overneemt. Wanneer je dan op zoek gaat naar een partij waarvoor je wil stemmen bekijk je toch eerst de punten die je zelf belangrijk vindt. Dit is zeker niet de hoofddoekkwestie. Andere dingen zijn veel belangrijker.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 17:24   #1367
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een moskee is dan ook geen openbare onderwijsinstelling.

Ik heb je al uitgelegd waarom ik tegen het verbieden van het dragen van levensbeschouwelijke symbolen ben.
Omdat het onze vrije keuze onnodig beperkt.

Ik kan leven met een beperking van een vrije keuze als dit enig nut heeft; een meerwaarde heeft.
Er schiet me juist een "meerwaarde" binnen!
Wanneer we met onze muts aan ergens binnen komen en die muts ophouden gebeurt het wel eens dat de mensen zeggen: doe je muts af, want wanneer je weer buiten gaat straks ga je een verkoudheid opdoen als je hier ook al je muts draagt! Idem voor je vest, overjas enz
Dus... voor de goede gezondheid van onze moslima's kunnen ze beter niet hun hoofddoek ophouden in een warm klaslokaal en daarna buiten in de kou gaan lopen met diezelfde doek op hun hoofd! Eigenlijk zouden ze er dan een tweede exemplaar bovenop moeten doen!
Wat denk je?
Oud 9 mei 2010, 17:27   #1368
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer we met onze muts aan ergens binnen komen en die muts ophouden gebeurt het wel eens dat de mensen zeggen: doe je muts af, want wanneer je weer buiten gaat straks ga je een verkoudheid opdoen als je hier ook al je muts draagt! Idem voor je vest, overjas enz
Dus... voor de goede gezondheid van onze moslima's kunnen ze beter niet hun hoofddoek ophouden in een warm klaslokaal en daarna buiten in de kou gaan lopen met diezelfde doek op hun hoofd! Eigenlijk zouden ze er dan een tweede exemplaar bovenop moeten doen!
Wat denk je?

Ik denk dat jij met of zonder hoofddeksel al ziek bent ...
Oud 9 mei 2010, 17:27   #1369
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Op dezelfde wijze als dat wanneer jij zou willen gaan wonen in een moslimland en volwaardig deel uitmaken van die maatschappij en daarom besluit om een hoofddoek te dragen.

Of nog simpelder, op dezelfde manier als het leren van de taal de integratie bevordert.

Paulus.
Dat de taal aanleren de integratie bevordert; begrijp ik. Je moet immers kunnen communiceren.

Maar hoe dit werkt voor een hoofddoek begrijp ik niet.
Zou je het toch willen uitleggen?
Oud 9 mei 2010, 17:28   #1370
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat nog iets anders dan "ongeletterde en onopgevoede "jongeren"" en "makke schapen die meelopen met de kudde".
Gelukkig maar, dat zou er nog aan ontbreken!
Maar... er zijn er veel te veel die wel die onaanvaardbare kenmerken vertonen! Tijdens de oorlog waren er ook nog andere Duitsers dan nazi-Duitsers!
Oud 9 mei 2010, 17:30   #1371
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht

Leuk lachend figuurtje... maar kun je ook uitleggen waarover het gaat met die muilband en die oogkleppen?
Oud 9 mei 2010, 17:31   #1372
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat denk je?
Dat is een meerwaarde van het niet dragen van een muts/hoofddoek/vest in bepaalde omstandigheden.
Dat is geen meerwaarde voor een verbod.
Oud 9 mei 2010, 17:34   #1373
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar... er zijn er veel te veel die wel die onaanvaardbare kenmerken vertonen! Tijdens de oorlog waren er ook nog andere Duitsers dan nazi-Duitsers!
Maar we hadden het dus over het al dan niet opvoeden van de kinderen/jongeren tot "makke schapen die meelopen met de kudde".

Ben jij voor of tegenstander van het opvoeden tot "makke schapen die meelopen met de kudde"?
Oud 9 mei 2010, 17:36   #1374
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Leuk lachend figuurtje... maar kun je ook uitleggen waarover het gaat met die muilband en die oogkleppen?

Een beetje gefrustreerd ?
Oud 9 mei 2010, 17:37   #1375
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok dan :
Ieder bepaalt voor zichzelf wat hij/zij wil dragen; zolang hij/zij identificieerdbaar is. Dit hoeft niet nuttig te zijn. Van een das; deux-piece; tattoo; piercing;... zie ik ook het nut niet in; maar niemand die een verbod wil.

Er is een kledingscode op feesten; maar geen afdwingbaar gebod/verbod.

Voor jouw is het een wegpestmaatregel; dat wist ik al.
- kan een niet-moslima, gewone "Belgische katholieke vrouw" eisen dat ze op haar pasfoto staat met een hoofddoekje ofte foulard? Ik denk het niet...
- op bepaalde feesten met "standing" kom je niet binnen in korte broek en met een zotte muts op! Ook al is het niet "afdwingbaar".
Dus zelfde redenering voor een hoofddoekje: afdwingbaar of niet, je komt daar geen les mee geven, niet in ons land! Zoiets?
- dat is geen "wegpestmaatregel"! Gewoon je hoofddoekje afzetten en blijven. Zo moeilijk? Het lukt zelfs in bepaalde moslimlanden!
Oud 9 mei 2010, 17:42   #1376
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je daar weer met je nazi's? Jarenlang zit extreem-rechts te janken omdat ze vergeleken worden met nazi's (eedafleggingen met gestrekte arm en dergelijke hebben daar uiteraard niks mee te maken), en dat het al zo lang geleden is (hoewel de vraag om amnestie voor collaborateurs nog steeds in het programma staat) en dat dat allemaal niet eerlijk is. Maar begin over moslims en het duurt geen vijf minuten of ze staan daar met hun nazi's, dat dan weer wel.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 17:42   #1377
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het is uitzonderlijk dat er eens iemand eist dat je je schoenen uit doet als je er binnenkomt, met of zonder tapijt! En ook dat is dan geen ramp hoor want dan heeft het nog niets met "godsdienst" te maken!
In de mosk maakt het toch niet uit wat voor weer het is, je moet er toch altijd je schoenen uitdoen? Waarom niet eens een tijdje afwisselen? Schoenen aan en hoofddoekjes uit!
En wannneer je in een hondendrol stapt loop je gewoon het huis in als er geen tapijt ligt misschien?
Toffe discussie alweer...

Weet je, doe wat jou het beste lijkt. Van mij mag je uw schoenen aanhouden thuis en in de moskee. Maar respect zou u sieren als je dat maar begreep.

Citaat:
??? nu nog onbeschoft worden ook? Maar ja, tegen een ongelovige hond maakt dat niets uit zeker...
Owja excuseer meneer, ik moet de muilband dragen en jij mag me de les spellen want jij bent een rasechte belg!

Besef je wel wat jij zelf allemaal typt? Als jij mij al onbeschoft noemt want moet ik dan zeggen over jou, die mij en mn religie constant onrecht aandoet, belachelijk maakt en constant provoceert?

En stop me geen woorden in de mond. Ik heb respect voor mijn medemensen ongeacht hun religie of denkwijze, waar zou ik het recht halen iemand een hond te noemen in godsnaam?
Oud 9 mei 2010, 17:46   #1378
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat begrijpt hij niet. Hij heeft zn zinnen gezet op de hoofddoek, moskee (islam), het is hem helemaal niet te doen om die schoenen. Ik snap de essentie niet eerlijk gezegd. Is het dan niet meer dan normaal om uw schoenen uit te doen wnn dat gewenst is, alleen al uit respect.
Dus, je doet je schoenen uit "uit respect"... maar je doet niet je hoofddeksel af "uit respect" indien men dat wenst?
Jij snapt niet dat er een verschil is tussen hier en daar te horen of je asjeblief je schoenen wil uitdoen en de mosks waar je altijd je schoenen moet uitdoen! Het is toch niet dat je bij alle burgers die tapijten hebben je schoenen zal moeten uitdoen? Dat wil jij niet begrijpen...
Het is er jou enkel om te doen de moslims in alles en altijd hun zin te geven, ook al zijn ze in een niet-moslimland dat geen zakens heeft met hun geloof en gewoontes! Jullie kunnen jullie godsdienst beleven in de mosks en bij jullie thuis zoveel jullie willen. Ook op straat, als toemaatje. Voor de rest passen jullie zich aan aan het land waar jullie zijn binnengekomen, daar hoeft niets aan te veranderen!
Oud 9 mei 2010, 17:46   #1379
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik denk dat jij met of zonder hoofddeksel al ziek bent ...
Jammer
Oud 9 mei 2010, 17:47   #1380
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bespaar uzelf de moeite want deze VB'er heeft geen besef van wat je typt. Het is hem ontgaan dat een beter milieu bij zichzelf begint.
Je bent hier pas begonnen - 28 postings - en je weet het al allemaal precies...
Deze "vb-er" is evenveel VBer als jij "Taliban" bent hoor...
Ik ben meer een beetje "van alles", dus ook een beetje VBer waar dat nodig is, juist!
En ja, zoals alle partijen heeft ook het VB gelijk op een aantal punten. Punten die soms vervloekt worden door andere partijen... om die dan een paar jaar later zelf aan te snijden als ze teveel met hun neus op het feit zijn gedrukt dat het VB tenslotte gelijk had!

Laatst gewijzigd door andev : 9 mei 2010 om 17:51.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be