![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Eentje maar, Diego Raga, of is dat te veel gevraagd. Laatst gewijzigd door artisjok : 12 mei 2010 om 20:50. |
||
|
|
|
|
|
#342 |
|
Banneling
|
Ontwijken, business as usual.
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Banneling
|
Ja; dat vind ik ook.
Eerst vraagt Diego Raga : "Allez dan, als jij me een voorbeeld kan geven van een multi-culturele samenleving in een monoreligieus moslimland, dan heb je gelijk m'n criteria van 'geslaagd'," Dan is het : "Ik vroeg je dan ook om zelf eens een simpel voorbeeld te geven van een moslimland, waar het criterium van de 'multi-culturele samenleving' aldaar, evenzo gebaseerd is op dezelfde maatschappelijk-sociale gelijkwaardigheid waarmee immigrerende moslims hier in Europa worden ontvangen en behandeld, meer niet." Bij mijn weten is Senegal een multi-culturele samenleving gebaseerd op maatschappelijk-sociale gelijkwaardigheid. En een voorbeeld van een geslaagd mono-cultureel land; kan er niet vanaf. Laatst gewijzigd door artisjok : 12 mei 2010 om 21:14. |
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat die hypocriete collabo's de Europese poorten en potten blijven openhouden voor de import van buiten-Europese beroepswerklozen, profiteurs, criminelen ea hopeloze gevallen, tart elk greintje gezond verstand, zeker met een veel te groot overschot van werklozen en steuntrekkers en een slinkende economie. Ja, misdadige struisvogelpolitiek is idd wel het minste wat erover kan gezegd worden. |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argentini%C3%AB "Aan het eind van de 19e en begin van de 20e eeuw kwamen veel immigranten uit diverse Europese landen. De Argentijnse bevolking vormt een mengeling van nationale en etnische groepen, waarbij de nakomelingen van Italiaanse en Spaanse immigranten overheersen. Hierdoor heeft Argentinië een westerse cultuur." Westerse cultuur en ééntalig, geen multi-dinges dus. En verder: "Daarnaast wonen vooral in de stedelijke gebieden zo'n half miljoen afstammelingen van immigranten uit Syrië, Libanon en andere landen in het Midden-Oosten. De oorspronkelijke bevolking, ongeveer 700.000 mensen, leeft vooral in het noorden, noordwesten en het zuiden. Massale immigratie uit China, Korea en Japan heeft er echter ook voor gezorgd dat Buenos Aires na Vancouver en São Paulo de grootste Aziatische bevolking van het Amerikaanse continent bezit." Deze immigranten from all over the place, vooral Aziaten, zijn daar dus vooral aanwezig om te werken en zo mee bij te dragen aan de Argentijnse economie en uiteraard ook om er zelf beter van te worden, want: "Argentinië profiteert van een ruime hoeveelheid natuurlijke hulpbronnen, een min of meer geletterde bevolking, een op de export gerichte landbouwsector en gevarieerde industrie." En met amper 1 % moslims onder de immigranten en die ook altijd maar werken, zullen de locals daar ook weing tot geen overlast van hebben, net zoals dat hier zo was tot de helft van de jaren '70. Maar bon, Argentinië is volgens jou een geslaagde multi-culturele democratie, zoals we dat hier blijkbaar gewoon zijn. Enkele vraagjes dan: Aldus, mag elke immigrant daar dan ook een homeland-bride en hun familieleden laten overkomen en verder op kosten van de Argentijnse staat laten leven, zoals dat hier fibonnaci-gewijs gebeurt onder het multi-mom van 'gezinshereniging' ? En is de overheid daar ook zo scheutig met periodieke regularisaties voor illegalen en alle levenslange sociale voordelen die daaraan vasthangen, zonder dat die 'cultuurverrijkers' er zelf ooit toe bij dragen ? Smijten moslimjongeren daar ook met stenen en molotovs naar de flikken en is de overheid daar ook zo begripvol en tolerant voor ? En serveren ze daar in de scholen ook halal voedsel, gewillig gehoor gevend aan de eisen van islamitische groeperingen ? En krijgt de moslimbevolking daar ook gesubsidïeerde koranscholen en moskeën tot haar beschikking ? Enige Argentijnse vergelijking met de immigranten-situatie in België of Europa is er dus nogal ver te zoeken, ook omdat de meerderheid der bevolking aldaar katholiek is en hier niet, en kan je dus niet spreken van een 'geslaagde multi-cultuur', zoals poco-adepten dat graag idealistisch proclameren. Nice try, Angel, but far from good enough, om je grote multi-gelijk te halen. Je zal dus met iets beter moeten afkomen. |
|
|
|
|
|
|
#346 | ||
|
|
Citaat:
Merci, die multi-mantra kennen we ondertussen al. Citaat:
Ik stel gewoon dat de islamitische ideologie niet matcht met de maatschappelijke begrippen en democratische aannames in het westen tov onze medemensen. Voor de rest heb ik weinig problemen met de hoofdmoot van de verschillende culturen, die de wereld rijk is en waar we hier ons deel van hebben. Soit, hier nog zo'n waanzinnig toemaatje over het begrip 'multi-cultuur': "Het multiculturalisme is sterk geïnspireerd op het cultuurrelativisme, dat stelt dat er geen universele waarden zijn waarmee culturen ten opzichte van elkaar gerangschikt kunnen worden. Waardenkritiek van de ene cultuurgemeenschap op de andere geldt daarom als moreel onjuist. Een multiculturele overheid eist van haar burgers onvoorwaardelijk respect voor de verschillende culturele waarden binnen een land, ook als die waarden principieel met elkaar conflicteren." http://nl.wikipedia.org/wiki/Multiculturalisme Ah, ik mag dus geen morele aspecten van deze of gene ideologie niet meer in vraag of aan de kaak stellen, ook niet als die haaks staat met enige democratische waarde.gezien er dan altijd wel op een of andere lange teen getrapt zal worden. Maar goed, als er dan geen morele waarden meer met elkaar vergeleken mogen worden, dan hebben de KKK, de Mau-Mau, en alle geflipte oelewappers en nitwits waar ook ter wereld, eveneens het volste recht om hun eigenste rotzooi te spuien op scholen en openbare tv-programma's. Niks meer af te keuren, alle waarden en principes zijn gelijk, leve het multi-simplisme ten top ! In die maffe multi-geflipte context, heeft vanzelfsprekend zelfs Hitlers ideologie een even groot bestaansrecht als elke partij vandaag, net als zoals alle andere religies en aanverwante spinsels dat dan hebben. En nu we het toch hebben over die opgedrongen 'politieke correctheid' aka cultuurrelativisme, even een kijkje nemen hoe zo'n idee kan ontstaan en evolueren tot een maatschappij-vernietigend paradigma: "Politieke correctheid is grotendeels geïnspireerd op het gedachtegoed van de marxistische, neo-marxistische of cultureel marxistische denktank, de Frankfurter Schule of [Frankfurt School], die voor ogen had om het marxistisch ideaal niet, zoals in de Sovjet-Unie, door revolutie te realiseren, maar door het promoten van een neo-marxistische cultuur." http://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_correctheid Linkse idioten en idioten van de islam, samengewikkeld in een ideologische tête-�*-tête.., serieus Arti, 't ziet er bangelijk goed uit voor de toekomst van Europa, inshallah. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 12 mei 2010 om 23:45. |
||
|
|
|
|
|
#347 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#348 | |||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#349 | ||||||
|
|
Et voila, zoals ik reeds schreef, discriminatie op de arbeidsmarkt. Auummm...
Citaat:
De rest is voor jou rekening. Citaat:
Citaat:
Zwijgen dus, over de fundamentele tegenstellingen tussen democratie en islam, want hier wordt respect geëist, niet gevraagd. Het CGKR doet de rest. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees jij de koran anders maar eens door, daar worden al 14 eeuwen niet-moslims met honden en varkens vergeleken en dienen zich te onderwerpen aan elke mohammedaan die toevallig voorbijkomt, letterlijk. Ja, kom nu maar uit de lucht vallen... Dat ik hierbij de hypocriete denkwijze of wat daar voor moet doorgaan van islam-collabo's als u eveneens tot die democratie-vijandige ideologie reken, zal u dan wsl niet echt verbazen. |
||||||
|
|
|
|
|
#350 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik begrijp ook niet wat je bedoelt met "de hypocriete denkwijze"? Naar welke denkwijze verwijs je? |
|||||||||
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Banneling
|
Wel in de echte wereld , niet in jou utopisch fantasiewereldje.
Daar wordt je bespuwd, als je geluk hebt, uitgescholden en met een beetje pech een prikje of duwtje op de rails Laatst gewijzigd door Cdude : 13 mei 2010 om 11:44. |
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....89#post4714789 Jij wordt dus telkens(?) "bespuwd, als je geluk hebt, uitgescholden en met een beetje pech een prikje of duwtje op de rails". Neen; ik niet. Ik ben zelfs nog nooit uitgescholden (als ik dit forum niet meereken) in om het even welke discussie met om het even wie. Toch niet dat ik me kan herinneren; voor alle zekerheid graaf ik nog even in mijn geheugen. |
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Veel gezever over moslims, maar geen enkel degelijk argument. PS: Cuba, Venezuela, etc zijn in uw optiek ook westerse landen. PPS: Als je Spaans, Italiaans, Arabisch en de native talen als 1 taal beschouwd is Argentinië ééntalig.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 mei 2010 om 11:58. |
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
|
De zoveelste posts aka rond de potdraaierij, als het aankomt om de verwerpelijke aspecten van de islam goed te praten en dat zonder een enkele weerlegging what so ever, je moet het maar kunnen.
Anyway, dear lady's, I rest my case, tegen zoveel oprechte dwaasheid wens ik echt niet meer in te gaan, er zijn nu eenmaal grenzen aan de rede. Nog een prettig leven verder. |
|
|
|