![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De vorige bestuurder van fedasil verklaarde dat er sinds 3 jaar geen uitwijzingen meer gebeuren. Een beetje ernstig blijven hé! In ons land verdwijnen fabrieken naar lage loonlanden . Fabrieken met laaggeschoolden zijn reeds lang vertrokken. Wij moeten het dus hebben van bedrijven voor hogergeschoolden Toch hebben we al teveel laaggeschoolden. Zeg nu eens concreet wie er nog kan bijkomen volgens jou zonder onze welvaartstaat in gevaar te brengen. Ben jij zo edelmoedig om mensen toe te laten die jou welvaart in gevaar brengen? En verwacht je dat sukkelaars 'van bij ons' er ook zo over denken? Zolang we de huidige immigratie niet verwerkt hebben zou er best niemand meer bijkomen. En met verwerkt bedoel ik dat de schoolopleiding van allochtonen vergelijkbaar wordt met die van autochtonen. Liefst ook op universitair niveau, want ik vind dat wij immigranten niet moeten beschouwen als minderwaardigen die maar goed genoeg zijn om hier het vuile werk te komen doen (zoals Stevaert zegde) of om niets te doen.
|
|
|
|
|
#62 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Vertel me wie er nu wel nog in België mag binnenkomen; die niet zou mogen volgens jou. Hier vind je een overzicht. Vertel nu concreet wie er ten onrechte nog mag binnenkomen." Kan ik enkel vermoeden welke migranten niet meer binnen mogen volgens jou. 1 asielzoekers; 2 laaggeschoolden of anders moeten de fabrieken terugkomen. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
|
Citaat:
toch blijft dat in een rechtsstaat een misdrijf. Als iedereen zo naar eigen inzicht kan nuanceren en bepalen wat legaal of illegaal, wat toegelaten en wat een misdrijf is, dan beleven we hier nog prettige tijden.
|
|
|
|
|
#65 | |
|
|
Citaat:
Een goede raad: Richt een fabriek op voor hooggeschoolden en vertel me eens concreet hoeveel laaggeschoolden je zult in dienst nemen. Als je dat niet begrijpt, dan eindigt hier het dovemansgsprek, 'bij gebrek aan argumenten'
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
Nee, daar staat geen gevangenisstraf op. Meer nog, het gebruik van cannabis staat helemaal niet in het wetboek.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 13 mei 2010 om 14:44. |
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je mag me gerust uitleggen wat er misdadig is aan het gebruiken van cannabis. Kom niet af met de cirkelredenering : Het is onwettig omdat het een misdaad is; en het is een misdaad want het is onwettig. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
|
Citaat:
maar dat is geen verontschuldiging.
|
|
|
|
|
#69 | |
|
|
Citaat:
De PS stuurt de kinderen en Vlaanderen kan zijn plan trekken.
|
|
|
|
|
#70 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De PS heeft niet de absolute meerderheid zodat de PS de migratie kan beslissen. |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
|
Citaat:
Voordien had Turtleboom getracht het nog tegen te houden, maar ze werd opzij geschoven. De PS besliste vroeger bv ook dat Frank Vandenbroucke weg moest en zo gebeurde. In België beslist niet de meerderheid, dat mag niet, dat is niet democratisch! De meerheid die haar wil opdringt! Foei! Zo ver gaat de waanzin. Allemaal stellingen die je blijkbaar nog niet gevonden hebt.
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het luilekkerland met het peperkoekenhuisje uit hun sprookjesboeken... Alleen spijtig dat de belastingbetaler de klos is. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik noteer dat de PS de absolute meerderheid heeft; en alles voor het zeggen heeft. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
|
Citaat:
...en al zeker de nodige maatregelen niet wil nemen
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik hoop dat je op zijn minst begrepen hebt dat onwettig en misdrijf geen synoniemen zijn. Soms wordt er bij wet iets verboden; dat helemaal geen misdrijf is. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
Het begrip misdrijf is een juridische term en betekent precies dat.
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gebrek aan zelfvertrouwen? Het feit dat de origine van de leerlingen vaak erg verschilt zou juist een extra voordeel moeten zijn (in Parijs en Amsterdam bv blijkt dit ook) want dan wordt de omgevingstaal nog sneller de (noodzakelijke ) voertaal. |
|
|
|
|