Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2010, 19:13   #101
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik was er op aan het wachten , het is een halve waarheid... we zijn dan ook gedwongen te leven in een consumptiemaatschapij , we zijn zo opgevoed ..bij het financieel zwaar hebben is er bij de meesten een gevoel van schaamte dat bovenkomt . Hulp vragen is taboe en het laatste wat men zal doen.
Ik heb het niet over mensen met financiële problemen, ik heb het over de zeer grote groep middenklassers die zich uit de naad werkt om toch maar elk jaar meerdere reizen te doen, iets te dure auto's en kleren te kopen ...

Citaat:
Aan de andere kant zijn er heel veel jonge gezinnen die een huis kopen en al snel aan een lening zitten die niet haalbaar is met 1 loon ... de huizen moeten daarom goedkoper worden , de overheid kan dit door meer sociale koopwoningen op de markt te brengen waardoor de prijs van andere huizen gaat zakken door de concurrentie alsook meoten ze het kindergeld sterk laten stijgen vooral voor de laagste lonen alsook geneekunde voor kinderen tot 18 jaar volledig gratis maken .
Je weet toch dat de kinderbijslag oorspronkelijk diende om de bevolkingsgroei te stimuleren, dus dat is wel het allerlaatste wat we nodig hebben.

De huizen zijn duur, maar opnieuw stellen jonge koppels vaak gewoon te hoge eisen. Ik sprak onlangs nog met mijn bankier over hypothecaire leningen en zij vertelde me dat er meer en meer jonge mensen lenen op 40 jaar en dit voor zeer grote bedragen. Nochtans kan je even goed op een appartement wonen terwijl je verder spaart.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:15   #102
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je eigen keuze om minder belastingen te betalen. Maar dat komt hier dan wel neuten over meer sociale woningen en meer kindergeld. Heb je zo nog grappen in je moppentrommel?

Is dat grappig ?? Ik betaal mijn belastingen net zo goed als jij .... jij noemt dat neuten ik noem dat toekomst verbeteren voor oa mijn kinderen .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:15   #103
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Belgie moet niet langer het afval van de wereld onderhouden. Laat ze in godsnaam toch gewoon creperen.
Oud 13 mei 2010, 19:16   #104
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... we zijn dan ook gedwongen te leven in een consumptiemaatschapij , we zijn zo opgevoed ..
O? Gedwongen?

U heeft toch behalve uw opvoeding ook nog een eigen wil?

U kiest zelf voor drie vakanties per jaar, een grote tv en een groter huis.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:16   #105
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Is dat grappig ?? Ik betaal mijn belastingen net zo goed als jij .... jij noemt dat neuten ik noem dat toekomst verbeteren voor oa mijn kinderen .
Uw kinderen gaan statistisch gezien even grote profiteurs zijn als hun ouders.
Oud 13 mei 2010, 19:17   #106
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over mensen met financiële problemen, ik heb het over de zeer grote groep middenklassers die zich uit de naad werkt om toch maar elk jaar meerdere reizen te doen, iets te dure auto's en kleren te kopen ...

Je weet toch dat de kinderbijslag oorspronkelijk diende om de bevolkingsgroei te stimuleren, dus dat is wel het allerlaatste wat we nodig hebben.

De huizen zijn duur, maar opnieuw stellen jonge koppels vaak gewoon te hoge eisen. Ik sprak onlangs nog met mijn bankier over hypothecaire leningen en zij vertelde me dat er meer en meer jonge mensen lenen op 40 jaar en dit voor zeer grote bedragen. Nochtans kan je even goed op een appartement wonen terwijl je verder spaart.

Ken jij de huurprijzen van tegenwoordig ? Ze zijn bijna even duur als een lening .... de prijzen moeten zakken .
Oud 13 mei 2010, 19:17   #107
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
nu zijn er al zoveel niet geïntegreerde allochtonen dat ze zich in bepaalde vervreemde buurten niet meer kunnen integreren.
Kraainem?
Oud 13 mei 2010, 19:19   #108
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
O? Gedwongen?

Denk jij dat iedereen 3 vakanties neemt een grote TV heeft en groot huis ? Dit is een gelukkige minderheid .

Ga eens kijken wat voor een vila's er in volkswijken staan ??
Oud 13 mei 2010, 19:20   #109
Wisord
Banneling

Standaard

@Steve

Een typische redenering die erop neerkomt dat hij die arm is er zelf de schuldige van is .... armoede is duidelijk nog taboe in Belgie .

Laatst gewijzigd door Wisord : 13 mei 2010 om 19:21.
Oud 13 mei 2010, 19:20   #110
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Ken jij de huurprijzen van tegenwoordig ? Ze zijn bijna even duur als een lening .... de prijzen moeten zakken .
Hoe ga je dat doen zakken Einstein ?

Een appartement is zo veel waard als iemand er wil voor geven. Als we hier in Belgie nog meer afval uit de rest van de wereld gaan toelaten, wordt de huurprijs alleen maar hoger.

Belgie moet de sociale gevallen uit de wereld gewoon aan de grenzen weigeren. Fuck 'em.
Oud 13 mei 2010, 19:24   #111
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Hoe ga je dat doen zakken Einstein ?

Een appartement is zo veel waard als iemand er wil voor geven. Als we hier in Belgie nog meer afval uit de rest van de wereld gaan toelaten, wordt de huurprijs alleen maar hoger.

Belgie moet de sociale gevallen uit de wereld gewoon aan de grenzen weigeren. Fuck 'em.

Meer sociale woningen voor gezinnen die nu in een vochtig kruipkot wonen tegen woekerprijzen .... daar hoef je geen Einstein voor te zijn .
Oud 13 mei 2010, 19:24   #112
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier ben ik het dus falikant mee oneens.

Het kindergeld (voor kinderen die daadwerkelijk in Vlaanderen & Brussel wonen) moet stijl omhoog. Bonus voor kind drie en vier kunnen zeer effectief werken in deze.
Een bevolking met een fertiliteitsratio van 1,7 sterft behoorlijk snel uit. En levert ook nog eens een economisch en politiek geografisch behoorlijk problematische demografie op.
Iets waar ik bepaald geen zin in heb.

Daarnaast mag het tempo van de immigratie ook omhoog.
Oud 13 mei 2010, 19:24   #113
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
O? Gedwongen?

Iedereen heeft een eigen wil.

Maar je kan niet ontkennen dat er ook enige familiale; sociale druk en commerciële druk is om mee te draaien.

Niet iedereen heeft een even sterke eigen wil; niet iedereen is zo opgevoed dat die eigen wil versterkt werd. Integendeel; er wordt nogal veel gehoorzaamheid geëist.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:29   #114
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Je slaat de nagel op de kop.
Met die huurprijs betaal JIJ nl de lening van de eigenaar af.
Van zijn nieuwe woning weliswaar

Laatst gewijzigd door Cdude : 13 mei 2010 om 19:29.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:30   #115
Steve_M

Standaard

Citaat:
De huurprijzen waren vroeger ook niet zoveel lager dan de afbetalingen voor een lening, hoor. Willen we anders even de proef op de som nemen: Immoweb, arrondissement Antwerpen, 2 tot 3 slaapkamers (we zullen even aannemen dat er kinderen zijn), minder dan 500 euro:

35 zoekertjes, tussen 330 euro (en dit in 2000) en 500 euro.

Zelfde query, maar dan met appartementen te koop, onder 100000 euro:

64 zoekertjes. waaronder een appartement voor 55000 euro.
Oud 13 mei 2010, 19:32   #116
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Meer sociale woningen voor gezinnen die nu in een vochtig kruipkot wonen tegen woekerprijzen .... daar hoef je geen Einstein voor te zijn .
MINDER sociale woningen voor de onderbuik van de samenleving die totaal geen capaciteiten noch vaardigheden noch wil om te werken hebben. Laat ze verdorie creperen op straat - ik verlies er geen seconde slaap over.
Oud 13 mei 2010, 19:33   #117
Steve_M

Standaard

Citaat:
@Steve

Een typische redenering die erop neerkomt dat hij die arm is er zelf de schuldige van is .... armoede is duidelijk nog taboe in Belgie .
Ik heb het nergens gehad over armen, en dat ik heb ik ook uitdrukkelijk geschreven. Leuke poging. Het ging over een sociaal probleem dat bestaat uit mensen die "te veel moeten werken". Ik lichtte daar slechts een groep uit die wel degelijk zelf verantwoordelijk is voor die hoge werklast.
Oud 13 mei 2010, 19:34   #118
Steve_M

Standaard

Citaat:
Hier ben ik het dus falikant mee oneens.

Het kindergeld (voor kinderen die daadwerkelijk in Vlaanderen & Brussel wonen) moet stijl omhoog. Bonus voor kind drie en vier kunnen zeer effectief werken in deze.
Een bevolking met een fertiliteitsratio van 1,7 sterft behoorlijk snel uit. En levert ook nog eens een economisch en politiek geografisch behoorlijk problematische demografie op.
Iets waar ik bepaald geen zin in heb.

Daarnaast mag het tempo van de immigratie ook omhoog.
Ik weet dat we het daarover nooit zullen eens worden.
Oud 13 mei 2010, 19:35   #119
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Iedereen heeft een eigen wil.

Maar je kan niet ontkennen dat er ook enige familiale; sociale druk en commerciële druk is om mee te draaien.

Niet iedereen heeft een even sterke eigen wil; niet iedereen is zo opgevoed dat die eigen wil versterkt werd. Integendeel; er wordt nogal veel gehoorzaamheid geëist.
Kijk zo maken we de cirkel rond en komen we toch weer bij scholen terecht.

Al die zogenaamd 'goede' scholen in Vlaanderen leiden dan ook vooral op om individuen te transformeren tot dociele apparatchiks. Geschikt voor een kantoortuin. Geschikt om te consumeren wat de reclame hen vertelt te consumeren. Om als ze 65 (?) zijn tot de ontdekking te komen dat hun huis weinig meer waard is en hun gespaarde/beloofde pensioen onbestaande.
Nooit vragen gesteld, nooit geleerd ze te stellen. De overheid heeft altijd gelijk en weet altijd beter. Rustig blijven , en je altijd aanpassen (zie Brussel). Opgeleid tot klootjesvolk, en het zelf niet in de gaten hebben.

En dat wordt dan geidealiseerd door oa tante 'Alice'.

Jawel, mensen met persoonlijkheid kunnen wél zelf beslissen (ceteris paribus) wat ze willen consumeren en wanneer.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 mei 2010 om 19:36.
Oud 13 mei 2010, 19:38   #120
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat je toch niet voor dat deels zelfstandigenstatuut hebt gekozen om meer belastingen te betalen. Ja, dat is grappig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be