![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1021 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een bliksemschicht bijvoorbeeld?
![]() |
![]() |
#1022 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1023 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2010 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1024 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1025 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn atoomtheorie gaat al die kinderachtigheden verre te buiten en te boven. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1026 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#1027 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#1028 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo is het en harriechristus kan het wel bewijzen, maar redwasp is niet in staat er ook maar iets van te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1029 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1030 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gun je jouw vrouwen, maar je ben zo jaloers en kleinzielig dat je mij mijn atoomtheorie niet gunt. Dat is het grote verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1031 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit een microwezentjes tot mij horen praten. Hoewel ze wel een keer hun mond open zouden mogen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1032 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zeer benieuwd waar jij die schrijfsels vandaan zal halen.
Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 mei 2010 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1033 |
Banneling
|
![]() Gaat het boven uw petje? Natuurlijk is het gemakkelijker te geloven wat de koran of de bijbel of de tora zegt. Dan moet men niet te veel nadenken.
Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2010 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1034 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat te duivel mij te woord staat, dat is wel een ding dat zeker is en daar heb ik nog nooit enige twijfel over gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1035 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn atoomtheorie is ontstaan uit het godsbegrip. Mijn atoomtheorie is eigenlijk ontstaan uit het godsbegrip.Dwz zoals ik dat vernomen had van de filosoof Börger die van mening was dat God de Geest was. Dat had hij dan weer van de filosoof Hegel die de Logica van de werkelijkheid had gevonden, bekend als dialectiek, dwz als een denksysteem binnen een eenheid van tegendelen in these, antithese en synthese. Het heelal zou God zelf moeten zijn. Nu was het voor mij de vraag of God dan de abstracte Logica was, die dan de grondslag was van het heelal en de werkelijkheid van de mens of dat God eigenlijk een concrete persoon was, dus met alles er op en er aan, een lichaam en hersenen en zintuigen, enz. Als God dat laatste was dan zou naar mijn gevoelen het hele heelal eigenlijk God zelf moeten zijn, dus een concrete persoon en zou God met het heelal als het ware zichzelf geschapen moeten hebben. Maar omdat het heelal eigenlijk helemaal geen bewust denkend persoon is, maar een levenloos en bewusteloos mechaniek, kwam ik hier in de problemen. Zo is langzamerhand mijn atoomtheorie ontstaan, dwz de voorbereidende elementen daarvan en wel om het godsbegrip te realiseren in een godsbestaan, dwz om van God als slechts Logica een concrete God te maken. Hoe is mijn atoomtheorie ontstaan? 1 - Het heelal zou eigenlijk uit levende wezens moeten bestaan ( dus God zelf moeten zijn ) om een werkelijk levend bewust heelal te zijn. 2- er zou eigenlijk een eeuwige evolutie moeten zijn om het ongelukkige heelal van de wetenschap op te lossen met zijn EINDKRAK (of de dood van het universum in een oneindige leegte) 3 - En wat op de achtergrond ook een rol speelde was dat de wetenschap niet goed kon verklaren hoe het leven uit de dode natuur kon komen. Het IK als een punt. 4 - En volgens de filosoof Börger was het IK een metafysische gedachte, maar volgens mij bestaat het IK ook als je bv zegt: IK ben hier. HET IK ALS PUNT Dus ik stelde mij dat IK voor als een punt, maar hoe kan een punt een beeld zien?? Want een punt kan geen beeld omvatten. EEN MANNETJE OP EEN ELECTRON Om dat probleem op te lossen tekende ik mijn IK als een tweede mannetje in mijn hersenen op een electron van een atoom als zijnde gelijk aan een planeet(onze aarde) om de zon. EEN ONEINDIGE REEKS VAN MANNETJES Maar als er een mannetje in mij is dat ziet, dan moet er in dat mannetje weer een mannetje zitten enz enz enz als een oneindige reeks. 5 - Nu had ik bij Scientology al eens gelezen dat er vroeger in het heelal al ruimtevaartculturen geweest zouden zijn. 6 - Toen kwam ik op de gelukkige idee om die ruimteschepen in de microkosmos te plaatsen, zodat dat mannetje op een electron een ruimtevaartmannetje werd. 7 - Daarmee had ik mijn atoomtheorie gevonden en waren (bijna) alle problemen opgelost. Want het heelal was nu uit levende wezens opgebouwd(microwezens) en had een eeuwige evolutie en het leven van ons was voortgekomen uit een hoger leven in de microkosmos. Tevens als een oneindige reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen. Gevonden in 1974............in de nacht van 10 op 11 juli. Alleen dat ik-punt had zich nog niet opgelost en lostte zich pas later op als zelfbewustzijn van het oneindige, dwz het IK is geen punt, maar oneindig. IK BEN GOD Oftwel: het IK is eigenlijk GOD zelf. Dat was in 1980/1981 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1036 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1037 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN 1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt. En ook niet wat er nu vóór die Oerknal was. 2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd. 3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen. Dat wordt dan maar met toeval “verklaard”. 4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan. 5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt. (Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn) Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren. Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos. Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1038 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dom komiek? Dat ook ja...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1039 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vreesde al dat het niveau van de discussie zou dalen eens Harrie er terug tussen kwam. Jammer.
![]()
![]() |
#1040 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo zullen wij het leven van de microwezens herhalen. DE TOEKOMST VAN HET HEELAL 1 - we kunnen nu al naar de maan en we sturen al ruimtevaarttuigen het heelal in naar andere planeten voor onderzoek. 2 - er draaien al ruimteschepen om de aarde waarin mensen werken en wonen. 3 - er zijn al plannen en ideeën om later de maan en mars te gaan bewonen. 4 - over duizenden jaren zullen we vast wel veel grotere ruimteschepen kunnen bouwen en over miljoenen jaren met hele kolonies naar andere sterren kunnen reizen. (Let wel: als het ons niet lukt, zal het ongetwijfeld wel aan andere beschavingen in het heelal gelukkig, want het is onwaarschijnlijk dat wij de enige levende wezens in het heelal zouden zijn.) 5 - we zullen ook wel vroeg of laat contact maken met andere bewoonde planeten (wordt al naarstig naar gezocht). 6 - bij andere sterren zullen we op den lange duur bewoonbare planeten vinden. En we zullen al die bewoonbare planeten gaan koloniseren, dus volledig gaan bewonen en gebruiken. 7 - we zullen er ons aan wennen om constant in vrij zwevende en vrij reizende ruimteschepen te wonen. 8 - en op de hele lange duur van bil- tril- en kwadriljoenen jaren zullen we ook alle materie aan zonnen en planeten opruimen (als de zonnen op den duur uitgebrand zullen zijn) en omzetten in ruimteschepen tot een vrije ruimtevaartcultuur. 9 - Dan zullen we al die ruimteschepen ten slotte in de vorm van macro-atomen bouwen, dus als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot. 10 - die macro-atomen zullen zich samentrekken tot enorme macro-stofwolken, waaruit zich macrozonnen en -planeten zullen samentrekken. 11 - en op sommige van die macro-planeten zal het mogelijk zijn bij gunstige omstandigheden weer opnieuw leven, dwz macroleven te ontwikkelen, dus door ons die dan als verder geëvolueerde wezens=microwezens in die macrowezens zullen leven en die zullen opbouwen en besturen. 12 - Dat macroleven zal door ons verder ontwikkeld worden tot denkende wezens: macroreuzen, die op een goede dag ruimteschepen gaan bouwen, enz enz enz |
||
![]() |
![]() |