![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dan zal je veel Vlamingen het land mogen uitzetten.
mss zelfs leden van je eigen familie. Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 mei 2010 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook waar.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
|
![]() Citaat:
![]() En ook geen vrienden blijkbaar. Ik vind dat iedereen zelf mag beslissen. Vind je dat België je niet past, en Nederland wel, dan kan je zonder problemen verhuizen, dat is het voordeel van Europa. Ben je tevreden in België, dan blijf je gewoon.
![]() |
![]() |
#446 |
|
![]() je verkoopt zelfs je eigen moeder dus voor het Belgicisme?
jawadde. btw hoe heb je de forumregels omzeilt door direct na registratie een draad te kunnen openen? heb je soms een vriendje bij de mods of heb je dit forum gehackt? en bij het laatste, tot welke belgicistische strekking hoor je? B-plus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
|
![]() Citaat:
niemand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Banneling
|
![]() Behalve dat communautair gehakketak ben ik inderdaad tevreden over België. Het is aangenaam leven in dit land, met zijn vele sociale voorzieningen, goede geneeskunde, de winkelrekken vol, in een zeer vrije sfeer, verschillende culturen, enz, enz. We zitten nu wel in een economische dip, maar dat is voor vele landen helaas zo.
Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2010 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
|
![]() Citaat:
geld en macht Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 mei 2010 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
|
![]() Citaat:
Dat is niet specifiek Belgisch, want ik hoor het in alle landen waar ik al geweest ben, maar doorgaans zijn de mensen met wie ik praat vrij tevreden over de levensstandaard. Waar de meesten op dit moment niet tevreden mee zijn, zijn onze politiekers. Dus misschien moeten we die eerst eens aanpakken. Wat het land nu nodig heeft zijn mensen die de problemen aanpakken ipv er bij te creëren.
![]() |
![]() |
#452 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik neem het mijn landgenoten niet kwalijk te willen wonen in het omringende buitenland. Zowel in Belgie als in Duitsland tref ik er een wooncultuur aan, die mij goed bevalt en waar ik mij thuis voel. Er is een bepaalde individualiteit, die in de Nederlandse kartonnen dozen-massa-woningbouw -ook al heet die tegenwoordig Vinex- ver te zoeken is. Maar wanneer je ergens woont, probeer dan een deel van die nieuwe samenleving te worden, ook al stuit je op scepsis en wantrouwen. "When you are in Rome, do what the Romans do". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
|
![]() Citaat:
En macht is een illusie. ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 mei 2010 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
|
![]() Citaat:
maar spijtig genoeg wilt zuid-belziek da ni. Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 mei 2010 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
|
![]() Citaat:
Alles is op te lossen.
![]() |
![]() |
#456 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
|
![]() Citaat:
wie denk je dat mee heeft geholpen in de Belgische revolutie in 1830 en daarna de echte stokers omver heeft geworpen door een staatsgreep? de Franstalige burgerij (de rijken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat het in Duitsland ook die kant op ging. Dit is iets waar Belgen verschillen met 'jullie'. We zijn meer geneigd om te integreren in het buitenland. Als wij op vakantie gaan zullen we eerder geneigd zijn ons te begeven onder de lokale bevolking, kwestie van de sfeer op te snuiven. Nederlanders zullen eerder samen hokken (kolonies vormen zoals je het schrijft)
![]() |
![]() |
#460 |
Banneling
|
![]() Simplisme en clichédenken zijn u niet vreemd . U vergeet de blauwe kielemannen. Om nu maar wat te zeggen.
Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2010 om 20:49. |
![]() |
![]() |