![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De machines hebben de wereld overgenomen en ze maken hem kapot | |||
akkoord |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
niet akkoord |
![]() ![]() ![]() |
24 | 66,67% |
akkoord met reserves |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,67% |
genuanceerd antwoord (leg uit) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://www.p-plus.nl/artikel.php?IK=364 http://www.tegenstroom.nl/node/267 Wereldoorlog? Laten we nu niet belachelijk gaan doen. Je komt er wel als je nu volop in groene investeerd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Veertig jaar geleden zeiden de "milieu" organisaties dat petroleum binnen de 30 jaar uitgeput zou zijn. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De machines horen bij de evolutie van de mens, je kunt niet zomaar even zeggen we stoppen met de machines en gaan terug in harmonie leven met de natuur. We zijn afhankelijk geworden van onze eigen machines want zonder hun zou wss meer dan 50% van de mensheid gewoon uitsterven doordat er niet genoeg voedels en drinkbaar water produceerd kan worden om maar de zwijgen van de levensomstandigheden als we geen machines meer hadden. Wel is het zo dat onze wetenschappelijke en technologische evolutie serieus afgeremd worden door ons economisch wereld systeem dat we kennen als kapitalisme. Men investeert liever in de nieuwste anti rimpel créme of de zoveelste GPS satelliet dan in kanker onderzoek of ruimte kolonisaties en dit om de simpele reden dat de eerst voornoemde zaken centjes gegarandeerd zal opbrengen en de 2 laatste onderzoek zonder garanties zijn en tevens peperduur Thans ligt onze toekomst net in ruimtekolonisatie maar laten we niet vergeten dat van zodra ruimtekolonisatie mogelijk worden we ook weer misschien een nieuwe lange reeks oorlogen krijgen van de nieuwe te ontdekken en koloniserende planeten of gebieden op planeten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Om aan te vullen: onderzoek naar echt sterke AI is op korte termijn enkel maar kostelijk en brengt op korte termijn weinig of niets op. Voorlopig is het enkel wachten, wachten, en nog eens wachten, tot er iets ontwikkeld wordt dat geld opbrengt ( kapitalisme ) en dan komt het in een stroomversnelling. Ik kan niet direct schatten wanneer dat gaat gebeuren... 2015 , 2030, 2050... Wat ik wel weet is dat het dé technologie van de toekomst is, dat van dezelfde grootorde zal zijn als de komst van de stoommachine, of als de komst van het internet.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 mei 2010 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Als er één gebied is van technologie waar de machine duidelijk de mens tot slaafje en slachtoffer maakt, dan is dat duidelijk wel op het gebied van de rijmachine, de auto.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() We zijn ook slaaf van onze wasmachine ... gelukkig ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() De boormachines tot 8 km diepte in een oceaan van 1,5 km diepte maken de wereld inderdaad kapot.
|
![]() |
![]() |