Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2010, 10:31   #2681
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Sinds wanneer slaan 'mensen met kloten' voortdurend op de vlucht?

Uit Brussel, uit de Brusselse Rand, uit Antwerpen, ......
Onder meer, omdat de helft geen kloten heeft maar tieten.
Oud 16 mei 2010, 10:37   #2682
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
1 Dat is discriminatie , ik zie niet in waarom de ene godsdienst vijandiger zou kunnen zijn dan de andere ... als je het juist nagaat kan je de meeste godsdiensten wel als vijandig gaan beschouwen .
Wacht eens even: zin twee legt zin één niet uit. Als de meeste "vijandig" zijn, sluit dat niet uit dat de ene het meer is dan de andere.

Dus om te beginnen al geen logica. Ik snap meteen wat u bedoelt met iets "juist nagaan". Als ik het juist naga, bent u beslist ter zake kundig.

En daarom hoop ik dat de mohammedanerij zo gauw mogelijk met de grond gelijk zal worden gemaakt, niet alleen ten onzent, maar tot in het hartje van Mekka zelf.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 16 mei 2010 om 10:38.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 12:44   #2683
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Waarom zou een verbod niet mogen toegepast worden op enkel één bepaalde godsdienst, één die wij als vijandig tegenover onze cultuur beschouwen ?
Dat zou helemaal niet hypocriet zijn, wel integendeel een duidelijk signaal, veel eerlijker dan ook andere godsdiensten aan te vallen, om het minder te doen opvallen dat de pijlen enkel en alleen op die éne godsdienst gericht zijn.
Die staan niet enkel vijandig tegenover onze cultuur. Die staan vijandig tegenover elke vorm van cultuur. Verklaart waarom geen kat ter wereld er iets mee te maken wil hebben.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 12:58   #2684
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

1) 12/05/2010: Oproep tot geweld
2) 15/05/2010: 2 jongeren steken bijna oog uit van slachtoffer.
3) 15/05/2010: Albaneze wapensmokkelaars op vrije voeten
4) 16/05/2010: Belgie bedreigd met aanslagen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...t-Belgie.dhtml

Amerika mag zich niet moeien met de zaken van andere landen...maar blijkbaar vinden ze wel dat zij zich mogen moeien met de zaken van andere landen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 13:00   #2685
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; het is niet een kwestie van wat in mijn kraam past.

Jouw realiteit die je naar voor brengt is een doelbewuste selectie van feiten.

Het onderzoek tracht een representatief staal van feiten te evalueren; en benadert een stuk beter de realiteit.

Waarmee je impliciet stelt dat die mensen racisten zijn.
Ik breng geen realiteit naar voor, ik geef de feiten waardoor mensen iets krijgen tegen allochtonen. Dat is de realiteit.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 14:22   #2686
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat is de realiteit.
De realiteit is dat over 10 meer dan 30 % van de Belgen 'allochtoon' is. http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4343278

In alle steden meer dan 50 %.

Maar misschien heeft die groep een hekel aan zichzelf.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 15:18   #2687
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik breng geen realiteit naar voor, ik geef de feiten waardoor mensen iets krijgen tegen allochtonen. Dat is de realiteit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 16:58   #2688
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat stelt hij niet.

1)Een 'allochtoon' is, afhankelijk van de definitie, weliswaar van 'vreemde herkomst', maar het hoeft niet noodzakelijkerwijs een ander ras te betreffen.

2)De premisse dat 'mensen een hekel zouden krijgen aan deze groep' (hetgeen zoals ik, en anderen omstandig hebben betoogd niet het geval lijkt), zou evenmin noodzakelijkerwijs hoeven te liggen aan een eventuele andere huidskleur van een lid uit die geviseerde groep.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 mei 2010 om 16:59.
Oud 16 mei 2010, 18:04   #2689
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen dat stelt hij niet.

1)Een 'allochtoon' is, afhankelijk van de definitie, weliswaar van 'vreemde herkomst', maar het hoeft niet noodzakelijkerwijs een ander ras te betreffen.

2)De premisse dat 'mensen een hekel zouden krijgen aan deze groep' (hetgeen zoals ik, en anderen omstandig hebben betoogd niet het geval lijkt), zou evenmin noodzakelijkerwijs hoeven te liggen aan een eventuele andere huidskleur van een lid uit die geviseerde groep.
Tochwel
"Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben ik racist."
Oud 16 mei 2010, 19:53   #2690
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tochwel
"Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben ik racist."
Dan zijn moslims ook racisten. Neem het voorbeeld van die Hafiz Mohammad Saeed in Pakistan die het boerka-verbod bekritiseert. Hoewel het slechts de enkelingen in de regering zijn die deze wet uitvaardigden, vindt hij de landen (België en Frankrijk) in hun geheel schuldig.
Het geval met de Mohammed-cartoons : de woede richtte zich niet enkel tegen de cartoonist maar ook tegen het Deense consulaat in Libanon, de Deense ambassades in Lybië en Syrië. Deense producten werden geboycot enzovoort. De woede van de moslims richtte zich niet enkel tot die éne mens, de cartoonist, maar tot de hele groep waar hij door zijn afkomst toe behoorde.
Ik denk dat er zo nog wel voorbeelden te vinden zijn.
Oud 16 mei 2010, 19:57   #2691
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dan zijn moslims ook racisten. Neem het voorbeeld van die Hafiz Mohammad Saeed in Pakistan die het boerka-verbod bekritiseert. Hoewel het slechts de enkelingen in de regering zijn die deze wet uitvaardigden, vindt hij de landen (België en Frankrijk) in hun geheel schuldig.
Het geval met de Mohammed-cartoons : de woede richtte zich niet enkel tegen de cartoonist maar ook tegen het Deense consulaat in Libanon, de Deense ambassades in Lybië en Syrië. Deense producten werden geboycot enzovoort. De woede van de moslims richtte zich niet enkel tot die éne mens, de cartoonist, maar tot de hele groep waar hij door zijn afkomst toe behoorde.
Ik denk dat er zo nog wel voorbeelden te vinden zijn.
Ja; natuurlijk zijn er ook bij Moslims racisten.
Oud 16 mei 2010, 20:06   #2692
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tochwel
Uhu......Dan is een Feyenoord supporter een racist. Deze heeft namelijk een verschrikkelijk hekel aan/misprijst elke Ajaxfan.

Deze discussie hebben we al eens gevoerd (misschien in deze draad zelfs), en je ging toen riant onderuit met een nietszeggende definitie van de VN.

Het iemand tot racist verklaren zonder dat daar per definitie intrinsiek uiterlijke kenmerken aan te pas komen leidt hooguit tot woordinflatie.

Het doet ook afbreuk aan jouw andere argumentatie in deze draad.
Oud 16 mei 2010, 20:12   #2693
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Staat er iemand wel eens stil wat dit geweld met mensen doet, met bijvoorbeeld een familie die iemand verliest omdat een directe naaste slachtoffer werd van criminaliteit?

Ik wil er niet meer over kwijt maar maak dit nu mee, en ja; de daders zijn allochtonen, niemand in mijn familie zegt dat daarom alle mensen van die origine criminelen zijn maar evenzeer wil niemand uit de weg gaan dat de identiteit van de daders geen verassing is..omdat zij oververtegenwoordigt zijn in die vormen van criminaliteit, ik hoop dat geen enkele forummer ooit een slachtoffer in de directe omgeving heeft,gelul over witte boordcriminaliteit of racisme is dan enkel nog beledigend.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:13   #2694
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het iemand tot racist verklaren zonder dat daar per definitie intrinsiek uiterlijke kenmerken aan te pas komen leidt hooguit tot woordinflatie.
Leg me dan het wezenlijk verschil uit tussen "Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben ik racist." op basis van ras of op basis van religie of op basis van wat je maar wil.
Oud 16 mei 2010, 20:51   #2695
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg me dan het wezenlijk verschil uit tussen "Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben ik racist." op basis van ras of op basis van religie of op basis van wat je maar wil.
Het verschil is dat je een uiterlijk kenmerk (huidskleur bijvoorbeeld), normaal gesproken, niet kunt veranderen. Ander kenmerken zoals taal, religie of het supporterschap van een bepaalde voetbalclub (zie voorbeeld) wel.

Een zéér wezenlijk verschil.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 mei 2010 om 20:52.
Oud 16 mei 2010, 20:54   #2696
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Staat er iemand wel eens stil wat dit geweld met mensen doet, met bijvoorbeeld een familie die iemand verliest omdat een directe naaste slachtoffer werd van criminaliteit?

Ik wil er niet meer over kwijt maar maak dit nu mee, en ja; de daders zijn allochtonen, niemand in mijn familie zegt dat daarom alle mensen van die origine criminelen zijn maar evenzeer wil niemand uit de weg gaan dat de identiteit van de daders geen verassing is..omdat zij oververtegenwoordigt zijn in die vormen van criminaliteit, ik hoop dat geen enkele forummer ooit een slachtoffer in de directe omgeving heeft,gelul over witte boordcriminaliteit of racisme is dan enkel nog beledigend.
Inderdaad, zou de rechter (een autochtoon toch?) daar wel eens bij stilstaan?

Veel mensen hebben niet die indruk.
Oud 16 mei 2010, 23:28   #2697
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenTurk Bekijk bericht
Ja, Moslim-imperialisme. Ze koloniseren België, opgepast !!!
Ja, zij koloniseren België, op demografische wijze, dat klopt. En gij weet dat goed genoeg denturk !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:32   #2698
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer slaan 'mensen met kloten' voortdurend op de vlucht?

Uit Brussel, uit de Brusselse Rand, uit Antwerpen, ......
Verhuizen uit een verkrotte smeerboel vol geboefte, dat is niet vluchten, dat is gewoon naar een betere woonst vertrekken. Wat doen al die allochtonen trouwens anders ? Die vertrokken toch ook van bij hun thuis om iets beters te vinden ?
Oud 16 mei 2010, 23:36   #2699
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja; natuurlijk zijn er ook bij Moslims racisten.
De meesten onder hen zeker ? Vraag aan gelijk dewelke onder hen wat zij van joden denken bvb.

Laatst gewijzigd door den dinges : 16 mei 2010 om 23:37.
Oud 16 mei 2010, 23:46   #2700
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Verhuizen uit een verkrotte smeerboel vol geboefte, dat is niet vluchten, dat is gewoon naar een betere woonst vertrekken. Wat doen al die allochtonen trouwens anders ? Die vertrokken toch ook van bij hun thuis om iets beters te vinden ?
Mensen krijgen steeds meer iets tegen allochtonen omdat er een campagne aan de gang is waarbij men alle moeite van de wereld doet om de grote problemen (economische crisis, klimaatcrisis, voedselcrisis, energiecrisis) onder de mat te schuiven en te focussen op secundaire problemen.

Het is voor elk objectief waarnemer duidelijk dat de grote uitdagingen waar we voorstaan niet veroorzaakt worden door migratie, door religie of door huidskleur maar door economische wanverhoudingen. Om aan die echte problemen te verhelpen moet men radicaal het roer omgooien: produceren in functie van de behoefte van de bevolking in plaats van de winst.

Maar omdat zeer duidelijke belangengroepen daar logischerwijze tegen gekant zijn, organiseert men een campagne waarbij elk incident waarbij een lid van een bepaalde bevolkingsgroep, nationaliteit of godsdienst betrokken is buiten proportie wordt uitvergroot zodat de mensen zich blindstaren op tegenstellingen die er geen zijn.

Het is daardoor niet verwonderlijk dat men zijn eigen problemen of angst voor nakende problemen toeschrijft aan de Walen/Franstaligen/moslims/migranten/Roma/vluchtelingen/werklozen/communisten/vul zelf aan. Dat is een dierlijk mechanisme dat ook bij de mens nog steeds goed werkt: wat niet onmiddellijk herkenbaar of bekend is, is wellicht vijandig. Wat anders is, is niet hetzelfde en dus potentieel gevaarlijk. Xenofobie is een natuurlijk verdedigingsmechanisme.

De echte problemen zien en begrijpen, de achterliggende mechanismes en machtsverhoudingen doorgronden en strategieën ontwikkelen om eraan te verhelpen vergt meer dan een emotionele reactie. Het vergt denkwerk. En daar zijn veel mensen na hun dagtaak te moe voor. Ze laten zich meeslepen door escapisme omdat hun hersenen tot niet veel meer in staat zijn. Ze zijn daarbij de speelbal van de media die hen dagelijks nog meer angst induceren.

Dat zijn de belangrijkste redenen waarom steeds meer mensen iets krijgen tegen allochtonen/moslims/vluchtelingen/Walen/Franstaligen/Roma/werklozen/vulzelfaan. Het is het zelfde mechanisme dat het nationalisme versterkt en de reactionaire reflexen, de angst en geslotenheid.

Ik vind de parallel met de Jodenhaat nogal duidelijk. Wat me verbaast is dat dat niet voor iedereen even zichtbaar en helder is.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be