![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2681 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Onder meer, omdat de helft geen kloten heeft maar tieten.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#2682 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dus om te beginnen al geen logica. Ik snap meteen wat u bedoelt met iets "juist nagaan". Als ik het juist naga, bent u beslist ter zake kundig. En daarom hoop ik dat de mohammedanerij zo gauw mogelijk met de grond gelijk zal worden gemaakt, niet alleen ten onzent, maar tot in het hartje van Mekka zelf.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 16 mei 2010 om 10:38. |
|
|
|
|
|
|
#2683 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2684 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
1) 12/05/2010: Oproep tot geweld
2) 15/05/2010: 2 jongeren steken bijna oog uit van slachtoffer. 3) 15/05/2010: Albaneze wapensmokkelaars op vrije voeten 4) 16/05/2010: Belgie bedreigd met aanslagen. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...t-Belgie.dhtml Amerika mag zich niet moeien met de zaken van andere landen...maar blijkbaar vinden ze wel dat zij zich mogen moeien met de zaken van andere landen.
|
|
|
|
|
#2685 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2686 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De realiteit is dat over 10 meer dan 30 % van de Belgen 'allochtoon' is. http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4343278
In alle steden meer dan 50 %. Maar misschien heeft die groep een hekel aan zichzelf. |
|
|
|
|
|
#2687 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2688 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1)Een 'allochtoon' is, afhankelijk van de definitie, weliswaar van 'vreemde herkomst', maar het hoeft niet noodzakelijkerwijs een ander ras te betreffen. 2)De premisse dat 'mensen een hekel zouden krijgen aan deze groep' (hetgeen zoals ik, en anderen omstandig hebben betoogd niet het geval lijkt), zou evenmin noodzakelijkerwijs hoeven te liggen aan een eventuele andere huidskleur van een lid uit die geviseerde groep. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 mei 2010 om 16:59. |
|
|
|
|
|
|
#2689 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben ik racist." |
|
|
|
|
|
|
#2690 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het geval met de Mohammed-cartoons : de woede richtte zich niet enkel tegen de cartoonist maar ook tegen het Deense consulaat in Libanon, de Deense ambassades in Lybië en Syrië. Deense producten werden geboycot enzovoort. De woede van de moslims richtte zich niet enkel tot die éne mens, de cartoonist, maar tot de hele groep waar hij door zijn afkomst toe behoorde. Ik denk dat er zo nog wel voorbeelden te vinden zijn.
|
|
|
|
#2691 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2692 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze discussie hebben we al eens gevoerd (misschien in deze draad zelfs), en je ging toen riant onderuit met een nietszeggende definitie van de VN. Het iemand tot racist verklaren zonder dat daar per definitie intrinsiek uiterlijke kenmerken aan te pas komen leidt hooguit tot woordinflatie. Het doet ook afbreuk aan jouw andere argumentatie in deze draad. |
|
|
|
|
|
|
#2693 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Staat er iemand wel eens stil wat dit geweld met mensen doet, met bijvoorbeeld een familie die iemand verliest omdat een directe naaste slachtoffer werd van criminaliteit?
Ik wil er niet meer over kwijt maar maak dit nu mee, en ja; de daders zijn allochtonen, niemand in mijn familie zegt dat daarom alle mensen van die origine criminelen zijn maar evenzeer wil niemand uit de weg gaan dat de identiteit van de daders geen verassing is..omdat zij oververtegenwoordigt zijn in die vormen van criminaliteit, ik hoop dat geen enkele forummer ooit een slachtoffer in de directe omgeving heeft,gelul over witte boordcriminaliteit of racisme is dan enkel nog beledigend. |
|
|
|
|
|
#2694 |
|
Banneling
|
Leg me dan het wezenlijk verschil uit tussen "Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben ik racist." op basis van ras of op basis van religie of op basis van wat je maar wil.
|
|
|
|
|
|
#2695 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een zéér wezenlijk verschil. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 mei 2010 om 20:52. |
|
|
|
|
|
|
#2696 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Veel mensen hebben niet die indruk. |
|
|
|
|
|
|
#2697 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2698 |
|
Banneling
|
Verhuizen uit een verkrotte smeerboel vol geboefte, dat is niet vluchten, dat is gewoon naar een betere woonst vertrekken. Wat doen al die allochtonen trouwens anders ? Die vertrokken toch ook van bij hun thuis om iets beters te vinden ?
|
|
|
|
|
|
#2699 |
|
Banneling
|
De meesten onder hen zeker ? Vraag aan gelijk dewelke onder hen wat zij van joden denken bvb.
Laatst gewijzigd door den dinges : 16 mei 2010 om 23:37. |
|
|
|
|
|
#2700 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is voor elk objectief waarnemer duidelijk dat de grote uitdagingen waar we voorstaan niet veroorzaakt worden door migratie, door religie of door huidskleur maar door economische wanverhoudingen. Om aan die echte problemen te verhelpen moet men radicaal het roer omgooien: produceren in functie van de behoefte van de bevolking in plaats van de winst. Maar omdat zeer duidelijke belangengroepen daar logischerwijze tegen gekant zijn, organiseert men een campagne waarbij elk incident waarbij een lid van een bepaalde bevolkingsgroep, nationaliteit of godsdienst betrokken is buiten proportie wordt uitvergroot zodat de mensen zich blindstaren op tegenstellingen die er geen zijn. Het is daardoor niet verwonderlijk dat men zijn eigen problemen of angst voor nakende problemen toeschrijft aan de Walen/Franstaligen/moslims/migranten/Roma/vluchtelingen/werklozen/communisten/vul zelf aan. Dat is een dierlijk mechanisme dat ook bij de mens nog steeds goed werkt: wat niet onmiddellijk herkenbaar of bekend is, is wellicht vijandig. Wat anders is, is niet hetzelfde en dus potentieel gevaarlijk. Xenofobie is een natuurlijk verdedigingsmechanisme. De echte problemen zien en begrijpen, de achterliggende mechanismes en machtsverhoudingen doorgronden en strategieën ontwikkelen om eraan te verhelpen vergt meer dan een emotionele reactie. Het vergt denkwerk. En daar zijn veel mensen na hun dagtaak te moe voor. Ze laten zich meeslepen door escapisme omdat hun hersenen tot niet veel meer in staat zijn. Ze zijn daarbij de speelbal van de media die hen dagelijks nog meer angst induceren. Dat zijn de belangrijkste redenen waarom steeds meer mensen iets krijgen tegen allochtonen/moslims/vluchtelingen/Walen/Franstaligen/Roma/werklozen/vulzelfaan. Het is het zelfde mechanisme dat het nationalisme versterkt en de reactionaire reflexen, de angst en geslotenheid. Ik vind de parallel met de Jodenhaat nogal duidelijk. Wat me verbaast is dat dat niet voor iedereen even zichtbaar en helder is.
|
|
|