Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2010, 11:14   #41
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik heb je een tijdje geleden al een link gegeven waar uitgelegd staat hoe je een partij moet stichten, ik kan dat niet voor jou doen hoor.

Maar voor een god zoals jij mag dat toch geen probleem zijn.
Ik ben een intellectueel en niet praktisch ingesteld.
Voor dat laatste heb ik hulp nodig.
Maar aangezien iedereen te beroerd is om mij te helpen is het wachten op een wonder.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 11:19   #42
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Toch, er zou een "leider" (land) komen dat alleman zou volgen.
Bekijk de oorlogen in de wereld van vandaag. Bekijk ook hoe "geheel onze omgeving"afhankelijk geworden is van die ene.
Die ene is er maar niemand wil hem geloven.
Staat dat ook geschreven?
Citaat:

En het einde der (huidige) tijden is aangekondigd met vuur. Symbolisme daarin zou niet misplaatst zijn. Bekijk de heisa rond de zon hedendaags. Bekijk hoe ook de mayakalender reeds 3000+ jaar geleden deze tijd linkte met de zon. De vijfde zon om precies te zijn.
Ik zie toch links en rechts dingen van vroeger (voorspellingen) die te linken vallen met deze tijden. Ik vind dat aandacht waardig vanuit een twijfelachtige positie.
Je ziet overal tekenen, maar de redder zelf geloof je niet.
Dat is dan de goddelijke ironie, waarover blijkbaar niks geschreven staat.
Citaat:

Uw theorie is mooi Harrie. Maar ik denk dat er meer nodig is om de mens wakker te schudden.
Inderdaad: de mensen zijn zo dom dat ze eerst onder moeten gaan voor ze iets leren.
Citaat:
Die miljarden liters olie in de zee was en is klaarblijkelijk niet genoeg om de wereld wakker te schudden. WTF dan wel vraag ik me af.
Ik zeg het je, maar je gelooft het niet.
Oud 16 mei 2010, 21:20   #43
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2 - Laat ons mensen maken naar ons beeld en onze gelijkenis. Genesis 1:26

Genesis 1:26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen.

Er staan twee scheppingsverhalen in de Bijbel.

Het is opmerkelijk dat er twee verschillende scheppingsverhalen bestaan in de bijbel, waarvan het nogal wat moeite zou kosten die met elkaar te rijmen.

Laten wij ... is bedoeld als God en Godin.

In het eerste verhaal staat duidelijk: Laten wij mensen maken naar ons evenbeeld...terwijl er toch volgens de bijbel-gelovigen maar één God is. Even nadenken lost het raadsel op, want die andere God is natuurlijk een Godin, de vrouw van God en de enige manier waarop zij dan de mensen "gemaakt" hebben is volgens de gewone methode der voortplanting. Ze hebben gewoon kinderen voortgebracht, die dan ook sprekend op hen gelijken.

Adam en Lilith.

En of deze eerste mensen Adam en Eva waren, dat staat er in dat eerste verhaal helemaal niet bij. Volgens sommigen waren het Adam en Lilith. En het verhaal wil dat Lilith net als Adam in de geslachtsdaad ook wel eens de bovenste partij wilde zijn, dus boven op hem zitten.
Want zij beschouwde zich als de gelijke van Adam en niet als de mindere. Adam zou toen boos geworden zijn en haar hebben weggejaagd en zij zou in een demon veranderd zijn.
Maar gezien de moderne idee dat man en vrouw gelijkwaardig zijn kan het niet anders of Lilith was de ware eigenlijke Eva van het eerste scheppingsverhaal en niet van het tweede dat daaruit vervormd en verdraaid is.
Lilith is zeer populair bij de feministen.

Lilith.
Oud 16 mei 2010, 22:20   #44
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Even kort:
Of God is een zelfbestuivende hermafrodiet?
Oud 16 mei 2010, 23:12   #45
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

zo heb ik het nog niet bekeken....maar in het tweede verhaal van de bijbel maakt God de mens uit stof en dat moet dan zeker: stuifsel zijn.....
Oud 16 mei 2010, 23:13   #46
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

3 - Het eerste scheppingsverhaal van de mensen is dik oké.

In de eerste scheppingsverhaal is er dus nog geen vuiltje aan de lucht en is alles precies zo voorgesteld als het moet zijn, namelijk dat God en Godin als Moeder en Vader hunne kindertjes op de wereld hebben gezet.
Deze waren Adam en Lilith, later Adam en Eva in het tweede verhaal.

De ouders zijn voor de kinderen als Goden.

Het is duidelijk dat dit scheppingsverhaal van de mensen afkomstig is van de normale voortplanting binnen de gezinssituatie, waarbij de ouders voor de kinderen als Goden zijn.

De eenheid van God en Mens.

Maar ook binnen goddelijke proporties is het juist dat God als eeuwige Mens in de hemel, dus als ideale voorstelling van de Mens, dus de Idee Mens ( Plato) God zelf is, dus dat God andersom zichzelf op aarde schept naar zijn eigen gedaante.
Want God is evenzeer Mens als de Mens omgekeerd ook God is. Het is dan alleen een verschil van innerlijkheid ( de hemel ) en uiterlijkheid ( de aarde ) en ook van eeuwigheid (eeuwige idee of voorstelling ) en tijdelijk bestaan.
Wat ook uitdrukkelijk zo gezegd wordt van Jezus, maar eigenlijk ook al geldt voor Adam en Lilith (Eva) en ook voor alle mensen.
Die laatste is de Heilige Geest, want God is de collectieve Geest der mensheid.

Ook alle dieren hebben een God, maar nog geen godsdienst.

Alzo doordenkend moeten we besluiten dat ook alle dieren een eigen God bezitten naar hun beeld. Zie daarvoor mijn roman: het laatste oordeel.
Dat is dan ook zo, zij het met het essentiële verschil dat dieren nog geen godsdienst belijden.

Maar goed: in het eerste verhaal is alles koek en ei en ook zoals het moet wezen, al heeft het wel een extra toelichting nodig.

Het tweede scheppingsverhaal van de Mens.

De Mens uit stof.

Maar in het tweede verhaal is plotseling alles anders. ( Genesis 2 : 7 ) want daarin wordt de mens plotseling niet meer naar Gods beeld gemaakt, maar uit stof gevormd.

7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.

De Mens wordt vernederd tot een stoffelijk wezen.

Plotseling wordt de Mens vernederd slechts een stoffelijk wezen te zijn. Nu kan dat altijd nog met het eerste verhaal gerijmd worden, want het kan best dat ook in het tweede geval de Mens naar Gods beeld werd gemaakt en dat in het eerste geval de mens ook uit stof is gevormd.
Maar het is duidelijk dat het eerste verhaal het meest positieve noemt ( de mens naar Gods beeld ) en in het tweede geval het meest negatieve: de mens uit stof.

God is ook geen WIJ meer (God en Godin) maar alleen maar God = manlijke God.

Ook het WIJ van: Laten Wij mensen maken naar ons beeld, komt in het tweede verhaal niet meer voor.
God is niet meer God en Godin, maar alleen maar een manlijke God.
Want niet alleen moet de Mens nu vernederd worden ten opzichte van God, maar ook de vrouw tegenover de man en dus wordt de Godin helemaal weggelaten.

Wat zou de schepping zijn zonder drama?

Het tweede verhaal is duidelijk een correctie op het tweede door de een of andere chagrijnige profeet, die onder de plak zat bij zijn vrouw of ingefluisterd door God zelf, die wel besefte dat een verhaal waarin alles alleen maar goed zou zijn niet zou werken.
Dus er moest drama in het verhaal verwerkt worden.
Wat zou de schepping zijn zonder de nodige ellende?

wordt vervolgd.
Oud 16 mei 2010, 23:30   #47
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Die ene is er maar niemand wil hem geloven.
En u bent dan uiteraard die ene die u bedoelt. Maar harrie, er zijn er heel velen die verandering pogen te brengen in de mens. Maar uiteindelijk valt zo goed als iedere mens terug in zijn gewoontes/mainstream.
Zelfs rampen van ongeziene proporties dringen niet meer door.
Wreed he

Citaat:
Staat dat ook geschreven?
Misschien niet direct in die woorden

Citaat:
Je ziet overal tekenen, maar de redder zelf geloof je niet.
Dat is dan de goddelijke ironie, waarover blijkbaar niks geschreven staat.
Inderdaad: de mensen zijn zo dom dat ze eerst onder moeten gaan voor ze iets leren.Ik zeg het je, maar je gelooft het niet.
Maar Harrie, red ons dan! Ik ben nog altijd gebonden aan mijn realiteitstunnel. En mijne realiteit zegt, het is een evoluerend proces van stapjes en treden. Ge hebt kennis in pacht en er valt van u te leren, dat zult ge mij niet horen ontkennen. Maar ik vind ook nog kennis terug in anderen.
Ik vergoddelijk niet snel iemand, ik vergoddelijk trouwens niemand hoewel op een bepaald niveau iedereen.

Waar staat trouwens dat ik u niet geloof? Ik zeg wel, dat ik niet alles klakkeloos volg wat ge daar neerschrijft. Gelukkig ben ik iemand die "God"(delijkheid) vanuit een ruim perspectief kan bekijken
Ruimteschepen... harrie harrie harrie toch
Oud 16 mei 2010, 23:38   #48
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Weet U trouwens Harrie, dat in de Koran veel beter beschreven staat hoe die "Wij" (Zij dan) de mens creëerde. Ik kom dadelijk terug op de actuele tekst.
Oud 16 mei 2010, 23:43   #49
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees daarom de nieuwe bijbel van harriechristus met een eeuwige hemel en een eeuwig heelal.
Link? Referentie? En uit nieuwsgierigheid: Hoeveel paginas (of woorden als ie gedigitalizeerd is?)

God schiep hemel en aarde. Dat wil zeggen dat God bestond voordat er een hemel en aarde was. Dat betekent dat God niet in de hemel noch op de aarde vertoefde toen hij beide schiep. Vraag is dan inderdaad Harrie...waar bevond God zich toen hij beide schiep?

Welke andere plaats kennen we nog bijbel buiten hemel en aarde? (die is niet zo moeilijk)

Vraag is natuurlijk...wat deed God daar?

en ook...wie schiep die plaats?

Mysteries.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 mei 2010 om 23:46.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:49   #50
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

23. De Gelovigen (Al-Mominoen):12. Voorwaar, Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei;

13. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats.

14. Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonter bloed; daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormeloze) klomp; dan vormen Wij beenderen uit deze (vormeloze) klomp; daarna bekleden Wij deze beenderen met vlees; vervolgens ontwikkelen Wij het tot een nieuwe schepping. Gezegend zij Allah, de Beste Schepper.

15. Voorzeker daarna sterft gij.

16. En op de Dag der Verrijzenis zult gij worden opgewekt.

17. En boven u hebben Wij zeven wegen gemaakt, en nimmer veronachtzamen Wij de schepping.

18. Wij zenden water uit de hemel neer in bepaalde hoeveelheid en Wij doen deze in de aarde blijven en voorzeker zijn Wij ook in staat die weer weg te nemen.
Oud 17 mei 2010, 00:01   #51
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen.
Kan zijn dat het om 2 onafhankelijke stellingen gaat. De vraag is dan wel natuurlijk uit wat dat 'evenbeeld' dan eigenlijk bestaat. Gaat het om een 'fysieke' gelijkenis? Indien niet waarover gaat het dan wel?

Kan zijn dat God in feite Goden is.

Kan ook zijn dat God zowel mannelijk als vrouwelijk is. ('Hermafrodiet' bijvoorbeeld zoals hier al gezegd wordt)

Kan ook zijn dat dit soort van primitieve religieuze uitspraken in hun tijd moeten gezien worden. Bijbels worden trager aangepast dan computerprogrammas...en ze krijgen geen versienummer mee.

P.S. Als we het niet kunnen verklaren noemen we God 'ondoorgrondelijk'.
Oud 17 mei 2010, 00:15   #52
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ontstaan van de legende vindt zijn oorsprong in het dubbele bijbelse scheppingsverhaal in Genesis 1 en 2. Het duidelijk verschil tussen beide verhalen leidde tot de gedachte dat Adam vóór Eva een andere vrouw gehad moest hebben. Dat zou dan Lilith zijn geweest, die evenals Adam was geschapen uit het stof van de aarde. (Dit zou er volgens sommige auteurs op wijzen dat de - recentere - mythe van Adam en Eva een intellectuele constructie van Levitische priesters was, met als doel het inheems matriarchaal systeem in een zo kwalijk mogelijk daglicht te stellen, teneinde het patriarchaat, met bijbehorend erfenisstelsel, daarna bij wet en met geweld te doen overheersen.[bron?])
Interessant dat Lilith verhaal. Zoals zo vaak...een religieus boek ten dienste van een machtsspel, dit keer de strijd tussen de sexen.

Die mensen toch, zo klein in hun angst in het leven te staan.
Oud 17 mei 2010, 09:23   #53
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En u bent dan uiteraard die ene die u bedoelt. Maar harrie, er zijn er heel velen die verandering pogen te brengen in de mens. Maar uiteindelijk valt zo goed als iedere mens terug in zijn gewoontes/mainstream.
Zelfs rampen van ongeziene proporties dringen niet meer door.
Wreed he
Vandaar mijn atoomtheorie voor een totaal andere kijk op de werkelijkheid: geniaal, hè!
Citaat:
Maar Harrie, red ons dan!
Geloof me dan en verzet je niet.
Citaat:
Ik ben nog altijd gebonden aan mijn realiteitstunnel. En mijne realiteit zegt, het is een evoluerend proces van stapjes en treden. Ge hebt kennis in pacht en er valt van u te leren, dat zult ge mij niet horen ontkennen. Maar ik vind ook nog kennis terug in anderen.
Laat die anderen dan maar eens los, want die hebben niks nieuws te vertellen.
Citaat:
Ik vergoddelijk niet snel iemand, ik vergoddelijk trouwens niemand hoewel op een bepaald niveau iedereen.
begin dan maar eens werkelijk te begrijpen wie God is door mijn atoomtheorie: de microwezentjes.
Citaat:
Waar staat trouwens dat ik u niet geloof? Ik zeg wel, dat ik niet alles klakkeloos volg wat ge daar neerschrijft. Gelukkig ben ik iemand die "God"(delijkheid) vanuit een ruim perspectief kan bekijken
Ruimteschepen... harrie harrie harrie toch
Ja; ruimteschepen en waar is dan je geloof?

Hoe gemakkelijk is het de grote massa te volgen en hoe moeilijk een enkeling.
Oud 17 mei 2010, 09:24   #54
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet U trouwens Harrie, dat in de Koran veel beter beschreven staat hoe die "Wij" (Zij dan) de mens creëerde. Ik kom dadelijk terug op de actuele tekst.
Oké.....het zal mij benieuwen.
Oud 17 mei 2010, 09:25   #55
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oké.....het zal mij benieuwen.
Het staat er al hoor harrie
Oud 17 mei 2010, 09:29   #56
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Link? Referentie? En uit nieuwsgierigheid: Hoeveel paginas (of woorden als ie gedigitalizeerd is?)
begin hier maar mee:

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html

http://www.vrijeforums.com/

hartelijke groeten van harriechristus
Citaat:

God schiep hemel en aarde. Dat wil zeggen dat God bestond voordat er een hemel en aarde was. Dat betekent dat God niet in de hemel noch op de aarde vertoefde toen hij beide schiep. Vraag is dan inderdaad Harrie...waar bevond God zich toen hij beide schiep?

Welke andere plaats kennen we nog bijbel buiten hemel en aarde? (die is niet zo moeilijk)
nee? wat is het antwoord dan?
Citaat:
Vraag is natuurlijk...wat deed God daar?

en ook...wie schiep die plaats?

Mysteries.
inderdaad: want er is geen plaats buiten hemel en aarde.
Dus God was er nog helemaal niet.
Hij was slechts potentiële Geest, die zichzelf nog moest scheppen.
Oud 17 mei 2010, 09:32   #57
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vandaar mijn atoomtheorie voor een totaal andere kijk op de werkelijkheid: geniaal, hè!
Zeer zeker

Citaat:
Geloof me dan en verzet je niet.
Ik verzet me niet. Ik praat met je heel open over ons geloof

Citaat:
Laat die anderen dan maar eens los, want die hebben niks nieuws te vertellen.
Is DE waarheid dan nieuw harrie?
Citaat:
begin dan maar eens werkelijk te begrijpen wie God is door mijn atoomtheorie: de microwezentjes.
Alles is onafscheidelijk onderdeel van God. Al die onafscheidelijke onderdeeltjes maken één grote wholyness van Zijn. Tot daar volg ik je waarde man.

Citaat:
Ja; ruimteschepen en waar is dan je geloof?
Ik geloof dat er ruimteschepen bestaan. Zowel door de mens gebouwd als door buitenaardsen. Ik ga er vanuit dat de microwezens een evolutie achter de rug hebben die alle menselijk verstand overstijgt.
Toch denk ik te weten/geloven dat die microwezens zichzelf uitdrukking wenste te geven, men wou evolueren tot een handelend wezen.
En zo is het dierenrijk (ook wij) er gekomen. Een onontkoombare situatie, want iets IS en dat IETS drukt zich in alle geuren en kleuren uit.

En het licht heeft zoveel kleuren, en er kan zoveel gebeuren, en er is nog zoveel te zien - Stef Bos.

Citaat:
Hoe gemakkelijk is het de grote massa te volgen en hoe moeilijk een enkeling.
Ik volg enkel mezelf, en moest je noties van me op het forum gelezen hebben, zijn er héééééééééééél vééééééééééél volmondig met me oneens.
Ik vind langs een kant helemaal niet erg, zo hebben we wat om over te praten.
Oud 17 mei 2010, 09:44   #58
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
23. De Gelovigen (Al-Mominoen):12. Voorwaar, Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei;

13. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats.

14. Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonter bloed; daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormeloze) klomp; dan vormen Wij beenderen uit deze (vormeloze) klomp; daarna bekleden Wij deze beenderen met vlees; vervolgens ontwikkelen Wij het tot een nieuwe schepping. Gezegend zij Allah, de Beste Schepper.

15. Voorzeker daarna sterft gij.

16. En op de Dag der Verrijzenis zult gij worden opgewekt.

17. En boven u hebben Wij zeven wegen gemaakt, en nimmer veronachtzamen Wij de schepping.

18. Wij zenden water uit de hemel neer in bepaalde hoeveelheid en Wij doen deze in de aarde blijven en voorzeker zijn Wij ook in staat die weer weg te nemen.
Inderdaad staat het hier beter beschreven.
Maar wat niet duidelijk naar voren komt is dat de Mens als man en vrouw naar Gods beeld is, en dat God dus God en Godin moet zijn.
Het kan best dat hier alleen Adam bedoeld wordt.

Want dit verhaal kan ook een mengeling van de eerste en tweede versie van de Bijbel zijn.
Enerzijds wel het WIJ van het eerste verhaal en anderzijds de stof (klei) van het tweede verhaal, wat mij doet vermoeden dat er nog ergens anders in de Koran staat dat Eva uit de rib van Adam is genomen.

Weet je daar misschien ook een antwoord op.
Via Google heb ik het nog niet kunnen vinden.
Oud 17 mei 2010, 09:45   #59
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer zeker

Ik verzet me niet. Ik praat met je heel open over ons geloof

Is DE waarheid dan nieuw harrie?

Alles is onafscheidelijk onderdeel van God. Al die onafscheidelijke onderdeeltjes maken één grote wholyness van Zijn. Tot daar volg ik je waarde man.

Ik geloof dat er ruimteschepen bestaan. Zowel door de mens gebouwd als door buitenaardsen. Ik ga er vanuit dat de microwezens een evolutie achter de rug hebben die alle menselijk verstand overstijgt.
Toch denk ik te weten/geloven dat die microwezens zichzelf uitdrukking wenste te geven, men wou evolueren tot een handelend wezen.
En zo is het dierenrijk (ook wij) er gekomen. Een onontkoombare situatie, want iets IS en dat IETS drukt zich in alle geuren en kleuren uit.

En het licht heeft zoveel kleuren, en er kan zoveel gebeuren, en er is nog zoveel te zien - Stef Bos.

Ik volg enkel mezelf, en moest je noties van me op het forum gelezen hebben, zijn er héééééééééééél vééééééééééél volmondig met me oneens.
Ik vind langs een kant helemaal niet erg, zo hebben we wat om over te praten.
Jaja, die hebben elkaar gevonden.
I smell love in the air
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 09:53   #60
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Kan zijn dat het om 2 onafhankelijke stellingen gaat. De vraag is dan wel natuurlijk uit wat dat 'evenbeeld' dan eigenlijk bestaat. Gaat het om een 'fysieke' gelijkenis? Indien niet waarover gaat het dan wel?
Bij het woord: Beeld denk ik aan een fysieke gelijkenis.
Citaat:
Kan zijn dat God in feite Goden is.
Uiteraard, want man en vrouw zijn naar het beeld van God, die ook als WIJ genoemd staat.
Citaat:
Kan ook zijn dat God zowel mannelijk als vrouwelijk is. ('Hermafrodiet' bijvoorbeeld zoals hier al gezegd wordt)
Nee: want dan zou het WIJ niet kloppen, want een hermafrodiet is niet 2, maar één wezen en man en vrouw zijn er ook 2.
Citaat:
Kan ook zijn dat dit soort van primitieve religieuze uitspraken in hun tijd moeten gezien worden. Bijbels worden trager aangepast dan computerprogrammas...en ze krijgen geen versienummer mee.
Het is geen primitieve uitspraak, want deze eerste versie in de bijbel is beter en logischer dan de tweede, waarin God alleen maar een man zou zijn.
Citaat:
P.S. Als we het niet kunnen verklaren noemen we God 'ondoorgrondelijk'.
Het is niet ondoorgrondelijk: God is het hemelse oerbeeld van de mens als God en Godin.
Aan elke schepping ligt een Idee ( innerlijke voorstelling ) ten grondslag.
Het hemelse creëert aldus het aardse.

Hoewel je mijn atoomtheorie zou moeten kennen om het een diepere grond te geven.
Want in diepere zin zijn we door de microwezentjes geschapen.
Maar ook die zullen aan elke schepping een innerlijk beeld vooraf doen gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be