Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 13:24   #101
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ooit al bij stilgestaan dat je zelf niet snapt dat je jezelf hopeloos tegen spreekt? Jij zegt dat mensen die tevreden zijn niet gaan betogen. Daar heb je gelijk in. Zij die gisteren zijn gaan betogen zijn niét tevreden. Net zoals zij die enkele weken geleden op donderdag zijn gaan betogen.
Zij die op donderdagavond na een werldag zijn gaan betogen, waren met meer dan zij die op zondagmiddag gaan betogen.

Dat jij jezelf vastrijdt in je eigen kromme logica is één ding, maar dan anderen gaan verwijten dat ze het niet snappen is wel bijzonder lachwekkend.
Het lot van België interesseert gewoon de Belgische bevolking niet. Gaan we naar de splitsing, is het dan zo. Gaan we niet naar de splitsing, is het dan ook zo. De kloof is zowiezo al daar tussen de gemeenschappen en die zal nog verdergroeien als België splitst.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:27   #102
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Enfin niet dat het er toe doet, de volgende verkiezingen komen er aan en die zullen weer zwart-geel gekleurd zijn.
Dat denk ik ook! Wat zal gebeuren? N-VA als eerste partij van Vlaanderen gevolgd door het Vlaams Belang en pas dan de CD&V! Ik kan mij vergissen maar ik denk echt dat we naar zo'n scenario gaan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:43   #103
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het lot van België interesseert gewoon de Belgische bevolking niet. Gaan we naar de splitsing, is het dan zo. Gaan we niet naar de splitsing, is het dan ook zo. De kloof is zowiezo al daar tussen de gemeenschappen en die zal nog verdergroeien als België splitst.
Ach, hij wil gewoon niet snappen dat hij er niets van snapt. Meer is er niet over te snappen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:53   #104
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook! Wat zal gebeuren? N-VA als eerste partij van Vlaanderen gevolgd door het Vlaams Belang en pas dan de CD&V! Ik kan mij vergissen maar ik denk echt dat we naar zo'n scenario gaan.
NV-A als grootste kan maar zal afhangen van de propaganda machine en wat nog ik de komende maand bovenkomt, VB 2de partij daarentegen lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ik schat dat NV-A nipt groter gaat zijn dan de CD&V (of nipt kleiner), dan OVLD, dan VB, dan SP-A en nipt over de drempel Groen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:55   #105
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zoals ik al meerdere malen geponeerd heb: De contenten blijven thuis in hun zetel zitten.

Een discussie met U blijkt futiel.
En welke studie bevestigt dit ?
Het lijkt me sterk dat de belgicisten tevreden kunnen zijn met de huidige toestand van het land, dat langs alle kanten begint te kraken.
Als je zo redeneert dan is de Vlaasme betoging ook een succes geweest want de meeste Vlamingen zijn dus blijkbaar tevreden dat de spanning tussen de twee bevolkingsgroepen zo hoog oploopt.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:57   #106
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
En welke studie bevestigt dit ?
Het lijkt me sterk dat de belgicisten tevreden kunnen zijn met de huidige toestand van het land, dat langs alle kanten begint te kraken.
Als je zo redeneert dan is de Vlaasme betoging ook een succes geweest want de meeste Vlamingen zijn dus blijkbaar tevreden dat de spanning tussen de twee bevolkingsgroepen zo hoog oploopt.
Als U een volle maag hebt gaat U wellicht ook niet uit uwe zetel komen om een kroket uit de muur te halen, of wel ?
Oud 17 mei 2010, 14:04   #107
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U een volle maag hebt gaat U wellicht ook niet uit uwe zetel komen om een kroket uit de muur te halen, of wel ?
Een lekker kroketje kan er altijd nog wel bij.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 14:06   #108
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een lekker kroketje kan er altijd nog wel bij.
Bij U blijkbaar wel.
Oud 17 mei 2010, 14:14   #109
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Waarom niet meteen 300.000? Wie gelooft die mensen nog?
Pot ... ketel.

"BRUSSEL - Ondanks de val van de regering is de Vlaamse spoedbetoging in Vilvoorde voor de splitsing van BHV gewoon doorgegaan. Volgens de politie daagden 1.200 personen op. In zijn afsluitende toespraak had organisator Guido Moons het over 3.500 tot 4.000 betogers".

Overigens heeft Henri hier wel een punt. Het is niet omdat een paar hysterici hier op het forum bij elke communautaire scheet beginnen te fantaseren over het uiteenvallen van het land, dat ik hier een tricolore ga bovenhalen en de straat optrekt. België bestaat immers al als staatkundige entiteit. Wie verandering wil, betoogt. Wie geen verandering wil, blijft rustig thuis. De vermeende dreiging neem ik (en ik vermoed velen met mij) helemaal niet serieus.

Als dan volgens diezelfde hysterici de communautaire crisis compleet is en er dan slechts een 2000-tal Vlamingen op de been kunnen gebracht worden voor een betoging dan zie ik twee mogelijkheden. Een, het draagvlak voor die Vlaamse onafhankelijkheid is helemaal niet zo groot als sommigen graag willen doen uitschijnen. Twee, het draagvlak is er, maar de Vlaming is te lui om de onafhankelijkheid te eisen. In beide gevallen is er dan geen sprake van enige onafhankelijkheid. Zelfs in het door flaminganten zo graag aangehaalde Tjecho-Slowakije gingen tienduizenden mensen wekenlang de straat op. Hier is een dag komen wandelen in 't zonneke al een te grote opgave en dat illustreert in mijn ogen perfect het revolutionaire karakter van de doorsnee Vlaming: afwezig.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 14:20   #110
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Pot ... ketel.

"BRUSSEL - Ondanks de val van de regering is de Vlaamse spoedbetoging in Vilvoorde voor de splitsing van BHV gewoon doorgegaan. Volgens de politie daagden 1.200 personen op. In zijn afsluitende toespraak had organisator Guido Moons het over 3.500 tot 4.000 betogers".

Overigens heeft Henri hier wel een punt. Het is niet omdat een paar hysterici hier op het forum bij elke communautaire scheet beginnen te fantaseren over het uiteenvallen van het land, dat ik hier een tricolore ga bovenhalen en de straat optrekt. België bestaat immers al als staatkundige entiteit. Wie verandering wil, betoogt. Wie geen verandering wil, blijft rustig thuis. De vermeende dreiging neem ik (en ik vermoed velen met mij) helemaal niet serieus.

Als dan volgens diezelfde hysterici de communautaire crisis compleet is en er dan slechts een 2000-tal Vlamingen op de been kunnen gebracht worden voor een betoging dan zie ik twee mogelijkheden. Een, het draagvlak voor die Vlaamse onafhankelijkheid is helemaal niet zo groot als sommigen graag willen doen uitschijnen. Twee, het draagvlak is er, maar de Vlaming is te lui om de onafhankelijkheid te eisen. In beide gevallen is er dan geen sprake van enige onafhankelijkheid. Zelfs in het door flaminganten zo graag aangehaalde Tjecho-Slowakije gingen tienduizenden mensen wekenlang de straat op. Hier is een dag komen wandelen in 't zonneke al een te grote opgave en dat illustreert in mijn ogen perfect het revolutionaire karakter van de doorsnee Vlaming: afwezig.
Jij kunt het beter zeggen dan ik.

Maar het zal je niet in dank worden afgenomen......
Oud 17 mei 2010, 14:24   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu echt niet moeilijk he vriend Henri1?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 14:25   #112
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is nu echt niet moeilijk he vriend Henri1?
Hij snapte het toch.
Dus daar ligt het niet aan.
Oud 17 mei 2010, 14:38   #113
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Wel, we zijn er toch fel op vooruit gegaan : we hebben nu de Walen niet meer nodig om grootse projecten op te zetten waarvan het economisch saldo negatief is. We kunnen nu de Wapper tegenover de scheepslift van Strepy plaatsen !
In een unitair België kwam de Lange Wapper in Antwerpen er zowiezo enkel indien daar een gelijkaardig project in Charleroi of Luik tegenover stond.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 14:43   #114
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar het zal je niet in dank worden afgenomen......
Het werkt helaas voor jou ook in de omgekeerde richting, hoor: de dag dat België effectief het loodje legt zal de massa ook de zaken gelaten over zich laten heengaan. Zet dus de spontane volksopstand die mensen als jij en schaveiger in gedachten hebben, waarbij alle Vlaams-nationalisten door het 'Belgische volk' over de kling gejaagd zullen worden, ook maar snel uit je hoofd.
Oud 17 mei 2010, 15:04   #115
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het werkt helaas voor jou ook in de omgekeerde richting, hoor: de dag dat België effectief het loodje legt zal de massa ook de zaken gelaten over zich laten heengaan. Zet dus de spontane volksopstand die mensen als jij en schaveiger in gedachten hebben, waarbij alle Vlaams-nationalisten door het 'Belgische volk' over de kling gejaagd zullen worden, ook maar snel uit je hoofd.
U gaat dus een staatsgreep plegen ?
Oud 17 mei 2010, 15:05   #116
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De Lange Wapper staat er nog niet.

Er kwam nogal veel protest, er kwam een volksraadpleging en er kwam een parlementair spreekuur voor de actiegroepen die genoeg handtekeningen hebben verzameld.

Inderdaad in een unitair Belgique zouden er nu twee Lange Wappers staan... zonder dat de bevolking zelfs maar de mogelijkheid had iets te zeggen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 15:10   #117
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Als je geen betekenisvol deel van de bevolking kan mobiliseren, dan verandert er helemaal niets. Het feit dat er maar een handvol mensen kan opgetrommeld worden om te betogen voor België is irrelevant, want België bestaat al. Die mensen eisen immers geen verandering (eigenlijk wel, want ze betoogden voor een unitair België, wat volgens mij even irrelevant is). Het feit dat er maar een handvol mensen op de been gebracht kan worden voor de verandering die volgens sommigen zo gewenst is, is een teken aan de wand.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 15:15   #118
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams Belang zal verliezen aan NVA, als die 13-14% halen gaan ze dat vieren als een grote overwinning.
Oud 17 mei 2010, 15:34   #119
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vlaams Belang zal verliezen aan NVA, als die 13-14% halen gaan ze dat vieren als een grote overwinning.
En PJ zal beweren dat het door hem komt dat het VB verliest
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:12   #120
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat dus een staatsgreep plegen ?
Citaat:
U moet lezen wat ik schrijf, niet willen begrijpen wat U wil begrijpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be