![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat denk ik ook! Wat zal gebeuren? N-VA als eerste partij van Vlaanderen gevolgd door het Vlaams Belang en pas dan de CD&V! Ik kan mij vergissen maar ik denk echt dat we naar zo'n scenario gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() NV-A als grootste kan maar zal afhangen van de propaganda machine en wat nog ik de komende maand bovenkomt, VB 2de partij daarentegen lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ik schat dat NV-A nipt groter gaat zijn dan de CD&V (of nipt kleiner), dan OVLD, dan VB, dan SP-A en nipt over de drempel Groen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het lijkt me sterk dat de belgicisten tevreden kunnen zijn met de huidige toestand van het land, dat langs alle kanten begint te kraken. Als je zo redeneert dan is de Vlaasme betoging ook een succes geweest want de meeste Vlamingen zijn dus blijkbaar tevreden dat de spanning tussen de twee bevolkingsgroepen zo hoog oploopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"BRUSSEL - Ondanks de val van de regering is de Vlaamse spoedbetoging in Vilvoorde voor de splitsing van BHV gewoon doorgegaan. Volgens de politie daagden 1.200 personen op. In zijn afsluitende toespraak had organisator Guido Moons het over 3.500 tot 4.000 betogers". Overigens heeft Henri hier wel een punt. Het is niet omdat een paar hysterici hier op het forum bij elke communautaire scheet beginnen te fantaseren over het uiteenvallen van het land, dat ik hier een tricolore ga bovenhalen en de straat optrekt. België bestaat immers al als staatkundige entiteit. Wie verandering wil, betoogt. Wie geen verandering wil, blijft rustig thuis. De vermeende dreiging neem ik (en ik vermoed velen met mij) helemaal niet serieus. Als dan volgens diezelfde hysterici de communautaire crisis compleet is en er dan slechts een 2000-tal Vlamingen op de been kunnen gebracht worden voor een betoging dan zie ik twee mogelijkheden. Een, het draagvlak voor die Vlaamse onafhankelijkheid is helemaal niet zo groot als sommigen graag willen doen uitschijnen. Twee, het draagvlak is er, maar de Vlaming is te lui om de onafhankelijkheid te eisen. In beide gevallen is er dan geen sprake van enige onafhankelijkheid. Zelfs in het door flaminganten zo graag aangehaalde Tjecho-Slowakije gingen tienduizenden mensen wekenlang de straat op. Hier is een dag komen wandelen in 't zonneke al een te grote opgave en dat illustreert in mijn ogen perfect het revolutionaire karakter van de doorsnee Vlaming: afwezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het zal je niet in dank worden afgenomen...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een unitair België kwam de Lange Wapper in Antwerpen er zowiezo enkel indien daar een gelijkaardig project in Charleroi of Luik tegenover stond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het werkt helaas voor jou ook in de omgekeerde richting, hoor: de dag dat België effectief het loodje legt zal de massa ook de zaken gelaten over zich laten heengaan. Zet dus de spontane volksopstand die mensen als jij en schaveiger in gedachten hebben, waarbij alle Vlaams-nationalisten door het 'Belgische volk' over de kling gejaagd zullen worden, ook maar snel uit je hoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Lange Wapper staat er nog niet.
Er kwam nogal veel protest, er kwam een volksraadpleging en er kwam een parlementair spreekuur voor de actiegroepen die genoeg handtekeningen hebben verzameld. Inderdaad in een unitair Belgique zouden er nu twee Lange Wappers staan... zonder dat de bevolking zelfs maar de mogelijkheid had iets te zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams Belang zal verliezen aan NVA, als die 13-14% halen gaan ze dat vieren als een grote overwinning.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |