![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Meer en meer leven wij in een maatschappij waar alles koopwaar is, waar iedereen alles koopt en verkoopt, zelfs zijn eigen lichaam en vrijheid, en zeker en vast andermans vrijheid en lichaam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Juist, omdat de mens vanuit die "vrijheid" gedegradeerd werd tot materialistisch object.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan er bijvoorbeeld niet op vertrouwen dat chauffeur X me door zal laten ondanks dat ik van links kom maar ik kan er wel eventueel wel op vertrouwen (als dat vertrouwen goed zit) dat werknemer X een uurtje langer zal werken als het echt nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen hoor ... ik hou het liever op de methode zonder de camera's. Als ik als werkgever een opdracht geef kan ik heus wel inschatten of de werknemer dat naar behoren en binnen een aanvaardbare tijdspanne heeft afgewerkt. Kan ik dat niet en heb ik daar camera's voor nodig om het te bewijzen dan zou men wel eens eerder aan mijn capaciteiten als baas moeten gaan twijfelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt ... als er in een winkel camera's staan is dat eigenlijk wel een beetje normaal ... maar dan wel om de dieven af te schrikken en niet om het personeel in de gaten te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het meeste wordt gestolen door het eigen personeel over het algemeen.
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Je bent zelfs niet vrij om te kiezen of je wel of niet WILT werken.
Ik heb een mooie tuin, en zou gerust in mijn levensonderhoud kunnen voorzien door een beetje te boeren. Luxes als electriciteit hoeven voor mij niet. Maar je betaalt grondbelastingen (onroerende voorheffing) wat ik eigenlijk nog de ergste aantasting van onze vrijheid vind. En water uit de grond halen mag ook al niet meer. Je wordt dus VERPLICHT om een inkomen te hebben, of je mag niets bezitten. Dat slaat toch nergens op. Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 17 mei 2010 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar wat als je personeel dan de camera's steelt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie daar mee begint weet niet waar hij uitkomt.
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2) Meent u dat een maatschappij met dezelfde welvaart en welzijnsniveaus mogelijk is zonder dat er een complexe structuur van maatschappelijke organisaties bestaat (of ze nu overheid zijn of niet speelt hier geen rol) die aanzienlijke delen van je persoonlijke gegevens bijhouden? Indien u hier ja op antwoordt, lach ik u vierkant uit (wat ik nu eigenlijk ook al doe, maar ik wens het beleefd te houden). 3) Gans uw betoog over vrijheid is steevast een leugen. Pakweg 40 jaar geleden had men die camera's, car-kits,... niet en toch werkte men met personeel die eventuele misbruiken kon begaan, toch maakten bedrijven en patronaat winst. Kortom, u verdedigt hier de vrijheid van de baas (de machtigste partij) om de vrijheid van de werknemer (niet de kans lopen om voortdurend op de vingers gekeken te worden) in te perken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
40 jaar geleden bestonden camera's en dergelijke ook niet om anderen in de gaten te houden. Waren de menselijke relaties dan zo veel meer onderhevig aan misbruiken, bedrog, leugens,...? Neen! Laatst gewijzigd door F.Lurk : 17 mei 2010 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Los van dat, ik vind wel dat je bij de vorige posting een spijker zeer netjes op de kop slaat. Hap in ene keer dat hout in.
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trust me, een werknemer is er in de eerste plaats om zijn werkgever te bestelen op welke manier dan ook.
![]() |