![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jouw slimmerik kan dan enkele honderden ? stemmen beinvloeden ... terwijl diezelfde slimmerik programmeur eventueel wel een hele verkiezingsuitslag zou kunnen manipuleren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zeker mogelijk een geautomatiseerd centraal stemsysteem op poten te zetten dat waterdichter is dan het huidige systeem met papieren en magneetkaarten. Men zou zelfs toegevoegde veiligheden kunnen invoeren op termijn : duimafdrukcontrole om er maar 1 te noemen bvb. Het probleem is vooral psychologisch : mensen zijn in meerderheid nog niet klaar om hun vertrouwen te stellen in dergelijke systemen. Laatst gewijzigd door parcifal : 18 mei 2010 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een e-systeem waarbij je stem ook afgedrukt in een schermpje 'voorbijrolt' die je dan moet bevestigen ... dan kan jan met de pet terug komen tellen, is hij/zij gerustgesteld én zijn er geen rechten afgebouwd ... edit : het simpele concept van dit sluitend systeem én het feit dat dit niet bestaat ... doet het wantrouwen stijgen on topic : uiteraard kan dit niet via t web lopen ... Laatst gewijzigd door Anna List : 18 mei 2010 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wat de andere betreft : een potloodstreepje volstaat om een geldige in een ongeldige stem om te buigen, en tijdens het tellen is er gelegenheid te over....
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie eerder stemkantoren met een aantal thin dedicated clients of zelfs zero-clients, gekoppeld aan 1 lokale terminalserver met communitatielijnen naar Brussel via het Web, Astrid, etc. Enfin, ik zie hier een business in. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 18 mei 2010 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
precies onze ict ontwikkelaar ![]() kgeloof dat ik u herkend heb ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De computersystemen in nieuwe auto's zijn erg kwetsbaar als het aankomt op hacken. Zo kun je van afstand een motor laten stoppen of de remmen blokkeren. De onderzoekers zeggen dat de systemen nauwelijks beveiliging kennen.
Vrijwel alle nieuwe auto's hebben een computersysteem dat het grootste deel van het voertuig bestuurt. Dat dit systeem gevoelig is voor hackers was tot nu toe nog nauwelijks bekend. De meeste hackers zullen de trucjes van het onderzoek waarschijnlijk echter niet na kunnen bootsen. Het is dus nu meer een kwestie van "voorkomen is beter dan genezen". Bijna alle onderdelen van een auto zijn te hacken, aldus de onderzoekers. Hieronder vallen bijvoorbeeld de remmen, de motor, de claxon, de sloten en de radio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een ander probleem bij het internet-stemmen is dat het geheim van de stemming niet meer gegarandeerd is. Het is zelfs niet meer gegarandeerd dat de kiezer zelf zal stemmen.
Ik twijfel er niet aan dat er voldoende kandidaten hun best zullen doen om de verkiezingen 'in goede banen te leiden'. Gaande van een gratis vat met de bijhorende mogelijkheid om op de voor de gelegenheid geplaatste computer zijn stem uit te brengen tot kandidaten die in het nodige verzamelen om in plaats van de kiezer te kunnen stemmen. Trouwens een ideale manier om het politiek clientilisme nieuw leven in te blazen. Ik zie het al voor me dat plaatselijke politici subsidies verdelen aan lokale verenigingen a rato van het aantal aangebrachte stemmen.
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat u die stembus persoonlijk bewaakt tot in het telcentrum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou men het oude systeem moeten veranderen, het werkt goed genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/End-to-...voting_systems de video van Ben Adida is zeker de moeite waard voor wie belanstelling heeft in stem systemen. http://youtube.com/watch?v=ZDnShu5V99s www.opstand.net Paul
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 18 mei 2010 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() 1 hele stembus doen verdwijnen zou wsl ook geen enkel effect op de uitslag hebben ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien garandeert dat helemaal niet de privacy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zoals met alles is het afwegen van voor en nadelen. Het zou in elk geval een hele stap vooruit zijn als het overheidsmonopolie op het inrichten van "betrouwbare" stemmingen zou gebroken worden. En dit kan enkel met internet toepassingen volgens mij. www.opstand.net Paul
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat sommige hackers dit ook fantastisch zouden vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Digipolis?
Die amateuristische losers? whoehahahaha Wat wil je, welke goede informaticus gaat nu onder de prijs gaan werken in de openbare sector? ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 18 mei 2010 om 13:58. |
![]() |
![]() |