Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2010, 14:30   #81
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Wat knap zeg, Ministe van de Agistapo heeft een nieuw woord geleerd en is er erg fier op.

Hoe noemt men de propallie propaganda?
U bent een zeer typerend voorbeeld voor de hasbara. Ik vraag me alleen af of u ervoor betaald wordt of u het uit ideologische overtuiging doet.

Indien het dat laatste is, wil ik graag weten welke ideologische overtuiging u aanhangt. Misschien kan u het ons een beetje uitleggen.

Ik ken en volg nogal wat Joodse schrijvers, kunstenaars, intellectuelen, filosofen, historici. Ik deel met die mensen een groot deel van de analyses die ze maken. Met name over de vervalsing van de Joodse geschiedenis en het concept Joodse volk, het onmenselijk karakter van het zionisme, de verwerpelijke verrechtsing en militarisering van Israël, het imperialistische karakter van de staat Israël en het verbond tussen de evangelische christenen en joodse zionisten.

Bij gelegenheid zal ik u wat namen van die Joodse schrijvers, kunstenaars, intellectuelen, academici en historici en hun standpunten meegeven. Maar graag had ik geweten wat uw ideologie terzake is en waarom u de waarheid dermate geweld wil aandoen om te verdedigen wat onverdedigbaar is.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 14:34   #82
VerenigdeNederlanden
Burger

Standaard

zie hier de ware reden waarom de palestijnen zo zielig zijn en het slecht hebben :

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Af...aat-willen.htm

de palestijnen en vooral hamas willen geen vrede, dat is gelijk aan israel erkennen, en dat kan niet want alle joden moeten de zee ingedreven worden volgens onze hamas vriendjes.
VerenigdeNederlanden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 14:45   #83
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Wat knap weer, Ministe van Agistapo, maar ik zal je een geheimpje verklappen: ALLE antisemieten hebben wel een "joodse vriend" en lezen boeken van Chomsky en Finkelstein.

En antisemitische 'Weg Met Ons' joden zijn er altijd geweest, en zijn de ergsten. Zo was er een monster in België tijdens WOII die afschuwelijke truukjes gebruikte om joden te verklikken bij de Duitsers en zich hiermee verrijkte.

Je mag die Weg-Met-Ons gasten, hoe kunstzinnig ze ook zijn, voor jezelf houden, ik heb er geen behoefte aan.

Het verschil tussen jou en mij is dat één van mijn beste vriendinnen een moslima mét hoofddoek is, alleen maak ik daar geen politiek van en ga ik haar niet als schild gebruiken voor mijn opinies zoals jij dat doet. Dat ze moslim is merk ik amper en haar hoofddoek zie ik allang niet meer. Het gaat me om de méns. Ze zeurt ook nooit aan mijn hoofd met haar religie en daarom zijn we beste vrienden.

Heb je trouwens die Pallywood Production video gezien, of is dat te 'lastig'?

Gooi je liever met je mooie woordje 'hasbara', well hasbara is voor mij geen scheldwoord, het betekent gewoon informatie.

En over Pallywood Leugenachtige Produkties is er genoeg informatie voorhanden.

Ik zeg NOOIT ergens dat wat er met Gaza gebeurt is niet érg is, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten en deze 2e kant zien we niet op de belgische straten. We zagen alleen prachtige steunbetuigingen in de straten van Brussel en Antwerpen in totale Pallywood style: auto's in de fik, vensters van winkels en overheidsgebouwen verbrijzeld, omvergeworpen auto's...
kortom: als je van dat soort mensen je steun moet verwachten dan heb je niet eens vijanden nodig.

Hier voor de Hasbara nog een clip met ontmantelde Pallywood desinformatie:

http://www.youtube.com/watch?v=E3Z4_...eature=related

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 19 mei 2010 om 14:47.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 14:51   #84
VerenigdeNederlanden
Burger

Standaard

tja die duizenden rakketen uit gaza heeft niemand gezien natuurlijk, die gingen te snel zeker ? . daarnaast vind ik belgie meer pro palestijnen dan pro israel, ligt miss aan de katholieke volksaard. gelukkig is het in nederland omgekeerd veel pro-israel hier helaas ook wat rare figuren ter linkers zeide maar die mogen ze van mij ook opsluiten in gaza
Oud 19 mei 2010, 15:00   #85
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Hasbara :

If you have ever visited a blog or on-line discussion group on the Middle East you have doubtless had the misfortune to run into them.

They are known by the language they use: depraved sexual insults, bile, bigotry, threats, disinformation and character assassination. That’s right: I’m talking about “hasbarats,” zionist trolls who infect the Internet with hasbara, pro-Israel propaganda. Of course, mainstream media hasbarats have been around for decades, as have “hasbaratchiks,” fifth-columns in foreign governments who subvert national policies to serve Israel. The Internet, though, is the latest, some might say the greatest, propaganda playground, and Israel cannot cope with factual, passionate, well-documented stories that expose its war crimes and unrepentant criminality.

If you’ve come across a hasbarat, on-line or otherwise, you have learned that no amount of reasoned argument or intellectual maturity has any effect. That’s because hasbarats don’t care if they come across as ignorant, obnoxious, nasty or inane. All that matters for them is sabotaging criticism of Israel and support for Muslims. They're like anti-intellectual stink bombs: designed to cause maximum discomfort but have little if any real power.

This deliberate proliferation of on-line hasbarats raises two points. The first concerns why anyone would spend hours a day to prostitute themselves for Israel. Money, of course. Ilan Shturman, deputy director of the Israeli foreign ministry’s hasbara department (!), told an Israeli business newspaper in July that US$150,000 had been allocated for the first stage of a campaign to seed the Internet with hasbarats:

“Our people will not say: ‘Hello, I am from the hasbara department of the Israeli foreign ministry and I want to tell you the following.’ Nor will they necessarily identify themselves as Israelis. They will speak as net-surfers and as citizens, and will write responses that will look personal but will be based on a prepared list of messages that the foreign ministry developed.”

The second point is why Israel felt it had to resort to intellectual fraud on an international scale. The Internet has shown that Israel is a failed oppressor state that commits crimes against humanity as a matter of policy. The last straw for many was “Operation Cast Lead,” an act of such unspeakable unapologetic sadism that allusions to Nazi Germany are entirely appropriate.

Every day, it seems, the mythic foundations of Israel’s legitimacy—the holocaust, Jewish victimhood, Jewish “people,” Israeli “democracy,” “evil” Muslims—are exposed for all to see.

The weakness with this tactic, as you probably figured out, is that hasbarats will inevitably shout and whine themselves into irrelevance. Eventually, intelligent people will tune out the zionist boilerplate, the anti-Muslim smears, and the interminable drone about the holocaust. Already, the once-dreaded epithet “anti-Semite” has lost all significance, as if it ever had any, and the person who hurled it is more likely to be mocked than feared. :
bedankt, minister dat zionistisch crapuul heeft dus naast een specifieke en ondertussen erg gekende modus operandi ook al een specifieke naam.
HASBARA dus voor de zionistische trollen die zich vrolijk maken in het afslachten en bestelen van het Palestijnse volk.

Citaat:
The weakness with this tactic, as you probably figured out, is that hasbarats will inevitably shout and whine themselves into irrelevance.
en dat hadden we reeds zelf geconstateerd !
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 19 mei 2010 om 15:05.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 15:03   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
en dat hadden we reeds zelf geconstateerd !
Zegt degene die bijna meer smilies dan woorden gebruikt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 15:05   #87
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

En het verschil tussen u en mij, Geachte Heer Roodhaar, is dat ik niemand 'crapuul' noem.

Takes one to know one, dus dat soort termen ligt niet zo gauw in mijn mond, niet eens voor Pallywoodacteurs-regisseurs en -financiers, die mijn medelijden krijgen.

Het bezigen van uw soort woorden getuigt van een grote onzekerheid en verbergt onhandig het feit dat u wéét dat u ongelijk heeft.

Waarvan akte.

PS: hier nog een mooie video van de hasbara met vriendelijke groeten van de Pallywood Desinformation Services (oppassen, want lastig bewijsmateriaal!)

Oud 19 mei 2010, 15:08   #88
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En het verschil tussen u en mij, Geachte Heer Roodhaar, is dat ik niemand 'crapuul' noem.

iemand die op een forum en ook wss daarbuiten geilt op het doden van Palestijnen, tot kinderen toe ; klassifieert eender normaal mens als gestoord en crapuul. een zoveelste nick doet daar geen afbreuk aan.
.
Oud 19 mei 2010, 15:09   #89
VerenigdeNederlanden
Burger

Standaard

tja hamas geilt ook op het vermoorden van onschuldigen. bussen opblazen waar school kinderen inzitten mag natuurlijk wel
Oud 19 mei 2010, 15:10   #90
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zegt degene die bijna meer smilies dan woorden gebruikt.
Liberalist, ik vroeg me zojuist af: wat zouden mensen die om de haverklap schelden tegen "zionistisch krapuul" eigenlijk zijn zonder Israel?

Volledige nietsnutten die niks hebben om tegenaan te trappen? Niemand om de Schuld van Alles te geven? Geen excuus meer om eigenlijk een leeglopende nietsnut te zijn? Oog in oog staand met zichzelf en eindelijk de handen uit de mouwen moeten steken voor iets opbouwends?

Ik denk dat voor dit soort figuren het bestaan van Israel VITAAL is, jodenbashen via antisemitische lektuur en "kunst" van Weg-Met-Ons joden is voor sommigen een beroep geworden waar ze niet meer zonder kunnen, omdat ze waarschijnlijk niets anders meer kunnen... triest...
Oud 19 mei 2010, 15:11   #91
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat was er eerst ? Hamas of de bezetting en kolonisatie ?

Wie is begonnen met terreuraanslagen ?
Niet de Palestijnen allezins!
.
Oud 19 mei 2010, 15:13   #92
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U bent een zeer typerend voorbeeld voor de hasbara. Ik vraag me alleen af of u ervoor betaald wordt of u het uit ideologische overtuiging doet.

Indien het dat laatste is, wil ik graag weten welke ideologische overtuiging u aanhangt. Misschien kan u het ons een beetje uitleggen.

Ik ken en volg nogal wat Joodse schrijvers, kunstenaars, intellectuelen, filosofen, historici. Ik deel met die mensen een groot deel van de analyses die ze maken. Met name over de vervalsing van de Joodse geschiedenis en het concept Joodse volk, het onmenselijk karakter van het zionisme, de verwerpelijke verrechtsing en militarisering van Israël, het imperialistische karakter van de staat Israël en het verbond tussen de evangelische christenen en joodse zionisten.

Bij gelegenheid zal ik u wat namen van die Joodse schrijvers, kunstenaars, intellectuelen, academici en historici en hun standpunten meegeven. Maar graag had ik geweten wat uw ideologie terzake is en waarom u de waarheid dermate geweld wil aandoen om te verdedigen wat onverdedigbaar is.
zeer terechte opmerking van je , maar een vraag die reeds lang geleden beantwoord is.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 19 mei 2010 om 15:14.
Oud 19 mei 2010, 15:15   #93
VerenigdeNederlanden
Burger

Standaard

de arabieren :

De Joodse immigratie leidde tot gewelddadige protesten van de Arabische bevolking. Al in 1920 vonden rellen en overvallen plaats, waarbij meer dan 10 Joden om het leven kwamen. Deze verhevigden in 1921 (52 doden). Tot 1929 bleef het relatief rustig, maar in augustus 1929 laaide het anti-Joodse geweld weer op (133 doden). Na Hitler's machtsovername van 1933 nam de Joodse immigratie zeer sterk toe. Dit leidde in 1936 tot de grote opstand die tot 1939 duurde.

bron :http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina

of is wikipedia ook zionistisch ??
Oud 19 mei 2010, 15:29   #94
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Wat was er eerst ? Hamas of de bezetting en kolonisatie ?

Wie is begonnen met terreuraanslagen ?
Niet de Palestijnen allezins!
Het moslimbroederschap (Hamas) bestond vóór Israël ja. Al vanaf 1928. Toen was er geen Israël.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap
Oud 19 mei 2010, 15:30   #95
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liberalist, ik vroeg me zojuist af: wat zouden mensen die om de haverklap schelden tegen "zionistisch krapuul" eigenlijk zijn zonder Israel?

Volledige nietsnutten die niks hebben om tegenaan te trappen? Niemand om de Schuld van Alles te geven? Geen excuus meer om eigenlijk een leeglopende nietsnut te zijn? Oog in oog staand met zichzelf en eindelijk de handen uit de mouwen moeten steken voor iets opbouwends?

Ik denk dat voor dit soort figuren het bestaan van Israel VITAAL is, jodenbashen via antisemitische lektuur en "kunst" van Weg-Met-Ons joden is voor sommigen een beroep geworden waar ze niet meer zonder kunnen, omdat ze waarschijnlijk niets anders meer kunnen... triest...
Ach die mensen zoeken zo weer een nieuw slachtoffer. Zigeuners, zwarten, homoseksuelen, you name it...
Oud 19 mei 2010, 15:30   #96
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VerenigdeNederlanden Bekijk bericht
de arabieren :

De Joodse immigratie leidde tot gewelddadige protesten van de Arabische bevolking. Al in 1920 vonden rellen en overvallen plaats, waarbij meer dan 10 Joden om het leven kwamen. Deze verhevigden in 1921 (52 doden). Tot 1929 bleef het relatief rustig, maar in augustus 1929 laaide het anti-Joodse geweld weer op (133 doden). Na Hitler's machtsovername van 1933 nam de Joodse immigratie zeer sterk toe. Dit leidde in 1936 tot de grote opstand die tot 1939 duurde.

bron :http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina

of is wikipedia ook zionistisch ??

nee, dat niet. ik vroeg TERREURAANSLAGEN.
rellen en overvallen jegens een stijgende immigratie van joodse vreemdelingen die autochtone Palestijnen verdrijven vallen daar niet echt onder.

dit wel

King david hotel bombing.
http://en.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_bombing

Maar al hasbara wil je natuurlijk aantonen dat de joden het slachtoffer zijn, een getuige van die tijd denkt daar héél anders over.

Citaat:
When I was in Hebron in 1929, there occurred the tragic massacre of over twenty yeshiva students, great scholars, plus another forty members of the Jewish community. I would like to describe the error that has circulated in Jewish communities – a horrible error, that accuses the Arabs in Hebron of being murderers who attacked the Jews simply because the Arabs were “bad people.” In order to correct the record, this error must be corrected. The Arabs were very friendly people, and the Jewish People in Hebron lived together with them and had very friendly relations with them. They worked with Jews, and everybody got along just fine.

To take just one example, I used to have the habit of walking a mile or two out of town all by myself to visit a tree that was believed to be the tree where our patriarch Abraham met the three angels, as described in Genesis. I especially enjoyed visiting the tree in the summertime. Along the way I would talk to the Arabs, though it was mostly using our hands because I didn’t speak any Arabic. Interestingly enough, no one in the yeshiva ever told me it was dangerous to go by myself among the Arabs. We just lived with them, and got along very well.
I have also seen a letter from the Grand Rabbi of the Gerrer Hassidim of those days, Rabbi Avraham Mordechai Alter of Poland, regarding his trip to the Holy Land during the days when people were talking about emigrating to Palestine. He wanted to find out what kind of people the Palestinians were, in order to be able to advise people whether to move there or not. He wrote in his letter that the Arabs were a very friendly and fine people.

Therefore it’s necessary to set the record straight about the accusations that the Palestinians were terrible killers who liked attacking Jews. This was never the situation at all!
Today’s wicked Zionists are just like their predecessors, who were responsible for causing terrible suffering in Palestine with their wars with the Arabs, may G-d have mercy. At that time in 1929, the Zionists had a slogan arguing that the Western Wall in Jerusalem was a Jewish “national symbol.” Of course, the Arabs disagreed with this idea, considering that they had control of the location for over 1,100 years. However, the Zionist mobs were yelling that “The Wall is ours!” It’s hard to understand why they felt that way considering they have no connection to the Jewish holy places whatsoever. An argument erupted in the Jewish newspapers about establishing a permanent prayer area for Jews at the Wall. This provoked the Arabs, and the rabbi of Jerusalem at the time, Rabbi Yosef Chaim Zonnenfeld begged them to stop and to be appreciative to the Arabs for allowing Jews to pray at the Wall for so many centuries undisturbed. However, the Zionists wanted a permanent setup under their control.
The Zionists refused to heed the calls of Rabbi Zonnenfeld, and they called a large meeting of Jews in Jerusalem – supposedly some 10,000 people showed up. One of the speakers was their “chief Rabbi” (Avraham Isaac Kook), who proclaimed, “Hear O Israel, the Wall is our Wall, the Wall is One” (which is a ridiculous pun on the blessing, “Hear O Israel, the Lord our G-d, the Lord is One”). This began the conflict at the time between the Zionists and the Arabs.

Afterwards, we were studying at the yeshiva in Hebron, and saw a bunch of boys in short pants carrying weapons on bicycles and motorcycles, running around the streets of Hebron. We were very worried about this. What were they up to?

In brief, our rabbi, the supervisor of our religious academy, Rabbi Moshe Mordechai Epstein, called them for a meeting, but they refused. He was forced to go over to them, and asked them what they were up to. He accused them of wanting to provoke the Arabs. They responded that they were coming to protect us!! We cried out, “Woe is us! G-d have mercy!” They didn’t want to leave town until it was too late!

These arrogant cowards only ran away when the local leaders of the Arabs called for a mass meeting of the people of the surrounding Arab villages. But it was too late; the Arabs got organized, and the Mufti called on his people to be ready Friday night when the yeshiva would be attending prayers. At this point, the yeshiva was alone against the Zionists, but the Arabs didn’t know to distinguish between us and the Zionists. Sadly they attacked and killed some of our people, including the great scholar, Rabbi Shmuel Rosenhaltz.

The next morning we heard about the excitement in town, and even worse, we heard the crying and shouting. I and a friend, Avraham Ushpener, lived in an apartment that was part of a three-story building leased by a Jew from an Arab. We could hear all the noise from our apartment on the third floor. We were terrified to let the Arabs in because we knew how angry they had become, but a while later things calmed down. In total, some 65 people were killed. On the other side of town, however, the Jews were spared.

Why am I telling this story? It is because I wanted to describe how the wicked Zionists, both today and in those days, were the cause of our suffering! They cooperated with the Nazis, and our religion teaches that a person who causes someone to sin is worse than someone who kills him.

It reminds me of an event recounted by Rabbi Moshe Schonfeld, who once visited Rabbi Avraham Yeshayahu Karelitz {Chazon Ish) when the Zionist state was established, and when there was fighting between the Zionists and the Arabs. Rabbi Schonfeld told Rabbi Karelitz about what was happening. Rabbi Karelitz told him that the crimes of the Zionists were much worse, because they were wicked heretics who were uprooting hundreds of thousands of Jews from their faith and that is much greater pain since our Sages stated that a person who causes another person to sin is much worse than if he kills him.

In our own days there is a Zionist leader (Begin), whose arrogance and selfishness is more important than anything else to him, and for which he is prepared to sacrifice hundreds and thousands of Jews. These heretics and evildoers, this Zionist leader of a state that killed the Judaism of the Yemenite and Moroccan Jews, and of many other Sephardic Jews! This is the work of these thugs and gangsters. And there are religious Jewish parties who dare to state that they love this man?! Everyone must know that the anger of the Arabs against us is only caused by the Zionists!

The Arabs were a friendly people to us, and I am a witness to it. We lived very well with them in Hebron. Rabbi Alter attested to this as well, and it is the accursed Zionists who caused them to hate us. The Zionists dare to use their power to expel the Arabs, and even today in Lebanon, they kill and butcher the Arabs; they wipe out whole villages with the airplanes they get from the United States.

Everyone should know who the murderers are – the Zionists are the biggest murderers in the world, who refuse to let the Jewish People live in peace either physically or spiritually!” bron : Neturei karta
kan je moeilijk een antisemiet noemen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 19 mei 2010 om 15:36.
Oud 19 mei 2010, 15:40   #97
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

't Is trouwens niet omdat Pallywood bestaat dat de dagelijkse onderdrukking en het brutale geweld van het IDF niet reëel is tegenover de Palestijnen!

Dat soort propaganda filmpjes zouden ons willen doen geloven dat elke Palestijn die sterft een acteur is.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 15:43   #98
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ach die mensen zoeken zo weer een nieuw slachtoffer. Zigeuners, zwarten, homoseksuelen, you name it...

Dat weet ik niet hoor. Ik geloof juist dat hun nieuwe vorm van antisemtisme (met behulp van een handvol excuus-truus-joden) wortelt in de antipathie voor de mondige en hardwerkende Israeli's --- juist omdat ze het beeld van de gedwee meelopende joden van het Europa van 1904-45 radikaal hebben weggevaagd.

Dit soort loserism-adoratie en slachtofferknuffelings-complex wordt volgens mij gestoeld op een haat tegen alles wat sterker is, en minder dom bezig. Amerika was het lange tijd, en Israel natuurlijk. Omdat dat landen zijn met een betere economie en een sterke identiteit. (wist je dat Israel géén economische crisis kent?) In tegenstelling tot bv België, of Marokko, zijn Amerikanen trots op hun nationaliteit, ookal is die pas verworven. In Israel is dat ook zo. Trots is een waarde die in erg slechte aarde valt bij Loser-isten.

.
Oud 19 mei 2010, 16:30   #99
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:

U probeert me hier uit mijn bedoeïentent te lokken door het persoonlijk te spelen, en dat is weer een manier om NIET met argumenten te komen tegen wat hier allemaal aan informatie/hasbara gepost werd en ik ga hier niet op in.

Maar... U bent ten minste nog iemand die doet alsof ie geen antisemiet is door excuus-joden als 'vrienden' te hebben, en u gebruikt geen grove scheldwoorden zoals bepaalde van uw mede-warriors. Hasbara is voor mij in orde, dus vertelt u mij eens wat u denkt van de werkelijk bestaande 'Pallywood Productions' zoals de voorbeelden die ik heb voorgelegd hierboven?

Verder wil ik de Rechtvaardige Strijders van de Israel-haat eens een vraag stellen: u zegt te strijden voor het welzijn van de Palestijnen. Dezen hebben gekozen voor Hamas, en staan dichtbij de Hezbollah, de haatpartij van Allah.
Nu is mijn vraag: wat is volgens u het alternatief? Alle joden de zee in zoals de bovengenoemde liefdadigheidsorganisaties (Hamas en Hezbollah) dat zouden willen?

Of Israel terug naar wat het was onder de Turken en het Verenigd Koninkrijk: een achterlijk stuk woestijn dat niemand echt wilde en dat men Palestina noemde?

Of Israel onder totaal beheer van Hamas en wég met alle westerse beschaving in de vorm van economie, industrie, onderwijs, handel, cultuur zoals in 60 opgebouwd door uit alle landen ter wereld gekomen joden in Israel?

Ik ben benieuwd naar uw OPBOUWENDE alles-oplossende alternatief. Indien u zo hard strijdt voor de goede Palestijnen, moet u dat wel in uw agenda hebben staan; Grenzen van voor 1967 kennen we al, dus aub niet daarmee afkomen.

Hartelijk dank bij voorbaat.
Oud 19 mei 2010, 16:37   #100
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Thus what this manual is explicitly (and revealingly) about is ways to help the user win battles, not to find out the truth of the matter.

The seven basic propaganda devices are:

Each of the seven is followed by several paragraphs of examples on how the technique is to be applied. Quite informative reading. This is, without a doubt, a very professional piece of work, and all the more chilling because of that very professionalism.

I will only quote "NAME CALLING" in full, both out of space/time considerations and because it seems to be a technique universally and invariably used; but all the entries are interesting. The emphases in the passage are mine.
Through the careful choice of words, the name calling technique links a person or an idea to a negative symbol. Creating negative connotations by name calling is done to try and get the audience to reject a person or idea on the basis of negative associations, without allowing a real examination of that person or idea.

The most obvious example is name calling -- "they are a neo-Nazi group" tends to sound pretty negative to most people. More subtly, name calling works by selecting words with subtle negative meanings for some listeners. For example, describing demonstrators as "youths" creates a different impression from calling them "children".

For the Israel activist, it is important to be aware of the subtly different meanings that well chosen words give. Call "demonstrations" "riots", many Palestinian political organizations "terror organizations", and so on.

Those opposed to Israel use name calling all the time. Consider the meaning of the word "settlement". When applied to Gilo, a suburb of Jerusalem over the disputed 1967 borders, the word "settlement" creates the unfortunate impression that Gilo is located in the middle of the West Bank, and occupied by religious and political extremists (the image many people have acquired of settlements).

That's how the media and opponents of Israel use name-calling. Other examples include referring to the "war crimes" of Ariel Sharon, talking about the "invasion" of the West Bank when an army unit enters territory under PA sovereignty in order to find terrorists, and so on.

Name calling is hard to counter. Don't allow opponents the opportunity to engage in point scoring. Whenever "name calling" is used, think about referring to the same thing (e.g. Gilo), but with a more favorable description (e.g. "suburb"). Consider calling settlements "communities" or "villages". Use the same names back; if somebody talks about Sharon's "war crimes", talk about Arafat's war crimes and involvement in terror.
http://my.opera.com/salventura/blog/...sbara-handbook
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be