Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2010, 14:14   #201
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U schrijft zeer duidelijk:

Dat is een veralgemening van jewelste.

U schrijft:

"een volk". U schrijft niet 'de meest radicale elementen van dat volk' of 'enkele religieuze zotten van dat volk', u schrijft letterlijk 'een volk dat'.

U schrijft:

Dat betekent dus: wel voor A en niet voor B. In de wiskunde sluit u dus B uit en betrekt u de volledige verzameling A. Terwijl uzelf goed weet dat dat onzin is.
Terwijl u nu toegeeft dat het natuurlijk niet opgaat voor alle Palestijnen en ook wel voor sommige Joden

Veralgemenen is steeds dom.

('fin, misschien niet altijd, dat zou een te grote veralgemening zijn.)
Veralgemening en drogredenen zijn meestal de norm bij de blinde slaafjes van de bezetter.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 21 mei 2010 om 14:14.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 14:21   #202
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U schrijft zeer duidelijk:

Dat is een veralgemening van jewelste.

U schrijft:

"een volk". U schrijft niet 'de meest radicale elementen van dat volk' of 'enkele religieuze zotten van dat volk', u schrijft letterlijk 'een volk dat'.

U schrijft:

Dat betekent dus: wel voor A en niet voor B. In de wiskunde sluit u dus B uit en betrekt u de volledige verzameling A.
Ik vrees dat je kennis van wiskunde wat te kort schiet. In de wiskunde bestaat er een duidelijk onderscheid tussen "alle leden van A" en gewoon "A". Indien het betrekking heeft op alle leden van A, dan wordt dat expliciet vermeld d.m.v. een symbool (∀). Indien het gaat om gewoon "A" kan het inderdaad betrekking op alle leden van A, maar dat moet niet.

Citaat:
Terwijl uzelf goed weet dat dat onzin is.
Terwijl u nu toegeeft dat het natuurlijk niet opgaat voor alle Palestijnen en ook wel voor sommige Joden
Ik heb nooit beweerd dat het zou opgaan voor alle Palestijnen.

Citaat:
Veralgemenen is steeds dom.
Stop dan met jezelf eraan schuldig te maken en mijn statements te veralgemen voor een gehele populatie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 14:31   #203
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Palestina wordt gefinancierd om de economie opnieuw op poten te krijgen. Zoals u weet maakt entertainent een groot deel uit van elke economie. Het heet 'tertiaire sector' en is arbeidsintensief.
2) Palestina is het mikpunt van een blokkade door Israël, ondersteund door Egypte. Die blokkade heeft een zware impact op de economie en dus het welzijn van de mensen. U mag dat ontkennen zoveel u wil, het verandert niets aan de realiteit.
3) De Palestijnen hebben bij de laatste, democratische verkiezingen in meerderheid voor Hamas gekozen. Hamas is derhalve hun politieke vertegenwoordiging, ook als wij het niet eens zijn met de standpunten of analyses van Hamas.
4) Als Israël Hamas als een probleem beschouwt, zou ik graag weten waarom Israël Hamas financieel en politiek heeft geholpen bij de oprichting ervan.
5) Het conflict rond grond, huizen, water, mensenrechten, het zonder vorm van proces opsluiten van 10.000 Palestijnen in Israëlische gevangenissen en het behandelen als tweederangsburgers van de Arabieren is zal veel ouder dan Hamas. Hamas is er niet de oorzaak van, het is de uitdruking van de wil van de Palestijnen om niet te plooien naar het imperialistisch project van Israël.
2) Die blokkade is er wegens wapensmokkel. Israel wil voorkomen dat er raketten op het land afgevoerd worden.
3) Dat zegt niets. Hitler kwam ook democratisch aan de macht. Daarnaast heeft Hamas een coup gepleegd in de Gazastrook en is oppositie voeren onmogelijk. Politieke tegenstanders worden simpelweg over de kling gejaagd.
4) Hamas keerde zich eind jaren'80 tegen Israel.
5) De Arabieren in Israel zijn helemaal geen tweederangsburgers. Dat is links gelul. Er zijn Arabische politieke partijen, Arabisch is een officiele taal, discriminatie is bij de wet verboden etc..
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 14:32   #204
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Deze post verdient een plek in de top10 domste posts ooit geschreven op dit forum.
Yeeeeeeeeeeh,
Ik zal nuanceren maar ik blijf bij mn stelling dat de vraag moet kunnen gesteld worden waarom Joden telkens vervolgd werden?
Hun looks?

Antisemitism is a disease. You catch it from Jews. --Edgar J Steele

Laatst gewijzigd door Cdude : 21 mei 2010 om 14:34.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 14:58   #205
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Stop dan met jezelf eraan schuldig te maken en mijn statements te veralgemen voor een gehele populatie.
Erkent u dat u schreef:

"een volk dat..."

Is dat geen veralgemening?

Schreef u ook niet:

"Omdat het simpelweg opgaat voor Palestijnen en niet voor Joden, "

is dat geen veralgemening?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 15:04   #206
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Yeeeeeeeeeeh,
Ik zal nuanceren maar ik blijf bij mn stelling dat de vraag moet kunnen gesteld worden waarom Joden telkens vervolgd werden?
Hun looks?

Antisemitism is a disease. You catch it from Jews. --Edgar J Steele
Laag, Cdude. Zeer laag.
Gaan we alle gelovigen - wat ook hun gezindte is - misprijzen omdat ze de "tekens van hun geloof" (tja, hoe omschrijf je dat?) dragen?
Gaan de de boeddhistische monikken afzeiken? Geeft het dragen van een hoofddoek recht om de betrokkene af te tuigen? Mogen we christenen die een kruisje dragen bespuwen? En welke behandeling reserveren we voor de Amish? ineenrammen! die mogen toch niks terug doen!
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 15:11   #207
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
2) Die blokkade is er wegens wapensmokkel. Israel wil voorkomen dat er raketten op het land afgevoerd worden.
Ja, dat is dus de zionistische propaganda-lijn, de hasbara. Ik weet niet waarom u hier klakkeloos de zionistische propaganda komt herhalen, zonder meer. Kan u er zelf iets aan toevoegen, een nuance plaatsen of is het uw taak om de stellingen van het IDF hier te komen publiceren?

Citaat:
3) Dat zegt niets. Hitler kwam ook democratisch aan de macht. Daarnaast heeft Hamas een coup gepleegd in de Gazastrook en is oppositie voeren onmogelijk. Politieke tegenstanders worden simpelweg over de kling gejaagd.
Onnozele propaganda: dit is bijvoorbeeld het PFLP in Gaza:

Het PFLP is communistisch en atheïstisch, zoals u weet. Ik zie ze niet over de kling gejaagd worden.

Hier is een door Hamas onderdrukte, Palestijnse vrouw in Gaza, ook lid van het PFLP:

Nog een illustratie die aantoont hoe andersdenkenden (PFLP) in Gaza door Hamas over de kling worden gejaagd:

Citaat:
4) Hamas keerde zich eind jaren'80 tegen Israel.
Ja, dat zal wel. Hamas werd in 1987 opgericht door Sheik Yassin. Ze keerden zich dus - zoals Israël wel wist - van bij aanvang (zoals u terecht schrijft) tegen Israël. En tegen de seculiere, linkse en progressieve PLO. En dat laatste was ook de bedoeling van Israël. Zoals Ehud Olmert zei:

Citaat:
“Netanyahu established Hamas, gave it life, freed Sheikh Yassin and gave him the opportunity to blossom”
Blijft dus de vraag waarom Israël Hamas financieel en praktisch steunde bij de oprichting. Of, zoals Wikipedia zegt:

Citaat:
In het begin van de jaren ’80 genoten sjeik Yassin en zijn aanhangers steun van de Israëlische overheid. Israël zag Al-Mujamma al Islami als een mogelijke bondgenoot in de strijd tegen de toenmalige terreur van de door Yasser Arafat geleide PLO. Ook hoopte Israël dat ze door Al-Mujamma al Islami te steunen verdeeldheid kon zaaien binnen de PLO en de Palestijnse gemeenschap.
Of zoals de US Intelligence zegt:

Citaat:
according to several current and former U.S. intelligence officials, beginning in the late 1970s, Tel Aviv gave direct and indirect financial aid to Hamas over a period of years.

Israel “aided Hamas directly — the Israelis wanted to use it as a counterbalance to the PLO (Palestinian Liberation Organization),” said Tony Cordesman, Middle East analyst for the Center for Strategic Studies.

Israel’s support for Hamas “was a direct attempt to divide and dilute support for a strong, secular PLO by using a competing religious alternative,” said a former senior CIA official.
Citaat:
5) De Arabieren in Israel zijn helemaal geen tweederangsburgers. Dat is links gelul. Er zijn Arabische politieke partijen, Arabisch is een officiele taal, discriminatie is bij de wet verboden etc..
U weet dat u onzin schrijft, toch? Er is een wereld van verschil tussen een wet en de toepassing ervan. Ik moet u niet wijzen op de uitspraken van politici, de discriminatie door het Jewish National Fund, de toegang tot werk, grond, huisvesting, water om aan te tonen dat er wel degelijk sprake is van tweederangsburgers.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 mei 2010 om 15:15.
Oud 21 mei 2010, 17:16   #208
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is dus de zionistische propaganda-lijn, de hasbara. Ik weet niet waarom u hier klakkeloos de zionistische propaganda komt herhalen, zonder meer. Kan u er zelf iets aan toevoegen, een nuance plaatsen of is het uw taak om de stellingen van het IDF hier te komen publiceren?

Onnozele propaganda: dit is bijvoorbeeld het PFLP in Gaza:

Het PFLP is communistisch en atheïstisch, zoals u weet. Ik zie ze niet over de kling gejaagd worden.

Hier is een door Hamas onderdrukte, Palestijnse vrouw in Gaza, ook lid van het PFLP:

Nog een illustratie die aantoont hoe andersdenkenden (PFLP) in Gaza door Hamas over de kling worden gejaagd:

Ja, dat zal wel. Hamas werd in 1987 opgericht door Sheik Yassin. Ze keerden zich dus - zoals Israël wel wist - van bij aanvang (zoals u terecht schrijft) tegen Israël. En tegen de seculiere, linkse en progressieve PLO. En dat laatste was ook de bedoeling van Israël. Zoals Ehud Olmert zei:

Blijft dus de vraag waarom Israël Hamas financieel en praktisch steunde bij de oprichting. Of, zoals Wikipedia zegt:

Of zoals de US Intelligence zegt:

U weet dat u onzin schrijft, toch? Er is een wereld van verschil tussen een wet en de toepassing ervan. Ik moet u niet wijzen op de uitspraken van politici, de discriminatie door het Jewish National Fund, de toegang tot werk, grond, huisvesting, water om aan te tonen dat er wel degelijk sprake is van tweederangsburgers.
Jij doet niks anders dan Arabische propaganda neer kwakken en een irrationeel pro-Palestijns verhaal vertellen. Bovendien hoef jij mij zeker niet de les te lezen. Jij hebt zelf toegegeven dat je vernielingen aan een synagoge hebt aangericht. Zelfbenoemde anti-zionisten zijn echt wereldvreemde figuren. Als je het met hen oneens bent, verkondig je 'zionistische propaganda', werk je voor de Israelische overheid of andere waangedachtes.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 21 mei 2010 om 17:16.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 17:43   #209
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Als je nu eens alle politieke standpunten overboord zet en het hele probleem vanuit een theologisch standpunt benadert. Waar kom je dan uit?

Zoals iedereen weet is het vrijwel uitgesloten dat een Islamiet een andere godsdienst naast zich duldt. Daarvan hebben we hier in Europa bewijzen te over.
Als ze een meerderheid vormen, c.q. kunnen vormen - is het over en uit met alles wat kerk en samenleving heet zoals we die nu kennen.
Ik mag aannemen dat we dat met elkaar eens kunnen zijn.

Kijken we naar Israël dan hebben we niet te maken met een zuiver politiek en staatkundig conflict maar meer met een conflict van religieuze aard. Ook de Joden onderling zijn zo verdeeld als verdeeld kan zijn. Eveneens als arabieren een semitisch volk en geboren ruziezoekers, met name onder elkaar.
Woon maar eens een zitting van de Knesseth bij, dan kom je er wel achter. Of rij eens met een auto op zaterdagochtend door Mea Shearim. Of Ramat Gan.

Zoals het nu gaat, komt er nooit een oplossing, ze zouden prima met elkaar kunnen samenleven maar dat staat de Islamcultuur niet toe. En de Joden helpen ook niet echt mee hun gedeukte en gehavende imago te verbeteren.
Oud 21 mei 2010, 17:48   #210
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Palestina wordt gefinancierd om de economie opnieuw op poten te krijgen. Zoals u weet maakt entertainent een groot deel uit van elke economie. Het heet 'tertiaire sector' en is arbeidsintensief.
2) Palestina is het mikpunt van een blokkade door Israël, ondersteund door Egypte. Die blokkade heeft een zware impact op de economie en dus het welzijn van de mensen. U mag dat ontkennen zoveel u wil, het verandert niets aan de realiteit.
3) De Palestijnen hebben bij de laatste, democratische verkiezingen in meerderheid voor Hamas gekozen. Hamas is derhalve hun politieke vertegenwoordiging, ook als wij het niet eens zijn met de standpunten of analyses van Hamas.
4) Als Israël Hamas als een probleem beschouwt, zou ik graag weten waarom Israël Hamas financieel en politiek heeft geholpen bij de oprichting ervan.
5) Het conflict rond grond, huizen, water, mensenrechten, het zonder vorm van proces opsluiten van 10.000 Palestijnen in Israëlische gevangenissen en het behandelen als tweederangsburgers van de Arabieren is zal veel ouder dan Hamas. Hamas is er niet de oorzaak van, het is de uitdruking van de wil van de Palestijnen om niet te plooien naar het imperialistisch project van Israël.
Je verandert van onderwerp. Het ging erom dat ontwikkelingshulp door Hamas wordt gebruikt om peperdure zwembaden en dergelijke te bekostigen. Als u dan vervolgens klaagt dat er sprake is van honger in Gaza, kunt u moeilijk Israël daarvan de schuld geven. Wat het democratische betreft hebben de Palestijnen bewezen dat ze nog niet klaar zijn voor democratie. Democratie werkt enkel met politici die ook democratisch ingesteld zijn: en dat houdt ook in dat ze hun democratische buur, Israël, respecteren.

Anders gezegd, achteraf gezien hadden de Israëliërs nooit moeten terugtrekken uit Gaza.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 18:07   #211
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij doet niks anders dan Arabische propaganda neer kwakken en een irrationeel pro-Palestijns verhaal vertellen.
a) Alles wat het PFLP betreft kan je niet omschrijven als 'Arabische propaganda'. Hun standpunten zijn internationalistisch en worden - helaas - door het gros van de Arabische politici, dictators en koningshuizen verworpen. Begrijpelijk, maar jammer.
Een groot deel van de Arabische bevolking deelt echter de progressieve, linkse standpunten, dat is precies de reden waarom ze zo door de dictators en titannen onder de knoet worden gehouden. Anders was een groot deel van de Arabische wereld progressief en links zoals het dat in de jaren '50 en '60 was. Maar die beweging is duidelijk aan een opmars bezig en ik heb er een goed oog op. Duimen maar want de oppositie is ofwel links, antikapitalistisch en revolutionair ofwel kapitalistisch-religieus. Ik ben logischerwijze voorstander van het eerste.

b) Als ik al propaganda publiceer, dan wel Internationalistische propaganda, gebaseerd op universele, humanistische en progressieve principes die vooral de ontwikkeling, rechten en vrijheden van de bevolking voorstaan. Daar is niets Arabisch aan, ik huldig dezelfde principes voor Latijns-Amerika, Afrika, Azië of Europa en de VS.

c) Mijn standpunt met betrekking tot Palestina is irrationeel noch pro-Palestijns. Het is gebaseerd op een rationele analyse van de realiteit die me toont dat in casu de Palestijnen het mikpunt zijn van Israëlisch imperialisme en agressie. Ik verwerp imperialisme en agressie ergo ik verdedig de Palestijnen. Dat maakt me niet pro-Palestijns aangezien ik een rabiaat tegenstander ben van religieuze zotten en obscurantisme, ook als die Palestijns zijn. Ik ben een revolutionair communist en huldig dus een aantal principes die zonder twijfel zeer sterk botsen met wat religieuze fanatici proberen te bewerkstelligen.
Vandaar dat ik ook zo woedend ben op Israël en de VS; het zijn zij die de religieuze zotten financieel en praktisch aan de macht helpen, in Palestina, in Irak, in Afghanistan, zelfs in Iran. Zij handelen liever met religieuze zotten en nationalisten omdat ze zichzelf daarin herkennen.

Citaat:
Bovendien hoef jij mij zeker niet de les te lezen. Jij hebt zelf toegegeven dat je vernielingen aan een synagoge hebt aangericht.
Ik heb graffiti gespoten in 1982 in het kader van een protestactie tegen de inval van Israël in Libanon, ja. So? Is iedereen die ooit aan een actie deelnam voor u personan non grata? U doet maar.

Citaat:
Die actie Zelfbenoemde anti-zionisten zijn echt wereldvreemde figuren. Als je het met hen oneens bent, verkondig je 'zionistische propaganda', werk je voor de Israelische overheid of andere waangedachtes.
In tegenstelling tot de zionisten waarvan een groot deel door de Israëlische overheid en het IDF zijn benoemd, zijn alle anti-zionisten zelf benoemd.

Als u een genuanceerd standpunt zou innemen en erkennen dat Israël voor een deel zelf aan de basis ligt van de problemen in de regio, zou ik op gelijke voet met u kunnen van gedachten wisselen. Zolang u zich echter geroepen voelt om spreekbuis te zijn van de zionistische lobby en de discussie verziekt met een eindeloze herhaling van de zinloze en afgeknauwde argumenten uit de hasbara, maakt u dat onmogelijk. Misschien moet u eens luisteren naar bv. former U.S. State Department counter-terrorism official Larry Johnson, niet bepaald een vijand van Israël:

Citaat:
The Israelis are their own worst enemies when it comes to fighting terrorism. The Israelis are like a guy who sets fire to his hair and then tries to put it out by hitting it with a hammer. They do more to incite and sustain terrorism than curb it.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 mei 2010 om 18:09.
Oud 21 mei 2010, 18:20   #212
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je verandert van onderwerp. Het ging erom dat ontwikkelingshulp door Hamas wordt gebruikt om peperdure zwembaden en dergelijke te bekostigen.
Ik verander helemaal niet van onderwerp. Dat zwembad kwam pas in de meest recente posts ter sprake.

Bovendien: ook een zwembad maakt deel uit van infrastructuur en economie. Of is het de Palestijnen verboden om baantjes te trekken? Ze mogen van Israël nauwelijks hun eigen zee in en u zou hen verbieden om in een zwembad te gaan zwemmen, of wat?

Of voldoet dat niet aan uw vooroordeel dat Palestijnen zielepoten zijn die niets kunnen, niets opgebouwd krijgen en nergens goed voor zijn?
Of moeten ze van u de hele dag staan jammeren en huilen, ziet u dat liever? Alle mensen, overal ter wereld zoeken amusement en ontspanning, ook temidden de grootste ellende. Net zoals de Joden in het Gettho van Warschau concerten organiseerden, toneel speelden en trachten een lekkere maaltijd op tafel te krijgen of op café gingen. Alsof al die activiteien in tegenspraak zijn met het grove onrecht dat zo'n gettho op zich is of wat de nazi's met de Joden hebben gedaan.

Citaat:
Als u dan vervolgens klaagt dat er sprake is van honger in Gaza, kunt u moeilijk Israël daarvan de schuld geven.
Dat zeg niet alleen ik: het is de militaire destructie en de blokkade die aan de basis van de belabberde economische toestand liggen. Wat had je gedacht? Dat je een regio kan platbomdarederen, de infrastructuur vernielen, de fabrieken, huizen, de haven in aanbouw, de grenzen blokkeren en dan denken dat de economie zal floreren?

Iedereen die niet de pion is va de zionisten (of zich daartoe leent) zegt dat, van de John Hopkins Universiteit, over de VN, de vluchtelingenorganisaties tot de ngo's. Alleen de rabiate en blinde moslimbashers steken het op ofwel de inherente luiheid van de moslims of de dictatuur van Hamas, terwijl, zoals al herhaaldelijk aangetoond, het conflict al veel ouder is dan Hamas dat pas in 1987 (ik zeg het nog eens) met steun van Israël werd opgericht.

Citaat:
Wat het democratische betreft hebben de Palestijnen bewezen dat ze nog niet klaar zijn voor democratie. Democratie werkt enkel met politici die ook democratisch ingesteld zijn: en dat houdt ook in dat ze hun democratische buur, Israël, respecteren.
Juist, ja. Wie op de verkeerde partij stemt, is niet klaar voor democratie. Men is pas klaar voor democratie als men op een partij stemt die Israël en de VS welgevallig zijn...
Overigens zie ik niet in waarom een volk, een regio die door een ander land wordt gebombardeerd, aangevallen, geblokkeerd en geboycot bovendien nog respect zou moeten hebben. Dat is wel helemaal van de put gerukt. Hadden de Belgen misschien respect moeten hebben voor de nazi's?

Citaat:
Anders gezegd, achteraf gezien hadden de Israëliërs nooit moeten terugtrekken uit Gaza.
Ze konden niet anders, zoals ze niet anders konden dan zich terugtrekken uit Libanon. Omdat de bezetting economisch, militair en politiek niet vol te houden was.

Oud 21 mei 2010, 18:23   #213
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Wat een zionist betwijfelt zonder feitelijke staving, is niet relevant.
ik zeg wat ik denk en constateer, niet wat ander meent dat ik MOET denken. Als een fundi jood zich vrolijk maakt over dode Palestijnse kinderen, is dat gewoon walgelijk , net als dat trachten te verhullen.
Onzin dus, u brengt geen inhoud aan.
Oud 21 mei 2010, 18:55   #214
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verander helemaal niet van onderwerp. Dat zwembad kwam pas in de meest recente posts ter sprake.

Bovendien: ook een zwembad maakt deel uit van infrastructuur en economie. Of is het de Palestijnen verboden om baantjes te trekken? Ze mogen van Israël nauwelijks hun eigen zee in en u zou hen verbieden om in een zwembad te gaan zwemmen, of wat?
Je snapt er nog steeds niets van, of wil je het gewoon niet? Volgens mij ben je gewoon van slechte wil. Hoe denk jij over iemand die een villa koopt en aan het eind van de maand daardoor geen eten meer kan kopen? Ik hoor het graag.
Citaat:
Of voldoet dat niet aan uw vooroordeel dat Palestijnen zielepoten zijn die niets kunnen, niets opgebouwd krijgen en nergens goed voor zijn?
Of moeten ze van u de hele dag staan jammeren en huilen, ziet u dat liever? Alle mensen, overal ter wereld zoeken amusement en ontspanning, ook temidden de grootste ellende. Net zoals de Joden in het Gettho van Warschau concerten organiseerden, toneel speelden en trachten een lekkere maaltijd op tafel te krijgen of op café gingen. Alsof al die activiteien in tegenspraak zijn met het grove onrecht dat zo'n gettho op zich is of wat de nazi's met de Joden hebben gedaan.
Wat een hilarische vergelijking. Concertjes en kaartspelletjes in povere vorm staan niet op één lijn met resorts en zwembaden. Dat zou u als linkse toch moeten weten?
Citaat:
Dat zeg niet alleen ik: het is de militaire destructie en de blokkade die aan de basis van de belabberde economische toestand liggen. Wat had je gedacht? Dat je een regio kan platbomdarederen, de infrastructuur vernielen, de fabrieken, huizen, de haven in aanbouw, de grenzen blokkeren en dan denken dat de economie zal floreren?

Iedereen die niet de pion is va de zionisten (of zich daartoe leent) zegt dat, van de John Hopkins Universiteit, over de VN, de vluchtelingenorganisaties tot de ngo's. Alleen de rabiate en blinde moslimbashers steken het op ofwel de inherente luiheid van de moslims of de dictatuur van Hamas, terwijl, zoals al herhaaldelijk aangetoond, het conflict al veel ouder is dan Hamas dat pas in 1987 (ik zeg het nog eens) met steun van Israël werd opgericht.
Man! Ik zeg toch niet dat alles koek en ei is in Gaza?! Ik zeg dat een volk dat zwembaden bouwt en resorts aanlegt niet het recht heeft om te klagen over honger. Prioriteiten noemt men dat. Natuurlijk vind ik dat een volk recht heeft op amusement, maar zeuren over basisvoorzieningen omdat het amusement teveel kost, dat is niemand uit te leggen.
Citaat:
Juist, ja. Wie op de verkeerde partij stemt, is niet klaar voor democratie. Men is pas klaar voor democratie als men op een partij stemt die Israël en de VS welgevallig zijn...
U bent welwillend het argument aan het negeren, en dat argument luidt dat een democratie geen zin heeft als het volk mensen verkiest die deze democratie afschaffen. Vanaf dat punt is er namelijk geen democratie meer. Dus ja, een volk dat welwetend antidemocraten verkiest, kiest tegen democratie en is er dus niet klaar voor.
Citaat:
Overigens zie ik niet in waarom een volk, een regio die door een ander land wordt gebombardeerd, aangevallen, geblokkeerd en geboycot bovendien nog respect zou moeten hebben. Dat is wel helemaal van de put gerukt. Hadden de Belgen misschien respect moeten hebben voor de nazi's?
Naar mijn weten was Duitsland niet keer op keer op keer bereid om te onderhandelen voor een vredige oplossing.
Citaat:
Ze konden niet anders, zoals ze niet anders konden dan zich terugtrekken uit Libanon. Omdat de bezetting economisch, militair en politiek niet vol te houden was.
Dat is onzin. Het ging Gaza economisch voor de wind toen het nog bij Israël hoorde. Zowel Israël als de Palestijnen profiteerden daarvan. Overigens is de Libanon-analogie hilarisch. Syrië kon Libanon jarenlang bezet houden, en dat land is stukken armer dan Israël, óók in absolute getalen!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 19:16   #215
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VerenigdeNederlanden Bekijk bericht
ja en de palestijnen zijn lieverdjes zeker? ze krijgen de kans om er wat van te maken en ze doen het niet ?? waarom omdat israel niet mag bestaan volgen hen ! ze zijn zelf weggevlucht in 1948 na oproepen van arabische leiders dat ze de israelies wel even de zee in zouden drijven ?? en hoe zou jij reageren als je iedere dag in schuilkelder moet van wege de qassam rakketen die de hele tijd neer komen ?? dan zou jij ook je leger inzetten om dat rare tuig uit te roeien !

In Israel loop je meer kans om de dood te vinden door je te verslikken in je avondmaal dan door inslaande qassam raketten !!!

Het idee dat er dagelijks van die dingen inslaan is ook nog eens totale nonsense.

Israel reageert met buitenproportioneel geweld en kiest er voor vele onschuldige slachtoffers te veroorzaken. Dat valt niet te verdedigen en ik zelf zou het ook niet zo aanpakken wanneer ik Israel zou zijn . Ook de aanslagen van de Palestijnen zijn fout , natuurlijk.

Het idiote is dat sommigen hier alles wat Israel doet goed lullen en rechtvaardig vinden. Voorstanders van het gebruik van grof geweld dus.

Nog merkwaardiger is het idee dat geloof de veroorzaker is van de haat jegens Israel en niet het afslachten van grote hoeveelheden onschuldigen.
Overigens heeft dat wat Israel allemaal doet dan ook niets te maken met terrorisme bestrijding.

En alles dat meer dan 30 jaar geleden plaatsvond heeft helemaal niet zo veel betekenis meer naar mijn mening. De meerderheid van de Palestijnen leefde toen nog niet eens . De discussie zou moeten gaan over het hier en nu !

Laatst gewijzigd door atmosphere : 21 mei 2010 om 19:20.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 19:22   #216
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Gaza 2010 :

http://www.youtube.com/watch?v=9z7kr...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MGsBiGvrEDM

huppa weer 1000 doden !

Dit heeft natuurlijk geen enkele invloed op het ontstaan van anti-Israelische denkbeelden, die onstaan immers alleen maar vanwegwe de Islam !

Laatst gewijzigd door atmosphere : 21 mei 2010 om 19:28.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 19:28   #217
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Ministe van de Agistatie - vermits uwe hoogheid aandringt op een reactie, toch even dit over uw anti-israelische joodsche helden.

Het is nl algemeen bekend dat bv Ilan Pappe zijn "ideologie" hoger acht dan de ware feiten, en hij heeft zelf toegegeven dat hij in al zijn weg-met-ons enthousiasme nogal wat foutjes heeft gemaakt. Laat dus maar, ik ben al overtuigd.
Bedankt in elk geval voor de info.

Uit Wiki:

Citaat:

Ilan Pappé
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Ilan PappéIlan Pappé (Hebreeuws: אילן פפה) (1954) is professor voor Geschiedenis aan de Britse Universiteit van Exeter. Hij is geboren in Israël en was lector in de politieke wetenschappen aan de Universiteit van Haifa van 1984 tot 2007.[1]

Pappé wordt gezien als een van de Nieuwe Historici, die kritisch kijken naar Zionistische verhalen en Israël's geschiedenis. Hij verdedigt het Palestijnse verhaal en de analyse van de gebeurtenissen na de oorlog van 1948. In het bijzonder hangt hij de these aan dat de Palestijnen bewust verdreven werden door Jisjoev en later de Israëlische troepen, als onderdeel van een zelfs al voor de oorlog opgestelde plan.[2]

Vanuit diverse hoeken is er scherpe kritiek op Pappé en zijn manier van werken. Zelf stelt hij dat ideologie belangrijker is dan feiten en dat zijn doel is zoveel mogelijk mensen te overtuigen dat zijn visie de juiste is ongeacht wat de feitelijkheden zijn.[3][4] Pappé heeft hierop geantwoord dat zowel zijn boek als het boek van Morris fouten bevat en hij beticht op zijn beurt Morris van leugens.[5][6]

In april 2009 verscheen voor het eerst ook een kritisch artikel over Ilan Pappé in Joods Actueel. Daarbij werden nieuwe feiten aan het licht gebracht die de ongeloofwaardigheid van Ilan Pappé ook reeds door verscheidene andere nieuwe historici zoals Benny Morris aangekaart, bevestigen.
best grappig toch?

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 21 mei 2010 om 19:30.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 19:30   #218
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Gaza 2010 :

http://www.youtube.com/watch?v=9z7kr...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MGsBiGvrEDM

huppa weer 1000 doden !

Dit heeft natuurlijk geen enkele invloed op het ontstaan van anti-Israelische denkbeelden, die onstaan immers alleen maar vanwegwe de Islam !
Of de linkse staatszenders!
Oud 21 mei 2010, 19:34   #219
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Met hier - nog voor Ministe van Agitator - het artikel over Ilan Pappe, waarin zijn fraude word blootgelegd:

http://joodsactueel.be/2009/05/05/de...an-ilan-pappe/
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 19:54   #220
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Met hier - nog voor Ministe van Agitator - het artikel over Ilan Pappe, waarin zijn fraude word blootgelegd:

http://joodsactueel.be/2009/05/05/de...an-ilan-pappe/
Grappig wel ..
Citaat:
En zoals bovenaan beschreven, indien dit een militaire en strategische reden heeft valt het niet te classificeren als een oorlogsmisdaad, laat staan als misdaad tegen de menselijkheid.
Maakt véél verschil voor de verdrevenen en uiteraard wordt dit eerst voorgelegd aan een comissie die beslist of het "militair verantwoord" is?

Spelen met woorden, ja dat kunnen ze goed. Ze oefenen dagelijks tegen een muur
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be