Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2010, 23:54   #2841
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De discussie ging over moslima's in het algemeen, niet over de analfabete, werkloze en onopgeleide moslima's in Antwerpen-Noord. Misschien is dat net het probleem: doordat jij alleen maar in contact komt met moslima's die al in een penibele situatie verkeren, breid je dat uit naar de volledige groep moslima's. De variabele lijkt me hier dan niet zozeer moslim of niet, maar een boel andere sociologische variabelen. Kijk, als jouw Els in Antwerpen-Noord woont is de kans niet gering dat zij halfabeet is, nog nooit gewerkt heeft en geen opleiding genoten heeft. Zij heeft het wellicht even zwaar om haar man te verlaten. Dan lijkt die hoofddoek mij niet het centrale probleem, maar wel scholingsgraad, economische zelfstandigheid, sociale vaardigheden en sociaal netwerk.
U vergist zich, op Antwerpen Noord was een vorm van dienstverlening o.a het schrijven van brieven voor mensen die dit zelf niet konden, het bijhouden en beheren van hun administratie ( sommigen kwamen iedere week met een plastic zak met al hun post) Ook het invullen van papierwerk deden wij voor alle burgers op Antwerpen Noord.
En natuurlijk waren daar ook Elsjes die halfabeet waren, nooit werkten en geen opleiding hadden genoten. Evengoed een Fatima die hoogopgeleid was, werkte en heel goed hun talen beheersten.
Maar zelfs wanneer je dit dan als norm zou willen nemen blijven er grote verschillen waarvan ik in realiteit voorbeelden zie.
-Mijn neef heeft een relatie met een advocate, van een Engelse Pakistaanse familie. Zij komt wel bij zijn ouders langs maar omgekeerd kan niet, haar familie kan de relatie niet goedkeuren. Ze is voorbestemd om te trouwen met een Pakistaanse moslim waar ze al als kind aan werd beloofd, ondanks haar hoge opleiding kent ze geen vrije partnerkeuze, ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat ze dezelfde keuze heeft als Els,kiezen voor mijn neef zou haar sociaal dood maken, uitgestoten van haar familie waar ze zichzelf een onderdeel van voelt en van houdt. Ze geniet van haar relatie zolang ze kan en zal dan gehoorzamen aan haar ouders, zo is ze opgevoed.

- Mijn zoon had een relatie met een moslim, lang kon het feest niet duren want hij was beloofd aan een nicht uit Turkije vanaf geboorte en kon onmogelijk uitkomen voor zijn geaardheid omdat ook hij verstoten zou worden.
Dus komt hij enkel in een dubbelleven uit de kast en zal gehoorzamen aan wat zijn sungroep van hem verwacht, trouwen en kinderen krijgen.
Vindt u dat hij gelijke kansen heeft met mijn zoon? Ik kan u geranderen dat dit niet zo is, uit de kast komen betekende geen sociale dood voor mijn zoon.

- Twee zusjes, ver van hun moederland, mooi en modern, prachtige haren en make up , echt plaatjes!
De één getrouwd met de keuze van de ouders, geen vuiltje aan de lucht.
De ander koos zelf haar man en werd sociaal dood verklaart, ook door haar zus en hoe het haar vergaat wilt u niet weten!

Echt, je helpt die vrouwen niet door geen rekening te houden met hun specifieke situatie, waarmee ik niet wil zeggen dat je daardoor je doelstellingen moet laten beinvloeden.
Bléren dat die verschillen er niet zijn is een flagrante leugen, en een beangstigende ontkenning van de realiteit, de gelijkheid is gewoon niet "algemeen"!.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 06:55   #2842
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ok, speciaal voor jou!
Laten we even veronderstellen dat DEZELFDE SITUATIE zich voordoet bij een NIET MOSLIMFAMILIE en een MOSLIMFAMILIE; mevrouw mag van haar man de deur niet uit!Gemakshalve noemen we de dames Els en Fatima.

Wanneer Els van haar man de deur niet uitmag heeft ze de keuze hier wat aan te doen, ze kan zeggen" flikker op, wie ben jij om te bepalen waar ik wel of niet mag gaan en staan" Els neemt een advocaat en vraagt de echtscheiding aan, of belt haar moeder, broer en vertelt dat ze het huis niet uitmag. Els heeft de vrijheid om voor deze oplossingen te kiezen, ze voldoet namelijk aan primaire voorwaarden voor deze keuze( ze SPREEKT DE TAAL,ze heeft geen CULTURELE achtergrond waarbij de vrijheid om je huis te verlaten afhankelijk is van anderen, ze vindt niet dat haar man het recht heeft te bepalen of en wanneer ze de deur uitmag,en weet dat haar familie in die mening haar zal steunen, kortom Els pikt de situatie niet en kan daar ook naar handelen. Haar keuzevrijheid wordt bepaalt door de GEVOLGEN DIE HAAR BESLISSING MEEBRENGT EN DE MATE WAARIN ZE SOCIALE STEUN KAN VERWACHTEN VOOR HAAR BESLISSING.

Fatima mag ook de deur niet uit, maar wanneer zij haar moeder of broer belt geven zij haar man gelijk. Haar familie deelt de opvatting dat vrouwen niet zonder toestemming van de man de deur uitmag, niet Fatima zelf maar haar echtgenoot bepaalt of zij al of niet een grondige reden heeft om naar buiten te gaan. Fatima kan dus NIET rekenen op SOCIALE STEUN wanneer ze net als Els vind dat niet haar man maar zij mag bepalen waar ze gaat of staat.

Fatima denkt ook na over een echtscheiding, maar SPREEKT NIET DE TAAL en kan dus niet zelfstandig die stap zetten, bovendien weet ze niet wat haar te wachten staat, zal haar familie haar verstoten omdat een echtscheiding de eer van haar familie aantast?
Bovendien heeft Fatima GEEN EIGEN INKOMEN want haar man vind dat vrouwen niet horen te werken, dat is immers zijn taak, dus leerde Fatima geen beroep, ging ze maar tot haar elfde naar school ( ookal kent ook haar land leerplicht voor meisjes tot 18 jaar)
Bovendien is ze bang dat haar familie eenmaal ze op vakantie in Marokko zijn haar paspoort zal afnemen en haar zal doen wegkwijnen onder de hoede van familie ergens in een afgelegen dorp waar ze helemaal van haar vrijheid is beroofd.
Zelfs wanneer haar dit lot niet overkomt weet Fatima niet wat haar wacht wanneer ze haar man ongehoorzaam is, haar familie kan haar dus verstoten, ze is niet zelfredzaam, heeft nooit voor zichzelf leren zorgen en vreest dat haar man de kinderen zal krijgen, omdat opvoeden tot goede moslims nu eenmaal door de vader gebeurt en niet door de moeder.
Even de verschillen voor Arti op een rijtje?
-Els kan lezen en schrijven maar Fatima niet.
-Els krijgt steun en begrip van haar familie, Fatima niet
-Els heeft de school afgemaakt en ooit gewerkt, Fatima niet.
-Els spreekt de taal, Fatima niet.
-Els kan hier verblijven,haar recht hiertoe is niet gekoppeld aan haar huwelijk, Fatima kan ergens in het Rifgebergte gedumpt worden en zal daarbij gescheiden zijn van haar kinderen.

Dus wanneer Els die stap zet krijgt ze steun en begrip van haar omgeving,Els heeft geleerd voor zichzelf te zorgen, en hoeft niet te vrezen voor haar bestaan, haar wacht geen sociale dood,evenmin zal iemand haar iets in de weg leggen mocht haar volgende relatie een niet moslim zijn, lesbisch, of slechts leuk voor seks.

Fatima daartegen staat voor een totaal andere uitdaging,ze is zo goed als analfabete, zonder scholing, opleiding, en met een familie die haar helemaal geen keuzevrijheid toelaat omdat hun culturele opvattingen bepalen wat vrouwen wel of niet mogen, wettelijke rechten hier zijn ondergeschikt daaraan.
Wie dan beweert dat beide vrouwen dezelfde keuzemogelijkheden hebben, is iemand die met alle geweld deze ongelijkheden ontkent, blind is voor het lot van veel moslima's, en bovendien blijk geeft van een totale onverschilligheid hiervoor om toch vooral maar niet te benoemen van hier het probleem is,de positie van vrouwen wereldwijd, ook in Vlaanderen, binnen een leer die vrouwen geen gelijke rechten geeft, mannen tot hun voogd maakten rechten die hier grondwettelijk vastliggen totaal negeert.
Goe bezig Arti!
De volgende "Fatima" in mijn kantoor is voor jou, kun jij haar uitleggen dat dit allemaal onzin is en ze gewoon maar" flink moet zijn en de juiste keuze maken!"
Ach, nu begrijp ik het. Het gaat enkel om de Moslimvrouwen die geen Nederlands kennen en niet kunnen lezen en schrijven.
Jij baseert je op een (geselecteerd) deel van de niet-Moslim-vrouwen enerzijds en een (geselecteerd) deel dan de Moslimvrouwen die jij in de sociale dienst ontmoette anderzijds. En doet dan alsof dit voor de hele groep geldt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 07:02   #2843
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Idd, omdat de anderen er geen last van hebben. Nogal logisch.
Jij zou je richten op de mensen die niet verplicht worden en dus geen probleem hebben.
Neen; misschien kan je iedereen in beschouwing nemen in plaats van je te fixeren op een deel en dit te veralgemenen.

Citaat:
En de veralgemening is er omdat dit nu eenmaal geen moslimland is. Staat het je niet aan...opzouten is de keuze die je hebt.
Allé, nog ene van wie ik mag vertrekken als ik niet akkoord ga.
Oud 23 mei 2010, 07:03   #2844
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou het anders uitdrukken; wie hier verblijft hoort de grondrechten te respecteren, zoals bijvoorbeeld gelijkheid man en vrouw, vrijheid van pers,mening, het recht op eigen seksuele geaardheid zonder discriminatie,het recht op geloof en ongeloof, daarover valt niet te onderhandelen en evenmin kunnen deze in vraag worden gestelt, punt uit.
Wanneer dit onverenigbaar is met iemands opvattingen dan ben je hier niet op je plaats en zul je ook geen deel kunnen uitmaken van die samenleving die op deze grondrechten rust.
Je moet dus kiezen, of die grondrechten omarmen en zelf zoeken naar de balans met je persoonlijke overtuiging of beslissen dat je daarmee niets te maken hebt en ergens gaan wonen waar de samenleving je opvattingen deelt, zo eenvoudig is het.
Jij vindt dus de BBET en consoorten ergens een eigen staat moeten oprichten.
Oud 23 mei 2010, 09:52   #2845
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ach, nu begrijp ik het. Het gaat enkel om de Moslimvrouwen die geen Nederlands kennen en niet kunnen lezen en schrijven.
Jij baseert je op een (geselecteerd) deel van de niet-Moslim-vrouwen enerzijds en een (geselecteerd) deel dan de Moslimvrouwen die jij in de sociale dienst ontmoette anderzijds. En doet dan alsof dit voor de hele groep geldt.
Neen, je hebt er geen jota van begrepen maar dat geeft niet, anders had ik niet verwacht.
Oud 23 mei 2010, 09:55   #2846
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Alica als het niet stoort vat ik even je post samen, corrigeer me als ik het verkeerd doe.

Artisjok wat Alice zegt komt op dit neer: Door de culturele verschillen is de kans globaal gezien gigantisch groter dat de moslimvrouw haar sociaal netwerk (vrienden, familie,...) verliest door de "schande" en het "eerverlies van de familie" dan bij de Belgische vrouw.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 10:09   #2847
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=uq92cth_tyo
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 10:39   #2848
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel!
Je blijft waar je bent terwijl je er alles aan doet om die "grondrechten" af te schaffen of om te buigen naar een meer gewenst model.

Jouw twee "keuzes" zijn niet meer dan een beschrijving van de modus operandi der kleinburgers: braaf zwijgen en luisteren en wegvluchten i.p.v. terug te vechten.
Oud 23 mei 2010, 10:47   #2849
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het vaderland is je dankbaar.
Dat maak jij ervan. Ik weet wel beter wie wat liever wil.
Criminele, stempelende hotelgangers of iemand met een mening die dit liever anders zou willen.
Spreek voor jezelf ipv heel jou vaderland Ego-filo. Je bent nu eenmaal niet alleen Remie.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 10:53   #2850
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; misschien kan je iedereen in beschouwing nemen in plaats van je te fixeren op een deel en dit te veralgemenen.

Allé, nog ene van wie ik mag vertrekken als ik niet akkoord ga.
Zo krijg je niets opgelost, als je alle problemen bekijkt zijn dit meestal, procentueel bekeken, minder voorkomende problemen.
Wat is trouwens veralgemenen in dit geval? Is er iemand die zegt dat alle moslim vrouwen gedwongen een hoofddoek dragen? Nee, de Belg wil gewoon geen boerka's e hoofddoeken op openbare plaatsen. Komt gewoonweg nog bij dat er vrouwen tussen zitten welke gedwongen worden. Actie is dan om dit toe te staan, overal waar men wil, BEHALVE op openbare instellingen. Geen enkel probleem. Staat het je niet aan? Oprotten dan!

Ja wat had je verwacht? Dat je verplicht moest blijven indien het je niet aanstaat? Wat je dat misschien? Of moet er een wet komen die zegt dat alles moet zijn zoals jij het wil of je mag beschikken?

Laatst gewijzigd door illwill : 23 mei 2010 om 10:55.
Oud 23 mei 2010, 11:00   #2851
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1) 12/05/2010: Oproep tot geweld
2) 15/05/2010: 2 jongeren steken bijna oog uit van slachtoffer.
3) 15/05/2010: Albaneze wapensmokkelaars op vrije voeten
4) 19/05/2010: Canabisplantage opgerold
5) 19/05/2010: Brutale overval op BV door 2 allochtonen.
6) 22/05/2010: Moslims willen sharia in Belgie, de vlag van allah, omverwerpen van het bestek van Belgie.
7) 22/05/2010: Asielzoekers kosten meer dan op hotel gaan.
8) 23/05/2010: Jongeren steken willekeurig mensen neer in Antwerpen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=G02QJJ5K
Oud 23 mei 2010, 13:38   #2852
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich, op Antwerpen Noord was een vorm van dienstverlening o.a het schrijven van brieven voor mensen die dit zelf niet konden, het bijhouden en beheren van hun administratie ( sommigen kwamen iedere week met een plastic zak met al hun post) Ook het invullen van papierwerk deden wij voor alle burgers op Antwerpen Noord.
En natuurlijk waren daar ook Elsjes die halfabeet waren, nooit werkten en geen opleiding hadden genoten. Evengoed een Fatima die hoogopgeleid was, werkte en heel goed hun talen beheersten.
Ik heb niet de indruk dat ik me vergis.

Citaat:
-Mijn neef heeft een relatie met een advocate, van een Engelse Pakistaanse familie. Zij komt wel bij zijn ouders langs maar omgekeerd kan niet, haar familie kan de relatie niet goedkeuren. Ze is voorbestemd om te trouwen met een Pakistaanse moslim waar ze al als kind aan werd beloofd, ondanks haar hoge opleiding kent ze geen vrije partnerkeuze, ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat ze dezelfde keuze heeft als Els,kiezen voor mijn neef zou haar sociaal dood maken, uitgestoten van haar familie waar ze zichzelf een onderdeel van voelt en van houdt. Ze geniet van haar relatie zolang ze kan en zal dan gehoorzamen aan haar ouders, zo is ze opgevoed.
Het omgekeerde komt evenzeer voor. Een oom van mij heeft ooit geweigerd peter te worden van een nichtje, omdat zij uit een gemengd huwelijk komt. Een andere nicht is niet langer welkom bij haar ouders, omdat zij samen is (al jarenlang en gelukkig) met "nen bruinen". Mensen, en niet alleen moslims, zijn nu eenmaal de meesters in elkaar de duivel aandoen. Dat is overigens van alle tijden, denk maar aan Romeo & Julia

Citaat:
- Mijn zoon had een relatie met een moslim, lang kon het feest niet duren want hij was beloofd aan een nicht uit Turkije vanaf geboorte en kon onmogelijk uitkomen voor zijn geaardheid omdat ook hij verstoten zou worden.
Dus komt hij enkel in een dubbelleven uit de kast en zal gehoorzamen aan wat zijn sungroep van hem verwacht, trouwen en kinderen krijgen.
Vindt u dat hij gelijke kansen heeft met mijn zoon? Ik kan u geranderen dat dit niet zo is, uit de kast komen betekende geen sociale dood voor mijn zoon.
En voor hoeveel jonge autochtonen betekent uit de kast komen niet precies hetzelfde? Ik zou de homo's die bij hun outing het huis worden uitgeschopt de kost niet willen geven. Mooi dat jij dat wel kan aanvaarden, maar dat voorstellen als de algemene gang van zaken is gewoon onwaar.

Citaat:
- Twee zusjes, ver van hun moederland, mooi en modern, prachtige haren en make up , echt plaatjes!
De één getrouwd met de keuze van de ouders, geen vuiltje aan de lucht.
De ander koos zelf haar man en werd sociaal dood verklaart, ook door haar zus en hoe het haar vergaat wilt u niet weten!
En dat is dan het derde voorbeeld waar je komt aanzetten met iemand die als kind al beloofd is aan iemand anders. Hoe komt dat eigenlijk dat ik geen enkele moslim(a) ken die is uitgehuwelijkt? Ik ken er nochtans wel een paar.

Citaat:
Echt, je helpt die vrouwen niet door geen rekening te houden met hun specifieke situatie, waarmee ik niet wil zeggen dat je daardoor je doelstellingen moet laten beinvloeden.
Bléren dat die verschillen er niet zijn is een flagrante leugen, en een beangstigende ontkenning van de realiteit, de gelijkheid is gewoon niet "algemeen"!.
Ik heb nooit beweerd dat er geen verschillen zijn, ik heb alleen maar geschreven dat het kortzichtig is die verschillen te reduceren tot de hoofddoek.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 13:58   #2853
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Alica als het niet stoort vat ik even je post samen, corrigeer me als ik het verkeerd doe.

Artisjok wat Alice zegt komt op dit neer: Door de culturele verschillen is de kans globaal gezien gigantisch groter dat de moslimvrouw haar sociaal netwerk (vrienden, familie,...) verliest door de "schande" en het "eerverlies van de familie" dan bij de Belgische vrouw.
Dat klopt...je moet dat niet onderschatten, want vaak zijn die vrouwen juist erg afhankelijk van dat netwerk, en haar culturele achtergrond maakt ook dat ze minder sterk staat op de arbeidsmarkt.bovendien wanneer ze de stap heeft kunnen zetten naar een scheiding is het vaak heel moeilijk om hun zonen in het gareel te houden, wat gedrag buiten de deur betreft.
Oud 23 mei 2010, 14:11   #2854
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de indruk dat ik me vergis.

Het omgekeerde komt evenzeer voor. Een oom van mij heeft ooit geweigerd peter te worden van een nichtje, omdat zij uit een gemengd huwelijk komt. Een andere nicht is niet langer welkom bij haar ouders, omdat zij samen is (al jarenlang en gelukkig) met "nen bruinen". Mensen, en niet alleen moslims, zijn nu eenmaal de meesters in elkaar de duivel aandoen. Dat is overigens van alle tijden, denk maar aan Romeo & Julia

En voor hoeveel jonge autochtonen betekent uit de kast komen niet precies hetzelfde? Ik zou de homo's die bij hun outing het huis worden uitgeschopt de kost niet willen geven. Mooi dat jij dat wel kan aanvaarden, maar dat voorstellen als de algemene gang van zaken is gewoon onwaar.

En dat is dan het derde voorbeeld waar je komt aanzetten met iemand die als kind al beloofd is aan iemand anders. Hoe komt dat eigenlijk dat ik geen enkele moslim(a) ken die is uitgehuwelijkt? Ik ken er nochtans wel een paar.

Ik heb nooit beweerd dat er geen verschillen zijn, ik heb alleen maar geschreven dat het kortzichtig is die verschillen te reduceren tot de hoofddoek.
Misschien is dat juist het verschil, ik ken er wel meer dan een paar,omdat ik via mijn werk jaren met moslims te maken heb, dat is trouwens nog steeds zo.

Natuurlijk heb je ook bekrompen Belgen maar die kunt u bekritiseren, waarbij de kans groot is dat uw omgeving u gelijk geeft en juist dat ligt bij moslims totaal anders. Vaak deelt ook de directe omgeving het gedachtengoed dat vrouwen gehoorzaamheid verschuldigd zijn aan ouders en later man.

Zeg nu niet wat u niet weet dat homoseksualiteit misschien ook al eens moelijk aanvaard wordt bij traditioneel Vlaamse gezinnen, maar totaal onacceptabel is onder moslimsubgroepen! bent u gemakshalve even vergeten wat hier in Antwerpen de lesbische Leila overkwam en verder van huis in Iran jongens die werden opgehangen aan de kraan?
Ik wil best met u een ernstige discussie voeren maar dan wel met de nodige morele eerlijkheid!

IK denk trouwens de homowereld in Antwerpen tenminste beter te kennen dan u, veel homo's hebben een goede relatie kunnen behouden met hun ouders ookal gaf het wel in het begin wat problemen, geen enkele moslim echter durft er eerlijk voor uitkomen gezien de reactie van hun familie!
Liegen die dan volgens u? Ik denk het niet.

Zeg niet dat u ook niet weet dat gearrangeerde huwelijken heel gewoon zijn onder moslims, dat u er toevallig geen kent betekent mogelijk dat uw kennissenkring niet representatief is voor moslims in het algemeen?
Mogelijk zijn uw kennissen succesvolle mensen, waarmee u bevestigt wat ik vaak aanhaal, hoe meer je je overtuiging kunt inpassen in de verwachtingen van DEZE samenleving, hoe succesvoller je bent, ook als moslim!
Oud 23 mei 2010, 14:14   #2855
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Je blijft waar je bent terwijl je er alles aan doet om die "grondrechten" af te schaffen of om te buigen naar een meer gewenst model.

Jouw twee "keuzes" zijn niet meer dan een beschrijving van de modus operandi der kleinburgers: braaf zwijgen en luisteren en wegvluchten i.p.v. terug te vechten.
Ik kan u verzekeren dat er groepen zijn onder moslims die inderdaad de grondrechten afgeschaft zouden willen zien, maar dat is echt nog gene meerderheid!
En mijn keuzes gaan over juist die moslims, wanneer zij die grondrechten niet omarmt krijgen kunnen zij beter verhuizen naar landen waar geen grondrechten zijn.
IK denk dat u dit niet begrepen had, zo lijkt me dit toch wanneer ik uw commentaar lees.
Oud 23 mei 2010, 16:55   #2856
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan u verzekeren dat er groepen zijn onder moslims die inderdaad de grondrechten afgeschaft zouden willen zien, maar dat is echt nog gene meerderheid!
En mijn keuzes gaan over juist die moslims, wanneer zij die grondrechten niet omarmt krijgen kunnen zij beter verhuizen naar landen waar geen grondrechten zijn.
IK denk dat u dit niet begrepen had, zo lijkt me dit toch wanneer ik uw commentaar lees.
Integendeel, u bent het die mij niet begrijpt.

Het is niet omdat u maar twee mogelijke keuzes naar voor schuift of wenselijk acht, dat er ook werkelijk maar twee zijn.
Keuzes die dan naar mijn mening vooral getuigen van lafheid.

Zo stelde ik in mijn vorige bericht dat er alvast een zeer voor de hand liggende derde keuze is.

Om het in uw eigen discutabele terminologie te verwoorden: de moslims die grondrechten niet omarmen gaan helemaal niet verhuizen naar landen waar geen grondrechten zijn. Ze blijven gewoon hier en doen alles wat ze kunnen om er voor te zorgen dat er geen grondrechten meer zullen zijn.
Oud 23 mei 2010, 18:08   #2857
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Integendeel, u bent het die mij niet begrijpt.

Het is niet omdat u maar twee mogelijke keuzes naar voor schuift of wenselijk acht, dat er ook werkelijk maar twee zijn.
Keuzes die dan naar mijn mening vooral getuigen van lafheid.

Zo stelde ik in mijn vorige bericht dat er alvast een zeer voor de hand liggende derde keuze is.

Om het in uw eigen discutabele terminologie te verwoorden: de moslims die grondrechten niet omarmen gaan helemaal niet verhuizen naar landen waar geen grondrechten zijn. Ze blijven gewoon hier en doen alles wat ze kunnen om er voor te zorgen dat er geen grondrechten meer zullen zijn.
Wat is er dan laf aan op erop te wijzen dat iedereen de basis, grondrechten dus moet respecteren, zonder deze in vraag te stellen en anders consequent moet zijn en ergens gaan wonen; omdat je hier niet kunt of wilt aarden?

Wanneer u bedoelt dat er nu al serieuze problemen zijn met wie die grondrechten niet deelt, dan heeft u gelijk, maar wat denkt u dan dat er moet gebeuren met die mensen?
Oud 23 mei 2010, 20:56   #2858
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het omgekeerde komt evenzeer voor. Een oom van mij heeft ooit geweigerd peter te worden van een nichtje, omdat zij uit een gemengd huwelijk komt. E.
Er is nogal een verschil tussen iets wat ergens al eens voorkomt en iets wat in een hele gemeenschap de norm is en moet blijven omdat Allah zelf het gebiedt. Bovendien is het niet hetzelfde: een gemengd huwelijk wordt door Europeanen niet in de eerste plaats beoordeeld op de vraag wie van beide de vrouw is en of de man zijn wereldbeschouwing aan de nazaten zal doorgeven.

Het is de gewone tactiek van het verloederde links dat helemaal niet meer links is: het onverdedigbare wordt verdedigd door ergens een tegenvoorbeeld te zoeken. Intellectueel landverraad noem ik dat.
Oud 23 mei 2010, 22:30   #2859
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
1) 8) 23/05/2010: Jongeren steken willekeurig mensen neer in Antwerpen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=G02QJJ5K
Waarschijnlijk blonde Noren of Zweden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 00:19   #2860
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waarschijnlijk blonde Noren of Zweden.
Waarschijnlijk niet...Iedereen weet wel wat voor gasten dit weer eens waren. Wat ik zou willen weten is onder invloed van welke drugs die halvegaren zich bevonden. Want dat ze niet in hun gewone doen waren staat wel vast, zélfs voor kerels van hun soort.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be