Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2010, 14:42   #81
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Wat zijn de tarieven in andere landen? Meestal zal dat niets zijn.
Dat is inderdaad niets of zeer weinig in de meeste landen. Ik stel me echter wel vragen bij sommige mensen hier. Een paar miljoen per jaar om mensen in de situatie van ss z'n vriend, vreemdelingen die anders ook niet eens een dak boven het hoofd hebben of voldoende te eten, oeioei. Dat kan niet maar miljarden uitgeven, wegsmijten aan inefficiente besturen, banken, grote bedrijven (zonder enige voorwaarden), das geen probleem.

We moeten uiteraard niet het ocmw van de wereld worden maar eerlijke handel, daar zijn de meesten ook tegen want dat brengt de winsten van de grote jongens in gevaar.

Jullie vinden het dus prima en wenselijk dat mensen in andere regio's de hongersdood worden ingejaagd om de winsten van grote bedrijven optimaal te houden zolang je de illusie hebt dat dit hier je luxeproducten betaalbaar houdt. Maar o wee als je belastingen gebruikt worden om iemand te helpen die niets heeft.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 14:46   #82
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wie op beurzen gokt teert per definitie op de arbeid van anderen.
Zever. Ik koop/verkoop aandelen met mijn eigen geld net zoals de arbeiders dat ook kunnen doen. Dat heeft niets te maken met teren op iemand anders zijn arbeid.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 14:50   #83

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ok maar het is overal crisis , ook in Brugge !
Juist maar Brugge heeft niet zo'n invasie van vreemdelingen gekend als Brussel, Antwerpen en Gent de laatste jaren.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 14:56   #84
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zever. Ik koop/verkoop aandelen met mijn eigen geld net zoals de arbeiders dat ook kunnen doen. Dat heeft niets te maken met teren op iemand anders zijn arbeid.
Jij hebt er dus ook geen idee van hoe mensen met grotere aandelenportefeuille binnen een bepaald bedrijf invloed uitoefenen op de directie van een bedrijf.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 15:05   #85
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, jij plukt de vruchten van arbeid van anderen en je doet zelf geen bal. Dat heet parasiteren. Of ook wel: sociaal profitariaat.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 15:20   #86
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Jij hebt er dus ook geen idee van hoe mensen met grotere aandelenportefeuille binnen een bepaald bedrijf invloed uitoefenen op de directie van een bedrijf.
Nogal logisch als ze er veel aandelen van hebben. De aandeelhouders blijven de baas, de directie staat in functie van hen. Jij zal ook wel invloed uitoefenen op jouw eigendom, of niet soms?
Oud 23 mei 2010, 15:21   #87
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, jij plukt de vruchten van arbeid van anderen en je doet zelf geen bal. Dat heet parasiteren. Of ook wel: sociaal profitariaat.
Ik pluk niemands vruchten hoor

Ik ga een maand werken voor mijn werkgever als bediende en ontvang daarvoor een maandloon. Met dat maandloon koop ik aandelen en ik probeer zo winst te maken. Elke arbeider kan net hetzelfde doen.
Oud 23 mei 2010, 15:35   #88
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Jij doet inderdaad wat je wil ( want uw praktijken worden kortelings toch aan banden gelegd)

En dan ? Wat ga je dan doen ? Eindelijk eens gaan werken?
SS Leon Bult is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 15:38   #89
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Ik pluk niemands vruchten hoor

Ik ga een maand werken voor mijn werkgever als bediende en ontvang daarvoor een maandloon. Met dat maandloon koop ik aandelen en ik probeer zo winst te maken. Elke arbeider kan net hetzelfde doen.
Woon je misschien ook nog bij je moeder en moet je geen huishuur en kosten betalen?
Hoogmoed komt voor de val - Schitterend voorbeeld hier
Oud 23 mei 2010, 15:47   #90
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SS Leon Bult Bekijk bericht
Jij doet inderdaad wat je wil ( want uw praktijken worden kortelings toch aan banden gelegd)
Lol, wie gaat dat aan banden leggen? De werklozen zeker

Citaat:
En dan ? Wat ga je dan doen ? Eindelijk eens gaan werken?
Ik werk al sinds een paar jaar.
Oud 23 mei 2010, 15:48   #91
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Woon je misschien ook nog bij je moeder en moet je geen huishuur en kosten betalen?
Hoogmoed komt voor de val - Schitterend voorbeeld hier
Ik woon apart en betaal maandelijks huishuur, ik verwacht ook niet dat het ocmw ofzo dat voor mij gaat doen. Ik kan gemakkelijk voor mezelf zorgen.
Oud 23 mei 2010, 16:18   #92
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Ik woon apart en betaal maandelijks huishuur, ik verwacht ook niet dat het ocmw ofzo dat voor mij gaat doen. Ik kan gemakkelijk voor mezelf zorgen.
Blijkbaar zijn zwak punt geraakt
Oud 23 mei 2010, 16:19   #93
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Lol, wie gaat dat aan banden leggen? De werklozen zeker

Ik werk al sinds een paar jaar.
Nog zwakker
Oud 23 mei 2010, 16:25   #94
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zijn zwak punt geraakt
?

Ik antwoord gewoon op uw vraag. Jij vind het precies nog al bizar dat iemand voor zijn eigen kosten opdraait of dat het OCMW dat niet automatisch voor alles en iedereen doet.
Oud 23 mei 2010, 16:35   #95
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
?

Ik antwoord gewoon op uw vraag. Jij vind het precies nog al bizar dat iemand voor zijn eigen kosten opdraait of dat het OCMW dat niet automatisch voor alles en iedereen doet.
ja, al wie het systeem niet kan uitmelken is een loser
je bent uit de kast gekomen voor leon bult

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 mei 2010 om 16:36.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 18:55   #96
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart Bekijk bericht
Maar die zijn slechts toegankelijk voor een kleine elite.

Daarbij is het ook zo dat veel innovatie (mede) door de overheid tot stand kwam, dus overheidsoptreden is niet noodzakelijk nefast voor innovatie.
Ze zijn op korte termijn enkel toegankelijk voor degenen die ervoor (kunnen) betalen. Maar na enkele jaren zijn ze toegankelijk voor het brede publiek. Maw zonder deze innovaties, kon het grote publiek hiervan nooit gebruik maken, ook niet na enkele jaren.
Het is simpel. Het kiwimodel is hierop gebaseerd. Gebruik van vervallen patenten, zonder dat men zelf ooit de inspanning heeft moeten leveren om de innovatie op poten te zetten.
Voor mij mag innovatie ook door de overheid geschieden. Maar denk dat de financiele prikkel hier ontbreekt, en deze is blijkbaar groter dan de prikkel om iets voor de maatschappij te verwezenlijken. In elk geval, dacht ik niet dat de gezondheidszorg in bvb Cuba, ons veel nieuwwigheden heeft bezorgd, dit in tegenstelling met de beursgenoteerde farmabedrijven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 19:05   #97
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OF ze nu effect hebben of niet op langere termijn is minder van belang. Geld ontstaat niet uit het niets (en als men dat doet gebeuren heeft dat gevolgen). Wanneer op de beurs winst wordt gemaakt komt dat érgens vandaan, en uiteindelijk is er maar één werkelijke bron: arbeid uitgevoerd op de werkvloer. Al de rest is stierenkloterij.
Er kan niet meer verdeeld worden, dan dat er wordt geproduceerd. Dat is een waarheid als een koe.
Maar of de beursgokkers een positieve of negatieve invloed op dit productieproces hebben, en nog belangrijker, of hetgeen overblijft voor de niet gokkers, groter of kleiner is, zonder beursgokkers, is mi niet zo eenvoudig. Maar toegegeven beursgokkers brengen zelf niets bij. Maar zo ook brengen andere gokkers, vele ambtenaren, gepensioneerden, werklozen...
niets bij.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 19:17   #98
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Als ze de ministerweddes nu eens met 25 �* 50% zouden verminderen, zou ik nog zeggen ja, 5% is belachelijk weinig, zeker gezien in het licht van de vele verhogingen die ze zich gegeven hebben de laatste jaren.
Ze moeten het loon van de volksvertegenwoordigers brengen naar het peil van de uitkering van het ocmw. Wedden dat de armoede in ons landje rap verdwenen is?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 20:04   #99
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ze moeten het loon van de volksvertegenwoordigers brengen naar het peil van de uitkering van het ocmw. Wedden dat de armoede in ons landje rap verdwenen is?
Volgens de grondwet is de uitkering van de volksvertegenwoordigers per jaar 12 000 frank
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 20:26   #100
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart Bekijk bericht
En iedereen was aangesloten bij zo'n groep of waren er ook velen die uit dat systeem gestoten werden? Hoe wijdverspreid was die praktijk?
Welk percentage zou je kunnen overtuigen dat het een goed systeem was?

Citaat:
Met oog voor wiens belangen werden die latere overheidsmaatregelen genomen, de inwoners/patiënten of enkele grote bedrijven die hun campagnes (van de beleidsmakers) financierden?
Meen je deze vraag?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be