![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We moeten uiteraard niet het ocmw van de wereld worden maar eerlijke handel, daar zijn de meesten ook tegen want dat brengt de winsten van de grote jongens in gevaar. Jullie vinden het dus prima en wenselijk dat mensen in andere regio's de hongersdood worden ingejaagd om de winsten van grote bedrijven optimaal te houden zolang je de illusie hebt dat dit hier je luxeproducten betaalbaar houdt. Maar o wee als je belastingen gebruikt worden om iemand te helpen die niets heeft.
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() Jij hebt er dus ook geen idee van hoe mensen met grotere aandelenportefeuille binnen een bepaald bedrijf invloed uitoefenen op de directie van een bedrijf.
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, jij plukt de vruchten van arbeid van anderen en je doet zelf geen bal. Dat heet parasiteren. Of ook wel: sociaal profitariaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal logisch als ze er veel aandelen van hebben. De aandeelhouders blijven de baas, de directie staat in functie van hen. Jij zal ook wel invloed uitoefenen op jouw eigendom, of niet soms?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga een maand werken voor mijn werkgever als bediende en ontvang daarvoor een maandloon. Met dat maandloon koop ik aandelen en ik probeer zo winst te maken. Elke arbeider kan net hetzelfde doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En dan ? Wat ga je dan doen ? Eindelijk eens gaan werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hoogmoed komt voor de val - Schitterend voorbeeld hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon apart en betaal maandelijks huishuur, ik verwacht ook niet dat het ocmw ofzo dat voor mij gaat doen. Ik kan gemakkelijk voor mezelf zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je bent uit de kast gekomen voor leon bult Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 mei 2010 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is simpel. Het kiwimodel is hierop gebaseerd. Gebruik van vervallen patenten, zonder dat men zelf ooit de inspanning heeft moeten leveren om de innovatie op poten te zetten. Voor mij mag innovatie ook door de overheid geschieden. Maar denk dat de financiele prikkel hier ontbreekt, en deze is blijkbaar groter dan de prikkel om iets voor de maatschappij te verwezenlijken. In elk geval, dacht ik niet dat de gezondheidszorg in bvb Cuba, ons veel nieuwwigheden heeft bezorgd, dit in tegenstelling met de beursgenoteerde farmabedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of de beursgokkers een positieve of negatieve invloed op dit productieproces hebben, en nog belangrijker, of hetgeen overblijft voor de niet gokkers, groter of kleiner is, zonder beursgokkers, is mi niet zo eenvoudig. Maar toegegeven beursgokkers brengen zelf niets bij. Maar zo ook brengen andere gokkers, vele ambtenaren, gepensioneerden, werklozen... niets bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze moeten het loon van de volksvertegenwoordigers brengen naar het peil van de uitkering van het ocmw. Wedden dat de armoede in ons landje rap verdwenen is?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
Secretaris-Generaal VN