Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2010, 18:31   #281
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

vreemd dat diegenen die zich anders walgelijk verheugen over dode Palestijnse kinderen er nu ineens zoveel mee zouden inzitten.

Ach ja, Hasbara
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 23 mei 2010 om 18:32.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 18:55   #282
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb dus de rechten van de joden in Arabische landen gezien, en vind dat Israël véél en véél te gulhartig is voor de Arabieren. Bovendien komt met mohammedanen van gelijke rechten niets in huis
Onzin , zij denken niet allemaal hetzelfde over gelijkheid!

Citaat:
Bovendien lijdt hun fokgedrag tot demografisch overwicht van juist diegenen die niet voor een betere toekomst kunnen zorgen,
Hun fokgedrag hier in europa, Doelt u daar op ?

Voor Nederland gaat bijvoorbeeld niet op dat men een steeds groter deel van de bevolking gaat vormen . Uit gegevens van het centraal bureua voor de statestieken blijkt dat hun geboortecijfers zich snel aanpassen aan die van de Nederlanders.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 19:03   #283
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Onzin , zij denken niet allemaal hetzelfde over gelijkheid!
Ik hoor een contradictio in terminis. Prachtig.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 20:26   #284
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
vreemd dat diegenen die zich anders walgelijk verheugen over dode Palestijnse kinderen er nu ineens zoveel mee zouden inzitten.

Ach ja, Hasbara
Kijk roodhaar heeft een nieuw woordje geleerd...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 21:09   #285
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Voor Nederland gaat bijvoorbeeld niet op dat men een steeds groter deel van de bevolking gaat vormen . Uit gegevens van het centraal bureua voor de statestieken blijkt dat hun geboortecijfers zich snel aanpassen aan die van de Nederlanders.
... met importbruiden uit Mohammedanië.

Wat ik aanschouw als ik door Brussel loop is more respectable than a Lord Mayor and much more respectable than lies, bloody lies and statistics.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 23 mei 2010 om 21:13.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 00:09   #286
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik sprak over een gemiddelde , over heel Nederland. Ook daar zie je plaatselijk soms een toename.
Oud 24 mei 2010, 20:52   #287
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Zie ook de post van Derk over de het VN kinderkamp dat in Gaza werd gebouwd en dat door Palestijnen is vernietigd.

Nog een voorbeeld van hoe ze hun eigen ongeluk HEEL MISSCHIEN zelf een klein beetje in stand houden.

Rot voor die kinderen die niet eens een verzetje wordt gegund.

Als u in een eerdere post meldt dat u geen tijd heeft om inhoudelijk in te gaan om wat ik schrijf, is het wel bizar om vast te stellen dat u de tijd vindt om onzin te publiceren die nauwelijks kant of wal raakt.

Kwestie van prioriteiten, wellicht.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 21:11   #288
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als u in een eerdere post meldt dat u geen tijd heeft om inhoudelijk in te gaan om wat ik schrijf, is het wel bizar om vast te stellen dat u de tijd vindt om onzin te publiceren die nauwelijks kant of wal raakt.

Kwestie van prioriteiten, wellicht.
hear hear!
Oud 24 mei 2010, 21:14   #289
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Ach ja, Hasbara
Voor die "kinderen" is dat erg. Zo volgepompt worden met haat tegen Joden.
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 21:28   #290
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Voor die "kinderen" is dat erg. Zo volgepompt worden met haat tegen Joden.
... en wat dacht je van de smaad die erbij wordt uitgevonden tegen het object van de haat van de auteur?
Misschien zijn sommige posts een vorm van projectie - wat ie zelf een heerlijk idee vindt voor de "zionisten" spiegelt hij. Niet echt mooi, maar ik zie het al niet meer

Wat inderdaad erger is dat is hoe Palestijnse kinderen gemanipuleerd worden om Israel, de Joden, het Westen, en alles wat niet islamitisch is te haten. Zij het door Hamas of door Jihad, of desnoods de Hezbollah. Ze moeten naar 'haatkampen' waar ze leren Pallywood spelen, stenen gooien, naar tv programma's kijken waarin ze leren dat zelfs Mickey Mouse een jodenhater is (zeg niet: antisemiet, want arabieren zijn enz *geeuw*). Niet alle Palestijnse kinderen lopen erin mee, maar de meesten hebben weinig keuze.

http://www.youtube.com/watch?v=FT6iKFQDEP4

"How many women have you got?" "Four women"
"And how many children?" "Fifty four".

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 24 mei 2010 om 21:32.
Oud 24 mei 2010, 21:38   #291
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat inderdaad erger is dat is hoe Palestijnse kinderen gemanipuleerd worden om Israel, de Joden, het Westen, en alles wat niet islamitisch is te haten. Zij het door Hamas of door Jihad, of desnoods de Hezbollah. Ze moeten naar 'haatkampen' waar ze leren Pallywood spelen, stenen gooien, naar tv programma's kijken waarin ze leren dat zelfs Mickey Mouse een jodenhater is (zeg niet: antisemiet, want arabieren zijn enz *geeuw*). Niet alle Palestijnse kinderen lopen erin mee, maar de meesten hebben weinig keuze.

Palestijnse kinderen hoeven helemaal niet gemanipuleerd te worden om Israel te haten . Daar zorgen de grote hoeveelheden slachtoffers door Israelisch geweld wel voor . Een betere manier van haat creëren is ondenkbaar !

Denk u eens in dat er in een stad als Brussel in 1 week 1000 mensen worden vermoord , wat voor effect dat zou hebben op de inwoners van de stad!

Laatst gewijzigd door atmosphere : 24 mei 2010 om 21:44.
Oud 24 mei 2010, 21:47   #292
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Atmosphere... hoeveel mensen zijn er vermoord in de WTC1&2? Méér dan 2.900. Bijna 3.000.

Lopen alle New Yorkse kinderen nu door de stad stenen te gooien tegen alles wat een hoofddoek draagt of een jellaba? I don't think so.

Palestijnse kinderen krijgen dit te zien :
http://www.youtube.com/watch?v=gi-c6lbFGC4&feature=fvw

(terwijl Israelische kinderen liedjes leren over "shalom" en "salam")
Oud 24 mei 2010, 21:52   #293
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley
Ik ben hier ... voor het uitwisselen van informatie, niet voor het zemelen over een woord, of eindeloze welles/nietes, daar heb ik amper de tijd voor. Ik lees al een tijdje mee en zie waar het helaas al te vaak toe leidt: tot nog méér welles/nietes, polarisatie, en het voeden van haat bij sommigen, en bij anderen zelfs tot een bepaalde vorm van 'stalking'. Sommigen zijn al jaren op dezelfde manier bezig blijkbaar!

Wanneer ik informatie vind dan kom ik die graag posten, en wanneer anderen iets substantieels te melden hebben dan lees ik dat.

Wat u debat noemt is echter niet mijn idee van debat. U gebruikt wel degelijk in uw vorige post 3 of 4 keer het woord hasbara en drukt me in een hoekje. Dat heet niet debatteren, maar domineren, zij het op een subtielere en beschaafdere manier dan sommige anderen.

Vandaar dat ik niet op uw uitnodiging tot 'woordenworstelingen' inga. Ik heb 3 jobs en nog een boel andere activiteiten.
U hebt geen tijd om in te gaan op de grond van het debat, maar wel voor dit soort onzin?

Grappig hoor ...

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 24 mei 2010 om 22:04.
Oud 24 mei 2010, 21:56   #294
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt geen tijd om in te gaan op de grond van het debat, ùaar wel voor dit soort onzin?

Grappig hoor ...
Ga je blijven dingen posten die erop lijken dat ze vaaglijk pogen me te stalken ? Dan zet ik u gewoon op negeer.

Ik zal niet veel missen want ik begin er nu al moe te worden en heb een drukke week voor de boeg.
Oud 24 mei 2010, 22:07   #295
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ga je blijven dingen posten die erop lijken dat ze vaaglijk pogen me te stalken ? Dan zet ik u gewoon op negeer.

Ik zal niet veel missen want ik begin er nu al moe te worden en heb een drukke week voor de boeg.
Tja, onzin posten en flauwe zever van een moslim hier of een foto daar, daar heeft u natuurlijk tijd zat voor. Maar als er eens iets serieus en ten gronde wordt geschreven, dan hebt u plots geen tijd om er op in te gaan.

We kennen dat. Het is één van de kenmerken van hasbara: nooit ingaan op de kern van de zaak. Gewoon blijven spammen, het ene inhoudsloze en leeghoofdige bericht na het ander. Niet luisteren naar wat de tegenpartij aan feiten en argumenten aanhaalt, want die tellen niet...

U bent goed bezig. Precies volgens het boekje.

Oud 24 mei 2010, 22:09   #296
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, onzin posten en flauwe zever van een moslim hier of een foto daar, daar heeft u natuurlijk tijd zat voor. Maar als er eens iets serieus en ten gronde wordt geschreven, dan hebt u plots geen tijd om er op in te gaan.

We kennen dat. Het is één van de kenmerken van hasbara: nooit ingaan op de kern van de zaak. Gewoon blijven spammen, het ene inhoudsloze en leeghoofdige bericht na het ander. Niet luisteren naar wat de tegenpartij aan feiten en argumenten aanhaalt, want die tellen niet...

U bent goed bezig. Precies volgens het boekje.
U gaat dus verder met het posten van persoonlijke posts tegen mij zonder enige inhoud, en met het herhalen van ongeveer 7 maal hetzelfde.

Prima, dan neem ik mijn maatregelen want ik word een beetje moe hiervan.
Oud 24 mei 2010, 22:26   #297
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U gaat dus verder met het posten van persoonlijke posts tegen mij zonder enige inhoud, en met het herhalen van ongeveer 7 maal hetzelfde.

Prima, dan neem ik mijn maatregelen want ik word een beetje moe hiervan.
Kijk juffrouw Shoshanna, u bent (wellicht volstrekt per ongeluk) terecht gekomen op een discussie forum. Het zal u waarschijnlijk verwonderen, maar de bedoeling van een discussieforum is om discussie mogelijk te maken en te vergemakkelijken. Dat is het opzet en de bedoeling.

Discussie is niet het willekeurig publiceren van onzin, een goedkope menig of nietszeggend gepalaver. Ik zal u een handje toesteken:

dis·cus·sie de; v -s uitwisseling van gedachten, meningen: ter ~ staan niet vaststaan, onderwerp van gedachtewisseling zijn

Een discussie is een vorm van bespreking tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen.

Misschien wil u liever geen discussie maar een debat? Dat kan natuurlijk ook:

de·bat het; o -ten gedachtewisseling, bespreking vh voor en tegen

Een debat is een discussievorm waarbij het de bedoeling is een stelling te verdedigen of juist te bestrijden. Kenmerkende elementen van het debat zijn: de stelling, het bestaan van een voor- en tegenstander van die stelling, een vooraf vastgesteld spreekregime, het gebruik van feiten en argumenten die de stelling staven of juist onderuit halen.

In die zin wil ik graag de discussie verderzetten die zo brutaal werd onderbroken door uw drie jobs en nog tal van andere bijzonder belangwekkende en zonder twijfel zeer interessante bezigheden.

Uw stelling (natuurlijk niet gestaafd door feiten of argumenten) was dus:

Citaat:
ALLE antisemieten hebben wel een "joodse vriend" en lezen boeken van Chomsky en Finkelstein.
En antisemitische 'Weg Met Ons' joden zijn er altijd geweest, en zijn de ergsten...
Je mag die Weg-Met-Ons gasten, hoe kunstzinnig ze ook zijn, voor jezelf houden, ik heb er geen behoefte aan.
waarop ik antwoordde:

Citaat:
Ik zou u waarschuwen maar ik weet dat dat zinloos is. Toch een poging: als u geen andere manier vindt om uw politieke of ideologische tegenstanders voor schut te zetten dan het gebruik van etiketten en scheldwoorden als 'antisemiet' of 'weg-met-ons-joden' geeft u alleen maar uw gebrek aan argumenten bloot. Ik vind het ronduit zielig en pathetisch.

Ik had het - met alle respect voor hen - ook niet zozeer over Finkelstein en Chomsky maar ondermeer over Sir Gerald Kaufman, Omer*Goldman, Uri Avnéry, Mark LeVine, de International Jewish Anti-Zionist*Network, Gilad Atzmon, prof. Amnon Raz-Krakotzkin, Prof. Shlomo Sand, Prof. Ilan Pappé en de andere nieuwe historici, intellectuelen en kunstenaars wier werk ik heb gelezen en volg en dat me bijzonder geboeid heeft.

Het gaat er mij dus niet om of ik Joodse 'vriendjes' heb of niet. Het is hier geen speeltuin of kindertuin. Het gaat erom wat zij te zeggen hebben. En hun standpunten, analyses en de feiten die ze aandragen getuigen van een visie op de wereld en de mens gebaseerd op humanitaire principes die ik bij zionisten doorgaans niet kan ontdekken.
U schreef ook:

Citaat:
Gooi je liever met je mooie woordje 'hasbara', well hasbara is voor mij geen scheldwoord, het betekent gewoon informatie.
Waarop ik replikeerde:

Citaat:
Prima. Dank dat u erkent dat u voor de Israëlische overheid werkt en bezig bent om - binnen het door Israël geschetste kader - dit forum vol te stouwen met pro-Israëlische en pro-zionistische propaganda. Ik wist het ook wel zonder dat u het toegaf, maar andere lezers zullen u dankbaar zijn voor de bekentenis.
Het maakt natuurlijk al uw volgende argumenten compleet ongeloofwaardig.

U poneerde volstrekt gratuit ook het volgende:

Citaat:
Ik heb van hetzelfde type Obsessionele Strijders van de Haat inderdaad al letterlijk vernomen dat ze, wanneer ze eerlijk waren:

1) geen bal gaven om het welzijn van de Palestijnen maar die enkel gebruikten voor hun doeleinden en

2) eigenlijk alléén maar anti-Israël waren.

Dus: niks pro-Palestijns, maar alleen uit op de vernieting van Israël!

En dat mag men geen nieuwe vorm van anti-semitisme noemen?

Zelfs Leterme noemde dit het nieuwe anti-semitisme.
Waarop ik alleen maar kan zeggen:
Citaat:
Ik weet niet of u mij hiermee bedoelt, maar ik kan u in ieder geval meedelen dat ik inderdaad niet bepaald pro-Palestijns ben. Ik associeer me namelijk niet met anderen op basis van afkomst, religie, nationaliteit maar op basis van een politieke analyse. Zo kan ik me vinden in bepaalde Palestijnse organisaties (zoals het PFLP bijvoorbeeld) maar heb ik problemen met andere. Hetzelfde geldt aan Israëlische kant waar ik medestanders vind maar evengoed tegenstanders. In tegenstelling tot de zionisten ben ik wat dat betreft dus genuanceerd en baseer ik me op feiten en argumenten, niet op religie of nationalistische waanzin.

Zoals ik tegenstander ben van het Frans kolonialisme in Algerije, het Belgische kolonialisme in Congo, het Brits in Indië en Zuid-Afrika en alle andere vormen van kolonialisme waar ook, zo ben ik ook gekant tegen het Israëlisch kolonialisme in Palestina. Niet omdat het om Joden gaat (wat overigens betwistbaar is, zoals de Joodse Prof. Shlomo Sand zeer helder heeft uitgelegd) maar omdat het om kolonialisme gaat.

Dat kolonialisme gaat niet zozeer over het feit dat er Joden in Palestina wonen. Er hebben er altijd gewoond en het lijkt me logisch dat ze er ook blijven wonen. Het gaat om het politieke systeem dat niet anders omschreven kan worden dan als apartheid. Daar kan ik me om humanitaire, sociale en politieke redenen alleen maar tegen verzetten. In Palestina, ja. Maar evengoed in Timboektoe, Zeveneken, Papoea-Nieuws-Guinea en Patagonië. of het nu om Joden gaat, om Pinguins, om Varkens of aliëns, het is en blijft onaanvaardbaar.
Een samenleving die geënt is op racisme, nationalisme en imperialisme en die ideologie met militaire middelen wil vestigen, vindt in mij een tegenstander.
Op al die punten had ik graag een antwoord, als u tussen uw drukke bezigheden en het posten van volstrekt idiote onzin op dit forum daarvoor de tijd zou vinden, natuurlijk.

Met dank bij voorbaat.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 24 mei 2010 om 22:29.
Oud 24 mei 2010, 22:54   #298
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen is de 'vloot voor de vrijheid van Gaza' vertrokken uit Istamboel en op weg naar de volgende tussenstop naar Gaza, cyprus. De vloot heeft hulpgoederen en meer dan 600 'internationale waarnemers' aan boord. Interessant is dat schitteren door afwezigheid CNN, BBC en andere Europese nieuwsagentschappen. Wel aanwezig zijn Al Jazeera, Russische en Aziatische persagentschappen.

(spaanse link) http://solidariosengaza.wordpress.co...l-esta-manana/

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 mei 2010 om 22:56.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 00:48   #299
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ondertussen is de 'vloot voor de vrijheid van Gaza' vertrokken uit Istamboel en op weg naar de volgende tussenstop naar Gaza, cyprus. De vloot heeft hulpgoederen en meer dan 600 'internationale waarnemers' aan boord. Interessant is dat schitteren door afwezigheid CNN, BBC en andere Europese nieuwsagentschappen. Wel aanwezig zijn Al Jazeera, Russische en Aziatische persagentschappen.

(spaanse link) http://solidariosengaza.wordpress.co...l-esta-manana/
Die hebben wel wat beters te doen dan Gaza rapporteren. Hoe klein is dat gebied!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 01:50   #300
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Die hebben wel wat beters te doen dan Gaza rapporteren. Hoe klein is dat gebied!
In tegenstelling tot de Russische media en de Aziatische. Want Rusland - zoals we allemaal weten - is ook heel klein en Azië, daar woont geen kat... Logisch dus dat die interesse hebben in een gebied dat volstrekt onbelangrijk is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be