Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2010, 00:32   #2861
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Waarschijnlijk niet...Iedereen weet wel wat voor gasten dit weer eens waren. Wat ik zou willen weten is onder invloed van welke drugs die halvegaren zich bevonden. Want dat ze niet in hun gewone doen waren staat wel vast, zélfs voor kerels van hun soort.
Tot heden weet niemand wat voor gasten het waren, en ik zou ook wel willen weten wat zij gebruikt hadden...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 07:07   #2862
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zo krijg je niets opgelost, als je alle problemen bekijkt zijn dit meestal, procentueel bekeken, minder voorkomende problemen.
Wat is trouwens veralgemenen in dit geval? Is er iemand die zegt dat alle moslim vrouwen gedwongen een hoofddoek dragen? Nee, de Belg wil gewoon geen boerka's e hoofddoeken op openbare plaatsen. Komt gewoonweg nog bij dat er vrouwen tussen zitten welke gedwongen worden. Actie is dan om dit toe te staan, overal waar men wil, BEHALVE op openbare instellingen. Geen enkel probleem. Staat het je niet aan? Oprotten dan!
Je krijgt inderdaad niets opgelost met veralgemenen.
Dat "de Belg" geen hoofddoek wil op openbare plaatsen; durf ik te betwijfelen. Er zijn Belgen die dit niet wensen; andere Belgen stoort het niet.
Als iedere Belg moet oprotten als er hem/haar iets niet aanstaat; loopt België leeg.

Citaat:
Ja wat had je verwacht? Dat je verplicht moest blijven indien het je niet aanstaat? Wat je dat misschien? Of moet er een wet komen die zegt dat alles moet zijn zoals jij het wil of je mag beschikken?
Op dit forum verwacht ik een discussie.
Stellen dat je mag oprotten/opzouten; vind ik niet echt een argument.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 07:17   #2863
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien is dat juist het verschil, ik ken er wel meer dan een paar,omdat ik via mijn werk jaren met moslims te maken heb, dat is trouwens nog steeds zo.

Natuurlijk heb je ook bekrompen Belgen maar die kunt u bekritiseren, waarbij de kans groot is dat uw omgeving u gelijk geeft en juist dat ligt bij moslims totaal anders. Vaak deelt ook de directe omgeving het gedachtengoed dat vrouwen gehoorzaamheid verschuldigd zijn aan ouders en later man.

Zeg nu niet wat u niet weet dat homoseksualiteit misschien ook al eens moelijk aanvaard wordt bij traditioneel Vlaamse gezinnen, maar totaal onacceptabel is onder moslimsubgroepen! bent u gemakshalve even vergeten wat hier in Antwerpen de lesbische Leila overkwam en verder van huis in Iran jongens die werden opgehangen aan de kraan?
Ik wil best met u een ernstige discussie voeren maar dan wel met de nodige morele eerlijkheid!

IK denk trouwens de homowereld in Antwerpen tenminste beter te kennen dan u, veel homo's hebben een goede relatie kunnen behouden met hun ouders ookal gaf het wel in het begin wat problemen, geen enkele moslim echter durft er eerlijk voor uitkomen gezien de reactie van hun familie!
Liegen die dan volgens u? Ik denk het niet.

Zeg niet dat u ook niet weet dat gearrangeerde huwelijken heel gewoon zijn onder moslims, dat u er toevallig geen kent betekent mogelijk dat uw kennissenkring niet representatief is voor moslims in het algemeen?
Mogelijk zijn uw kennissen succesvolle mensen, waarmee u bevestigt wat ik vaak aanhaal, hoe meer je je overtuiging kunt inpassen in de verwachtingen van DEZE samenleving, hoe succesvoller je bent, ook als moslim!
Je werkte toch op een sociale dienst in Antwerpen Noord.
Jij denkt omdat je er meer dan een paar kent dat jij daardoor een representatief deel van de Moslims kent. Gelukkig moet jij geen wetenschappelijk werk afleveren.
Nu denk je ook al de homowereld beter te kennen.

Wat morele eerlijkheid zou inderdaad niet misstaan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 09:20   #2864
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij denkt omdat je er meer dan een paar kent dat jij daardoor een representatief deel van de Moslims kent. Gelukkig moet jij geen wetenschappelijk werk afleveren.

Je mag er misschien aan toevoegen dat ook de levenservaring van Kodo Kodo volstrekt irrelevant is en hem niet het recht geeft, ergens een conclusie uit te trekken. En terwijl we bezig zijn: misschien ook die van Artisjok?
Oud 24 mei 2010, 09:56   #2865
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
B

Mocht u weten wat morele eerlijkheid betekent was u niet kampioene draaien en kronkelen op het forum.
Oud 24 mei 2010, 10:27   #2866
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot heden weet niemand wat voor gasten het waren, en ik zou ook wel willen weten wat zij gebruikt hadden...
De slachtoffers weten het maar al te goed.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 10:31   #2867
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De slachtoffers weten het maar al te goed.
Misschien waren het (kleuren)blinden?
Oud 24 mei 2010, 10:34   #2868
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je krijgt inderdaad niets opgelost met veralgemenen.
Dat "de Belg" geen hoofddoek wil op openbare plaatsen; durf ik te betwijfelen. Er zijn Belgen die dit niet wensen; andere Belgen stoort het niet.
Als iedere Belg moet oprotten als er hem/haar iets niet aanstaat; loopt België leeg.

Op dit forum verwacht ik een discussie.
Stellen dat je mag oprotten/opzouten; vind ik niet echt een argument.
Tja, 1 manier om hier achter te komen. Referendum. Ik zou er toch al mijn geld op durven zetten dat er meer tegenstanders zijn. Vooral als het om een boerka of van die volledig bedekkende tafellakens.
Er moet niemand iets van mij. Euhm, de hoofdstad loopt al leeg.

Wie heeft gezegt dat dat een argument is? Ik zeg gewoon dat iedereen dat mag indien het je niet aanstaat. Probleem is dat moslims, de Belgische maatschappij de laatste jaren steeds meer dingen wil opdringen. Zij willen dit, zij willen dat, is het niet volledig zoals zij het willen, dan zijn we rassisten. Normaal gezien verhuis je naar een land omdat je het mooi vind, interesse hebben in de cultuur, landschap, de bevolking,... probleem is dat vele allochtonen en dan vooral moslims naar hier komen om van onze welvaart te profiteren en eigenlijk geen interesse hebben in ons land. Ze wonen hier en vinden het goed maar willen hun eigen cultuur hier opdringen zodat ze alles naar hun zin hebben. En als dat allemaal niet het geval is...mij goed, maar zo lijkt het alvast wel voor de autochtone bevolking.
Oud 24 mei 2010, 10:35   #2869
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Misschien waren het (kleuren)blinden?
Wat zeker is...welk bolletje deze slachtoffers ZWART kleuren volgende maand.
Oud 24 mei 2010, 10:56   #2870
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm, de hoofdstad loopt al leeg.

Oh?

In 2009 een aangroei van 17.000 personen in BXL. Een van de snelst groeiende steden van West Europa.

En véél duurder dan de Vlaamse provincie.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 10:58   #2871
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...Probleem is dat moslims, de Belgische maatschappij de laatste jaren steeds meer dingen wil opdringen.

Zoals Nederlandstalige muziek ?

http://www.youtube.com/watch?v=229IVeufaSU

Lijkt me een groot probleem voor de Vlaamse media...
Oud 24 mei 2010, 11:00   #2872
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze wonen hier en vinden het goed maar willen hun eigen cultuur hier opdringen ...
Die 'moslims' toch!

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 mei 2010 om 11:00.
Oud 24 mei 2010, 11:42   #2873
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Oh?

In 2009 een aangroei van 17.000 personen in BXL. Een van de snelst groeiende steden van West Europa.

En véél duurder dan de Vlaamse provincie.
Probeer eens een keer te volgen ok.
Met Belgen natuurlijk!
Oud 24 mei 2010, 11:44   #2874
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals Nederlandstalige muziek ?

Lijkt me een groot probleem voor de Vlaamse media...
Nee, niet zoals Nederlandstalige muziek.

Welk probleem? Hadden we het ergens over you-tube filmpjes?
Oud 24 mei 2010, 11:44   #2875
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, wat heeft u-buis hier mee te maken?
Oud 24 mei 2010, 11:45   #2876
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier nog een filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=0uoeW...ture=topvideos
Oud 24 mei 2010, 12:47   #2877
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, 1 manier om hier achter te komen. Referendum. Ik zou er toch al mijn geld op durven zetten dat er meer tegenstanders zijn. Vooral als het om een boerka of van die volledig bedekkende tafellakens.
Er moet niemand iets van mij. Euhm, de hoofdstad loopt al leeg.

Wie heeft gezegt dat dat een argument is? Ik zeg gewoon dat iedereen dat mag indien het je niet aanstaat. Probleem is dat moslims, de Belgische maatschappij de laatste jaren steeds meer dingen wil opdringen. Zij willen dit, zij willen dat, is het niet volledig zoals zij het willen, dan zijn we rassisten. Normaal gezien verhuis je naar een land omdat je het mooi vind, interesse hebben in de cultuur, landschap, de bevolking,... probleem is dat vele allochtonen en dan vooral moslims naar hier komen om van onze welvaart te profiteren en eigenlijk geen interesse hebben in ons land. Ze wonen hier en vinden het goed maar willen hun eigen cultuur hier opdringen zodat ze alles naar hun zin hebben. En als dat allemaal niet het geval is...mij goed, maar zo lijkt het alvast wel voor de autochtone bevolking.
Over hoofddoeken is ooit onderzoek gedaan door Gazet van Antwerpen, ik dacht dat ongeveer 8 op 10 Antwerpenaren geen hoofddoeken wil in openbare diensten.
Dus mag je gerust eraan twijfelen of de meerderheid te vinden is voor hoofddoeken steeds en overal omdat dit moet; van Allah.
Maar eigenlijk is dit niet eens relevant, wel of er verwacht mag worden dat wie hier vrijwillig komt de grondrechten wil erkennen van deze samenleving, dan weet je dus dat je hoofddoek tot je privéleven behoort en niet kan worden opgelegd als "steeds en overal" binnen een seculiere staat.
Oud 24 mei 2010, 13:05   #2878
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over hoofddoeken is ooit onderzoek gedaan door Gazet van Antwerpen, ik dacht dat ongeveer 8 op 10 Antwerpenaren geen hoofddoeken wil in openbare diensten.
Dus mag je gerust eraan twijfelen of de meerderheid te vinden is voor hoofddoeken steeds en overal omdat dit moet; van Allah.
Maar eigenlijk is dit niet eens relevant, wel of er verwacht mag worden dat wie hier vrijwillig komt de grondrechten wil erkennen van deze samenleving, dan weet je dus dat je hoofddoek tot je privéleven behoort en niet kan worden opgelegd als "steeds en overal" binnen een seculiere staat.
Idd, net zoals ik bv ook niet zou willen dat punkers of drag queens de openbare diensten vervullen. Dat ze dat doen in hun vrije tijd...geen enkel maar dan ook geen enkel probleem mee.
Oud 24 mei 2010, 15:45   #2879
Bali-belly
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
In de koran staat in feite niets over de "verplichting" tot het dragen van een theedoek.

Dit is in feite een kernprobleem met de islam: het grondrecht van godsdienstvrijheid wordt verkracht door zo'n beetje alles wat ze kunnen bedenken onder het etiket van hun geloof te zetten.

Wij zouden daar veel strikter in moeten zijn.

Staat het niet letterlijk in de koran, dan geldt het niet als zijnde een onderdeel van het geloof en kun je er geen beroep op doen in het kader van godsdienstvrijheid.

Dus geen hoofddoeken, vrouwenbesnijdenis, eerwraak, moskeeën met luidspreker en ander islamitisch moois.
Bali-belly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 22:07   #2880
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bali-belly Bekijk bericht
In de koran staat in feite niets over de "verplichting" tot het dragen van een theedoek.

Dit is in feite een kernprobleem met de islam: het grondrecht van godsdienstvrijheid wordt verkracht door zo'n beetje alles wat ze kunnen bedenken onder het etiket van hun geloof te zetten.

Wij zouden daar veel strikter in moeten zijn.

Staat het niet letterlijk in de koran, dan geldt het niet als zijnde een onderdeel van het geloof en kun je er geen beroep op doen in het kader van godsdienstvrijheid.

Dus geen hoofddoeken, vrouwenbesnijdenis, eerwraak, moskeeën met luidspreker en ander islamitisch moois.
Ik denk dat je juist van dat parcours moet afstappen, wat in de koran staat in niet belangrijk. Daarvoer discussie voeren zinloos, het uitgangspunt zijn onze grondrechten, wat ook rechten zijn voor moslims. In welke mate je hiervan afstand doet in je privéleven mogen mensen zelf bepalen, maar het aantasten van die rechten als gedeelde basis voor onze samenleving kan niet, punt uit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be