![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 mei 2010 om 12:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn opmerking dat, de Vlaamse staatschradio , met Vlaams belastinggeld gefinancieerd, 95% anderstalig materiaal uitgebracht door grote platenmaatschappijen op de radio ten gehore brengt, onder de noemer 'cultuur', ondanks dat muziek in de eigen taal véél populairder blijkt? Feiten gewoon. Zeer gegrond. En dan , on topic, dat de Franstaligen in ons land daar terecht erg hard om moeten lachen en op neerkijken. We kunnen de franstaligen slechts gelijk geven. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 mei 2010 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, hoor, maar samenzweringstheorieën scoren niet erg hoog als argument.
![]() |
#244 | |
|
![]() Citaat:
De muziek die gedraaid wordt is wel degelijk populair en ik ben er blij om dat ze niet zwichten onder de druk van mensen zoals jij.
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Muziek die vaak op de radio te horen is, wordt niet gedraaid omdat hij populair is. Het is juist omgekeerd: de muziek vaak op de radio gedraaid wordt, is juist populair omd�*t hij vaak gedraaid wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() muziek die je nooit hoort, kan nooit populair worden hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
|
![]() Citaat:
Jij wel?
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar zou er ooit 1 plaatje van K3 verkocht geweest zijn, mocht het nooit op de radio gedraaid worden?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
|
![]() Citaat:
http://webshop.studio100.be/k3/speelgoed/poppen
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat mij hier niet om het genre van muziek. Om het even of dit nu Vlaamse schlagers zijn, of de Nederlandstalige rapmuziek die Eberhard hier dagelijks zit te promoten (geen van beide draagt mijn interesse overigens weg), of voor mijn part zelfs Noorse black metal. Ik probeer hier gewoon te verklaren welke systematiek er achter de muziekindustrie schuilgaat en hoe deze werkt. Zeker voor de major labels, wiens muziek zowat voor 99,9% het bestanddeel uitmaakt van wat er op de nationale radio gedraaid wordt, is muziek gewoon een product dat verkocht moet worden en verschilt dit in dit opzicht in wezen niets met bijvoorbeeld een merk van waspoeder. En welk merk wordt er daarvan het meest verkocht? Datgene wat het beste is of datgene wat het best aangeprijsd wordt?
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 24 mei 2010 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
Of wacht, eigenlijk toch, want producten die een zware marketing-machine hebben zullen duurder zijn, want ook die marketing moet betaald worden, dus de kwaliteit zal automatisch lager zijn dan een product van gelijke kost en zonder marketing-machine. Maar bij radiomuziek is dat iets anders, gezien dat niets kost. Daar luister ik naar de muziek die ik graag hoor. Zenders met hoofdzakelijk Nederlandstalig werk zal ik links laten liggen, niet omwille van de taal, maar omwille van de kwaliteit van de muziek (het gebrek daaraan). Ook daar maakt het niet uit hoeveel iets gedraaid wordt. Bij het singeltje van Tom Waes bv, hoezeer ook het gepromoot wordt, schakel ik trouwens over naar een andere zender.
![]() |
![]() |
#256 |
|
![]() Waarom zou dat zelfhaat zijn?
Wanneer er te veel minderwaardige muziek gedraaid wordt schakel ik ook over naar een andere zender.
![]() |
#257 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zijn dit dan grote verschillen? Nee, helemaal niet. Maar we moeten erkennen dat ze reëel zijn en zich niet enkel in het vulgair taalgebruik bevinden, maar ook in het beschaafd taalgebruik. Zelfs onze professoren hanteren dikwijls 'gij' ipv 'jij' bijvoorbeeld: ééntje schreef het zelfs gewoon op bord. Of je dan moet zeggen dat Nederlands twéé varianten heeft, dat weet ik niet zo goed. Wat is een variant trouwens? Het verschil tussen Amerikaans Engels en Brits Engels is bijvoorbeeld veel groter. Je moet volgens mij dus altijd uitgaan van de taalkundige eenheid, maar tegelijkertijd ook de verschillen erkennen. Ik kan me dood ergeren aan bijvoorbeeld de DVD-reeks van Geert Mac, die Nederlands Nederlandse en Vlaams Nederlandse commentaren voorzag. Daar is totaal geen noodzaak toe. Laatst gewijzigd door respublica : 24 mei 2010 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel wat lieden op dit Forum halen daarentegen hun 'eigen smaak' (of de bekende blinde zelfhaat) in de war met een rationele discussie over het deficiet van de (met Vlaams belastinggeld gefinancieerde) Vlaamse media-kanalen. Mediakanalen waar Franstalige Belgen terecht op neer kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de tv en radio zijn niet meer de enige bronnen waar wij toe veroordeeld zijn. Het onderstaand nummer van Appa & Sjaak is een track die tot één van de populairste uit ons taalgebied ooit mag worden gerekend. Desondanks nooit op de tv of radio (zelfs in NL of Suriname niet). Ook niet via een major uitgebracht uiteraard. http://www.youtube.com/watch?v=0NkMTXBKAWI Appa ft. Sjaak - Ik Heb Schijt (3.900.000 hits) 2007 (23.000 commentaren) Omgekeerd is veel vd anderstalige muziek die uitgezonden wordt op de Vlaamsche radio vooral een privéhobby van programmamakers, niet populair blijkens een mager aantal YT-hits, en verkocht onder de noemer 'cultuur' aan de subsidiegever (de overheid). Veel airplay op de Vlaamsche Radio & tv helpt lang niet altijd dus. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 mei 2010 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |