Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2010, 21:27   #41
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Heb ik hard moeten lachen tijdens het nieuws van 13:00 uur op één vandaag.

"NV-A gaat 500.000 banen scheppen???????"

Of zou ik niet goed geluisterd hebben?

Ze gaan ook via Mechelen naar Brussel....
De achterban zou dit dus heel goed begrijpen.
Ze weten dus niet dat er nog andere wegen zijn om in Brussel te geraken...
Ik begrijp dus niet de achterban.

Maar ok Bart is beter thuis in geschiedenis en niet zozeer in aardrijkskunde
Als ik het goed heb gehoord ging het N.VA die 500.000 banen scheppen door de werlozen beter te controleren.

Nu ben ik maar ne simpele mens, maar dat mogen ze me wel eens gaan uitleggen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 21:33   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als ik het goed heb gehoord ging het N.VA die 500.000 banen scheppen door de werlozen beter te controleren.

Wel verminder morgen de laagste lonen, trek de werkloosheidsvergoeding op, kontroleer helemaal niet, en overmorgen hebt ge 5.000.000 werklozen meer.
Zo simpel is dat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 21:33   #43
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

BDW kan vanalles beweren; hij zal toch niet mogen regeren met de Franstaligen.
Tenzij hij heel veel water in zijn wijn doet en dan is hij zijn kiezers kwijt.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 21:41   #44
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
2) die 100.000 jobs zijn totaal onvoldoende om de verplichtingen in de pensioensstelsels en de sociale zekerheid na te komen. Daarvoor zijn er dus nog 400.000 extra nodig! De uitdaging is niet om de schade van de crisis te herstellen, dat is niet meer dan een economisch dipje zoals we er altijd zullen hebben na een periode van snelle groei (de gemiddelde groei is 1,5%, als we een paar jaar 3% halen volgt daarna automatisch een terugval). De uitdaging is om met de vergrijzing om te gaan en de pensioenen en sociale zekerheid veilig te stellen door een voldoende financieringsbasis te scheppen. En dat kan alleen met veel, heel veel nieuwe jobs.
We spreken niet meer over een "dipje"; meer en meer mensen verliezen hun werk. Van de laagste functies (eerst uiteraard) tot de hoogste kaderleden verliezen hun job of mochten en mogen voorbije jaren en vandaag de dag daar voor vrezen.
En de kunstmatige crisis is nog niet helemaal voorbij hoor geloof het niet. Dus dat zal ook al geen motivatie zijn om weer meer jobs te hebben.
Trouwens in een wereld en maatschappij waarin meer moet met minder mensen is het zelfs onmogelijk om jobs bij te creëren.
Wie nu dus gelooft dat er komende jaar of 2 tot 4 jaar 500.000 jobs meer zullen zijn en nog eens ingevuld ook is echt wel goedgelovig, sorry.
Voor deze crisis was ons ook al 200.000 jobs beloofdmet welk resultaat; de huidige jobs raken contradictorisch genoeg al niet ingevuld in vele gevallen wat zouden er nog bijgemaakt moeten worden?!!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 21:49   #45
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1

Wel verminder morgen de laagste lonen, trek de werkloosheidsvergoeding op, kontroleer helemaal niet, en overmorgen hebt ge 5.000.000 werklozen meer.
Zo simpel is dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
We spreken niet meer over een "dipje"; meer en meer mensen verliezen hun werk. Van de laagste functies (eerst uiteraard) tot de hoogste kaderleden verliezen hun job of mochten en mogen voorbije jaren en vandaag de dag daar voor vrezen.
En de kunstmatige crisis is nog niet helemaal voorbij hoor geloof het niet. Dus dat zal ook al geen motivatie zijn om weer meer jobs te hebben.
Trouwens in een wereld en maatschappij waarin meer moet met minder mensen is het zelfs onmogelijk om jobs bij te creëren.
Wie nu dus gelooft dat er komende jaar of 2 tot 4 jaar 500.000 jobs meer zullen zijn en nog eens ingevuld ook is echt wel goedgelovig, sorry.
Voor deze crisis was ons ook al 200.000 jobs beloofdmet welk resultaat; de huidige jobs raken contradictorisch genoeg al niet ingevuld in vele gevallen wat zouden er nog bijgemaakt moeten worden?!!
Ach ja we zijn verdraagzaam, niet racistisch en scheren allochtonen niet over een en dezelfde kam want dat is niet PC... oeeeh nee daar denken we niet aan.
Maar voor werklozen mag dat weer wel want dat is nu eenmaal helemaal zelf hun hun schuld he, allemaal profiteurs,....
Hoe hypocriet kan of DURFT men zijn!? Men zou beschaamd moeten zijn maar dat is niet meer aan de orde blijkbaar. Plaatsvervangende schaamte verdient men dan ook niet echt meer.
- Albert Einstein
Oud 24 mei 2010, 23:15   #46
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Simpele uitleg hiervoor Henri.
De RVA controleert en er is een activeringsbeleid.
Zie bijv. de website van de RVA waar je alles kan lezen.
Het is wel jammer dat dit betere resultaten oplevert voor Vlaanderen dan
Wallonië.

Maar met die 500.000 banen moet ik echt lachen.
Per Vlaamse gemeente zijn dat 1623 banen....
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 23:22   #47
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je dus niet goed gehoord. Controle op zwartwerk is één van de componenten die nodig zullen zijn (er zijn schattingen dat vandaag 20% van onze economie tot de 'informele' sector behoort!).

Citaat:
Nu ben ik maar ne simpele mens,
We zijn het zelden met elkaar eens, maar toch ... het kan nog.

Citaat:
maar dat mogen ze me wel eens gaan uitleggen.
Je kan natuurlijk ook zelf het verkiezingsprogramma lezen. De link stond in de draad.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 23:27   #48
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben ik het bijna mee eens
Jobs die niet ingevuld geraken?
Weet je nog het geval DHL?
Die hadden 175 jobs vrij.... en die geraakte maar niet ingevuld....
en maar duvelen op die luie werklozen... en DAAR MOET maar eens iets
aan gedaan worden... en trek die hunne dop maar in enz. enz.
Het waren inderdaad interessante jobs, van vier uur per dag, vanaf middernacht tot 04:00 's morgens.
Hoe geraakt dat personeel op hun werk en terug thuis?
Op een paar na die misschien een fiets hebben zal de rest met de auto
moeten... Wat zouden die mensen overhouden om van te leven?
Oud 24 mei 2010, 23:30   #49
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat heb je dus niet goed gehoord. Controle op zwartwerk is één van de componenten die nodig zullen zijn (er zijn schattingen dat vandaag 20% van onze economie tot de 'informele' sector behoort!).

We zijn het zelden met elkaar eens, maar toch ... het kan nog.

Je kan natuurlijk ook zelf het verkiezingsprogramma lezen. De link stond in de draad.
Controle op zwartwerk?
Ok fonne maar dan valt gans onze bouwsector stil.
En de Brico plus de Gamma (he he) kunnen hun deuren sluiten

Laatst gewijzigd door Tejokus : 24 mei 2010 om 23:32.
Oud 24 mei 2010, 23:35   #50
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

de nva is compleet geschift

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 23:39   #51
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
de nva is compleet geschift
Tja, als de N-VA nu niet kan profiteren van de voor hen schijnbare gunstige wind
dan zal het nooit meer gebeuren.
Alle andere partijen leven nog he...

Hier se, een voospellingske
CD&V blijft de grootste.
Zie de peiling van maart 2010.
(in de Standaard)

Laatst gewijzigd door Tejokus : 24 mei 2010 om 23:44.
Oud 24 mei 2010, 23:50   #52
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Het waren inderdaad interessante jobs, van vier uur per dag, vanaf middernacht tot 04:00 's morgens.
En daartegenover staat bv de job waar je als IT'er verwacht wordt 16 verschillende takken in de IT te kennen of omgekeerd ( teveel ervaring voor een job en toch niet 'voldoen') of kaderleden van 40 tot 55 jaar die zodanig ervaring hebben dat ze te duur zijn of overgekwalificeerd die ondertussen sollicitaties moe zijn.. of de nog betere: jonge medewerkers (ong. 25-30 jaar) gezocht met 5 jaar ervaring in allerlei hogere sectoren maar als ze dan gaan soliciteren hebben ze toch niet genoeg ervaring omdat ze simpelweg niet in hun studierichting aan het werk raken om die ervaring op te doen...
Knelpunt bereopen is een uitvinding eerder van de sector zelf dat zodaning gekwalificeerd personeel vraagt dat ze ze niet vinden en ze vaak onterecht ook geen tijd meer willen steken in degelijke opleidingen. Het moet maar altijd vanuit de werknemer zelf komen; zelf motivatie heeft zijn grenzen.
- Albert Einstein
Oud 25 mei 2010, 00:20   #53
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

500.000 banen in 4 jaar ? Welke banen ?

De crisis is nog lang niet uitgewoed. Zoals het twee jaar duurt voordat wij de effecten op de tewerkstelling zien zo zal het twee jaar duren voordat de banengroei merkbaar zal zijn. Wel te verstaan na het aantrekken van de conjuctuur. De 'verloren' 100.000 banen zijn misschien terug binnen 5 tot 7 jaar.

Ons land is een kennis-economie. 100.000 actuele banen kan men niet invullen bij gebrek aan geschoold personeel. Voor de laaggeschoolden en de allochtone ongeschoolden , voor zo ver ze willen werken, hebben we dus 400.000 "domme" banen nodig. Welke bedrijven gaan zich in België riskeren met onze loonkost. Dit kan Azië beter, sneller en goedkoper.

Als de NVA het kan waar maken dat ons moderne proletariaat voor 500 € netto in de maand wil werken, dan zullen er 500.000 banen bijkomen. Anders vergeet het. Goede raad voor alle gepensioneerden : hou zelf uw broek op ! Op is op.
Oud 25 mei 2010, 00:25   #54
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
En daartegenover staat bv de job waar je als IT'er verwacht wordt 16 verschillende takken in de IT te kennen of omgekeerd ( teveel ervaring voor een job en toch niet 'voldoen') of kaderleden van 40 tot 55 jaar die zodanig ervaring hebben dat ze te duur zijn of overgekwalificeerd die ondertussen sollicitaties moe zijn.. of de nog betere: jonge medewerkers (ong. 25-30 jaar) gezocht met 5 jaar ervaring in allerlei hogere sectoren maar als ze dan gaan soliciteren hebben ze toch niet genoeg ervaring omdat ze simpelweg niet in hun studierichting aan het werk raken om die ervaring op te doen...
Knelpunt bereopen is een uitvinding eerder van de sector zelf dat zodaning gekwalificeerd personeel vraagt dat ze ze niet vinden en ze vaak onterecht ook geen tijd meer willen steken in degelijke opleidingen. Het moet maar altijd vanuit de werknemer zelf komen; zelf motivatie heeft zijn grenzen.
Ben ik zeer mee eens.
Je moet eens nagaan waarmee werklui opgesolferd werden.
De concurrentiekracht moest bewaard dus? Afdankingen.
Dan kwam er overal de "reorganisatie". Afdankingen.
Daarop de globalisering. Afdankingen.
En dan kwam de crisis. Afdankingen.

Wie is er uiteindelijk beter van geworden?
De aandeelhouders en een paar middenstanders.
Een paar ceo's, een paar managers en bestuurders.
Oud 25 mei 2010, 00:25   #55
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
500.000 banen in 4 jaar ? Welke banen ?

De crisis is nog lang niet uitgewoed. Zoals het twee jaar duurt voordat wij de effecten op de tewerkstelling zien zo zal het twee jaar duren voordat de banengroei merkbaar zal zijn. Wel te verstaan na het aantrekken van de conjuctuur. De 'verloren' 100.000 banen zijn misschien terug binnen 5 tot 7 jaar.

Ons land is een kennis-economie. 100.000 actuele banen kan men niet invullen bij gebrek aan geschoold personeel. Voor de laaggeschoolden en de allochtone ongeschoolden , voor zo ver ze willen werken, hebben we dus 400.000 "domme" banen nodig. Welke bedrijven gaan zich in België riskeren met onze loonkost. Dit kan Azië beter, sneller en goedkoper.

Als de NVA het kan waar maken dat ons moderne proletariaat voor 500 € netto in de maand wil werken, dan zullen er 500.000 banen bijkomen. Anders vergeet het. Goede raad voor alle gepensioneerden : hou zelf uw broek op ! Op is op.
Misschien hoopt NVA op plotse enorme opstanden in China voor een socialer beleid zoals wij gekend hebben in de 19e eeuw wat zal resulteren in hogere lonen en minder stabiliteit aldaar wegens rellen (probeer maar 1 miljard mensen te stoppen) en zo alsnog de fabrieken terug naar hier te krijgen x') ?

Maar even serieus: volgens mij zijn er serieus wat banen te creëren in de verzorgingssector voor de toenemende vergrijzing. Ook kuisvrouwen (en mannen), bouwvakkers en misschien andere 'domme jobs' zijn er nog beschikbaar. Ik denk dat we nog lang niet te weinig jobaanbiedingen hebben, daarnaast staat het iedereen vrij om zelfstandige te worden
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 00:47   #56
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Misschien hoopt NVA op plotse enorme opstanden in China voor een socialer beleid zoals wij gekend hebben in de 19e eeuw wat zal resulteren in hogere lonen en minder stabiliteit aldaar wegens rellen (probeer maar 1 miljard mensen te stoppen) en zo alsnog de fabrieken terug naar hier te krijgen x') ?

Maar even serieus: volgens mij zijn er serieus wat banen te creëren in de verzorgingssector voor de toenemende vergrijzing. Ook kuisvrouwen (en mannen), bouwvakkers en misschien andere 'domme jobs' zijn er nog beschikbaar. Ik denk dat we nog lang niet te weinig jobaanbiedingen hebben, daarnaast staat het iedereen vrij om zelfstandige te worden
Geloof je zelf in dat laatste? Zelfstandig worden.
Wie wil nog in de verzorgingssector werken? Met al die stress en slecht betaald en met idd. overal te weinig personeel.

China. Gezien wat ze daar "opgeruimd" hebben om de Spelen te organiseren?
En als je daar teveel van jouw neus maakt dan word je ook "opgeruimd".
Oud 25 mei 2010, 00:59   #57
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof je zelf in dat laatste? Zelfstandig worden.
Wie wil nog in de verzorgingssector werken? Met al die stress en slecht betaald en met idd. overal te weinig personeel.

China. Gezien wat ze daar "opgeruimd" hebben om de Spelen te organiseren?
En als je daar teveel van jouw neus maakt dan word je ook "opgeruimd".
En gij denkt dat de Chinezen zelf gaan blijven aanvaarden 'opgeruimd' te worden? De kruik gaat maar zo lang te water totdat ze barst. China zal nog ferme groeipijnen ondervinden.

En ik ben vrij zeker dat als NVA zijn 500 000 jobs wil behalen, ze die verzorgingssector zullen stimuleren. Stress en slechtbetaald... Over het slechtbetaalde heb ik andere dingen gehoord, zeker als ge weekenddienst en dergelijke aanvaard maar aangezien ik geen officiële lonen weet, zal ik aannemen dat je hier gelijk hebt. Wat de stress betreft, met hoe meer mensen men er werkt, hoe minder stress dit zal opleveren. Vele handen maken licht werk
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 01:19   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, een vierde van de kmo's vind wel geen volk. En dat voor normale jobs tijdens daguren.
Oud 25 mei 2010, 01:25   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ja we zijn verdraagzaam, niet racistisch en scheren allochtonen niet over een en dezelfde kam want dat is niet PC... oeeeh nee daar denken we niet aan.
Maar voor werklozen mag dat weer wel want dat is nu eenmaal helemaal zelf hun hun schuld he, allemaal profiteurs,....
Hoe hypocriet kan of DURFT men zijn!? Men zou beschaamd moeten zijn maar dat is niet meer aan de orde blijkbaar. Plaatsvervangende schaamte verdient men dan ook niet echt meer.
Nu, als het voor werklozen niet meer mag, dan weet ik niet voor wie het nog wel mag. Daarvoor is het aantal vacante functies te groot om hier flauw over te doen.
Oud 25 mei 2010, 01:37   #60
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu, een vierde van de kmo's vind wel geen volk. En dat voor normale jobs tijdens daguren.
Tegen welke voorwaarden en aan welke lonen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be