Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2004, 08:21   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat een voorbeeldig debat!
Het werd verrassend geopend door een Antwerpse Jood die niet afwijzend stond tegenover het VB.
Vervotte begon ontwapenend eerlijk en zonder vooroordeel.
Bracke stelt scherpe maar correcte vragen, vooral aan Dewinter. Niemand wordt onderbroken, beide kunnen vrijuit praten. Geen scheldpartijen, zelfs geen vijandigheid. Gewoon argumenten naar voorbrengen of weerleggen. Dewinter bewees opnieuw dat niemand hem in een debat de baas kan of zelfs maar in moeilijkheden brengen.
Wat dachten jullie ervan?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 08:26   #2
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Wat een voorbeeldig debat!
Het werd verrassend geopend door een Antwerpse Jood die niet afwijzend stond tegenover het VB.
Vervotte begon ontwapenend eerlijk en zonder vooroordeel.
Bracke stelt scherpe maar correcte vragen, vooral aan Dewinter. Niemand wordt onderbroken, beide kunnen vrijuit praten. Geen scheldpartijen, zelfs geen vijandigheid. Gewoon argumenten naar voorbrengen of weerleggen. Dewinter bewees opnieuw dat niemand hem in een debat de baas kan of zelfs maar in moeilijkheden brengen.
Wat dachten jullie ervan?
Dju, weeral gemist : wat werd er allemaal verteld ?
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 08:30   #3
Tegendradigaard

Standaard

Ik kan het alleen maar beamen wat je zegt Broes.
Ik dacht dat er nog wel iets kon bloeien tussen die twee. grapje.

Ik denk dat dit misschien wel het beste debat zou kunnen worden van heel de verkiezingstijd.

Over het """"""""debat"""""""""" daarna heb ik een aparte forum geopend. Ik voel nog de plaatsvervangde schaamte.

PS : weet je wat mij opvalt. Tot hiertoe krijgt vooral de oppositie het woord. Leterme, De Winter, Van Hecke, Vervotte en enkele mindere goden en nobele onbekenden van de regeringspartijen (op de zwakke Sterckx na).
Ik verwacht dan ook dat de grote regeringslegumen (genre Stevaert, Verhofstadt en andere Van de Lanottes) het scherm massaal zullen overspoelen de laatste week. En dan zal er amper nog sprake zijn van de oppositie. En als die oppositie dan reclameert dan zal men op de VRT zeggen : jamaar zie eens jullie zijn evenveel minuten in beeld geweest als de regeringspartijen. Dat de laatste week van een verkiezing wel eens de belangrijkste kunnen zijn verzwijgt men dan.

De vexille wat denk jij ? Zit ik er ver naast ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 08:38   #4
luc broes

Standaard

De integratie van de Joden, de taak van de vakbond, politieke partijen en de vakbonden enz Ik kan het me allemaal niet meer zo juist herinneren. Wie wel?
Maar het was een aangenaam en hoffelijk debat. Velen mogen er een voorbeeld aan nemen. Waarom moet politiek bij ons toch dikwijls zo bitter en vijandig zijn?
Oud 22 mei 2004, 08:41   #5
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

'k vond Vervotte enkele maatjes te licht voor Dewinter.

'k heb dan maar voortgekeken naar Full metal jacket op een andere post.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 08:43   #6
Tegendradigaard

Standaard

Inderdaad daar ging het over.
Ook over het waarom het Blok wel 1 mei viert en niet rerum novarum.
Over gesprekken tussen politieke partijen en andere groeperingen zoals gezinsbond, vakbond enz...

Ieder zei zijn standpunt en vooral men liet mekaar bijna altijd uitspreken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 22 mei 2004, 08:46   #7
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Is er vandaag een herhaling van ?
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 09:06   #8
luc broes

Standaard

Daket nieweten zoen ze zeggen in Bruhhe.

FDW is uiteraard een zwaargewicht in vergelijking met Vervotte, maar hij maakte daar geen misbruik van, en Vervotte kwam toch fris en positief uit de verf.
Oud 22 mei 2004, 09:10   #9
Tegendradigaard

Standaard

Ik denk niet dat ze daar een herhaling van uitzenden.

Oud 22 mei 2004, 09:10   #10
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
'k vond Vervotte enkele maatjes te licht voor Dewinter.

'k heb dan maar voortgekeken naar Full metal jacket op een andere post.
me 2 8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 09:14   #11
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik verwacht dan ook dat de grote regeringslegumen (genre Stevaert, Verhofstadt en andere Van de Lanottes) het scherm massaal zullen overspoelen de laatste week.
Nope dat zal zo zijn. CD&V zal ook nog af en toe iemand mogen sturen, maar de andere partijen gaan dan quasi van het scherm verdwijnen. Zeker op de vrt.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 09:15   #12
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik verwacht dan ook dat de grote regeringslegumen (genre Stevaert, Verhofstadt en andere Van de Lanottes) het scherm massaal zullen overspoelen de laatste week.
Nope dat zal zo zijn. CD&V zal ook nog af en toe iemand mogen sturen, maar de andere partijen gaan dan quasi van het scherm verdwijnen. Zeker op de vrt.
Weeral aan het blèren en janken....
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 09:18   #13
Tegendradigaard

Standaard

Ik zie hier maar ene altijd bleiren en janken....

Oud 22 mei 2004, 10:32   #14
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Ik heb dat debat niet gezien. Enkel het volgende tussen die Izegemse zuurstok en Vanhecke.
Weet er iemand of ik het nog ergens zou kunnen bekijken?
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 10:35   #15
Tegendradigaard

Standaard

Ik zie hier ook maar ene steeds weer dezelfde slogans herhalen tot zelfs de domste mens ze kan onthouden.

Oud 22 mei 2004, 10:36   #16
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Ik heb dat debat niet gezien. Enkel het volgende tussen die Izegemse zuurstok en Vanhecke.
Ik zou het niet weten, maar het was een debat �* la carte, zo zouden er meer moeten zijn , helaas.....
Wat dat tussen die zuurstok en Frank betreft, je kon dat nog moeilijk een debat noemen é
Ik dacht dat Kar'L De Goecht een arrogante zak was, maar Mister vlaming-verrader himself moet er niet voor onderdoen!
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 10:47   #17
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Ik zou het niet weten, maar het was een debat �* la carte, zo zouden er meer moeten zijn , helaas.....
Wat dat tussen die zuurstok en Frank betreft, je kon dat nog moeilijk een debat noemen é
Ik dacht dat Kar'L De Goecht een arrogante zak was, maar Mister vlaming-verrader himself moet er niet voor onderdoen!
Tja, het is een publiek geheim dat Bourgeois de grootste Blokvreter onder de politici is. En dan kom ik terug op die drie militanten die hier op de fora rondwaren en enkel humor over het VB posten. Vooral die ene die amper zijn Nederlands kent en wiens naam met een C begint.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 10:52   #18
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ik vond het geen nuttig debat.

Het ging namelijk noch over vlaams-nationalisme, noch over integratie, noch over waarom wij Vlaanderen meer bevoegdheden willen geven in een stappenplan, noch over nationalsime versus racisme.

En die VLD'ster was ook maar een domme koe. Uit welke weide hebben ze die gehaald?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 10:54   #19
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

wat het debat -vanhecke-bourgeois-vld politica betreft :

idd het niveau was bij momenten niet bepaald hoogstaand

toch dit :

mekaar "overbrullen" en door elkaar praten/onderbreken : dat is een tactiek die men meestal toedicht aan het blok, de NVA neemt dit blijkbaar over

wat het argument van NVA betrof : VAnhecke, u bent geen vlaams gezinde partij, want door u te onthouden bij de kiesdrempel hebt u mee geholpen de enige aanvaardbare vlaamsgezinde partij zonder kartel te liquideren. bovendien blijkt uit alle wetenschappelijke studies dat uw kiezers vooral stemmen voor uw immigratiestandpunten en allochtonen in het algemeen, bij nva is dat bij dezelfde studies duidelijk wegens de vlaamse zaak

Van hecke : geen antwoord

Wat de VLD politica van vreemde origine betreft :
knap aangepast , maar blijkbaar niet voldoende voor Vanhecke :
u bent welkom als, dan kan u bij ONS ,
antwoord :verwonderd ,ik ben reeds bij MIJ (blijkbaar nog steeds goedkeuring nodig )
( waarom nog die denigrerende/hierarchische houding aannemen jegens iemand die zich duidelijk aangepast/zelfs geassimileerd heeft ?)

vreemd debatje
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 11:05   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat de VLD politica van vreemde origine betreft :
knap aangepast , maar blijkbaar niet voldoende voor Vanhecke :
u bent welkom als, dan kan u bij ONS ,
antwoord :verwonderd ,ik ben reeds bij MIJ (blijkbaar nog steeds goedkeuring nodig )
( waarom nog die denigrerende/hierarchische houding aannemen jegens iemand die zich duidelijk aangepast/zelfs geassimileerd heeft ?)

vreemd debatje
ik ga niet akkoord. Het werd zeer duidelijk dat die VLD mevrouw enkel werd uitgenodigd om provocerende vragen te kunnen stellen.
Ten eerste was het Bracke die het 'allochtoon' zijn van mevrouw eerst dik in de verf zette en dan vroeg of haar zonen ook teruggestuurd moesten worden.
Het standpunt van het VB is dat migranten zich moeten assimileren. Mevrouw was duidelijk geassimileerd, dus wat is dan het probleem?

Het was zuivere provocatie!

(en moest ik die mevrouw zijn, ik had zelfs geweigerd om me op die manier te laten gebruiken/profileren voor de verkiezingen! want d�*t was exact wat Bracke deed!)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be