![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#103 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Not so fast, flamingant. De volgende Vlaamse verkiezingen worden pas in 2014 gehouden.
Die minderheidsregering kan tenministe drie jaar lang aan de slag blijven (lees: aanmodderen) voordat de Vlaamse oppositie er iets aan kan doen. |
![]() |
![]() |
#105 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Uw punt?
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat mijn stelling dat het VB geen confederatie wilt, terecht is.
ik geef er trouwens geen waardeoordeel over hé, ik constateer enkel maar.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Tot daar de waarde van een stem op de NVA voor wat Vlaamse eisen annex onafhankelijkheid betreft.
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Het VB wil inderdaad een onafhankeljke Vlaamse staat als onderdeel van een Europese democratische unie.
![]() |
#111 |
Vreemdeling
|
![]() self fulfilling prophecy, Ik hoop dat de kiezer WEERAL hier niet in loopt.
DENK NA VOORALEER U STEMT WANT U HEBT SLECHTS 1 STEM. Stereotypen en vooroordelen: - de wijze waarop mensen omgaan met informatie beïnvloeden: mensen zijn eerder geneigd positieve informatie over de eigen groep en negatieve informatie over andere groepen te onthouden; - specifieke verwachtingen veroorzaken met betrekking tot het gedrag van de andere groepen, die op hun beurt als filters fungeren bij het waarnemen en interpreteren van dat gedrag; - kunnen leiden tot ‘self-fulfilling prophecies’: mensen zien in het gedrag van anderen wat ze op grond van hun vooroordelen verwachten; - ze kunnen leiden tot verkeerde voorspellingen met betrekking tot het gedrag van anderen omdat stereotypen, althans gedeeltelijk, foutief zijn. |
![]() |
![]() |
#112 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mijn voorspelling van enkele jaren geleden (die ik hier ergens op het forum postte) blijft nog steeds mogelijk (al hebben de vervroegde verkiezingen het een beetje verstoord): 2010: Aan Vlaamse kant: VLD-CD&V-SPA-GROEN! => Zeer slecht beleid, de regering zal als antivlaams gezien worden 2014: Meerderheid VB-LDD-NVA Hoogstwaarschijnlijk zullen dit samenvallende verkiezingen zijn (heeft daar al iemand bij stil gestaan?) => Op Vlaams niveau komt er snel een regering VB-LD-NVA én op federaal niveau zitten ze met een impasse... Als er uiteindelijk toch een minderheidsregering zou komen aan Vlaamse kant (na een jaar onderhandelen) zal de Vlaamse regering de federale proberen blokkeren op alle mogelijke manieren, en uiteindelijk bevoegdheden claimen en misschien de vlaamse onafhankelijkheid uitroepen Als er geen federale regering komt, is het ook opgelost Einde van België? In 2015 ![]() |
|
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Lijkt me dood normaal. Het VB programma bestaat ui direct de onafhaknelijkheid uitroepen : iets wat NVA helemaal niet wil omdat men daar slim genoeg is om te beseffen dat vlaanderend aar niet klaar voor is. Daarbij heeft het VB zijn andere standpunten zoals om migranten EN bevat het nog steeds dezelfde top die veroordeeld geweest is als het vlaams belang. (en nee niet zei persoonlijk) De NVA blijft dus zowat het enige vlaams alternatief dat er is, VB blijft zoals altijd een nutteloze verspilde stem.
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor en na scheelt nogal eens wat wel zeker is : als VB en NVA geen meerderheid halen ... zal dit geduidt worden als : er is geen meerderheid voor verder staatshervormen tout court. |
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ALS dat ook de uitslag wordt, is het onmogelijk om zonder een coalitie van de VIER andere partijen ( ![]() Ik ga er van uit dat de Franstaligen sowieso blijven dwarsliggen mbt een voor de V-partijen aanvaardbaar BHV-voorstel, en meer nog mbt een verregaande financiering van de deelstaten/staatshervorming. Benieuwd hoe snel CD&V en/of VLD bakzeil halen en voor de macht kiezen door een voor elke Vlaamsgezinde onverteerbare staatshervorming erdoor te rammen. Ik zou er natuurlijk geen enkel bezwaar tegen hebben als LDD en vooral VB 5 �* 10% meer stemmen zouden behalen, ten koste van de niet V-partijen welteverstaan. Nog meer mag ook natuurlijk.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 26 mei 2010 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door flamingant : 26 mei 2010 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#118 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
1. Samen tellen deze partijen 97,4% van de stemmen. Dit maakt een wel héél klein aandeel voor de "kleintjes" en de blanco/ongeldige stemmen, ter vergelijking: tijdens de verkiezingen van vorig jaar, was het aandeel van de "grote" (ie: zij die de kiesdrempel kunnen halen) bijna 2% kleiner. 2. De verhouding "V" (NVA-LDD-VB) vs "Rest" is 41,7% vs 55,7%, de zetels zullen iets gelijker verdeeld zijn, aangezien NVA met zijn (eventuele) 26% disproportioneel veel zetels zal halen (meer dan LDD er niét zal halen) 3. De LDD kiezers zouden beter "strategisch" stemmen en in de kleine kieskringen op de NVA stemmen, kwestie van geen "V"-stemmen verloren te laten gaan. 4. Traditioneel doet Groen! het veel minder goed bij verkiezingen dan bij peilingen. Sluit dus niet uit dat ze in minstens een paar kieskringen niet aan de drempel geraken. 5. Traditioneel doet het VB het béter bij verkiezingen dan in de peilingen. Verwacht dus toch wel een 13-14% voor hen, veelal ten koste van de SP.A, die dat echter zal goedmaken door Groen!-stemmen af te snoepen op het laatste moment. Echter: bereid je maar voor op een onophoudelijke serie genadeloze aanvallen op de NVA tussen nu en de verkiezingen, uit alle mogelijke hoeken. (En om eerlijk te zijn, dat getal van 500.000 jobs zal hen nog lang achtervolgen, vrees ik) TSoT |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderijds, dixit Eddy Bal , heeft de vorige regering niet de nodige grondwetsartikelen goedgekeurd om dit waar te kunnen maken. Kan iemand dit bevestigen? Laatst gewijzigd door speurneus : 26 mei 2010 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Partijlid
|
![]() Ik vraag me af of dat nog veel zal veranderen in de komende twee weken met dat er weer verkiezingsshows en debatten aankomen op tv. Hopelijk doet JMDD het goed en komt z'n partij zo stevig boven de kiesdrempel uit.
|
![]() |