![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(zo kon men als gewetensbezwaarde (legerdienst) geen funktie als politieagent meer krijgen bvb.) Laatst gewijzigd door jogo : 26 mei 2010 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Ach, de meeste van die dienstweigeraars hebben nu iets half horen waaien over BHV en hebben daarin het perfecte excuus gevonden om in hun nest te blijven liggen. Ik herinner me trouwens dat dit al een paar verkiezingen na elkaar gebeurt, ook voor er sprake was van BHV. Vorige keer waren er die niet waren gekomen omdat ze voor de hond moesten zorgen en meer van die onnozelheid.
Er is trouwens een zeer goede reden dat burgers aanwezig moeten zijn bij de verkiezing i.p.v. ambtenaren. Mijn uitnodiging om bij te zitten is gisteren in de bus gevallen en ik ga gewoon. Burgerplicht en zo. Wat mij betreft vervolgen ze de dienstweigeraars. Benieuwd of de grote principes de vette boete dan ook waard is. |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik heb al eerder gemerkt dat er bij jou een bepaalde knop wordt omgedraaid als het ook maar in de verte over Vlaanderen gaat. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 26 mei 2010 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
En over die knop die omgedraaid wordt als het over Vlaanderen gaat: ik heb al meermaals gepleit voor een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid, waarbij ik me rustig zou neerleggen bij om het even welke uitslag. Niet gaan zitten of niet gaan stemmen brengt dat op geen enkele manier dichterbij. Het is platte luiheid en apathie, niks meer en niks minder. Net zoals het ook luiheid en apathie is dat er geen kat op straat komt of actie voert voor dat onafhankelijke Vlaanderen. EDIT: ik pleit op dit forum trouwens al lang voor een consequente bestraffing van om het even welk misdrijf of elke overtreding van de wet, ik zie niet waarom ik dat in dit geval niet zou doen. Laatst gewijzigd door Steve_M : 26 mei 2010 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Uw mening, is niet onze mening. Dat is duidelijk. Mijn persoonlijke mening is, dat de Politieker's hun werk hadden moeten doen. Dat is waarvoor we ze betalen. Het feit dat ze nu al jaren als een bende kinderen zitten te discuteren, en smoesjes verzinnen, en dan moet de kiezer het weeral gaan oplossen met opnieuw te stemmen. Voor wat? Om weeral de volgende 4 jaar uitstel, excessen, enz aan te horen. Mijn weigering is simpel. Er is een grondwet, en een rechtbank heeft bepaald dat BHV constructie niet wettelijk is. Men heeft ook duidelijk, nu al 7 jaar geleden, en 3 jaar geleden, gewaarschuwd dat BHV opgelost moest zijn, of een verkiezing letterlijk niet wettelijk is. Je claim dat je je burgerplicht doet, is niets anders, dan het legaliseren, van een illegaal daad. Je mag afkomen met wat je wilt, dat de BHV weigeraars vervolgd worden, maar in praktijk, dien je zelf ook vervolgt te worden, omdat je je medewerking verleent aan een niet wettelijke verkiezing. Last he als iemand de bal terug smijt. En laten we eerlijk zijn. Het is al te vaak dat kleine man, die het slachtoffer is van de incompetentie van onze "politici". Nu gaat men weeral tijd stoppen in het "vervolgen" van de BHV weigeraars. Ocharme. Hebben ze niets beter te doen, zoals ... ik weet het niet... Echte Misdadigers op te sluiten. Nee ... Want dat is lastiger. Men laat ze liever vrij wegens "foutjes" in het onderzoek, of ze mogen na 1/3de van hun straf buiten, of men sluit ze gewoon niet op omdat ze maar onder de 3 jaar moeten zitten. Maar de gewone burger. Och, de mensen dat hun belastingen mooi betalen, en zo wettelijk mogelijk proberen hun leven te leiden. Die heeft men altijd wel te vinden voor nieuwe verdoken belastingen, en boetes, en andere toestanden. Daar zijn onze politici goed in. De burger zijn leven zuur maken. Zelf deze voorzitter/bijzitter toestand is gewoon dezelfde pot nat. De meeste buurlanden hebben al LANG de stemplicht afgeschaft, en is de keuze voor voorzitter/bijzitter niet verplicht. Maar België moet speciaal blijven doen. Gewoon omdat bepaalde partijen weten, als stemmen niet verplicht is, dat men een groot deel van hun achterban niet zal zien. CD&V is gekend dat ze die oudere bevolking class achter zich hebben, die vrij hetzelfde stemmen. Wat als die niet meer moeten opdagen. SP, zelfde pot nat. VLD ... De macht van de traditionele partijen, ligt voor een groot deel, aan de stemplicht, en omdat we Belgen, nogal vrij vast zijn in onze stem voorkeuren. We switchen niet makkelijk, daarom dat SPA/VLD/CD&V altijd boven de 15% grens kunnen blijven. Zo dus, waarom is het een burgerplicht, als het enkel maar bedoelt is voor bepaalde partijen, hun stemmen te behouden. De dag dat men een manier vind om hetzelfde te kunnen doen, met meer stemmen zonder stemplicht, zal je zien hoe snel ze de boel ineens kunnen afschaffen. Laat je niet misleiden Steve_M, naïviteit is geen excuus ( ondanks dat veel mensen hun daarachter schuilen ). Willen of niet, BHV is een probleem. Dat mensen die niet betrokken zijn met BHV weigeren ( zoals in Antwerpen / Gent, enz ). dat is idd gewoon excuus inroepen. Maar de mensen dat wel in BHV wonen, en die weigeren, voor gemotiveerde reden ( we zitten er pvd volop in! ). En als het mij geld kost... So be it. Ik kan tenminste zeggen, dat ik een nuttige actie ondernomen heb. Niet gewoon effen gaan wuiven met een spandoek, en een beetje roepen, waar toch geen gevolgen aan zijn. Ik neem een risico. Of men vervolgt of niet. Dat weet ik niet. We gaan er vanuit mogelijk niet, omdat er te veel steun is ( Grondwettelijk hof, Burgemeesters, enz ), maar als ze het doen, en het kost 500€, dan kost het 500€. At minimum, hebben we IETS gedaan, in tegenstelling tot sommige, die zoals schapen beweren hun burgerplicht te doen. Yea right. Meelopen met de rest "ich habe das nicht gewusst" is ook makkelijk dan iets te ondernemen dat u geld kan kosten he. En sorry als het crue overkomt, maar uw uitspraken komen echt laag over. Alsof iedereen profiteurs zijn die BHV misbruiken. *sigh* Dat men eerst is de politieker's onder hun radijs geeft, en dat die eens goed beseffen, dat er een grotere worden deel van de bevolking hun spelletjes, leugens, machtsbelust, en incompetentie dik beu worden. In mijn mening, hoe meer weigeraars, hoe duidelijker het signaal. Ofwel doen ze hun werk, en houden ze op met hun zakken vullen, en de kleine man te nekken, ofwel gaan meer & meer mensen lastig doen met symbolische daden ( want dit is puur een symbolische daad ). |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#50 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik werk meer dan hard genoeg om mijn vrije tijd als heilig te beschouwen, dus er is geen haar om mijn hoofd dat er aan denkt om op een zondag quasi gratis voor de staat te gaan werken, laat staan dat ik me ertoe ga laten dwingen. Als ze willen dat ik dat doe, dan kunnen ze het komen vragen, me een loonvoorstel doen en dan zal ik ze wel laten weten of ik interesse heb of niet. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een rechter zal gewoon moeten vaststellen dat de kieswet waarop de eiser(staat) zich hier beroept idd reeds onderuitgehaald werd door een hogere rechtbank. kous af. gewetensbezwaarde = geen politie ... lijkt me bijzonder onlogisch ... =geen rijkswacht als onderdeel vh leger tot daaraantoe, maar wat heeft politie met leger te maken ?!? ... lijkt me zeer aanvechtbaar. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als ik uitgenodigd wordt, weiger ik uit overtuiging. wat niet uitsluit dat ik mogelijk als getuige zou gaan toezien op de telling. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 |
Vreemdeling
|
![]() ben nu voor de 2de keer opgeroepen als bijzitter.
ben je wel verplicht van het een 2de keer te doen? burgerplicht is toch normaal 1 keer in je leven? zou het liever niet doen uit principe de gemeente sint joost kent zijn vlamingen waneer ze hen nodig hebben en voor de rest van de tijd is het de pot op met de vlamingen. |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De kieswet bepaalt immers dat in eerste instantie magistraten, vervolgens advocaten en notarissen, dan ambtenaren en als laatste al de rest worden opgeroepen. Behoor je tot een der eerste drie categoriën dan ben je (zeker mocht je ambtenaar metuniversitair diploma zijn) steeds de klos. |
|
![]() |