![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Piero : 25 mei 2010 om 23:20. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
Bah nee, hij had het wel degelijk over sexueel kinder- en vrouwenmisbruik door moslimgeestelijken, alleen iets diplomatischer geschreven, om je halal zieltje niet al te zeer te verontrusten.
Edoch, helaas beschik ik niet over zo'n vaardige wellevendheid, en zeker niet als het over zoiets gaat, als een onderwerpende veroveringsideologie als de islam: http://forum.politics.be/showthread....00&page=14#274 Maar kom, daar zal jij liever geen weet van willen hebben, inchallah. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De pedofeet (vzmh) keert zich om in zijn graf.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wacht maar. Hoe dan ook: jullie intellectuele prestaties zullen nog steeds dezelfde zijn.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Tweede poging tot manipulatie. Hoef ik niet te noteren, hoor.
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
We weten allemaal dat de man nogal wat bloed aan zijn handen heeft, en een stuk of wat andere zaken heeft gedaan, die in zijn tijd misschien min of meer niet écht buitensporig waren, maar waar een nuchter mens de dag van vandaag toch van zou verondersteld worden te zeggen: "Eigenlijk was die man nogal gewelddadig", om het eufemistisch te omschrijven... Zou ik te ver gaan mocht ik stellen dat Mohammed vandaag de dag nooit meer de gevangenis zou uitkomen? Mag ik jou dan vragen wat er eigenlijk verkeerd aan is om een moslim als een extremist te omschrijven, en dit zonder de op dit forum gebruikelijke krachttermen en persoonlijke aanvallen? Ik geloof niet dat werkelijk iedere mens die ooit lid was van de nazi-partij persoonlijk mensen heeft omgebracht, maar niemand zal betwisten dat elke nazi toch een extremist was. Het zijn uiteindelijk de John Rabes en de Oscar Schindlers geweest, diegenen die er zich van hebben afgekeerd, die bewezen hebben dat het mogelijk was, ondanks de toendertijd geldende collectieve razernij, om er zich, met gevaar voor eigen leven, van af te keren. Het zijn de ex-moslims van vandaag, met hun schrijnende verhalen van verstoting en of angst voor hun leven, die het extreme karakter van de islam, met de idolatrie van de geliefde profeet, perfect aantonen. Het zijn steevast de felste tegenstanders van de religie. Neen, iemand die Mohammed als de edelste mens ooit beschouwt, kan volgens mij niet helder nadenken, en moet een extremist zijn. Daar kun je toch geen speld tussen krijgen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 26 mei 2010 om 01:20. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Europees Commissaris
|
Heeft niks met diversiteit te maken.
Heeft alles te maken met een Europa dat moeten knokken heeft om een seculiere staat te verkrijgen na eeuwen van religieuze beknotting, en dat, nu de kerken van de intolerante slagerssekte uit Rome eindelijk de deuren beginnen te sluiten, plots weer mag opkijken naar de opening van nieuwe gebedshuizen. En naar de tolerantie van de nieuwe scherpslijpers ben ik al lang op zoek, maar ik heb ze nog steeds niet gevonden. Ik zal zelfs meer zeggen, overal waar deze nieuwe gelovigen vaste voet aan de grond hebben gekregen, hebben ze in recordtempo de seculiere, tolerante samenleving ontwricht en vervangen door hetzij een pure theocratie, hetzij een intolerant afkooksel ervan, of zijn ze middels een orgie van geweld bezig met die richting uit te gaan. Ik voorspel weinig diversiteit voor Europa in een niet zo verre toekomst, ik begrijp niet waarom zoveel mensen dit niet lijken te willen zien. Het is nochtans eenvoudig: a. welk islamitisch land kent een mate van tolerantie zoals we dat in België gewoon zijn? (vrije uitoefening van godsdienst, vrouwenrechten, homorechten, zelfde mate van recht op zelfontplooiing etc...) b. Indien u toch al even moet beginnen nadenken, waarom zou het hier anders evolueren? Omdat ze stilaan ook minder kinderen beginnen te krijgen? In Thailand maken ze 4 procent van de bevolking uit, vooral in de zuidelijke provincies, op de Filipijnenen 5 procent, eveneens voornamelijk in het zuiden, en laten dat net de streken zijn waarvan het ministerie van BZ u afraadt om er heen te trekken, 3 keer raden waarom... c. Indien u wilt beginnen over "kleine minderheden", bedenk dan dat de onbeduidendheid van deze minderheden deze minderheden er nergens van heeft weerhouden om de islamitische maatschappijen zo onvrij en verstard te maken als ze momenteel zijn, en een hel voor mensen die niet volgens de regeltjes van God willen leven. d. Leg er u dan bij neer dat er geen enkele garantie bestaat om Europa van eenzelfde doffe, uitzichtloze toekomst in de dreigende schaduw van de nieuwe kerktorens te vrijwaren. Hoera voor de diversiteit, nietwaar?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is namelijk een andere grote strekking zich aan het uitbreiden. En die strekking duld geen concurrenten. En ja, de eerste wetten tegen de Islam zijn met een volstrekte meerderheid goedgekeurd. En ja , vanaf het ogenblik dat er hier 1 dode valt door extremistische moslimaanslagen, is het hier gedaan met de Islam. Want hoewel het nog niet duidelijk aan de oppervlakte te zien is, is ook politiek Europa zich tegen de Islam aan het keren. En dit onder druk van mensen die uit de Islam komen. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Minister-President
|
In New York zijn ze van plan om een moskee te bouwen van 13 verdiepingen op een boogscheut van Ground Zero. Gezien het prive eigendom is, kan men dat wettelijk niet verbieden maar de tegenstand groeit. Lijkt me de ideale plaats voor wildplassen in de Big Apple.
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Minister
|
Citaat:
Al zelfs slaagt de 'stille' invasie van de islam denk maar niet dat men iedereen de islam in de keel geramd krijgt. Het gaat hoe dan ook uitdraaien op een nieuwe holocaust.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 26 mei 2010 om 06:33. |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als je intolerantie met intolerantie gaat bestrijden, krijg je de situatie van de Europese godsdienstoorlogen van eeuwen her. Met brandstapels, kloostervernielingen en andere inmiddels museale gebruiken. Goed, wat overdreven, maar onprettige conflicten zullen zeker optreden. Wanneer een dominante stroming het maatschappelijk leven beheerst, treedt er verstarring op. Voorbeelden te over daarvan zijn te vinden in islamitische landen. Wanneer er daarentegen flink met elkaar gediscussieerd wordt over de 'goede' inrichting van de maatschappij, krijg je dynamiek. Dan past de samenleving zich aan datgene wat voor het merendeel van de mensen acceptabel is met voor ieder genoeg vrijheid. Ik geloof dat mensen overal te wereld in grote lijnen hetzelfde willen: welvaart, vrijheid en geen geweld. Mensen zullen dat wel op verschillende manieren proberen te bereiken. Grote kans bestaat dat we er in een democratie toch met z'n allen uitkomen. Vergelijken met min of meer autoritaire regimes in Thailand of de Filipijnen is niet helemaal correct. |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nochtans is de Sharia toegestaan in de UK waar nog niet zo lang mensen stierven door bommen in trein en bus. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar er klopt iets niet in je redenering. Zoals het er nu naar uitziet was 'onze' Christus ook een vrijheidsstrijder, die ook nie top een mensenleventje meer of min keek. Zijn goeie viredn Judas bijvoorbeeld die volgens het Nieuw Testament verder 'Iskariot' heet was hoogswaarschijnlijk een 'sicarius' : een moordenaar die zich met dolken onder de massa begaf om dan toe te slaan. Een regelrechte terrorist. Bon, mag ik nu alle christenen ,en nazaten van christenen, en al wie zich tot de christelijke cultuur bekent 'terrorist' noemen ? En wat verwijten we die moslims dan eigenlijk ? ? En moeten we niet wachten tot ze vier 'halve-maan-tochten' doorheen Europa hebben gevoerd voor we recht van spreken krijgen ? ? ?
|
|
|
|
#56 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
De bedreigingen van Sharia4Belgium waren eigenlijk maar om te lachen want ze zijn afkomstig van de 'Europese' islam. De slachtoffers van de aanslagen in Londen, Madrid en Moskou mogen niet klagen want ze zijn enkel maar ten prooi gevallen van de 'Europese' islam. Ben ik blij dat politiek correct weer eens een middel heeft gevonden om de bestaande problematiek te minimaliseren. Zet gewoon 'Europees' voor eender welke godsdienst en deze laatste wordt bij donderslag plotseling gematigd (althans in de hoofden van lichtzinnigen in wiens agenda het perfect zou passen om zulke sprookjes voor waar aan te nemen). Citaat:
U impliceert dat dit alles geen enkele vorm van extremisme in zich houdt? Laatst gewijzigd door Wimpeus : 26 mei 2010 om 14:10. |
||
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Judas, die misschien nooit bestaan heeft en in ieder geval niet bepaald populair is binnen de christelijke leer, zou misschien wel eens een moordenaar kunnen geweest zijn. Ik denk inderdaad dat elke Al Qaeda-'strijder' constant met deze gedachte in zijn hoofd zit tijdens het plegen van één of andere aanslag. Die halve-maan tochten zijn er trouwens geweest of dacht u dat Jeruzalem van in den beginne islamitisch was, dat Spanje vrijwillig eeuwenlang heeft gekozen voor de islam of dat de Ottomanen tot in de buurt van Wenen zijn getrokken om te gaan skiën? Nog een reden om in deze zo min mogelijk naar de geschiedenis terug te grijpen; voor elk 'argument' dat uit de geschiedenis wordt getrokken, zijn er minstens zoveel 'tegenargumenten' uit diezelfde geschiedenis voorhanden. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Laat ons hopen dat deze met minderwaardig beton wordt neergepoot. Eens goed vol.....
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Mocht dit zoveelste indianenverhaal over Jezus enige geloofwaardigheid bezitten, dan zou het nog steeds niets zeggen over het geweld en de haat die door de koran worden gepredikt en door honderden miljoenen als het onwrikbare goddelijke gebod worden beschouwd.
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|