![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat heb ik al ergens in deze draad gedaan. Tegelijkertijd doet system in deze draad aan historisch revisionisme, alleen vanwege zijn aversie jegens Ernst, Shadowke en de Groot-Nederlandse gedachte over het algemeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Citaat:
Aantonen dat hij als Nederlander wel de laatste persoon is die Belgen iets moet verwijten. En wat historisch revisionisme betreft hebben we ook niet te leren aan het duo Ernst/Shadowke. ![]()
![]() |
![]() |
#703 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk, ik snap best dat system Ernst een spiegel wil voorhouden, maar hij gaat nu letterlijk over lijken en ontkent het aantal slachtoffers in Congo. Dat is totaal niet nodig en laag bij de gronds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het zouden de Belgen geweest zijn die dan al die mensen vermoord zouden hebben. Ik vraag me af hoe en met welke personen. Er waren nauwelijks Belgen in Congo Vrijstaat. Bovendien had de Belgische staat er niets mee te maken vermits Congo Vrijstaat een aparte staat was in een personele unie onder Leopold II, los van België en waar België geen iota te vertellen had. Laatst gewijzigd door system : 25 mei 2010 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 |
|
![]() Klopt. En Hitler is nooit in Auschwitz en Sobibór geweest. En beiden hadden op het laatst als hobby het verbranden van archieven en documenten. Zo zie je maar hoe de groten der aarde met elkaar overeen komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het grote verschil is, dat Hilter zijn haat voor de Joden nooit verborgen heeft. Hij heeft duidelijk over hen gesproken als ratten die uitgeroeid moeten worden. En Hitler was wel in Duitsland, waar talloze Joden werden gedeporteerd. Ook in zijn Duitsland waren er concentratiekampen. U weet toch ook dat Auschwitz en Sobibór niet de enigste kampen waren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
Banneling
|
![]() Keek gisteren naar het programma op Canvas over de Kongo. Het eerste deel van een degelijke en nuchtere documentaire van Samuel Tilman over de bewogen geschiedenis van 500 jaar kolonialisme van 1510 tot 2010 in Zwart Afrika.
Dat er wantoestanden waren in Kongo Vrijstaat, betwist hier ook niemand. Maar in die documentaire heb ik nergens iets gehoord over de miljoenen Congolezen die door de Belgen zouden zijn vermoord. Zoals er hier door sommigen wordt beweerd. Wel dat de zwarte bevolking massaal werd uitgedund voordat Leopold er de scepter ging zwaaien . Vooral door de Portugezen en de Arabieren die massa's mensen kwamen roven om die te vervoeren als slaven voor Amerika en...de Nederlandse Antillen. En als ik het goed heb begrepen, ging Leopold II pas de extreem economische kapitalistische toer op, nadat hij daartoe gedwongen werd door de grote mogendheden die hij beloofde dat er 'vrijhandel' zou zijn in zijn gebied. Zo kon hij zijn gebied vrijwaren van de aasgieren zoals Frankrijk en Groot-Britannië. En ook om zijn schulden te kunnen betalen, want er hing een bankroet boven zijn hoofd mbt tot Kongo Vrijstaat. Schulden die het gevolg waren van de investeringen die hij jaren na mekaar deed in dit uitgestrekt gebied maar die hem uiteindelijk slechts weinig opleverden. Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2010 om 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een schrale troost is dat wij hierdoor, zo niet overtuigder raken van ons gelijk, dan wel gesterkt worden in onze hechte vriendschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 | |
|
![]() Citaat:
De documentaire was nog mild in vergelijking wat er allemaal is gebeurd. Het was niet enig in de kampen het was er verschrikkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2010 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij hebt vaak persoonlijke aanvallen richting shadowke gedaan. Nu kan ik zelf persoonlijke aanvallen op een anoniem forum wel hebben, maar niet iedereen kan daar even goed tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Banneling
|
![]() Kom nu, als men op dit forum discussieert, dan moet men toch niet alles even ernstig nemen. Iedereen krijgt wel eens een persoonlijke aanval te verwerken. U en ik en ik en u en anderen. Dat hoort bij het spel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk serieus dat je dat aan shadowke moet vertellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
|
![]() Citaat:
Belgen werden (en worden) door jullie behandeld als lepralijders, als mensen die moeten verwijderd worden uit de maatschappij ter meerder eer en glorie van Nederland. Indien je zo iets op een Belgisch forum doet, dan kan, mag en moet je verwachten dat je van hetzelfde laken een pak krijgt. Wie de bal kaatst moet achteraf niet komen uithuilen dat die hem teruggekaatst krijgt.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 26 mei 2010 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Hard wie Kruppstahl', zou iemand anders wat overdreven hebben gezegd. Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2010 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
|
![]() Citaat:
Ik probeerde in het begin dat ik hier was op een beschaafde manier mijn mening te geven en kreeg al direct een hoop persoonlijke aanvallen in mijn richting geschoven.
![]() |
![]() |
#720 |
Banneling
|
![]() Leopold was een MOORDENAAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
![]() |
![]() |