Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2010, 23:02   #701
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat zeg je best eens aan Ernst.
Dat heb ik al ergens in deze draad gedaan. Tegelijkertijd doet system in deze draad aan historisch revisionisme, alleen vanwege zijn aversie jegens Ernst, Shadowke en de Groot-Nederlandse gedachte over het algemeen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 06:03   #702
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat heb ik al ergens in deze draad gedaan.

Citaat:
Tegelijkertijd doet system in deze draad aan historisch revisionisme, alleen vanwege zijn aversie jegens Ernst, Shadowke en de Groot-Nederlandse gedachte over het algemeen.
Wat system doet is Ernst een spiegel voorhouden.
Aantonen dat hij als Nederlander wel de laatste persoon is die Belgen iets moet verwijten.
En wat historisch revisionisme betreft hebben we ook niet te leren aan het duo Ernst/Shadowke.
Oud 25 mei 2010, 12:34   #703
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Wat system doet is Ernst een spiegel voorhouden.
Aantonen dat hij als Nederlander wel de laatste persoon is die Belgen iets moet verwijten.
En wat historisch revisionisme betreft hebben we ook niet te leren aan het duo Ernst/Shadowke.
Kijk, ik snap best dat system Ernst een spiegel wil voorhouden, maar hij gaat nu letterlijk over lijken en ontkent het aantal slachtoffers in Congo. Dat is totaal niet nodig en laag bij de gronds.
Oud 25 mei 2010, 12:52   #704
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, ik snap best dat system Ernst een spiegel wil voorhouden, maar hij gaat nu letterlijk over lijken en ontkent het aantal slachtoffers in Congo. Dat is totaal niet nodig en laag bij de gronds.
We moeten ernstig blijven. Nu eens spreekt men van 10.000.000 slachtoffers, dan zijn het er weer 5.000.000, vervolgens zakt men naar een mogelijk 800.000, om vervolgens weer te stijgen 'naar 1 miljoen'. Ja, wat is het nu?

En het zouden de Belgen geweest zijn die dan al die mensen vermoord zouden hebben. Ik vraag me af hoe en met welke personen. Er waren nauwelijks Belgen in Congo Vrijstaat. Bovendien had de Belgische staat er niets mee te maken vermits Congo Vrijstaat een aparte staat was in een personele unie onder Leopold II, los van België en waar België geen iota te vertellen had.

Laatst gewijzigd door system : 25 mei 2010 om 12:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 15:55   #705
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We moeten ernstig blijven. Nu eens spreekt men van 10.000.000 slachtoffers, dan zijn het er weer 5.000.000, vervolgens zakt men naar een mogelijk 800.000, om vervolgens weer te stijgen 'naar 1 miljoen'. Ja, wat is het nu?

En het zouden de Belgen geweest zijn die dan al die mensen vermoord zouden hebben. Ik vraag me af hoe en met welke personen. Er waren nauwelijks Belgen in Congo Vrijstaat. Bovendien had de Belgische staat er niets mee te maken vermits Congo Vrijstaat een aparte staat was in een personele unie onder Leopold II, los van België en waar België geen iota te vertellen had.
En Leopold II heeft nooit een voet in Congo gezet.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 23:37   #706
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
En Leopold II heeft nooit een voet in Congo gezet.
Klopt. En Hitler is nooit in Auschwitz en Sobibór geweest. En beiden hadden op het laatst als hobby het verbranden van archieven en documenten. Zo zie je maar hoe de groten der aarde met elkaar overeen komen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 06:34   #707
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Klopt. En Hitler is nooit in Auschwitz en Sobibór geweest. En beiden hadden op het laatst als hobby het verbranden van archieven en documenten. Zo zie je maar hoe de groten der aarde met elkaar overeen komen.
Nu zouden veel van je forumvriendjes "Godwin's Law" inroepen.

Het grote verschil is, dat Hilter zijn haat voor de Joden nooit verborgen heeft. Hij heeft duidelijk over hen gesproken als ratten die uitgeroeid moeten worden.

En Hitler was wel in Duitsland, waar talloze Joden werden gedeporteerd. Ook in zijn Duitsland waren er concentratiekampen. U weet toch ook dat Auschwitz en Sobibór niet de enigste kampen waren?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 08:03   #708
system
Banneling

Standaard

Keek gisteren naar het programma op Canvas over de Kongo. Het eerste deel van een degelijke en nuchtere documentaire van Samuel Tilman over de bewogen geschiedenis van 500 jaar kolonialisme van 1510 tot 2010 in Zwart Afrika.

Dat er wantoestanden waren in Kongo Vrijstaat, betwist hier ook niemand. Maar in die documentaire heb ik nergens iets gehoord over de miljoenen Congolezen die door de Belgen zouden zijn vermoord. Zoals er hier door sommigen wordt beweerd.

Wel dat de zwarte bevolking massaal werd uitgedund voordat Leopold er de scepter ging zwaaien . Vooral door de Portugezen en de Arabieren die massa's mensen kwamen roven om die te vervoeren als slaven voor Amerika en...de Nederlandse Antillen.

En als ik het goed heb begrepen, ging Leopold II pas de extreem economische kapitalistische toer op, nadat hij daartoe gedwongen werd door de grote mogendheden die hij beloofde dat er 'vrijhandel' zou zijn in zijn gebied. Zo kon hij zijn gebied vrijwaren van de aasgieren zoals Frankrijk en Groot-Britannië. En ook om zijn schulden te kunnen betalen, want er hing een bankroet boven zijn hoofd mbt tot Kongo Vrijstaat. Schulden die het gevolg waren van de investeringen die hij jaren na mekaar deed in dit uitgestrekt gebied maar die hem uiteindelijk slechts weinig opleverden.

Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2010 om 08:33.
Oud 26 mei 2010, 10:48   #709
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al ergens in deze draad gedaan. Tegelijkertijd doet system in deze draad aan historisch revisionisme, alleen vanwege zijn aversie jegens Ernst, Shadowke en de Groot-Nederlandse gedachte over het algemeen.
Ik heb met Shadowke gemeen dat we beiden als ketters worden vervolgd door verbolgen belgicisten en dat de belgicistische inquisitie ons op de brandstapel wil hebben. De intifada van de belgofielen kent werkelijk geen grenzen meer.

Een schrale troost is dat wij hierdoor, zo niet overtuigder raken van ons gelijk, dan wel gesterkt worden in onze hechte vriendschap.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 11:02   #710
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Nu zouden veel van je forumvriendjes "Godwin's Law" inroepen.

Het grote verschil is, dat Hilter zijn haat voor de Joden nooit verborgen heeft. Hij heeft duidelijk over hen gesproken als ratten die uitgeroeid moeten worden.

En Hitler was wel in Duitsland, waar talloze Joden werden gedeporteerd. Ook in zijn Duitsland waren er concentratiekampen. U weet toch ook dat Auschwitz en Sobibór niet de enigste kampen waren?
U heeft mij helaas niet begrepen en Godwin's Law ook niet. Ik stel Hitler niet gelijk aan Leopold II. Ik wijs slechts op twee overeenkomsten tussen Leopold II en Hitler om duidelijk te maken dat uw opmerking, koning Leopold II is nooit in Congo geweest, geen zinnig argument is. Hij hoeft niet in Congo te zijn geweest om verantwoordelijk te kunnen zijn aan de misdaden tegen de Congolezen. Zoals de documentaire op op Canvas liet zien, greep uiteindelijk de Belgische regering in en maakte hem het land afhandig; om humanitaire redenen. De bevolking van de 'Vrijstaat Congo' was onder Leopold in 25 jaar gehalveerd. Hij had daarvoor diverse legers op de been gebracht en een schrikbewind van terreur uitgeoefend. Zijn kapitaal had hij, vooral met de rubberproduktie, verdrievoudigd (van 600 miljoen Fr naar 1,8 miljard).
De documentaire was nog mild in vergelijking wat er allemaal is gebeurd.

Het was niet enig in de kampen het was er verschrikkelijk.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 16:10   #711
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U heeft mij helaas niet begrepen en Godwin's Law ook niet. Ik stel Hitler niet gelijk aan Leopold II. Ik wijs slechts op twee overeenkomsten tussen Leopold II en Hitler om duidelijk te maken dat uw opmerking, koning Leopold II is nooit in Congo geweest, geen zinnig argument is. Hij hoeft niet in Congo te zijn geweest om verantwoordelijk te kunnen zijn aan de misdaden tegen de Congolezen. Zoals de documentaire op op Canvas liet zien, greep uiteindelijk de Belgische regering in en maakte hem het land afhandig; om humanitaire redenen. De bevolking van de 'Vrijstaat Congo' was onder Leopold in 25 jaar gehalveerd. Hij had daarvoor diverse legers op de been gebracht en een schrikbewind van terreur uitgeoefend. Zijn kapitaal had hij, vooral met de rubberproduktie, verdrievoudigd (van 600 miljoen Fr naar 1,8 miljard).
De documentaire was nog mild in vergelijking wat er allemaal is gebeurd.

Het was niet enig in de kampen het was er verschrikkelijk.
Na het zien van deze documentaire blijkt het in ieder geval duidelijk dat de loze bewering die stelt dat (en ik citeer) 'de Belgen verwantwoordelijk zijn voor de moord op 10.000.000 Congolezen (of 5.000.000)' volledig moet verwezen worden naar het rijk de fabelen.

Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2010 om 16:13.
Oud 26 mei 2010, 16:45   #712
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb met Shadowke gemeen dat we beiden als ketters worden vervolgd door verbolgen belgicisten en dat de belgicistische inquisitie ons op de brandstapel wil hebben. De intifada van de belgofielen kent werkelijk geen grenzen meer.

Een schrale troost is dat wij hierdoor, zo niet overtuigder raken van ons gelijk, dan wel gesterkt worden in onze hechte vriendschap.
Misschien kunnen system en henri1 duidelijk schrijven, waarom ze over de schreef gaan? Die verkiezingsposter van Henri1 is komisch bedoeld, maar ik kan me zeker voorstellen dat jullie ervan balen. Ik zou eerlijk gezegd nooit mijn identiteit op een politiek forum prijsgeven, maar Henri1 moet dat niet misbruiken.
Oud 26 mei 2010, 16:49   #713
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen system en henri1 duidelijk schrijven, waarom ze over de schreef gaan? Die verkiezingsposter van Henri1 is komisch bedoeld, maar ik kan me zeker voorstellen dat jullie ervan balen. Ik zou eerlijk gezegd nooit mijn identiteit op een politiek forum prijsgeven, maar Henri1 moet dat niet misbruiken.
Over welke schreef hebt u het eigenlijk. Want ik kan u niet goed volgen.
Oud 26 mei 2010, 16:53   #714
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Over welke schreef hebt u het eigenlijk. Want ik kan u niet goed volgen.
Jij hebt vaak persoonlijke aanvallen richting shadowke gedaan. Nu kan ik zelf persoonlijke aanvallen op een anoniem forum wel hebben, maar niet iedereen kan daar even goed tegen.
Oud 26 mei 2010, 16:58   #715
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt vaak persoonlijke aanvallen richting shadowke gedaan. Nu kan ik zelf persoonlijke aanvallen op een anoniem forum wel hebben, maar niet iedereen kan daar even goed tegen.
Kom nu, als men op dit forum discussieert, dan moet men toch niet alles even ernstig nemen. Iedereen krijgt wel eens een persoonlijke aanval te verwerken. U en ik en ik en u en anderen. Dat hoort bij het spel.
Oud 26 mei 2010, 17:01   #716
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kom nu, als men op dit forum discussieert, dan moet men toch niet alles even ernstig nemen. Iedereen krijgt wel eens een persoonlijke aanval te verwerken. U en ik en ik en u en anderen. Dat hoort bij het spel.
Ik denk serieus dat je dat aan shadowke moet vertellen.
Oud 26 mei 2010, 17:05   #717
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Toen ik hier de eerste keer op dit forum kwam had ik net het omgekeerde gevoel.
Belgen werden (en worden) door jullie behandeld als lepralijders, als mensen die moeten verwijderd worden uit de maatschappij ter meerder eer en glorie van Nederland.

Indien je zo iets op een Belgisch forum doet, dan kan, mag en moet je verwachten dat je van hetzelfde laken een pak krijgt.

Wie de bal kaatst moet achteraf niet komen uithuilen dat die hem teruggekaatst krijgt.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 26 mei 2010 om 17:05.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 17:06   #718
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk serieus dat je dat aan shadowke moet vertellen.
Laat hem maar wat volwassener worden of wat minder kneuzerig. Dat kan geen kwaad.

'Hard wie Kruppstahl', zou iemand anders wat overdreven hebben gezegd.

Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2010 om 17:07.
Oud 26 mei 2010, 17:07   #719
Alboreto

Standaard

Citaat:
Klopt, maar hoeveel daarvan zijn uitgelokt?
Ik probeerde in het begin dat ik hier was op een beschaafde manier mijn mening te geven en kreeg al direct een hoop persoonlijke aanvallen in mijn richting geschoven.
Oud 26 mei 2010, 17:08   #720
pegasus6869
Banneling

Standaard

Leopold was een MOORDENAAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be