![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom is het leven van een mens zonder bewustzijn minder waard dan het leven van een mens met een bewustzijn? Wat als andere wetenschappers nu stellen dat alle kinderen jonger dan 18 maanden gedood mogen worden omdat ze geen zelfbewustzijn hebben? Het gaat in dat geval immers om een zuiver wetenschappelijk onderscheid tussen 2 vormen van menselijk leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Natuurlijk moet iedereen dat recht hebben en dat is dus ook zo!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wil echter weten waarom mag bewustzijn wel een criterium zijn om menselijk leven eventueel te doden en zelfbewustzijn niet? U stelt immers dat sommige vormen van menselijk leven gedood mogen worden. Maar wie mag dan bepalen welke vormen wel en welke vormen niet gedood mogen worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat wij mogen oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. Ten tweede mogen we niet vergeten dat ons aller leven als mens nu éénmaal door dat stadium moet, waarin ze volgens u minderwaardig zijn. Zonder dit stadium te doorlopen waren we niet eens. Daarom verdient dit stadium van onze wording evenveel respect als ieder ander stadium. De waarde van een mensenleven is niet meetbaar naar gelang de mens zelf daar bewust van is. Ik weiger om aan mensenlevens een meer- of minderwaarde toe te kennen, omdat ik ook niet zou willen dat anderen dat over mijn leven zouden doen. En dat wil wellicht niemand denk ik. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 oktober 2006 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Minister
|
![]() Wat is er zo speciaal aan die centrale verwerking van prikkels om daaruit te besluiten dat dit leven niet beëindigd mag worden? Bij wijze van spreken : welk dier heeft dat niet? Waarom is de overweging dat een wezen op termijn heel wat meer dan dat te bieden zal hebben niet relevant? Zeer vreemde gedachtengang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Staatssecretaris
|
![]() Denk het niet.
Op een gegeven moment val je in herhaling. En als je dezelfde zaken 3x hebt uitgelegd, heeft het niet echt meer zin om weer op een zelfde reactie voor de 4de keer hetzelfde te herhalen. De vicieuze cirkel. Weet je? |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is hun goed recht. Alleen heb ik daar een andere mening over. En ik ben daarin niet alleen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Staatssecretaris
|
![]() Ach, ik herinner me nog als kind de welles nietes spelletjes van vroeger. Dan ging men er ook van uit dat die dat het laatste zijn/haar stelling herhaalde, degene was die gelijk had.
Met dat de jaren kwamen, kwam het verstand en deed me inzien dat het in die gevallen eigenlijke de koppigste was die het laatste woord had. Iemand die éénmaal in een discussie een sterke beknopte stelling geeft, komt in ieder geval inteligenter over dan deze die het met ellenlange uiteenzettingen zichzelf blijft herhalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
Evengoed, als Wetenschappers een 100%-ige en duurzame oplossing weten door te voeren, desnoods middels (éénmalige) Genetische Manipulatie van planten, voor het B12-probleem, dan zal ik mij aansluiten bij de Nieuwe Beschaving die behalve geen Mensen, ook geen dieren meer eet. Ik bedoel, dat ze mij in staat moeten stellen om gegarandeerd foutloos uit te komen met planten die altijd al goed smaakten en dat blijven doen, zonder daar dierslachtproducten bij nodig te hebben terwille van mijn gezondheid op langste termijn. Diermisbruik = roof = oorlog JA en ik weet dat ik daarvan een fors gebruiker ben. Recht is recht en krom is krom. Echter, tot Zulk Moment, zal ik geen moment aarzelen tot het (dichtst bij mij zaterdags) genieten van de producten op Midden-Zuid-Limburgse plaatselijke markten aan de wagens van Kitty's Mobile Grillroom; verslaafd sinds eenmaal geproefd. Spijtig, ik zie geen "mjammie-"smiley in de lijst. ![]()
![]() |
![]() |
#255 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
Nee, ik heb nooit veel films bekeken want maken me slaperig, net als kerken en TV. Wel vaak honden en katten om mij heen, vooral honden. Ook die worden in sommige landen geslacht en gegeten.
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() Die katholieken toch. :zucht:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Partijlid
|
![]() Ik vind dat niemand te vinden heeft dat abortus niet kan.
Zelfs als de baby geboren wordt en blind + doof blijkt te zijn vind ik dat men nog het recht heeft om het kind te laten inslapen. De ouders zijn eigenaar van het kind, het zijn tenslotte hun eigen lichaamscellen. Heeft er iemand mij ooit al willen veroordelen voor het aborteren van mijn vingernagels? Nee. Wees dan ook consequent. Je moet echt een vertekend wereldbeeld hebben, zoals geloven in een God en zieltjes en een Hemel en al die zever, om een grondige reden tegen abortus te hebben. En dat telt dan toch niet, omdat die grondige reden gebaseerd is op fantasie en dus ongeldig.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 26 mei 2010 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() [quote=Seppe Cools;4771781
Zelfs als de baby geboren wordt en blind + doof blijkt te zijn vind ik dat men nog het recht heeft om het kind te laten inslapen.[/QUOTE]Abortus is een ONGEBOREN kind, inslapen is moord. Citaat:
Trouwens, waar trek je de grens? Inslapen als ze niet blond zijn met blauxe ogen? ![]() |
|
![]() |
![]() |