Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2010, 17:57   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Nou moe.
Ik dacht nog wel dat het gedrag van Israel er iets mee te maken had?
Het Heilige Land van het Herenvolk zondigt nóóit!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 20:24   #22
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja het Rexisme is nog altijd wijd en zijd verbreid, vooral in Brussel waar partijen als het FDF openlijk de Anschluss van Sudetenland, euh sorry, Vlaams Brabant bepleiten. Maar ook OXFAM is een typische loot aan het anti-semitische ideeëngoed van REX:

Bijlage 67643

belgian ngo urges muslims to boycott "bleeding" dates during Ramadan

En ook het INTAL zelf leunt daar vrij nauw bij aan. Dat ze daarbij de Arabasche Vijfde kolonne weten te mobiliseren spreekt voor zich.

intal en belgique

aandeelhouders en activisten protesteren tegen de banden tussen dexia en de illegale israelische kolonies

Wanneer gaan rexistische bewegingen zoals OXFAM en INTAL eindelijk eens verboden worden in dit on-land?
Oei, bloed!

Israel zou een patent op het gebruiken van bloed as symbool in propaganda moeten opeisen voor het internationaal gerechtshof.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 22:21   #23
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groen! politicus Luckas Vandertaelen, wiens partij had opgeroepen om mee te betogen tijdensde anti-Dexiademonstraties, heeft ondertussen afstand genomen van de manifestanten die vorige week Joden als drinkers van Palestijns bloed voorstelden. “Protesteren tegen de Israëlische nederzettingen mag, en dat doe ik ook, maar teruggrijpen naar een symboliek die de wortel is van het antisemitisme is, is misselijkmakend en dient sterk veroordeeld te worden”.
Naïef van die groene jongen, te denken dat hun "jongeren" van de partij willen horen wat mag en niet mag. Wat mag en niet mag staat voor dat volkje in de koran. Wel fijn dat hij zich van dat schorem distantieert, maar ik ben als ex-agalev-er teleurgesteld dat na de vervanging van nogal wat bladgroen door islamgroen er nu ook voldoende gifgroen in zit voor verkapt antisemitische demonstraties. Hij zou zich moeten schamen dat zijn partij überhaupt aan zoiets deel neemt.

Wie zijn er heel bladgroen in de V-partijen? Weet hier iemand dat? Op die ga ik stemmen!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 25 mei 2010 om 22:26.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 08:48   #24
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Naïef van die groene jongen, te denken dat hun "jongeren" van de partij willen horen wat mag en niet mag. Wat mag en niet mag staat voor dat volkje in de koran. Wel fijn dat hij zich van dat schorem distantieert, maar ik ben als ex-agalev-er teleurgesteld dat na de vervanging van nogal wat bladgroen door islamgroen er nu ook voldoende gifgroen in zit voor verkapt antisemitische demonstraties. Hij zou zich moeten schamen dat zijn partij überhaupt aan zoiets deel neemt.

Wie zijn er heel bladgroen in de V-partijen? Weet hier iemand dat? Op die ga ik stemmen!

(nb: wat bedoel je met v-partijen en bladgroen?)
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 09:28   #25
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Drogreden van het antisemitisme (klik)
Ik hoop dat je het leest Kimberly, dan zal je de uitspraken van Peres beter kunnen plaatsen

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 10:08   #26
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik hoop dat je het leest Kimberly, dan zal je de uitspraken van Peres beter kunnen plaatsen
Ja ik weet wie Finkelstein is, heb zelfs een keer naar hem geluisterd.
Hij heeft een goeie markt gevonden hier in Europa maar het blijft een neurotische griezel en een opportunist.
Zo'n beetje als Michael Moore, die ook wel goeie dingen doet, maar spuugt op het establishment en het systeem waar hij van profiteert.

Hier wat contra-lectuur voor intal en oxfam:

http://philosemitismeblog.blogspot.c...anif-anti.html

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 26 mei 2010 om 10:10.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 10:19   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Dat ik zeer geïnteresseerd zou zijn in het lezen of horen van een antisemitische uitspraak van Intal.
Wel?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 11:16   #28
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht

(nb: wat bedoel je met v-partijen en bladgroen?)
De Vlaamsgezinde partijen VB, NV-A en LDD worden hier V-partijen genoemd. Met bladgroen bedoel ik ecologisme. Ik vind het behoud van de biodiversiteit en dus de ecologische vraagstukken de allerbelangrijkste uitdaging waarvoor de mensheid thans staat, maar de manier waarop die in de Belgische politiek, en zeker in dit tijdsgewricht, aan bod komen, inspireert me maar matig.

Ik ben geen Vlaams-nationalist omdat ik geen nationalist ben, maar ik heb de indruk dat vele flaminganten dat eigenlijk ook niet zijn, en zoals ik gewoon voorstander van een gelijkheid die er in België nooit geweest is. Ik vind dat in België de tweetaligheid van de Vlamingen, zonder welke België niet eens kon bestaan, iets te vaak tegen onze belangen en uiteindelijk tegen mijn zeer geliefde Nederlandse taal wordt misbruikt, door mensen die niet te beroerd zijn om hun economie, en dus uiteindelijk ook hun financiële mogelijkheden om Vlaanderen verder te verfransen, door de Vlamingen te laten subsidiëren. Voor dit masochisme wil ik niet langer stemmen. Op dit moment lijkt het me wel belangrijk om de Franstaligen een goede dienst te bewijzen en ze tegen de verleiding te beschermen, ons onrechtvaardig te blijven behandelen. Met Vlaamse vastberadenheid bewijzen we hun een dienst. Het VB is qua programma grotendeels van een bedenkelijk verleden bevrijd en ik waardeer dat zij voor referendums zijn, maar uiteindelijk kan ik hun kopstukken toch niet luchten. LDD is me economisch iets te rechts, en ze hebben een imam op hun lijsten, dus ja, de V-partij zal voor mij dan wel NV-A worden, al ben ik politiek eigenlijk dakloos.

Ik ben het er ook niet mee eens dat het gewicht van mijn stem, en dat de kansen van partijen die specifiek Vlaamse kwesties belangrijk vinden, gereduceerd worden door kiesvee te importeren dat van deze kwesties geen kaas heeft gegeten. Het probleem van de ongelijke verdeling van de welvaart in de wereld kan en moet op veel efficiëntere manieren worden opgelost dan door immigratie van cultureel gehandicapte deelnemers aan onze maatschappelijke dialoog. Zeer zorgwekkend vind ik in verband met deze draad de import van exotische jodenhaat waar dan ook nog begrip voor wordt opgebracht door juist die geledingen van de maatschappij die daar vroeger het moedigst tegen opgekomen zijn.
Oud 26 mei 2010, 22:44   #29
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

je stemt niet op LDD omdat er een imam op hun lijst staat en dan vraag je jou af waarom "jodenhaat" bestaat. zoek het haten van mensen eens voor de verandering onder "islamfobie" bijvoorbeeld ipv altijd onder de joden de kwel, het leed en miserie van de wereld te rangschikken.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 00:43   #30
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Het probleem met boeken als die van Finkelstein is dat ze bijna altijd verkeerd geinterpreteerd én gebruikt worden.

Zelfonderzoek, zelfkritiek, bedoeld als intern politiek statement en een aanklacht tegen het verkeerde handelen van elementen binnen de eigen groep, ook nog eens stevig aangezet om het beoogde effect te bereiken, wordt nogal eens al te vaak gesimplificeerd en misbruikt om antisemitische gal te kunnen spuwen: ''Kijk de Joden deugen niet, Finkelstein zegt het zelf en dat klopt want hij is zelf een Jood''.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be