Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 mei 2010, 22:26   #341
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja, er zijn hier plots heelwat nationalisten van het laatste ogenblik.
Ik ben dat al ca. 30 jaar. En een merkmuil gaat mijn dan de les spellen.
Zo gaat dat hé. Gij bent dan ook al ruim in de fleur van uw aftakelingsproces hé.
Garry is offline  
Oud 26 mei 2010, 22:30   #342
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zo gaat dat hé. Gij bent dan ook al ruim in de fleur van uw aftakelingsproces hé.
Ja maar Garry, gij zijt nog ouder dan ik, in welk "proces" zit gij dan ?
Pericles is offline  
Oud 26 mei 2010, 22:40   #343
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar Garry, gij zijt nog ouder dan ik, in welk "proces" zit gij dan ?
In 't zelfde, alleen iets verder gevorderd. Gij bent nog een debutant hé.

De meeste hier op dit forum zijn in mijn ogen allemaal snotneuzen.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 mei 2010 om 22:43.
Garry is offline  
Oud 27 mei 2010, 00:14   #344
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
foutmarge van 2,5%, 25% die nog niet gekozen heeft. het kan echt nog alle kanten uit.
op deze manier gaat de NVA wel naar een overwinningsnederlaag. ze gaan nooit die 25% kunnen halen en alles daaronder zal als een nederlaag bekeken worden.
Wij weten wat we te verwachten hebben.
Goede peilingen zijn mooi maar ook niet meer dan dat.
Ze zullen van ons geen verliezers maken indien we minder scoren dan de peilingen aangeven. Of willen ze op die manier de VLD een overwinning laten scoren indien ze iets meer halen dan de peilingen nu aangeven?
Oud 27 mei 2010, 06:45   #345
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dat voor jou de les te moeilijk is weten we als sedert verleden jaar met je onophoudelijke uithalen richting VB.
Uithalen naar VB? Als wijzen op wat feiten en willen discusieren over hun programma uithalen zijn. Maar ik kan idd geloven dat iets diper op de VB propaganda ingaan niet echt gewild is.

Citaat:
Jij gelooft nog steeds dat je met de traditionelen de Vlamingen kan geven waar ze recht op hebben. Terwijl het voor iedereen zowat zonneklaar moet zijn dat het juist met die traditionelen zover is kunnen komen dat de Vlamingen tweederangsburgers zijn geworden.
neen absoluut een leugen.

Citaat:
Je hebt wel een punt, maar niet van boeeeeeeeh jullie zijn begonnen en blablabla. We zouden beter met elkaar samen werken dan elkaar bekampen. Maar vooreerst moet jij NOOIT VERGETEN DAT HET INITIEEL BOURGEOIS WAS DIE ONS GEWOONWEG WILDE VERBIEDEN zoals ik in het verleden al uitvoerig aan je bewezen heb. Vraag mij dus niet om lief te knikken en te glimlachen als iemand die mijn mening wil verbieden op mij inhakt.
Net zoals het ten tijde van de NVA met de 5% flirte het VB alles deed om hem daaronder en in de vergetelheid te duwen. De NVA is duidelijk : met het huidige VB GEEN samenwerking. VB wil zogezegd langs de ene kant samenwerken maar valt NVA constant aan langs de andere kant.

Citaat:
Je moet mij trouwens eens zeggen wat het nva dan wel allemaal niet effectief bereikt zou hebben? Als ik bijvoorbeeld kijk naar Vlaanderen moet ik zelfs constateren dat onder een NVA minister de beperkte fiscale bevoegdheid binnen de personenbelasting niet gebruikt worden. U hoort het goed, dat kleine beetje autonomie dat we hebben wordt dus niet eens helemaal gebruikt! Toegegeven onder paars werden ze niet benut, door de jobkorting ging het heel even omhoog in 2009. Maar wat zien we in 2010: slechts 0,35% of 78,5 miljoen euro voorziet Muyters nog voor maatregelen. Goed wetende dat hij sinds 2004 een marge van 6,75 procent heeft!
Je moet het natuurlijk kunnen betalen he.

Daarnaast de NVA bracht de staatshervomring en de eis tot verregaande federalisme of confederalims op tafel EN in alle andere partijen. binnen en uit de marginliteit en de koppeling aan racisme wat het VB daarvoor deed.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 27 mei 2010, 06:47   #346
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wacht rustig de verkiezingen af.

Iedereen is het hiere blijkbaar al eens over het feit dat Olijke Bart geen verantwoordelijkheid gaat opnemen.
Nee hoor het zijn nog steeds enkel diegene die de NVA aanvallen. Raar hoedat die blijkbaar negeren dat de meeste andere partijen wel al gedaan hebben wat ze de NVA berwijten misschien te zullen doen in de toekomst.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 27 mei 2010, 07:58   #347
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus respect voor ons en dan kan er gepraat worden.
Sounds like a muslim.
Enkel nog wat homohaat en je bent er... op naar SPa
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 27 mei 2010 om 07:59.
Steben is offline  
Oud 27 mei 2010, 07:59   #348
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Sounds like a muslim.
Enkel nog wat homohaat en je bent er... op naar SPa
plakker is offline  
Oud 27 mei 2010, 08:05   #349
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Net zoals het ten tijde van de NVA met de 5% flirte het VB alles deed om hem daaronder en in de vergetelheid te duwen. De NVA is duidelijk : met het huidige VB GEEN samenwerking. VB wil zogezegd langs de ene kant samenwerken maar valt NVA constant aan langs de andere kant.
Ja maar dat is normaal he. VB heeft nu eenmaal die positie in het spectrum.

Citaat:
Daarnaast de NVA bracht de staatshervomring en de eis tot verregaande federalisme of confederalims op tafel EN in alle andere partijen. binnen en uit de marginliteit en de koppeling aan racisme wat het VB daarvoor deed.
Dit is waardeloos als je tegen een VB'er praat, k.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 27 mei 2010 om 08:05.
Steben is offline  
Oud 27 mei 2010, 08:12   #350
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U moet dringend een cursus begrijpend lezen volgen.

Er staat dat vlaanderen aan het vergrijzen is.
De rest fantaseert U er zelf bij.
Henri, U moet dringend een cursus begrijpend schrijven volgen

eerst zeg je dat de soc zekerheid unitair moet blijven. en nadien waarschuw je dat vlaanderen vlug vergrijst;

Dat impliceert toch dat Vlaamse grijzaards zullen geholpen worden door de jongere Walen!
Oud 27 mei 2010, 08:25   #351
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Henri, U moet dringend een cursus begrijpend schrijven volgen

eerst zeg je dat de soc zekerheid unitair moet blijven. en nadien waarschuw je dat vlaanderen vlug vergrijst;

Dat impliceert toch dat Vlaamse grijzaards zullen geholpen worden door de jongere Walen!
Hmmm, binnen een paar jaar is Wallonië misschien voor confederalisme.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 27 mei 2010, 08:27   #352
luc broes

Standaard

Citaat:
Uithalen naar VB? Als wijzen op wat feiten en willen discusieren over hun programma uithalen zijn. Maar ik kan idd geloven dat iets diper op de VB propaganda ingaan niet echt gewild is.

Al die wederzijdse beschuldigingen zijn praat voor de vaak en schadelijk voor het gemeenschappelijke doel.

NVA kiest voor participatie
VB gelooft daat niet in

Beide hebben voor en nadelen
Geen van beide kon aantonen dat hun strategie de beste is:
NVA stapte uit de federale regering, VB stapte er niet in! Dus...???

ik deed de stemtest bij DS.
Ik ben VB-er en kwam uit op NVA, onmiddellijk gevolgd door VB!

Doe ook maar de test, die aantoont dat ons beider programma's zeer dicht bij mekaar liggen.
De wederzijdse haat (van sommigen) is dan ook onbegrijpelijk, dom en contraproductief.

Ik hoop dat NVA weldra kan aantonen dat hun strategie tot de gewenste resultaten leidt, en dat men de zeer dringende en onrustbarende toestand ontstaan door ongecontroleerde massale immigratie eindelijk durft benoemen en saneren. Op gevaar af beschuldigd te worden van rascisme, discriminatie enz.
Oud 27 mei 2010, 08:36   #353
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Al die wederzijdse beschuldigingen zijn praat voor de vaak en schadelijk voor het gemeenschappelijke doel.

NVA kiest voor participatie
VB gelooft daat niet in

Beide hebben voor en nadelen
Geen van beide kon aantonen dat hun strategie de beste is:
NVA stapte uit de federale regering, VB stapte er niet in! Dus...???

ik deed de stemtest bij DS.
Ik ben VB-er en kwam uit op NVA, onmiddellijk gevolgd door VB!

Doe ook maar de test, die aantoont dat ons beider programma's zeer dicht bij mekaar liggen.
De wederzijdse haat (van sommigen) is dan ook onbegrijpelijk, dom en contraproductief.

Ik hoop dat NVA weldra kan aantonen dat hun strategie tot de gewenste resultaten leidt, en dat men de zeer dringende en onrustbarende toestand ontstaan door ongecontroleerde massale immigratie eindelijk durft benoemen en saneren. Op gevaar af beschuldigd te worden van rascisme, discriminatie enz.
Dat is de nagel op de kop !!!
Boduo is offline  
Oud 27 mei 2010, 08:48   #354
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- Je hebt verleden jaar al ten overvloede bewezen dat telkemale we op iets dieper ingaan jij begint te wankelen en te schelden. Iedereen kan dat nalezen. Stoort het U dat ik daar geen zin meer in heb?

- Dat is geen leugen. Wat verwijt de nva ons: Dat we niet willen participeren. Met wie participeren zei vervolgens zelf: De traditionelen. Met wie zullen ze na 13 juni proberen te participeren? Niet met het vb dus met ... Gevolg is dat de stemmer van de nva er vertrouwen in heeft dat de traditionelen uiteindelijk de Vlamingen wel eerst zullen plaatsen. Zoiets is behoorlijk naief als je mij vraagt.

- Hetgeen ik aanhaalde dateerde van de stichtingsdagen van de nva. Vind je het gek dat wij niet zo gelukkig zijn met een partij die ons wil verbieden? Ik ken trouwens een ruime vb delegatie die aanwezig was hier in Limburg toen de nva hier werd voorgesteld. Onze handen werden toen al uitgestoken.

-Het gaat hier over kunnen betalen, het gaat hier over de het toepassen van Maddens doctrine en eigen programma, het gaat er hier om Vlaams geld in Vlaamse handen te houden. Zeker als de federale overheid je daartoe de mogelijkheden biedt.

-De nva bracht juist niks confederalistisch op tafel. Dat was eerstens de oude VU en nadien deed de CD&V het zelf in de boetfortgroep. Toen stelde GB zijn nva partijmanifest op met termen als republiek. Soit, het confederalisme ligt er nu op: Veel succes met het ervan te krijgen in toekomende tijden als jullie de onafhankelijkheidsgedachte vanonder het stof willen halen. Hopenlijk is tegen die tijd Brussel al niet verworden tot een staat appart waar men meer Arabisch spreekt dan Frans en men al diverse gemeenten annexeerde...

Laatst gewijzigd door dominatrix : 27 mei 2010 om 08:54.
dominatrix is offline  
Oud 27 mei 2010, 08:51   #355
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hmmm, binnen een paar jaar is Wallonië misschien voor confederalisme.
Binnen een paar jaar hebben ze ten koste van ons meer buitenlandse investeringen dan ons... met de vriendelijke groeten in de vorm van Waalse subsidies betaalt met Vlaams geld.
Oud 27 mei 2010, 08:53   #356
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
- Je hebt verleden jaar al ten overvloede bewezen dat telkemale we op iets dieper ingaan jij begint te wankelen en te schelden. Iedereen kan dat nalezen. Stoort het U dat ik daar geen zin meer in heb?

- Dat is geen leugen. Wat verwijt de nva ons: Dat we niet willen participeren. Met wie participeren zei vervolgens zelf: De traditionelen. Met wie zullen ze na 13 juni proberen te participeren? Niet met het vb dus met ... Gevolg is dat de stemmer van de nva er vertrouwen in heeft dat de traditionelen uiteindelijk de Vlamingen wel eerst zullen plaatsen. Zoiets is behoorlijk naief als je mij vraagt.

- Hetgeen ik aanhaalde dateerde van de stichtingsdagen van de nva. Vind je het gek dat wij niet zo gelukkig zijn met een partij die ons wil verbieden? Ik ken trouwens een ruime vb delegatie die aanwezig was hier in Limburg toen de nva hier werd voorgesteld. Onze handen werden toen al uitgestoken.

-De nva bracht juist niks confederalistisch op tafel. Dat was eerstens de oude VU en nadien deed de CD&V het zelf in de boetfortgroep. Toen stelde GB zijn nva partijmanifest op met termen als republiek. Soit, het confederalisme ligt er nu op: Veel succes met het ervan te krijgen in toekomende tijden als jullie de onafhankelijkheidsgedachte vanonder het stof willen halen. Hopenlijk is tegen die tijd Brussel al niet verworden tot een staat appart waar men meer Arabisch spreekt dan Frans en men al diverse gemeenten annexeerde...
De NVA speelt de rol van boeman veel beter dan het VB ooit deed.
Het VB is een verstard oubollig ding, waar ze zelfs in Wallonië niet meer wakker van liggen.
De verkiezingsnederlaag zal enkel bij een paar naievelingen van het VB hard aankomen, ze zijn al een tijdje niet meer politiek relevant, een beetje zoals LDD en Groen!.
Another Jack is offline  
Oud 27 mei 2010, 08:53   #357
Steben

Standaard

Citaat:
Binnen een paar jaar hebben ze ten koste van ons meer buitenlandse investeringen dan ons... met de vriendelijke groeten in de vorm van Waalse subsidies betaalt met Vlaams geld.
Ja maar, trixje, we zijn er al aan uit dat de laatste 180 jaar zo is, he?
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 27 mei 2010, 08:56   #358
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja maar, trixje, we zijn er al aan uit dat de laatste 180 jaar zo is, he?
Neen, er is zoals vandaag in diverse media te lezen is een ommekeer gaande: Wij verliezen waar we voorheen wonnen. Niet in het begin, dat klopt. Maar zoals ik hier ook staafde met het AMCHAM rapport dringt de tijd of we vinden helemaal geen buitenlanders meer die nog willen investeren.
Oud 27 mei 2010, 09:07   #359
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

wie dat trouwens twijfelt dat Brussel zal uitgebreid worden: http://www.lalibre.be/actu/elections...uxelloise.html

Citaat:
C'est la raison de la démarche de Madame Delacroix et de l'ensemble du Cdh… nous souhaitons, et nous le remettrons lors de la prochaine négociation, l'élargissement de la région bruxelloise pour mettre fin �* toutes ces tracasseries… c'est clair que ces communes deviennent ingérables tant elles sont paralysées par une tutelle qui devient tatillonne...".
maw, CDh zal pas in een regering stappen als Brussel uitgebreid wordt. en met de Brusselaars Van Hengel en Steven Vanackere aan de onderhandelingstafel samen met Gennez en Van Biesen die zeer snel tevreden zullen dat ze mee mogen onderhandelen, zal dat niet lang duren eer dat dit gebeurt.
Oud 27 mei 2010, 09:15   #360
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, er is zoals vandaag in diverse media te lezen is een ommekeer gaande: Wij verliezen waar we voorheen wonnen. Niet in het begin, dat klopt. Maar zoals ik hier ook staafde met het AMCHAM rapport dringt de tijd of we vinden helemaal geen buitenlanders meer die nog willen investeren.
Dat is niet de schuld van het VB, noch van de NVA.
Beiden spreken voor een stuk een ander publiek aan,
maar hebben grosso modo dezelfde doelstellingen.

Voortdurend ruzie maken en elkaar vliegen proberen af te vangen
zal jullie geen extra stemmen opleveren.
Richt jullie vuur liever op degenen die de problemen
veroorzaakt hebben en in stand houden.

Aan munitie geen gebrek lijkt me...
Felix (be) is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be