Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2010, 21:01   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is een stuk van mijn tekst verloren geraakt zie ik. Zal me leren van met twee dingen tegelijk bezig te zijn.
Maar om het kort te maken. Heb allemaal niet tegen werklozen op zich, wel tegen het "systeem" dat de mensen elke prikkel ontneemt, om te werken. Het systeem te omschrijven met "waarom werken, als het zonder werken ook gaat", "het zijn alleen zotten die werken"...
En het is dit systeem dat moet aangepakt worden. De rest volgt vanzelf. En zonder het programma van nva gelezen te hebben, veronderstel ik, dat dit in deze richting gaat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 21:06   #102
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Heb ik hard moeten lachen tijdens het nieuws van 13:00 uur op één vandaag.

"NV-A gaat 500.000 banen scheppen???????"

Of zou ik niet goed geluisterd hebben?

Ze gaan ook via Mechelen naar Brussel....
De achterban zou dit dus heel goed begrijpen.
Ze weten dus niet dat er nog andere wegen zijn om in Brussel te geraken...
Ik begrijp dus niet de achterban.

Maar ok Bart is beter thuis in geschiedenis en niet zozeer in aardrijkskunde
Lag de A12 er niet voor de E19?

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 11:32   #103
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Als je werk vindt, dan ga je niet stoppen met werken om aan je VDAB opleiding te werken. Dus je argument over aannemen voor 6 maand is echt spijkers op laag water zoeken.

2. Graag had ik een bron gezien voor je wachttijd van 1 jaar voor een opleiding. Het langste dat ik vind is 100 dagen. Uiteraard is dat ook nog te lang en daar mag wel degelijk iets aan gebeuren, maar er is toch een serieus verschil tussen 3 maand en 1 jaar. Wachttijden van 1 maand zouden het streefdoel moeten zijn.

3. Werklozen die opleidingen volgen en die solliciteren zullen uiteraard niet gestraft worden. Mensen die echter geen moeite doen worden geschrapt. Deze glippen nu nog al te vaak door de mazen van het net.
1. Onzin. Werk vinden is 1 ding, werk vinden in richting van je opleiding is iets anders. Laat staan dat je ook mensen hebt die een ander loopbaan willen starten. Goed nadenken over hoe situaties in de praktijk zijn en niet in theorie zoals jij ze voorstelt. Werk is werk...zo is het nu eenmaal niet.

2. Neem bv de opleiding stukadoor. Ga in de regio Hasselt maar eens vragen hoe lang de wachttijden zijn. Momenteel is het 1 jaar wachten door de lange wachttijden. Je kan ze een mailtje sturen om het te verifieren. Ik weet dit gewoonweg omdat ik mensen over de vloer heb gehad die dus deze opleiding wilde volgen en uit noodzaak werk zochten door de lange wachttijden. Ik heb dan contact opgenomen met VDAB Hasselt welke mij dit verhaal netjes hebben uitgelegd.

3. Nee, mensen die eenmaal gestart zijn met een opleiding worden niet geschrapt en hun stempelgeld gaat ook niet naar beneden. Mensen die langer dan 1 jaar stempelen en ingeschreven zijn voor dergelijke opleidingen krijgen een verlaging van stempelgeld vanaf dat ze dus 1 jaar werkloos zijn. Deze opleidingen mag je enkel volgen indien je werkloos bent. Wat deze mensen dus enkel kunnen doen is werk zoeken en erbij vermelden dat ze elk moment kunnen opgeroepen worden om te starten met de opleiding, je word ook pas gecontacteerd 3 a 4 weken voor je mag beginnen aan de opleiding.

Laatst gewijzigd door illwill : 27 mei 2010 om 11:33.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 15:16   #104
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Lag de A12 er niet voor de E19?
Zou ik moeten opzoeken George
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 15:44   #105
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Zou ik moeten opzoeken George
Een deel van de A12(Boomse steenweg) lag er voor de E19, ander deel (Zoomse weg) is pas veel later aangelegd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be