![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een stuk van mijn tekst verloren geraakt zie ik. Zal me leren van met twee dingen tegelijk bezig te zijn.
Maar om het kort te maken. Heb allemaal niet tegen werklozen op zich, wel tegen het "systeem" dat de mensen elke prikkel ontneemt, om te werken. Het systeem te omschrijven met "waarom werken, als het zonder werken ook gaat", "het zijn alleen zotten die werken"... En het is dit systeem dat moet aangepakt worden. De rest volgt vanzelf. En zonder het programma van nva gelezen te hebben, veronderstel ik, dat dit in deze richting gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Neem bv de opleiding stukadoor. Ga in de regio Hasselt maar eens vragen hoe lang de wachttijden zijn. Momenteel is het 1 jaar wachten door de lange wachttijden. Je kan ze een mailtje sturen om het te verifieren. Ik weet dit gewoonweg omdat ik mensen over de vloer heb gehad die dus deze opleiding wilde volgen en uit noodzaak werk zochten door de lange wachttijden. Ik heb dan contact opgenomen met VDAB Hasselt welke mij dit verhaal netjes hebben uitgelegd. 3. Nee, mensen die eenmaal gestart zijn met een opleiding worden niet geschrapt en hun stempelgeld gaat ook niet naar beneden. Mensen die langer dan 1 jaar stempelen en ingeschreven zijn voor dergelijke opleidingen krijgen een verlaging van stempelgeld vanaf dat ze dus 1 jaar werkloos zijn. Deze opleidingen mag je enkel volgen indien je werkloos bent. Wat deze mensen dus enkel kunnen doen is werk zoeken en erbij vermelden dat ze elk moment kunnen opgeroepen worden om te starten met de opleiding, je word ook pas gecontacteerd 3 a 4 weken voor je mag beginnen aan de opleiding.
Laatst gewijzigd door illwill : 27 mei 2010 om 11:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |