![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens alle Belgen gelijk voor de wet. Lasten en lusten dienen verdeeld te worden. Ik vind dan ook de huidige situatie waarbij ambtenaren volgesn de kieswet eerder in aanmerking komen én onze overheidswerkgever verplicht onze namen en adressen hiervoor dient door te geven oneerlijk en een schending van het gelijkheidsbeginsel. |
|
![]() |
![]() |
#62 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
10 Jaar gewerkt in loondienst. Nooit opgeroepen. Word zelfstandige eind 2008, Volgende verkiezing, Yep. Opgeroepen. We zijn wat, een jaar verder? Weer verkiezing. Yep. Opgeroepen. Denk ook dat je woon locatie veel bepaald. Ons gezien heeft nu al 3 Oproepingen gehad in 3 jaar tijd van wanneer we verhuist zijn ( + mijn statuut aanpassing ). Mogelijk is het feit dat we snel & correct antwoorden op die oproepingsbrieven ook een factor. Wat ook de reden is, we hebben tegenwoordig meer kans om opgeroepen te worden, dan de lotto te winnen. Citaat:
En een gewoon contractuele of benoemde 30 verlofdagen ( dacht 35 op federaal niveau ) ipv 20 dagen, en enkel extra feestdagen, loopbaan onderbreking kan pakken zonder veel problemen, idem met halve tijd enz. Begin die extra's op te tellen, en het verschil is ook snel gemaakt met de privé. Ja, het grote probleem bij de staat blijft, dat men niet kijkt naar je kennis / inzet, maar enkel naar dat diploma'tje. Niveau A, B, C, D ... Je kan zo nodig een extra bonus ( ook geen kleine ) krijgen op het eind van het jaar wegens je inzet, maar dat hangt zwaar af van het diensthoofd, en het budget. Heb je dit jaar goed je werk gedaan met speciale projecten, kan je fluiten naar enige bonus wegens de "crisis". Valt zeker niet op dat ik enkel ambtenaren ken *lol* ![]() |
||
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Mocht dat in het mechelse zijn en je niet wil gaan zitten.. ik wil dat gerust doen want ik amuseer mij daar altijd rot. gemeend! Citaat:
![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
||
![]() |
![]() |
#64 |
Staatssecretaris
|
![]() Honderdduizenden werklozen in dit onland. Wat is het probleem om hen eens 1 dag aan het werk te zetten?
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In realiteit zoeken ze naar mensen met een bepaalde achtergrond, en met recht en reden. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Dat loon dat bijlange niet zo hard verschilt van de privé bedoel je?
![]() Zoveel lager ligt dat loon immers niet en je kan je bovendien beroepen op een stelsel van statutair benoemd zijn. Vergeet dat in de privé ook maar. |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Uit je pleidooi mag ik dan verder besluiten dat iemand die alle dagen zijn botten gaat afdraaien voor o.a. de maatschappij ( waaronder ook de werklozen toe behoren ) nog eens een vrije dag mag opgeven voor de schijndemocratie? Wel, werklozen hebben 7 vrije dagen per week en gezien de crisis is er toch geen werk te vinden. Dus laat hen het maar doen als dienst voor de werkende klasse die hen tenslotte onderhoudt. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Voor veel gelijkaardige functies is het loon beduidend lager. Een jurist bij de overheid verdiend bijv. tot bijna een derde minder dan een bedrijfsjurist.
|
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() Dat is niet wat ik zei, ik zei, dat ze mensen zoeken met bepaalde kwaliteiten en dat niet alle werklozen daaraan voldoen. Ikzelf ben opgeroepen, en met mij nog vele andere werklozen, er zullen echter ook werkende mensen worden opgeroepen, dat is nu eenmaal logisch. Ik heb trouwens ook financieel bijgedragen tot de maatschappij, net als vele anderen die momenteel werkloos zijn.
Ge besluit hier nogal gauw dat werklozen op uw kap leven, en dat vind ik geen eerlijke houding. Verder lijkt het mij niet bepaald verstandig om dat als voornaamste criterium te gaan gebruiken bij het samenstellen van de kiesbureaus. Laatst gewijzigd door Torkilson : 28 mei 2010 om 10:53. |
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als die jurist bij de overheid, net zo goed was als die in dat bedrijf, dan had hij misschien die job gehad?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Niet noodzakelijk. Verschillende functies/taken kan je immers enkel bij de overheid vervullen. Sommige mensen "kiezen" dan ook voor de oveheid uit interesse voor het specifieke werk.
|
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() godver de godver! Ik kom gisteren thuis van zakenreis en open mijn post: roepen ze mij niet op om voorzitter te spelen van een kiesbureau zeker?!
Ze zijn al ver gezakt als ze een jonge gast zoals mij beginnen op te roepen. Nu, volgende week krijgen ze mijn brief met een mooie gestyleerde "fuck you" er in. Ik wil niet medeplichtig zijn aan het organiseren van illegale verkiezingen |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt erop of ze wanhopig op zoek zijn. Ik heb ook net een oproep ontvangen (voorzitter nog wel) Terwijl ik altijd gehoord heb dat men normaal geen 50-plussers oproept.
Er werd gevraagd zo snel mogelijk per E-mail te antwoorden. Hier is mijn antwoord: Citaat:
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Positief, vrijevlaming & Zucht. Een duidelijk signaal. |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel boete zou er op staan, als je je toch laat doorgaan als kandidaat voorzitter,
en dan op de dag van de verkiezingen zelf, ter plaatse in het kiesburo, weigert van het buro te openen ? Een week bak zie ik nog zitten. Boete betalen .... daar zal ik met mijn schatbewaarder over moeten spreken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |