Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2010, 10:14   #341
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Niet in het bijzonder tegen joden, tegen al de rest ook.
Dat is meestal zo. Het is ook gewoon een feit dat mensen het veel moeilijker hebben om kritiek op joden te slikken, daarom wordt het hier zoveel naar boven gebracht.
Oud 27 mei 2010, 14:11   #342
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ocharme toch. Daar zijn de lange tenen weer. Wat eigenaardig dat debiele verwoordingen enkel maar debiel zijn als het op zionisten slaat.
Evengoed op moslims. En dat weet u ook. U doet namelijk niet anders, wanneer uw kartelpartner (jawel, ik gebruik het woord kartelpartner om het Islamitisch-linkse verstandshuwelijk aan te duiden) in een kwaad daglicht staat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 09:36   #343
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

GAIA woedend op Hamas voor gebruiken van dieren in aanslagen:

http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nie...met-ezel.dhtml

Citaat:
Niet eerste keer
Waarom dierenrechtenorganisaties dan niet eerder reageerden -het is niet de eerste keer dat er een ezel wordt opgeblazen- zei Vandenbosch dat het om onwetendheid gaat en dat deze feiten niet bekend zijn. Het is niet de eerste keer dat terroristen vanuit Gaza agrarische, medische of zelfs journalistieke activiteiten voorwenden om bomaanslagen tegen Israël te plegen sinds Hamasterreurgroepen de macht overnamen in Gaza. (odbs)
Luister ook naar het interview met Michel Vandenbosch.

Bravo Gaia.

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 28 mei 2010 om 09:40.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 13:11   #344
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

... Het nieuws over de Gazaanse gastronomie gaat nu de wereld rond!

http://jssnews.com/2010/05/27/le-gou...riant-de-gaza/

Korte vertaling:

Israëlische regering promoot het luxueuze kader van Gaza.

Het persbureau van de Israëlische regering en zijn directeur, Daniel Seaman, hebben de JSSNews Prijs voor het Idee van de Week ontvangen. Of van de maand, en zelfs van het jaar!

Gezien niemand nog luistert wanneer hij over Gaza praat, heeft hij besloten anders te handelen. Minder politiek correct, maar evenzeer reëel!

Zo heeft hij een pers communiqué de wereld ingestuurd waarin wordt opgeschept over de fijne keuken die door de Chefes in Gaza wordt voorgeschoteld aan journalisten uit het buitenland die de kustlijn bezoeken. En hij heeft geen ongelijk.

Het doel was blijkbaar dubbel: eerst en vooral het idee promoten dat Israël ondersteunt: dat er geen humanitaire crisis is in Gaza (vandaar de "gastronomische ervaring") en ten tweede, het belachelijk maken van de grote moeite die de buitenlandse pers nog doet om een niet bestaande humanitaire crisis te coveren. Men kan zelfs een 3e doel toevoegen: het belachelijk maken van de "Flottille de la Liberté" die veel wind maakt over.. Niks!

Maar niet iedereen waardeert de humor van Seaman (lees zelf het interview - in het Frans - via de link!)

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 28 mei 2010 om 13:20.
Oud 28 mei 2010, 13:15   #345
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
... Het nieuws over de Gazaanse gastronomie gaat nu de wereld rond!
Heb je liever dat ze kinderen en gevangenen gebruiken zoals het IDF doet tijdens de recentste slachting?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 13:21   #346
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Heb je liever dat ze kinderen en gevangenen gebruiken zoals het IDF doet tijdens de recentste slachting?
Zie hierboven.
Oud 28 mei 2010, 13:26   #347
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Ik heb al eerder de Palestijnse Gouden Gids publiek gemaakt hier,
maar wilde u toch deze Palestine Business Directory ook niet onthouden.

Gewoon om uw broeders een hart onder de riem te steken.

Misschien staan er, voor een concentratiekamp toch, leuke zaken in.
Vooral de financiële pagina met banken is een bezoekje waard:

http://www.arabo.com/links/Arab_Site...tine/Business/
Oud 28 mei 2010, 13:29   #348
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Dat is meestal zo. Het is ook gewoon een feit dat mensen het veel moeilijker hebben om kritiek op joden te slikken, daarom wordt het hier zoveel naar boven gebracht.
Dat heb je zo met racisten. Ze kiezen een groep die ze het beste kunnen haten. En inderdaad, dat zijn hier vaak de joden, soms ook 'zionisten' genoemd.

Ik ben pro-Israël, maar ben niet anti-Palestijns of anti-Andere Mensen. Mijn beste vriendin is een moslima. Ik werk met moslims die vaak mijn beste collega's zijn.

Nog NOOIT heb ik me verheugd om het doden van iemand. Racisten echter verheugen zich zelfs niet om de welvaart en het welzijn van hun "broeders", enkel maar om het kwaad dat ze hun "tegenstanders" aan kunnen doen.
Oud 28 mei 2010, 13:34   #349
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb je zo met racisten. Ze kiezen een groep die ze het beste kunnen haten. En inderdaad, dat zijn hier vaak de joden, soms ook 'zionisten' genoemd.
Waarom kan je die het "beste haten"? Staan zij in de top drie van de favorieten?
Of heeft het misschien iets te maken met hun rol als onderdrukker terwijl ze zelf al het mogelijke doen om de mensheid hun onderdrukking niet te laten vergeten?
Iets met hypocriet zijn enzo ...
Oud 28 mei 2010, 13:35   #350
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben pro-Israël, maar ben niet anti-Palestijns of anti-Andere Mensen. Mijn beste vriendin is een moslima. Ik werk met moslims die vaak mijn beste collega's zijn.

Nog NOOIT heb ik me verheugd om het doden van iemand. Racisten echter verheugen zich zelfs niet om de welvaart en het welzijn van hun "broeders", enkel maar om het kwaad dat ze hun "tegenstanders" aan kunnen doen.
Gesproken als een echte liberaal, Shoshanna... wij haten niemand. De haat tegen Joden van de 21e eeuw is een heel complex fenomeen. Hoewel extreem-rechts de marginaliteit in is geduwd, lijkt het nu links te zijn die de antisemitische kar trekt. Links is zich sinds de jaren '80 zo gaan vereenzelvigen met de Islam dat ze diens religieuze Jodenhaat kritiekloos hebben overgenomen. Dat zo'n religieuze doctrine nog bestaat in onze geseculariseerde maatschappij, is waanzin. Dát is waar de ware angst zit, en dát is waar de echte haat zit.
Oud 28 mei 2010, 13:48   #351
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Gesproken als een echte liberaal, Shoshanna... wij haten niemand. De haat tegen Joden van de 21e eeuw is een heel complex fenomeen. Hoewel extreem-rechts de marginaliteit in is geduwd, lijkt het nu links te zijn die de antisemitische kar trekt. Links is zich sinds de jaren '80 zo gaan vereenzelvigen met de Islam dat ze diens religieuze Jodenhaat kritiekloos hebben overgenomen. Dat zo'n religieuze doctrine nog bestaat in onze geseculariseerde maatschappij, is waanzin. Dát is waar de ware angst zit, en dát is waar de echte haat zit.
Voil�*. Het is omdat ik de religie als VERDELENDE FACTOR totaal negeer, dat ik vrienden kan zijn en bén met iedereen.

Ik kijk een mens niet anders aan omdat hij/zij moslim of jood is. Daarom zijn mijn werkkring én vriendenkring ook zo fantastisch pluralistisch, omdat ik er geen 'issue' van maak wat iemands etnische of religieuze achtergrond is.

Puur omdat ik dat de religie niet gun: mensen onderverdelen in hokjes. "DONDER OP met die rothokjes!" zeg ik tegen religie. ELKE religie.

Godsdiensten zijn allang niet meer in staat tot waar ze aan de basis voor dienden (religere in het Latijn=verbinden) en doen het tegenovergestelde.

PS: waarom zie ik de anti-Israel mensen hier zich NOOIT verheugen om de successen van de Palestijnen? Business directories, holiday resorts, banken, beurzen, communicatiecentra, olympische zwembaden, vijfsterren vakantiedorpen,... en maar klagen!
Oud 28 mei 2010, 14:18   #352
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gesproken als een echte liberaal, Shoshanna... wij haten niemand.
Liberalen ostraciseren alleen.
Oud 28 mei 2010, 14:39   #353
Cdude
Banneling

Standaard West Bank road partially opened 2002-2010

Citaat:
V

PS: waarom zie ik de anti-Israel mensen hier zich NOOIT verheugen om de successen van de Palestijnen? Business directories, holiday resorts, banken, beurzen, communicatiecentra, olympische zwembaden, vijfsterren vakantiedorpen,... en maar klagen!
Zo goed dat het er toch gaat ...
Citaat:
Palestinians will now able to use part of Highway 443 to reach some of the villages alongside it.

Access to Ramallah - the West Bank's economic and administrative centre - will not be allowed, nor will the road provide access to Jerusalem for Palestinian drivers.

The Association for Civil Rights in Israel (ACRI), which petitioned the Supreme Court to allow Palestinians onto Highway 443, said the army was "acting in utter disregard of the spirit of the ruling".

"This creates the false impression of new regulations, genuine freedom of movement and adherence to the rule of law, though in fact no real change will occur," Acri said in a statement.
Citaat:
Israel has launched two night-time air strikes on the Gaza Strip which has left a number of people wounded, Palestinian medical sources said.

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 mei 2010 om 14:39.
Oud 28 mei 2010, 14:46   #354
Cdude
Banneling

Standaard

Proportioneel geweld of wraak ?

Citaat:
They were the first Israeli soldiers to be killed in hostile fire in Gaza in over a year. The military wing of Hamas claimed responsibility for those attacks.
Over roughly the same period, about 90 Palestinians in Gaza have been killed in a mixture of Israeli military operations and border clashes, according to the UN.
Oud 28 mei 2010, 15:59   #355
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Hey Dude, citeren zonder bron mag niet hoor.
Ik heb de regels goed gelezen toen ik lid werd.

Grappig wel dat je hier de anti-zionistische racistische posts laat primeren op posts met anti-islamitische gevoelens.
Oud 28 mei 2010, 16:13   #356
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Het heeft ALLE Vlaamse kranten gehaald:

GAIA is woedend op Hamas voor het misbruiken van weerloze dieren: "misdadigers"

MICHEL VANDENBOSCH (Gaia):

"Ik vraag me af of Mohammed als Profeet zoiets zou goed keuren, ik heb daar mijn twijfels over. Ik kan me ook niet inbeelden dat dat in de Koran zou staan."

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...tml#reageerTag

"Als men denkt DAARMEE het paradijs te bereiken, dan denk ik dat men zich vergist."

http://www.youtube.com/watch?v=kapjQ...layer_embedded

http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nie...met-ezel.dhtml

http://www.nieuws.be/nieuws/Gaia_woe..._94c05949.aspx

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...n.aspx?cmt=all
Oud 28 mei 2010, 16:34   #357
Cdude
Banneling

Standaard Israel army 'used human shields'

Citaat:
United Nations investigators have accused the Israeli army of using an 11-year-old boy as a human shield during its recent Gaza offensive.
http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=277635
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6432133.stm

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 mei 2010 om 16:34.
Oud 28 mei 2010, 16:49   #358
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ouwe koeien uit de sloot halen kan ik ook wel.
Oud 28 mei 2010, 16:51   #359
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ouwe koeien uit de sloot halen kan ik ook wel.
Het was een ezel.
Oud 28 mei 2010, 16:51   #360
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

He dude, waarom (zie boven) laat je in je posts je anti-israelische gevoelens primeren boven je anti-moslim en anti-buitenlanders-gevoelens?

Ik bedoel: ik zie je in andere draden flink tekeer gaan tegen allerlei immigratie-volk op de meest rabiate wijze, maar in het kader van Israel kies je NIET voor de Palestijnen maar wel voor de voortdurende beschuldiging van Israel.

Uit de andere draden meen ik te hebben begrepen dat je het absoluut niet zo op zou hebben met Marokkanen als buren, maar zou je deze gasten hieronder wél zien zitten?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be