Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2010, 19:49   #281
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Mannen met één paspoort kan je nergens naar uitzetten, tenzij het een buitenlands paspoort is. Mensen met twee paspoorten kan je het burgerschap afnemen.

Ik heb het dan over hele zware misdrijven, hè?
Heb jij plots cijfers voor hele zware misdrijven?

Naar analogie van jouw "is het misschien beter om er niet meer van hierheen te halen" kunnen we alle mannelijke foetussen aborteren?

Heb je er eventueel al eens aan gedacht om na te gaan of het de nationaliteit is die bepaald of iemand sneller geneigd is om crimineel gedrag te bezigen.
Misschien zijn er andere factoren meer bepalend.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 19:51   #282
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel. Als statistieken uitwijzen dat Algerijnen meer dan dertig keer sneller geneigd zijn om crimineel gedrag te bezigen, is het misschien beter om er niet meer van hierheen te halen, en misschien zelfs degenen die over de schreef gaan uit te zetten.
Ik bewonder je engelengeduld.

Cijfers die bewijzen dat relatief juist Ontzettend Veel Marokkanen in de gevangenis komen in België, zeggen niet genoeg?

LOL!! Een berekening via de statistieken van 2005 gaf als resultaat dat Marokkanen méér dan 8x sneller dan 'andere' Belgen naar de criminaliteit overstappen, en Algerijnen 32 zo snel.

Ook dat artikel van de Marokkanse portal site liegt er niet om en meldt dat Marokkanen in Belgie in de meerderheid zijn in gevangenissen.
Grappig dat die Marokkaanse site er geen doekjes om windt wat men in Belgie angstvallig wil wegstoppen uit angst voor verkiezingsuitslagen.

Ach, ik heb er een pilletje op gevonden en ga me verder niet meer moe maken met aan die blaadjes.

ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 19:52   #283
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mogen we diezelfde logica volgen voor de oververtegenwoordiging van mannen in de gevangenissen?

Waar sturen we hen heen?
Stap 2 van haar denial process.
Onzinnige punten ter sprake brengen om de aandacht van de essentie af te leiden.

Iemand heeft je MO al eens ontleden, niet?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 19:53   #284
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Naar analogie van jouw "is het misschien beter om er niet meer van hierheen te halen" kunnen we alle mannelijke foetussen aborteren?

Heb je er eventueel al eens aan gedacht om na te gaan of het de nationaliteit is die bepaald of iemand sneller geneigd is om crimineel gedrag te bezigen.
Ik kan me daar niets bij voorstellen. En in de tussentijd dat u uw onderzoekske afrondt, kan men inderdaad beter geen nieuwe vliegtuigladingen Algerijnen hierheen halen. Een potentieel gevaarlijk medicijn schrijft een dokter niet voor.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 19:54   #285
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Ik bewonder je engelengeduld.

Cijfers die bewijzen dat relatief juist Ontzettend Veel Marokkanen in de gevangenis komen in België, zeggen niet genoeg?

LOL!! Een berekening via de statistieken van 2005 gaf als resultaat dat Marokkanen méér dan 8x sneller dan 'andere' Belgen naar de criminaliteit overstappen, en Algerijnen 32 zo snel.

Ook dat artikel van de Marokkanse portal site liegt er niet om en meldt dat Marokkanen in Belgie in de meerderheid zijn in gevangenissen.
Grappig dat die Marokkaanse site er geen doekjes om windt wat men in Belgie angstvallig wil wegstoppen uit angst voor verkiezingsuitslagen.

Ach, ik heb er een pilletje op gevonden en ga me verder niet meer moe maken met aan die blaadjes.

Dat weten we toch al lang dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen. Dat wordt toch niet angstvallig weggestopt.
Mogen we nu a.u.b. weten wat je punt is? Wat wil je daarmee vertellen?
Oud 28 mei 2010, 19:55   #286
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Tuurlijk is er een andere factor. WIJ natuurlijk. De maatschappij.
Hoe kan een individu nu verantwoordelijk worden gehouden voor zijjn eigen daden?
Stel je voor, de wereld op zijn kop.....
Oud 28 mei 2010, 19:57   #287
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Je kan dat ZEGGEN, maar de relaliteit en misdaadcijfers spreken je tegen.
Je beweert dus dat alle Belgen pedofiel zijn?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 19:58   #288
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weten we toch al lang dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen. Dat wordt toch niet angstvallig weggestopt.
Dat de diagnose is gesteld EN bevestigd. Genezing is slechts mogelijk het kankergezwel en alle uitzaaingen weg te snijden.
Oud 28 mei 2010, 20:00   #289
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ik kan me daar niets bij voorstellen. En in de tussentijd dat u uw onderzoekske afrondt, kan men inderdaad beter geen nieuwe vliegtuigladingen Algerijnen hierheen halen. Een potentieel gevaarlijk medicijn schrijft een dokter niet voor.
Bij wat kan jij je niets voorstellen?
Dan moet je toch eerst weten welk medicijn potentieel gevaarlijk is.

Maar ik vind het dapper van jou om zo toe te geven dat een onderzoek ontbreekt; dat je logica niet gebaseerd is op enig onderzoek.
Oud 28 mei 2010, 20:00   #290
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je beweert dus dat alle Belgen pedofiel zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude
Je kan dat ZEGGEN, maar de relaliteit en misdaadcijfers spreken je tegen.
Buiten het woord "je " zie ik geen enkele overeenkomst.
Oud 28 mei 2010, 20:08   #291
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik zie al 40 jaar hoofddoeken in het straatbeeld...pas sinds er PROVOCERENDE eisen rond worden gesteld zit het spel op de wagen...laten we samenvatten dat het opkomend gewelddadig moslimextremisme en de daardoor gezaaide terreur en bijbehorende angst er ook voor iets tussen zitten..
Dat is dus onzin, islamitische landen worden bezet door Amerikaanse en Europese legers die terreur uitoefenen tegen de burgers, geen enkel islamitisch leger bezet een niet-islamitisch land.

Citaat:
Het land van de absolute onbeperkte godsdienstvrijheden is de door veel ,islamieten alom gehate USA...
Dat is dus absolute onzin. Na W.O. II had Washington zelfs een uitgesproken positief imago in de moslimwereld: men zag hen als een tegenwicht tegen het bloeddorstige en imperialistische Europa.

Sindsdien heeft Washington in de moslimwereld hetzelfde gedaan als ze gedaan hebben in Latijns-Amerika: elke linkse beweging neergeslagen, steun aan de meest reactionaire regimes, bezetting, terreur, folteringen, ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Tuurlijk is er niets om dankbaar te zijn..ze heeft kunnen/mogen studeren, ze heeft een baan, ze heeft een westerse levensstandaard, ze leeft in een land waar je de vrijheid hebt om ondankbaar te zijn..
De wereld behoort jou niet toe. Waarom zou jij meer mogen studeren dan pakweg de gemiddelde Congolees? Je hebt eerder minder recht, aangezien je optreden op dit forum aantoont dat je pertinent weigert om na te denken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 28 mei 2010, 20:09   #292
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze (ongewild) beweren dat een heel groot gedeelte van de criminelen in Belgie ongemoeid wordt gelaten. Want waarom zien we die anders niet in de gevangenis.

Maar ik vrees dat ze dat niet eens in de gaten hebben.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 mei 2010 om 20:09.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 20:11   #293
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogen we diezelfde logica volgen voor de oververtegenwoordiging van mannen in de gevangenissen?

Waar sturen we hen heen?
Dat mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen staat dan ook buiten discussie. Waarom dit zo is, is ook grotendeels bekend.

Dat allochtonen meer misdrijven (meer bepaald geweldsdelicten) plegen zou ook buiten discussie moeten staan. Nochtans wordt dit dan weer wel betwist, ofwel steken ze het op een andere factor en heeft het feit of men allochtoon (meer bepaald Marokkaan) is dan niks ermee te maken. Men slaagt er wel niet in deze andere factor aan te duiden.

Volgens mijn bescheiden mening is dit omdat ze geen enkele band hebben met onze samenleving.
Oud 28 mei 2010, 20:12   #294
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

Ja, één factor: migratie. Zoals een Tunesische collega en vriend mij ooit zei: de fatsoenlijke mensen blijven hier (in Tunesie), wat naar U komt is het gespuis.
Oud 28 mei 2010, 20:12   #295
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij wat kan jij je niets voorstellen?
Dan moet je toch eerst weten welk medicijn potentieel gevaarlijk is.
Ik kan me niet voorstellen dat andere factoren bij criminaliteit doorslaggevender zijn dan nationaliteit, als één etnische groep 32 keer vaker misdaden pleegt. Zeker niet als er andere groepen zijn die zich in een gelijke sociaal-economische situatie bevinden, en het er nochtans veel beter van afbrengen.
Citaat:
Maar ik vind het dapper van jou om zo toe te geven dat een onderzoek ontbreekt; dat je logica niet gebaseerd is op enig onderzoek.
Lees dan maar eens Paul Scheffers werk. Een sociaal-democraat die dit als een van de eersten aan de kaak stelde. Hopelijk kan zelfs de grootste struisvogel daar nog wat van opsteken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 20:18   #296
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus onzin, islamitische landen worden bezet door Amerikaanse en Europese legers die terreur uitoefenen tegen de burgers, geen enkel islamitisch leger bezet een niet-islamitisch land.
Turkije, Pakistan, ...

Laatst gewijzigd door rikbe : 28 mei 2010 om 20:19.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 20:20   #297
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik denk dat ze (ongewild) beweren dat een heel groot gedeelte van de criminelen in Belgie ongemoeid wordt gelaten. Want waarom zien we die anders niet in de gevangenis.

Maar ik vrees dat ze dat niet eens in de gaten hebben.
Aangezien er plaats tekort is in de gevangenissen moet men keuzes maken wie men er gaat ingooien. Geweldscriminelen of witteboordcriminelen? Liever dan toch die eerste groep aangezien ge die tweede moelijk als 'gevaarlijk' kunt beschouwen. Gevangenisstraffen voor fraudeurs of belastingsontduikers is dan ook totale onzin, met geldboetes en dwangsommen bereikt ge veel meer. Het is vooral de staat die nadeel ondervindt aan belastingsfraude (de burger slechts onrechtstreeks) terwijl dat met geweldsdelicten net andersom is. Dus is het logisch dat fraudebestrijding pas op de tweede plaats komt aangezien justitie ten dienste moet staan van de burger en pas in tweede plaats voor de staat.

De enigste oplossing is om justitie, meer bepaald de strafuitvoering, meer middelen te geven en waar nodig te ontlasten, bijv. door criminele allochtonen manu militari het land uit te zetten.
Oud 28 mei 2010, 20:26   #298
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Turkije, Pakistan, ...
Welk niet-islamitisch land bezetten Turkije en Pakistan?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 28 mei 2010, 20:32   #299
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk niet-islamitisch land bezetten Turkije en Pakistan?
Byzantium, Cyprus, Kashmir.
Oud 28 mei 2010, 20:38   #300
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat andere factoren bij criminaliteit doorslaggevender zijn dan nationaliteit, als één etnische groep 32 keer vaker misdaden pleegt. Zeker niet als er andere groepen zijn die zich in een gelijke sociaal-economische situatie bevinden, en het er nochtans veel beter van afbrengen.
Dan moeten diezelfde nationaliteiten; in welk land ze ook wonen (ook in hun vaderland) meest voorkomen in de misdaadstatistieken.
Is dit zo?

Anderzijds welke bevolkingsgroep werd er hier 50 tot 100 jaar geleden aanzien als de criminelen?

Citaat:
Lees dan maar eens Paul Scheffers werk. Een sociaal-democraat die dit als een van de eersten aan de kaak stelde. Hopelijk kan zelfs de grootste struisvogel daar nog wat van opsteken.
Ik zal er zeker naar zoeken en lezen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be