Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2010, 18:21   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Je hebt 3rde tot 4de generatie BELGISCHE moslims, Vlamingen! geboren en opgegroeid in Belgie, over welke cultuur heb jij het in Godsnaam??? Er is een cultuur gecreerd in belgie voor 2de-rangs belgen...en zo spreek jij ze ook aan, je schildert ze zo af, behandelt ze als 2de rangs op de werkvloer of in de klas. Schaam je dood voor zo'n mentaliteit!!
Zou die o zo goede derde en vierde enz generatie moslims zich niet eens beter gaan bezig houden met het niet onaanzienlijk gedeelte gespuis, profiteurs en arrogante islamopdringers in hun rangen??? Waarom denk je dat ze zoveel, zo dikwijls en negatief in het nieuws komen, vergeleken met al de andere migrantengroepen, van welke generatie ook, die ons landje rijk is?
Islam past in onze maatschappij als een tang op een varken. Dat juist zij die de onverdraagzaamste godsdienstfreaks zijn tov de gemeenschappen die hun godsdienst niet delen nog de pretentie hebben om te staan zwaaien met "godsdienstvrijheid", "mensenrechten" enz, weer begrippen die ze zelf het meest aan hun laars lappen tenzij ze denken er hun zin mee te kunnen opdringen, en voor de rest is er maar één wet en één levenswijze, die van hun allah (met kleine letter - toch maar een hersenspinsel, misbruikt door machtswellustellingen) die voor hen telt!
Ik schaam me dat we met politiekers, die naam niet waardig, zitten die naar dat alles zitten te kijken en rond de pot de pot te draaien en bijna in niets durven ingrijpen! Anders staan benden moslims klaar om de straten open te breken en andersmans eigendommen te vernielen...
Vervang dat soort moslims maar door andere nationaliteiten ipv er onze gevangenissen mee te vullen waarna ze er als helden weer uitkomen en verder doen zoals ze bezig waren!
Maak je geen illusies, er zijn heel veel mensen die er zo over denken! Alleen zitten we met een media grotendeels in handen van de "roden" die de bevolking manipuleren richting pro-multicul. Hun nieuw stemvee dat meer en meer de echte Belgische inwoners van dit landje moeten vervangen...
Straks kunnen ze weer de verkiezingen manipuleren met cordon's en de samengegooide verliezers te doen doorgaan als overwinnaars! Als alles maar blijft zoals het is. Walen en vreemdelingen tevreden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 18:49   #42
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Voor het lekker eten?

Ik HAAT religie van de fundi gristen tot de haatbaard moslims.
It's all a waiste of time and resources.
Ik heb dat niet nodig om met mn medemens om te gaan.
Een simpele regel is voldoende

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Golden_Rule
Lekker eten is veel gezegd, voor de gasten waren het gewoon broodjes. Ge moet niet komen voor de baardjes. Je hebt zoveel vooroordelen, kom en zie zelf. Aan de zijlijn kan je zoveel roepen als je wilt maar om de kern te begrijpen, moet ge zelf moeite doen, afkomen, oren spitsen en dan pas een oordeel vellen. Ik vond het althans prachtig hoe Sheick Mosli7 de zaken benaderde.

Citaat:
Ik had kunnen komen op de Anasheed awards.
Damn, dat ik dat gemist heb.
Nee, anacheed is niks voor u denk ik. Een conferentie lijkt mij leerrijker. Btw de anacheed was niet bedoeld voor mannen of dwarrel ik al een tijd in de illusie dat jij een man bent.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 18:55   #43
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Lekker eten is veel gezegd, voor de gasten waren het gewoon broodjes. Ge moet niet komen voor de baardjes. Je hebt zoveel vooroordelen, kom en zie zelf. Aan de zijlijn kan je zoveel roepen als je wilt maar om de kern te begrijpen, moet ge zelf moeite doen, afkomen, oren spitsen en dan pas een oordeel vellen. Ik vond het althans prachtig hoe Sheick Mosli7 de zaken benaderde.
Gematigd is altijd prachtig.
Doe iets aan de "amokmakers"
Citaat:
Nee, anacheed is niks voor u denk ik. Een conferentie lijkt mij leerrijker. Btw de anacheed was niet bedoeld voor mannen of dwarrel ik al een tijd in de illusie dat jij een man bent.
Nee hoor, ik kan lezen maar onderscheid op sex past niet in een seculiere maatschappij.
Mijn reactie was dan ook een protest onderdrukking van de vrouw.

Ik denk trouwens dat je nogal zou schrikken van mijn "vooroordelen" Zus lief was Iman. Heb ik hier al eens gezet
Ik kan niet oordelen zonder kennis. Dat zou indruisen tegen mijn wetenschapp aard.
Diezelfde aard zegt dat je een probleem enkel kan aanpakken als je het durft te benoemen.

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 mei 2010 om 18:57.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 18:59   #44
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Gematigd is altijd prachtig.
Doe iets aan de "amokmakers" Nee hoor, ik kan lezen maar onderscheid op sex past niet in een seculiere maatschappij.
Mijn reactie was dan ook een protest onderdrukking van de vrouw.

Ik denk trouwens dat je nogal zou schrikken van mijn "vooroordelen" Zus lief was Iman. Heb ik hier al eens gezet
Ik kan niet oordelen zonder kennis. Dat zou indruisen tegen mijn wetenschapp aard.
Diezelfde aard zegt dat je een probleem enkel kan aanpakken als je het durft te benoemen.
Een beter milieu begint bij jezelf dus ik noch jij kunnen niets doen aan de herrieschoppers.

Nochtans waren er wel mannen aanwezig. En ookal waren ze niet aanwezig? So what, laat die vrouwen toch doen.

Iman?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 mei 2010 om 19:00.
Oud 28 mei 2010, 20:06   #45
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beter milieu begint bij jezelf dus ik noch jij kunnen niets doen aan de herrieschoppers.
Tiens, ik dacht dat handen wassen in onschuld iets christelijk was? Het zijn nochtans "zij die de "goei" een slechte naam geven

Imam

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 mei 2010 om 20:07.
Oud 28 mei 2010, 20:53   #46
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
...
Waarom neem je niet iedere Vlaming als verantwoordelijke voor wat elke andere Vlaming uitspookt?

Geen enkele moslim is verplicht om het enigszins dan ook maar het minst beetje het als zijn verantwoordelijkheid te zien dat een persoon waar hij/zij niets mee te maken heeft buiten het feit dat hij/zij hetzelfde land komt (met islam hebben die criminelen nauwelijks iets te maken), een criminele daad pleegde..

Islamitische geleerden hebben de grondslag gelegd voor onze westerse moderne maatschappij

Lees maar eens http://www.muslimheritage.com/featur...?ArticleID=808

En:

Prince Charles, Heir to the British Monarchy in a recent public speech at Oxford University stated:

"If there is much misunderstanding in the West about the nature of Islam, there is also much ignorance about the debt our own culture and civilisation owe to the Islamic world. It is a failure, which stems, I think, from the straight-jacket of history, which we have inherited. The medieval Islamic world, from central Asia to the shores of the Atlantic, was a world where scholars and men of learning flourished. But because we have tended to see Islam as the enemy of the West, as an alien culture, society, and system of belief, we have tended to ignore or erase its great relevance to our own history."

Je ontbreekt elke nuance en je ontbreekt elk beetje kennis om enigszins ook maar het kleinste oordeel te gaan vellen. Mensen als jij verzieken onze maatschappij met leugens en discriminatie.

En voor de naïevelingen welke denken dat ik de criminaliteiten niet wil zien : Ik ben absoluut tegen elke vorm van criminaliteit en ik ben niet te laf om mijn medeburger bij te staan wanneer iemand hem/haar bedreigt of zelfs aanvalt. Ik heb het al tot 2 maal toen gedaan en ben verre van mals voor die criminelen. Daarentegen ben ik niet blind voor de criminaliteiten van autochtone burgers in ons land! Ik ben niet selectief verontwaardigd en hoef de waarheid niet te verdraaien om mijn verontwaardiging te staven.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 28 mei 2010 om 21:17.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 21:03   #47
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, ik dacht dat handen wassen in onschuld iets christelijk was? Het zijn nochtans "zij die de "goei" een slechte naam geven
Net zoals mensen als jij ons Vlamingen een slechte naam geven. Uw punt?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 21:06   #48
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Net zoals mensen als jij ons Vlamingen een slechte naam geven. Uw punt?
Je bedoelt een vinger op de zere wonde leggen en de problemen benoemen ipv kop in het zand te steken en op reis te gaan ipv oplossingen bedenken en de problemen aan te pakken?

Zoiets?
Oud 28 mei 2010, 21:11   #49
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je bedoelt een vinger op de zere wonde leggen en de problemen benoemen ipv kop in het zand te steken en op reis te gaan ipv oplossingen bedenken en de problemen aan te pakken?

Zoiets?
Welk probleem heb jij dan precies aangepakt?
Oud 28 mei 2010, 21:26   #50
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Imam
Heb jij er een oplossing voor? Ik vertegenwoordig de marokkanen niet in dit land hoor. Detroux en al die andere verkrachters en bekrompen zielen die zouden u en alle ander autochtonen ook een slechte naam kunnen geven maar zo zie ik het niet. Ik weet dat er goede autochtonen bestaan net als er goede allochtonen bestaan. Tenslotte is ieder verantwoordelijk voor zn eigen daden.

Waar ik mij meer aan irriteer is het hypocriete gedrag van een vlaming, daar krijg ik het van. De ene keer roepen dat de criminele marokkanen de goede marokkanen een slechte naam geven. De andere keer geloven we in een sprookje en wordt onze Profeet beledigd terwijl men staat te roepen dat men zn medemens respecteert. De andere keer zijn we zus en zo...

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 mei 2010 om 21:29.
Oud 28 mei 2010, 21:32   #51
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Heb jij er een oplossing voor? Ik vertegenwoordig de marokkanen niet in dit land hoor. Detroux en al die andere verkrachters en bekrompen zielen die zouden u en alle ander autochtonen ook een slechte naam kunnen geven maar zo zie ik het niet. Ik weet dat er goede autochtonen bestaan net als er goede allochtonen bestaan. Tenslotte is ieder verantwoordelijk voor zn eigen daden.

Waar ik mij meer aan irriteer is het hypocriete gedrag van een vlaming, daar krijg ik het van. De ene keer roepen dat de criminele marokkanen de goede marokkanen een slechte naam geven. De andere keer geloven we in een sprookje en wordt onze Profeet beledigd terwijl men staat te roepen dat men zn medemens respecteert. De andere keer zijn we zus en zo...
Oud 28 mei 2010, 21:42   #52
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij er een oplossing voor? Ik vertegenwoordig de marokkanen niet in dit land hoor. Detroux en al die andere verkrachters en bekrompen zielen die zouden u en alle ander autochtonen ook een slechte naam kunnen geven
Tiens, ik wist niet dat de Marokkaanse gevangenissen voor bijna de helft uitpuilden van pedofiele Belgen?

Citaat:
Respect voor de mens NIET voor een misdadige profeet die 2000j geleden leefde en/of zijn Ali baba verhaaltje.
Hier en NU zijn de misdaden van allochtoonse "moslim" jongeren. Dagelijkse realiteit, geen boek but facts and figures.

Meer nog, wat mij betreft is religie het werk van de duivel en moet worden uitgeroeid met de tactiek der verschroeide aarde en met wortel en al worden uitgetrokken.

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 mei 2010 om 21:47.
Oud 28 mei 2010, 22:08   #53
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Tiens, ik wist niet dat de Marokkaanse gevangenissen voor bijna de helft uitpuilden van pedofiele Belgen?

Respect voor de mens NIET voor een misdadige profeet die 2000j geleden leefde en/of zijn Ali baba verhaaltje.
Hier en NU zijn de misdaden van allochtoonse "moslim" jongeren. Dagelijkse realiteit, geen boek but facts and figures.

Meer nog, wat mij betreft is religie het werk van de duivel en moet worden uitgeroeid met de tactiek der verschroeide aarde en met wortel en al worden uitgetrokken.
In Marokko wonen niet veel autochtonen als hier. Maar soit, je vergelijkt appelen met peren. De helft zeg je? Waar haal je dat? Ik hoef het zelfs niet te weten eerlijk gezegd want je argument trekt op niet veel naar mijn mening.
Ben het gezeik over criminele marokkanen meer dan beu.

Lachwekkend, begrijp je niet wat ik typ of wil je het gewoon niet begrijpen? Als ik wil geloven dan doe ik dat gewoon? We zijn allen uniek en iedereen heeft zn eigen denkwijze en ideeën. En als jij geen respect hebt voor hetgeen ik geloof dan heb je ook geen respect voor mij. Ik zeg niet dat jij een aanhanger van de islam moet worden, absoluut niet want mensen met zo een bekrompen gedachtegang kunnen we missen. Iemand die toegeeft dat hij mijn religie maar niets vindt, daar heb ik geen probleem mee maar iemand die zit te zagen en afkomt met beledigingen (over mijn Profeet, mijn God, mijn denkwijze) die heeft duidelijk geen respect voor mij en mijn religie.
Oud 28 mei 2010, 23:32   #54
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Daar betalen de kinderhandelaars hun weg uit de gevangenis...trouwens waarom naar Marokko gaan als je minderjarige marokkaantjes in het westen kunt "mis"bruiken. Vraag maar aan Pimmeke...

Citaat:

Ik denk dat je Mohamed met Jezus aan het verwisselen bent. ken op zen minst datgene wat je zo aan het aanvallen bent. Google eens wat meer...

Volgens de Islamitische leer moeten dieven worden geamputeerd (als de diefstal groter is dan een dagmaal-waarde en ook als het de 2de keer is geloof ik, ken niet alle regels precies). Dus volgens de Islamitische leer zouden zo'n jongeren net harder bestraft worden. Maar dat wist je uiteraard niet...je wil liever geloven dat Islam aan de basis ligt van de allochtone criminaliteit in Belgie...hoe kortzichtig
Oud 29 mei 2010, 00:32   #55
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.je wil liever geloven dat Islam aan de basis ligt van de allochtone criminaliteit in Belgie...hoe kortzichtig
Lap, weer een bijziende poco:

"De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren. Dat oppert Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie in Maastricht die - samen met anderen - in opdracht van het ministerie van Justitie de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren in kaart heeft gebracht. Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een ‘achterstand in hun morele ontwikkeling’.

Zo’n achterstand is één van de factoren die crimineel gedrag kunnen veroorzaken: wetenschappelijk is aangetoond dat delinquenten vaak een verminderde gewetensfunctie, minder empathisch vermogen en minder agressiecontrole hebben. Dit minder goed ontwikkelde ‘moreel redeneren’ van Marokkaanse en Turkse jongeren is volgens De Ruiter en haar medewerkster Kim van Oorsouw te verklaren uit de islamitische achtergrond van deze minderheidsgroepen.
"
http://www.binnenlandsbestuur.nl/%E2...9.116582.lynkx

't Ja, wat baten kaars en bril...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 00:36   #56
Diego Raga

Standaard

Citaat:

[i][b]Prince Charles, Heir to the British Monarchy... :
Komende uit de stiffer upperlip van de zoon van de rijkste vrouw van GB kan dit tellen...
Mss kan Chareltje eens anoniem en zonder potige bodyguards een tijdje gaan wonen in een islamitisch land.
Denk dat z'n oren nogal zullen flapperen dan...

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 29 mei 2010 om 00:36.
Oud 29 mei 2010, 00:38   #57
Wisord
Banneling

Standaard

Mss kunnen de vbers nog eens betogen ... http://www.youtube.com/watch?v=XYgyoPtyPHU

40 man wahahahaaa....

Laatst gewijzigd door Wisord : 29 mei 2010 om 00:39.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 00:50   #58
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Blijkbaar ben jij ook gelovig??? Ik dacht dat de duivel een oa katholieke uitvinding was ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 00:53   #59
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Blijkbaar ben jij ook gelovig??? Ik dacht dat de duivel een oa katholieke uitvinding was ?
Droom maar voort: http://comments.wordpress.com/2006/1...e-in-de-islam/
Oud 29 mei 2010, 01:50   #60
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Lap, weer een bijziende poco:

"De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren. Dat oppert Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie in Maastricht die - samen met anderen - in opdracht van het ministerie van Justitie de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren in kaart heeft gebracht. Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een ‘achterstand in hun morele ontwikkeling’.

Zo’n achterstand is één van de factoren die crimineel gedrag kunnen veroorzaken: wetenschappelijk is aangetoond dat delinquenten vaak een verminderde gewetensfunctie, minder empathisch vermogen en minder agressiecontrole hebben. Dit minder goed ontwikkelde ‘moreel redeneren’ van Marokkaanse en Turkse jongeren is volgens De Ruiter en haar medewerkster Kim van Oorsouw te verklaren uit de islamitische achtergrond van deze minderheidsgroepen.
"
http://www.binnenlandsbestuur.nl/%E2...9.116582.lynkx

't Ja, wat baten kaars en bril...
..als je niet verder lezen wil

zo staat er ook verder in het artikel:
"Het empirische bewijs dat dit antisociaal of crimineel gedrag in de hand werkt, is er nog niet, maar de auteurs achten het ‘plausibel’ dat het zo werkt."
&
"Een belangrijke aanbeveling uit het rapport is verder dat scholen een veel grotere rol moeten krijgen bij het bestrijden van de overlast en criminaliteit van Marokkaanse jongeren. Allochtone ouders stappen minder snel dan autochtone ouders naar de (psychische) hulpverlening, mede vanwege een cultureel taboe." ==> Lees AANBEVELING en cultuur taboe als religieuze remming

Wat ik wel een verkeerde stelling is is dat er een morele achterstand in die inherent is aan het islamitische geloof. Dat is verre van waar.
Wat dan weer wel waar is dat er een morale achterstand is die inherent is aan die religie (zoals dat vroeger met eht RKK ook was). En dan vooral in contrast met de samenleving waarin deze beleefd wordt en misbruikt door fundamentalisten of fascistische groeperingen binnen de religie. Dát is een veel plausibelere verklaring en grond van het probleem.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be