Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 13:15   #101
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Ik kan je verdere tekst echt nauwelijks geloven. Je hebt een tirade aan veroordelingen neergepend. JIJZELF bent het absolute voorbeeld aan het stellen van al die onverdraagzaamheid wat daar staat.

Je veroordeelt niet enkel mij, wat ik geloof of waar ik voor sta. Jij veroordeelt 2 miljard mensen wereldwijd.

Is dit jouw humaniteit? Is dit hoe jij de wereld aankijkt? Met zo'n grote wrok in je hart?

Dan ben ik echt bang voor wat jij zal aanrichten in onze wereld...het is erger dan moord vind ik.
Hij veroordeelt de politiek-religieuze doctrine van '2 miljard mensen' (volgens mij zijn het er anderhalf miljard, maar soit).

Een politiek-religieuze doctrine die bol staat van wrok, onverdraagzaamheid, haat, dood en verderf en waarin geen enkele sprake is van humaniteit tout court, tenzij men zich bekeert.

Een politiek-religieuze doctrine waar ik met veel meer scepsis en ja, ook met enige angst, naar kijk voor wat die kan aanrichten in de wereld, en al veertien eeuwen lang heeft aangericht. Dat belooft niet veel goeds, en is -tig keer erger dan 2 miljard nierika's bij elkaar.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 13:31   #102
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hij veroordeelt de politiek-religieuze doctrine van '2 miljard mensen' (volgens mij zijn het er anderhalf miljard, maar soit).

Een politiek-religieuze doctrine die bol staat van wrok, onverdraagzaamheid, haat, dood en verderf en waarin geen enkele sprake is van humaniteit tout court, tenzij men zich bekeert.

Een politiek-religieuze doctrine waar ik met veel meer scepsis en ja, ook met enige angst, naar kijk voor wat die kan aanrichten in de wereld, en al veertien eeuwen lang heeft aangericht. Dat belooft niet veel goeds, en is -tig keer erger dan 2 miljard nierika's bij elkaar.
En daar ben je dus volledig fout in. De Islam is een geweldige religie met vele foutieve volgelingen welke het willen keren naar hun hand. Mensen als jij trappen in wat het westen ons wil wijsmaken. = de Boze Islam. Je zal trouwens geen enkel probleem aanpakken met die onverdraagzaamheid, maar het enkel vergroten. Er zijn veel mensen als ik, welke zijn komen in te zien, dat wat men ons jarenlang heeft wijsgemaakt, helemaal niet klopt.

Onze politiek staat bol van onverdraagzaamheid en wrok, en wij spiegelen dat op moslims, daar zit het probleem.

Prince Charles, Heir to the British Monarchy in a recent public speech at Oxford University stated:

"If there is much misunderstanding in the West about the nature of Islam, there is also much ignorance about the debt our own culture and civilisation owe to the Islamic world. It is a failure, which stems, I think, from the straight-jacket of history, which we have inherited. The medieval Islamic world, from central Asia to the shores of the Atlantic, was a world where scholars and men of learning flourished. But because we have tended to see Islam as the enemy of the West, as an alien culture, society, and system of belief, we have tended to ignore or erase its great relevance to our own history."

Blijf ik herhalen!

Wij hebben gigantisch veel te danken aan de Islamitische wereld, een mooi vb is de site = http://www.muslimheritage.com/topics/default.cfm
Kies een topic uit en doe tenminste de moeite de waarheid te willen zien, ipv je politieke propaganda hier uit te strooien.

Hoe kortzichtig en kleingeestig zijn we toch als Vlaming...niet voor niets dat Europa ons al vaker berispt heeft voor die bekrompen gedachten.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 14:06   #103
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
En daar ben je dus volledig fout in. De Islam is een geweldige religie met vele foutieve volgelingen welke het willen keren naar hun hand.
*proest* - en door dit te stellen, kan ik de rest van uw geneuzel eigenlijk al niet meer serieus nemen - tenzij u een typefoutje heeft gemaakt en met 'geweldig' eigenlijk 'gewelddadig' bedoelt.

Citaat:
Mensen als jij trappen in wat het westen ons wil wijsmaken. = de Boze Islam.
Mensen als ik hebben de veertien eeuwen geschiedenis van de islam eens onder de loep genomen en zien niets dan veroveringsdrang, dood, verderf, geweld en onderdrukking. De islam is dan ook intrinsiek kwaadaardig.

Citaat:
Je zal trouwens geen enkel probleem aanpakken met die onverdraagzaamheid, maar het enkel vergroten. Er zijn veel mensen als ik, welke zijn komen in te zien, dat wat men ons jarenlang heeft wijsgemaakt, helemaal niet klopt.
Aldus sprak viaChamberlain, the master of appeasement.

Citaat:
Onze politiek staat bol van onverdraagzaamheid en wrok, en wij spiegelen dat op moslims, daar zit het probleem.
Natuurlijk. Wij zijn de slechten en de 'anderen' treft uiteraard geen enkele blaam en zij hebben er ook doorheen de geschiedenis tot op de dag van vandaag helemaal geen enkele reden toe gegeven om de islam/mohamedanerij met een sceptisch oog te bekijken.

Citaat:

Prince Charles, Heir to the British Monarchy in a recent public speech at Oxford University stated:

"If there is much misunderstanding in the West about the nature of Islam, there is also much ignorance about the debt our own culture and civilisation owe to the Islamic world. It is a failure, which stems, I think, from the straight-jacket of history, which we have inherited. The medieval Islamic world, from central Asia to the shores of the Atlantic, was a world where scholars and men of learning flourished. But because we have tended to see Islam as the enemy of the West, as an alien culture, society, and system of belief, we have tended to ignore or erase its great relevance to our own history."

Blijf ik herhalen!
U kunt dit wat mij betreft blijven herhalen tot u een ons weegt, maar dat doet nog altijd niets af aan het feit dat wat die prinselijke clown meent te moeten stellen, baarlijke nonsens is.

Citaat:
Wij hebben gigantisch veel te danken aan de Islamitische wereld, een mooi vb is de site = http://www.muslimheritage.com/topics/default.cfm
Kies een topic uit en doe tenminste de moeite de waarheid te willen zien, ipv je politieke propaganda hier uit te strooien.
Wij hebben nagenoeg geen hol aan de islamitische wereld te danken, afgezien van een staat van oorlog met die kwieten van nagenoeg veertien eeuwen lang.

Op zijn best is de islamitische wereld een doorgeefluik geweest voor enkele ideeën en concepten die ontwikkeld zijn geweest door niet-islamieten.

Citaat:
Hoe kortzichtig en kleingeestig zijn we toch als Vlaming...niet voor niets dat Europa ons al vaker berispt heeft voor die bekrompen gedachten.
Ik ben Nederlander.
Oud 30 mei 2010, 14:18   #104
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...blablabla...Ons arrogante westen is al eeuwenlang de puppeteer in al die kwesties. Geld, macht en landgebied zijn altijd DE reden geweest tot expanse. Religie of politiek (democratie, communisme, ...) het uitvlucht om het klaar te krijgen.
Oeps, zien we daar het achterste van je sissende tong, beste mohammedaan ?

Citaat:
Je maakt me echt misselijk met je onbeschaamde argumenten.
Neen hoor, Nierika heeft je gewoon op magistrale wijze het handvest van je dreigende kromzwaard oerendhard tegen je democratie-hatend en wanna be-onderwerpend smoelwerk gekwakt en jij daarbij geen enkel, maar dan ook geen énkel evenwaardig verweermiddel had, om die sublieme vrijheidsreflex te riposteren.
Hopelijk is de schade niet al te onherstelbaar...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 15:05   #105
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar ben je dus volledig fout in. De Islam is een geweldige religie met vele foutieve volgelingen welke het willen keren naar hun hand. Mensen als jij trappen in wat het westen ons wil wijsmaken. = de Boze Islam. Je zal trouwens geen enkel probleem aanpakken met die onverdraagzaamheid, maar het enkel vergroten. Er zijn veel mensen als ik, welke zijn komen in te zien, dat wat men ons jarenlang heeft wijsgemaakt, helemaal niet klopt.

Blijf ik herhalen!

Wat zegt de Koran dan over ongelovigen? Die moeten getrakteerd worden op taart en koffie?
Oud 30 mei 2010, 16:05   #106
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
*proest* - en door dit te stellen, kan ik de rest van uw geneuzel eigenlijk al niet meer serieus nemen - tenzij u een typefoutje heeft gemaakt en met 'geweldig' eigenlijk 'gewelddadig' bedoelt.

Mensen als ik hebben de veertien eeuwen geschiedenis van de islam eens onder de loep genomen en zien niets dan veroveringsdrang, dood, verderf, geweld en onderdrukking. De islam is dan ook intrinsiek kwaadaardig.

Aldus sprak viaChamberlain, the master of appeasement.

Natuurlijk. Wij zijn de slechten en de 'anderen' treft uiteraard geen enkele blaam en zij hebben er ook doorheen de geschiedenis tot op de dag van vandaag helemaal geen enkele reden toe gegeven om de islam/mohamedanerij met een sceptisch oog te bekijken.

U kunt dit wat mij betreft blijven herhalen tot u een ons weegt, maar dat doet nog altijd niets af aan het feit dat wat die prinselijke clown meent te moeten stellen, baarlijke nonsens is.

Wij hebben nagenoeg geen hol aan de islamitische wereld te danken, afgezien van een staat van oorlog met die kwieten van nagenoeg veertien eeuwen lang.

Op zijn best is de islamitische wereld een doorgeefluik geweest voor enkele ideeën en concepten die ontwikkeld zijn geweest door niet-islamieten.

Ik ben Nederlander.
Jij hebt absoluut niet de geschiedenis van de Islam onder de loep genomen, daar ben ik steevast overtuigd van. Expansiedrang hoort thuis in elke natie, dat is nooit anders geweest. Ons huidige Westen is daar evenzeer schuldig aan op dit eigenste ogenblik. Er is geen enkel westers land bezet door een Islamitisch land, maar er zijn wel vele moslimlanden bezet door westerse landen. Al sinds WO1 trouwens, ik begrijp niet dat je dat uit je argumentatie laat.

De Islam is de minst kwaadaardige “organisatie” dat ik ooit heb onderzocht. Op dit ogenblik is de democratie zelfs al 1 van de meest dodelijke bestuursvormen met miljoenen slachtoffers op zijn naam en het mooie van al is, dat het de ander zijn schuld telkens is.

Wij in het westen zijn altijd al doodsbenauwd geweest voor de Arabische wereld, al eeuwenlang worden we bang gemaakt voor die “barbaarse koppensnellers” en meermaals werden duizenden brave volgelingetjes opgetrommeld om die wereld aan te vallen. Terwijl wij hier elke ietswat wetenschapper op een brandstapel gooiden floreerden wetenschappen in die wereld. Hoe is het mogelijk dat jij die realiteit niet onder ogen wil zien? Heb je niets begrepen trouwens van die quote van prince charles? Het is meer dan duidelijk. OPNIEUW :

En hoe jaloers ben je niet om alles wat goed is in de Islamitische wereld toe te schrijven aan niet moslims. Dat is een duidelijk bewijs van je onwil en je lak aan eigenlijke waarheidslievendheid. Voor jou is iedere moslim vanzelfsprekend barbaars en gewelddadig. Geen enkel serieus mens zal je daarom ook serieus nemen. Je zal veeleer als onverdraagzaam aanzien worden en als iemand welke zijn eigen fouten spiegelt aan anderen om zichzelf goed te kunnen praten. Het is erg opvallend hoor..Ik zou er rekening mee houden als ik jou was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Oeps, zien we daar het achterste van je sissende tong, beste mohammedaan ?

Neen hoor, Nierika heeft je gewoon op magistrale wijze het handvest van je dreigende kromzwaard oerendhard tegen je democratie-hatend en wanna be-onderwerpend smoelwerk gekwakt en jij daarbij geen enkel, maar dan ook geen énkel evenwaardig verweermiddel had, om die sublieme vrijheidsreflex te riposteren.
Hopelijk is de schade niet al te onherstelbaar...
Wat bazel je nu?

Ben je net teruggekeerd van de film “prince of persia” of zo? Sorry, met zo’n bijdehandse onzin moet je niet bij me komen Dat klinkt trouwens verdacht veel naar straat-rap-pocherij-answers ipv naar een serieus argument. Eerst wat wijzer worden beste vriend, een goede raad van je oom viaSanctus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Wat zegt de Koran dan over ongelovigen? Die moeten getrakteerd worden op taart en koffie?
60:8. God verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, God heeft de rechtvaardigen lief.
60:9. Maar God verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven. En wie hun ook vriendschap aanbiedt, dezen zijn de boosdoeners.

--> de zaken klinken al heel anders in de juiste context he? ...als je nog iets meer de moeite zou willen nemen om buiten deze paar versjes de rest te onderzoeken zou je al heel anders denken. Je moet echt leren voor jezelf onderzoeken, want er zijn rechtse haaien die enkel omwille van de politieke voordelen welke paniekzaaierij opbrengen, de zaken gaan verdraaien.

bekijk maar eens http://tvblik.nl/zembla/wilders-profeet-van-de-angst PVV Wilders, profeet van de angst. Daar wordt die paniekzaaierij netjes uitgelegd alsook de verdraaide verzen die sommigen hier al hebben geplaatst worden door arabisten en Islamologen uiteengezet. Je moet echt aub de tijd willen nemen om de onderzoek te plegen ipv sommige forumpolitiekers te geloven.

edit : juiste bron van het filmpje geplaatst

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 30 mei 2010 om 16:17.
Oud 30 mei 2010, 16:15   #107
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
de zaken klinken al heel anders in de juiste context he? ...als je nog iets meer de moeite zou willen nemen om buiten deze paar versjes de rest te onderzoeken zou je al heel anders denken. Je moet echt leren voor jezelf onderzoeken, want er zijn rechtse haaien die enkel omwille van de politieke voordelen welke paniekzaaierij opbrengen, de zaken gaan verdraaien.
de zaken klinken al heel anders in de juiste context he? ...als je nog iets meer de moeite zou willen nemen om buiten deze paar versjes de rest te onderzoeken zou je al heel anders denken. Je moet echt leren voor jezelf onderzoeken, want er zijn linkse subsidiesponzen kopjethee rakkers, die enkel omwille van de politieke voordelen feiten negeren, de zaken gaan verdraaien.

Voral die "juiste context" is een probleem eh ...De context die in je kraam past, zou betere verwoording zijn?

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 16:15.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 16:20   #108
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Voral die "juiste context" is een probleem eh ...De context die in je kraam past, zou betere verwoording zijn?
Welk kraam beste man? Ik ben bang voor de toekomst van onze samenleving. En er zijn mensen die deze aan het verzieken zijn. Zijzelf spiegelen hun ziekte op mensen welke helemaal niets te maken hebben met hun leugens. Ik wil enkel men stem laten horen en dat zouden er meer moeten doen. Een gefrustreerde rechtseling zijn hobby is nu eenmaal onrust zaaien. Het vb is zelf ontstaan als verzetsbeweging...lawaai is hun beroep. Op de duur gaat het klinken alsof iedereen zoals jullie denkt , en dat is absoluut niet zo! (en neen ik zeg niet dat jij een vb-er bent...niemand is trouwens vb-er )

Ik heb verder eigenlijk maar weinig te maken eerlijk gezegd met allochtonen of religieuze organisaties, buiten het feit dat ik er terwerkstel (en mogelijk de jaren welke in Brussel als student doorbracht, jawel! in Kuregem - Ehb). 'k heb men eigen bedrijf en daar kruipt het meeste van men tijd en aandacht in.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 30 mei 2010 om 16:23.
Oud 30 mei 2010, 16:53   #109
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk kraam beste man? Ik ben bang voor de toekomst van onze samenleving. En er zijn mensen die deze aan het verzieken zijn. Zijzelf spiegelen hun ziekte op mensen welke helemaal niets te maken hebben met hun leugens. Ik wil enkel men stem laten horen en dat zouden er meer moeten doen. Een gefrustreerde rechtseling zijn hobby is nu eenmaal onrust zaaien. Het vb is zelf ontstaan als verzetsbeweging...lawaai is hun beroep. Op de duur gaat het klinken alsof iedereen zoals jullie denkt , en dat is absoluut niet zo! (en neen ik zeg niet dat jij een vb-er bent...niemand is trouwens vb-er )

Ik heb verder eigenlijk maar weinig te maken eerlijk gezegd met allochtonen of religieuze organisaties, buiten het feit dat ik er terwerkstel (en mogelijk de jaren welke in Brussel als student doorbracht, jawel! in Kuregem - Ehb). 'k heb men eigen bedrijf en daar kruipt het meeste van men tijd en aandacht in.
ER zijn inderdaad mensen die de samenleving aan het verzieken zijn, maar dat zijn niet degenen die wijzen op het spanningsveld tussen islam en het vrije denken maar degenen die beweren dat dit spanningsveld niet bestaat.
Ik zie echt niet wat ik aan islam geweldig zou moeten vinden, gezien de hoge armoede in Islamitische landen, de lage scholingsgraad, het ontbreken van toegankelijke gezondheidszorg, de ongelijkheid tussen man en vrouw, het ontbreken van rechten voor homoseksuelen, de vrijheid om het geloof te verlaten, het hoge analfabetisme vooral onder vrouwen...wat is daar schitterend aan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:11   #110
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt absoluut niet de geschiedenis van de Islam onder de loep genomen, daar ben ik steevast overtuigd van.
U zult wel van meer steevast overtuigd zijn, maar dat wil niet zeggen dat u gelijk zou hebben.

Citaat:
Expansiedrang hoort thuis in elke natie, dat is nooit anders geweest. Ons huidige Westen is daar evenzeer schuldig aan op dit eigenste ogenblik. Er is geen enkel westers land bezet door een Islamitisch land,
Wat dacht u van Griekenland, Macedonië, Servië, Kosovo, Bulgarije, grote delen van Roemenië, de Krim, Bosnië, grote delen van Kroatië, Albanië, geheel Portugal, het grootste gedeelte van Spanje, en delen van Frankrijk en Italië?
Allemaal voor korte of lange tijd bezet geweest door mohamedaanse legers.
Over het niet onder de loep nemen van die veertien eeuwen islamitische geschiedenis gesproken...

Citaat:
maar er zijn wel vele moslimlanden bezet door westerse landen. Al sinds WO1 trouwens, ik begrijp niet dat je dat uit je argumentatie laat.
Die zogenaamde bezetting sinds de Eerste Wereldoorlog is reeds lang afgelopen. De laatste 'bezette' mohamedaanse staten zijn in de jaren '60 van de vorige eeuw onafhankelijk geworden.

Citaat:
De Islam is de minst kwaadaardige “organisatie” dat ik ooit heb onderzocht.
Dan heeft u dus maar één enkele 'organisatie' onderzocht.

Citaat:
Op dit ogenblik is de democratie zelfs al 1 van de meest dodelijke bestuursvormen met miljoenen slachtoffers op zijn naam en het mooie van al is, dat het de ander zijn schuld telkens is.
U doet hier precies hetzelfde als waar u het westen/de democratie van wilt betichten: de ander de schuld geven. Splinters, balken, ogen...

Citaat:
Wij in het westen zijn altijd al doodsbenauwd geweest voor de Arabische wereld, al eeuwenlang worden we bang gemaakt voor die “barbaarse koppensnellers” en meermaals werden duizenden brave volgelingetjes opgetrommeld om die wereld aan te vallen.
Waarschijnlijk doelt u hier op die paar kruistochten, de Reconquista op de Iberisch schiereiland en de bevrijding en de zelfbeschikking van de volkeren op de Balkan die niet meer onder de 'zegeningen' van het mohamedaanse juk wilden leven.

Citaat:
Terwijl wij hier elke ietswat wetenschapper op een brandstapel gooiden floreerden wetenschappen in die wereld. Hoe is het mogelijk dat jij die realiteit niet onder ogen wil zien?
De wetenschappen floreerden inderdaad gedurende een korte periode in die wereld en het waren nagenoeg allemaal niet-islamitische wetenschappers in dienst van diverse kaliefen etcetera die daarvoor zorgden.

Citaat:
Heb je niets begrepen trouwens van die quote van prince charles? Het is meer dan duidelijk. OPNIEUW :

En heeft u mijn antwoord daarop niet gelezen?

OPNIEUW:

Citaat:
En hoe jaloers ben je niet om alles wat goed is in de Islamitische wereld toe te schrijven aan niet moslims. Dat is een duidelijk bewijs van je onwil en je lak aan eigenlijke waarheidslievendheid.
U wordt stilaan hilarisch zoals u hier virtueel aan het stampvoeten bent, gelijk een echte mohamedaan die zijn zinnetje niet krijgt.

Citaat:
Voor jou is iedere moslim vanzelfsprekend barbaars en gewelddadig. Geen enkel serieus mens zal je daarom ook serieus nemen. Je zal veeleer als onverdraagzaam aanzien worden en als iemand welke zijn eigen fouten spiegelt aan anderen om zichzelf goed te kunnen praten. Het is erg opvallend hoor..Ik zou er rekening mee houden als ik jou was.
En het kan dus nog hilarischer blijkbaar. Ik heb het over de politiek-religieuze doctrine van de islam die kwaadaardig, barbaars en gewelddadig is. En ik kan er niets aan doen dat u die politiek-religieuze doctrine meent te moeten vereenzelvigen met de aanhangers ervan. Dat doet u, niet ik.

Het zou trouwens wel heel erg triest zijn als u uw hele persoonlijkheid zou ophangen aan die politiek-religieuze doctrine en u vereenzelvigt met uw 'religie'.

Citaat:
60:8. God verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, God heeft de rechtvaardigen lief.
60:9. Maar God verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven. En wie hun ook vriendschap aanbiedt, dezen zijn de boosdoeners.

--> de zaken klinken al heel anders in de juiste context he? ...als je nog iets meer de moeite zou willen nemen om buiten deze paar versjes de rest te onderzoeken zou je al heel anders denken. Je moet echt leren voor jezelf onderzoeken, want er zijn rechtse haaien die enkel omwille van de politieke voordelen welke paniekzaaierij opbrengen, de zaken gaan verdraaien.
Voor elk quasi-vredelievend vers (die verzen hierboven zijn zelfs niet eens vredelievend) staan er -tig verzen die druipen van de haat, afgunst, wrok en bloeddorst jegens anders- en niet-gelovigen.

En om even specifiek terug te komen op die 60:9 die u aanhaalt: dat vechten om de godsdienst wordt door menige mohamedaan nogal breed geïnterpreteerd. Het stellen van kritische vragen bijvoorbeeld, het maken van kritische opmerkingen, het maken van een tekeningske, of het weigeren van het genereuze 'offer you can't refuse' (=bekeer je tot de islam) -om maar eens wat te noemen- volstaat vaak al om als vijand van de islam en bijgevolg als boosdoener te worden gebrandmerkt door de gelovigen - die in sommige gevallen dan hun gedachten in daden om menen te moeten zetten.

Citaat:
bekijk maar eens http://tvblik.nl/zembla/wilders-profeet-van-de-angst PVV Wilders, profeet van de angst. Daar wordt die paniekzaaierij netjes uitgelegd alsook de verdraaide verzen die sommigen hier al hebben geplaatst worden door arabisten en Islamologen uiteengezet. Je moet echt aub de tijd willen nemen om de onderzoek te plegen ipv sommige forumpolitiekers te geloven.
Aldus (bijna-)bekeerling & islamapologeet viaSanctus die blijkbaar goed geluisterd heeft naar de onzinpraatjes van collega-islamapologeten zoals bijvoorbeeld ene Linda Bogaert, en die verder ook klakkeloos tot in het oneindige meent te moeten herhalen.
Oud 30 mei 2010, 17:29   #111
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
ER zijn inderdaad mensen die de samenleving aan het verzieken zijn, maar dat zijn niet degenen die wijzen op het spanningsveld tussen islam en het vrije denken maar degenen die beweren dat dit spanningsveld niet bestaat.
Ik zie echt niet wat ik aan islam geweldig zou moeten vinden, gezien de hoge armoede in Islamitische landen, de lage scholingsgraad, het ontbreken van toegankelijke gezondheidszorg, de ongelijkheid tussen man en vrouw, het ontbreken van rechten voor homoseksuelen, de vrijheid om het geloof te verlaten, het hoge analfabetisme vooral onder vrouwen...wat is daar schitterend aan?
Denk je dat de lijst van onaangename eigenschappen aan een westerse samenleving kort is of zo?

Kijk je nooit naar de goede eigenschappen van iets? En het gaat ook niet om of jij al dan niet een moslima wil worden. Het gaat om het samenleven...niemand vraagt je analfabeet te worden of naar een moslim land te verhuizen. In de Islam wordt analfabetisme ook nergens aangeprezen, integendeel studie en inzet is heel belangrijk in de Islam. Het ligt ook helemaal niet aan Islam dat er in vele afrikaanse landen een hoge graad aan analfabeten bestaat...je hebt die ook in China en vele andere landen waar er armoede heerst. Het is een economisch probleem op de eerste plaats!

En kom aub niet aandraven met onverdraagzame taliban of iets dergelijks. Wist je maar hoe die ontstaan zijn en wie verantwoordelijk is voor hun afkeer van het westen en hun gebrek aan kennis en modernisering.

En de ongelijkheid tss vrouwen en mannen is ook groot in het westen. Jij staart je vast blind op de hoofddoek, maar de economische ongelijkheid in ons westen is eveneens een schande alsook de machtsverdeling. Er worden miljoenen vrouwen verhandeld in het westen, kinderen worden aange/verkocht als ware het aardappelen. In Amerika worden dagelijks meer dan 6000 vrouwen verkracht!

In de Islam is het de man niet eens toegestaan om iets van een vrouw haar bezit af te nemen, enkel als zij dit wegschenkt. Een man daarentegen is verplicht de vrouw te onderhouden en van onderdak te voorzien, waar staat zoiets in onze Belgische wet? Als er geen sociale voorziening was, stonden vele vrouwen gewoon op straat . HEeft u enig idee hoeveel vrouwen (ja autochtone!) er vandaag op straat gezet worden door hun man en die verder nergens terecht kunnen? Waarna ze moeten vechten om hun eigen bezit terug te krijgen. Dacht u dat dit voorbehouden was voor moslimlanden? Ik heb net onlangs een meisje tewerkgesteld welke op straat stond (door haar man buitengezet). Het is opnieuw een selectieve verontwaardiging en blindheid voor de goede eigenschappen en een zuivere spiegeling van eigen verontwaardiging en slechte eigenschappen.

Ik ontken geen enkel probleem! Ik heb een grondige hekel aan onverdraagzaamheid, zowel van moslims als niet moslims. Maar ik ben niet zo idioot onverdraagzaamheid als voorbehouden eigenschap van moslims te beschouwen. Het heeft op de eerst plaats met de eigen persoonlijkheid te maken en onwetendheid. Dat merk je aan onverdraagzame uitspraken op dit forum ook.

Van mij mogen vele criminelen zelf tegen een muur geplaatst worden in België, zeker criminelen welke angst zaaien en mensen onderdrukken! en opnieuw moeten we daar nuchter in zijn en de grote criminaliteiten in ons land niet negeren omwille van probleemjongeren.
Oud 30 mei 2010, 17:41   #112
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
U zult wel van meer steevast overtuigd zijn, maar dat wil niet zeggen dat u gelijk zou hebben.
Wat dacht u van Griekenland, Macedonië, Servië, Kosovo, Bulgarije, grote delen van Roemenië, de Krim, Bosnië, grote delen van Kroatië, Albanië, geheel Portugal, het grootste gedeelte van Spanje, en delen van Frankrijk en Italië?
Over het niet onder de loep nemen van die veertien eeuwen islamitische geschiedenis gesproken...
Die zogenaamde bezetting sinds de Eerste Wereldoorlog is reeds lang afgelopen. De laatste 'bezette' mohamedaanse staten zijn in de jaren '60 van de vorige eeuw onafhankelijk geworden.
Dan heeft u dus maar één enkele 'organisatie' onderzocht.
U doet hier precies hetzelfde als waar u het westen/de democratie van wilt betichten: de ander de schuld geven. Splinters, balken, ogen...
Waarschijnlijk doelt u hier op die paar kruistochten, de Reconquista op de Iberisch schiereiland en de bevrijding en de zelfbeschikking van de volkeren op de Balkan die niet meer onder de 'zegeningen' van het mohamedaanse juk wilden leven.
De wetenschappen floreerden inderdaad gedurende een korte periode in die wereld en het waren nagenoeg allemaal niet-islamitische wetenschappers in dienst van diverse kaliefen etcetera die daarvoor zorgden.
En heeft u mijn antwoord daarop niet gelezen?
OPNIEUW:

U wordt stilaan hilarisch zoals u hier virtueel aan het stampvoeten bent, gelijk een echte mohamedaan die zijn zinnetje niet krijgt.
En het kan dus nog hilarischer blijkbaar. Ik heb het over de politiek-religieuze doctrine van de islam die kwaadaardig, barbaars en gewelddadig is. En ik kan er niets aan doen dat u die politiek-religieuze doctrine meent te moeten vereenzelvigen met de aanhangers ervan. Dat doet u, niet ik.
Het zou trouwens wel heel erg triest zijn als u uw hele persoonlijkheid zou ophangen aan die politiek-religieuze doctrine en u vereenzelvigt met uw 'religie'.
Voor elk quasi-vredelievend vers (die verzen hierboven zijn zelfs niet eens vredelievend) staan er -tig verzen die druipen van de haat, afgunst, wrok en bloeddorst jegens anders- en niet-gelovigen.
En om even specifiek terug te komen op die 60:9 die u aanhaalt: dat vechten om de godsdienst wordt door menige mohamedaan nogal breed geïnterpreteerd. Het stellen van kritische vragen bijvoorbeeld, het maken van kritische opmerkingen, het maken van een tekeningske, of het weigeren van het genereuze 'offer you can't refuse' (=bekeer je tot de islam) -om maar eens wat te noemen- volstaat vaak al om als vijand van de islam en bijgevolg als boosdoener te worden gebrandmerkt door de gelovigen - die in sommige gevallen dan hun gedachten in daden om menen te moeten zetten.
Aldus (bijna-)bekeerling & islamapologeet viaSanctus die blijkbaar goed geluisterd heeft naar de onzinpraatjes van collega-islamapologeten zoals bijvoorbeeld ene Linda Bogaert, en die verder ook klakkeloos tot in het oneindige meent te moeten herhalen.
Elk van je opgesomde landen hebben altijd al deel uitgemaakt van één of andere natie. De vraag is : onder welke natie hebben zij de beste tijd gekend. En dan is het kalifaat één van hun beste periodes geweest. Kijk maar naar Spanje en wat er overgebleven is van die periode. Het is echt prachtig en vele Spanjaarden genieten tot vandaag van die erfenis! En de rest van die landen...zoals bvb Bosnië...Zijn die erop vooruitgegaan? Ze behoren nu tot het machtige “Europa”...en tot voor kort werden hun mensen voor ons oog afgeslacht! Is dat jouw vooruitgang?

Die bezetting is helemaal niet afgelopen, het is een voorbereiding geweest voor wat nu aan het gebeuren is. Of zie jij de bezettingen op dit eigenste moment niet? Heb je DAAR al naar gegoogeld i.p.v. je zin te krijgen via verdraaide verhaaltjes?

Ik wil enkel nuchter zijn in wat het westen heeft gedaan. Het is geen heilig boontje en heeft veel doden op zijn geweten. Zowel in Amerika (of zijn we vergeten wat we daar hebben aangericht?) als in grote delen van de Arabische/Afrikaanse/Aziatische wereld.

Nu floreerde de wetenschappen “al kort” in die wereld? Tot voor kort was er niets goeds aan....toch gek, dat moslims welke nu elk beetje goeds willen kapot maken...ooit terwijl ze alle macht hadden = wetenschappen lieten floreren. Is dat logisch volgens u??

En man..ik ben helemaal niet aan het stampvoeten. Zoals ik al zei is dat vaak een spiegeling van je eigen instelling op dit ogenblik. Met andere woorden ben jij volgens mij diegene die aan het stampvoeten is...
Ik verafschuw elke vorm van onverdraagzaamheid, en als dat tegen de Islam is, dan zal ik daar tegen in gaan. En Islam is nu één van de zaken waarin ik me ietwat heb verdiept omdat zo’n actueel fenomeen nu eenmaal het waard is om meer over te weten i.p.v. blindelings oordelen over te vellen.

“Bijna bekeerling”? ...man man...tot voor kort (ik op fora kwam) besefte ik niet hoe erg mensen konden gekant zijn tegen de Islam. Vaker hebben wij binnen onze familie (met vele diepgelovige katholieken) gesprekken over andere religies. En dat is altijd met het grootste respect geweest. Ze zouden lachen als ik hen als “bijna bekeerling” zou aanspreken....

Hoe kortzichtig weer allemaal...
Oud 30 mei 2010, 17:47   #113
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Oud 30 mei 2010, 17:51   #114
Samantha_Jones
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Elk van je opgesomde landen hebben altijd al deel uitgemaakt van één of andere natie. De vraag is : onder welke natie hebben zij de beste tijd gekend. En dan is het kalifaat één van hun beste periodes geweest. Kijk maar naar Spanje en wat er overgebleven is van die periode. Het is echt prachtig en vele Spanjaarden genieten tot vandaag van die erfenis! En de rest van die landen...zoals bvb Bosnië...Zijn die erop vooruitgegaan? Ze behoren nu tot het machtige “Europa”...en tot voor kort werden hun mensen voor ons oog afgeslacht! Is dat jouw vooruitgang?

Die bezetting is helemaal niet afgelopen, het is een voorbereiding geweest voor wat nu aan het gebeuren is. Of zie jij de bezettingen op dit eigenste moment niet? Heb je DAAR al naar gegoogeld i.p.v. je zin te krijgen via verdraaide verhaaltjes?

Ik wil enkel nuchter zijn in wat het westen heeft gedaan. Het is geen heilig boontje en heeft veel doden op zijn geweten. Zowel in Amerika (of zijn we vergeten wat we daar hebben aangericht?) als in grote delen van de Arabische/Afrikaanse/Aziatische wereld.

Nu floreerde de wetenschappen “al kort” in die wereld? Tot voor kort was er niets goeds aan....toch gek, dat moslims welke nu elk beetje goeds willen kapot maken...ooit terwijl ze alle macht hadden = wetenschappen lieten floreren. Is dat logisch volgens u??

En man..ik ben helemaal niet aan het stampvoeten. Zoals ik al zei is dat vaak een spiegeling van je eigen instelling op dit ogenblik. Met andere woorden ben jij volgens mij diegene die aan het stampvoeten is...
Ik verafschuw elke vorm van onverdraagzaamheid, en als dat tegen de Islam is, dan zal ik daar tegen in gaan. En Islam is nu één van de zaken waarin ik me ietwat heb verdiept omdat zo’n actueel fenomeen nu eenmaal het waard is om meer over te weten i.p.v. blindelings oordelen over te vellen.

“Bijna bekeerling”? ...man man...tot voor kort (ik op fora kwam) besefte ik niet hoe erg mensen konden gekant zijn tegen de Islam. Vaker hebben wij binnen onze familie (met vele diepgelovige katholieken) gesprekken over andere religies. En dat is altijd met het grootste respect geweest. Ze zouden lachen als ik hen als “bijna bekeerling” zou aanspreken....

Hoe kortzichtig weer allemaal...
Lol, I actually find it refreshing to see a non anti muslim post

Thing is, I'm from England and we're a very multi cultural country and by that we believe in equality between cultures.

What I would remind people who keep going on about muslim terrorists and believe me, we have our fair share in England too, who keep going on about them. Not all muslims are terrorists and not all terrorists are muslim.

The thing with religion is that the Islam faith is much the same as Christianity. The Qu'ran dictating many of the same beliefs that the Bible does.

Essentially it is not religion that is inherintly good or evil but people who act on certain texts, transcripts written in either religious text. One golden rule in the Qu'ran is hate the sin, not the sinner, unfortuantely this is a practice that is not always reinacted.

There is a lot of misguided hatred toward muslims, but again I can only speak from experience in my own country, but having lived in Belgium for a few years I must admit that the culture difference has been a shock. Especially considering I come from a country that as previously stated believes in equality between cultures

Forgive me, I have stated on a previous thread that while I do speak, understand and read the flemish language, I'm not very good at writing it, so I hope this has made some sense

Laatst gewijzigd door Samantha_Jones : 30 mei 2010 om 17:52.
Samantha_Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:55   #115
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan je verdere tekst echt nauwelijks geloven. Je hebt een tirade aan veroordelingen neergepend. JIJZELF bent het absolute voorbeeld aan het stellen van al die onverdraagzaamheid wat daar staat.

Je veroordeelt niet enkel mij, wat ik geloof of waar ik voor sta. Jij veroordeelt 2 miljard mensen wereldwijd.

Is dit jouw humaniteit? Is dit hoe jij de wereld aankijkt? Met zo'n grote wrok in je hart?

Dan ben ik echt bang voor wat jij zal aanrichten in onze wereld...het is erger dan moord vind ik.
Ik weet niet precies hoeveel mensen er de racistische ideologie van de nazi's indertijd aanhingen, en momenteel nog altijd aanhangen, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om het nazisme niet te veroordelen, al zijn er 4 miljard aanhangers. Ik ben er ook van overtuigd dat niet elke nazi Joden doodsloeg, maar dat doet geen afbreuk aan hun denkwijze.

Net zomin zal ik het laten om een ideologie aan te vallen en te veroordelen waarvan de profeet historisch aantoonbaar gemoord, geplunderd en gebrandschat heeft. Het
Aantallen maken uw case daar niet sterker op.

Ik huiver bij de gedachte dat anno 2010 zoveel mensen zo blind kunnen zijn, zo afgestompt, zo weinig in staat tot zelfstandig denken, om niet in te zien dat het verhaaltje dat rond Mohammeds persoon werd geweven, één grote klucht is...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:00   #116
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[...]
[...]
Ja Spanje, dat is nog steeds een groot verlies voor de Mohammedanen en Al Andalus moet terug veroverd worden zodat het een paradijs voor Moslims wordt, wat het ooit eens was, zo maken ze zich wijs.
De Khadaffi van Libië heeft, zo mag ik bekend veronderstellen, ruzie met Zwitserland. En hij wil dat land voor de ummah terugveroveren.
Terugveroveren? Jazeker want het was ooit van de Mohammedanen.
Ik moest ook zoeken maar vond het in hier:
Islam in Switzerland
Citaat:
In the 10th century, Arabs and Berbers from their Mediterranean Fraxinet base settled in the Valais for a few decades.[4] They occupied the Great St. Bernard Pass and even managed to reach as far as St. Gallen to the north and Raetia in the east.

In the confused conditions of the 9-10th centuries, parts of what is now Switzerland were threatened by "Saracens," Muslim colonists. Their precise origin and initial purpose remains a mystery, but they moved from a base in Provence, in southern France, towards northern Italy, seizing the western Alpine passes. In the east they went as far as Chur and almost reached St. Gallen, before withdrawing west again.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:01   #117
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samantha_Jones Bekijk bericht
Lol, I actually find it refreshing to see a non anti muslim post

Thing is, I'm from England and we're a very multi cultural country and by that we believe in equality between cultures.

What I would remind people who keep going on about muslim terrorists and believe me, we have our fair share in England too, who keep going on about them. Not all muslims are terrorists and not all terrorists are muslim.
More muslims are terrorists then non muslims are.

Citaat:
The thing with religion is that the Islam faith is much the same as Christianity. The Qu'ran dictating many of the same beliefs that the Bible does.
Good, u use the right word. Islam is very much a dictatorship with a murderous pedophile at the top.

Citaat:
Essentially it is not religion that is inherintly good or evil but people who act on certain texts, transcripts written in either religious text. One golden rule in the Qu'ran is hate the sin, not the sinner, unfortuantely this is a practice that is not always reinacted.
Religious bullcrap. Used to avoid responsibility and/or play the victim.
Citaat:
There is a lot of misguided hatred toward muslims, but again I can only speak from experience in my own country, but having lived in Belgium for a few years I must admit that the culture difference has been a shock. Especially considering I come from a country that as previously stated believes in equality between cultures
At least we didn't bend over and let ourselves get buggered by letting in the Sharia
http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle4749183.ece

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 18:01.
Oud 30 mei 2010, 18:01   #118
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En kom aub niet aandraven met onverdraagzame taliban of iets dergelijks. Wist je maar hoe die ontstaan zijn en wie verantwoordelijk is voor hun afkeer van het westen en hun gebrek aan kennis en modernisering.
Eerlijk, denk jij nou écht dat de argumentatie van de Taliban om te doen wat zij doen écht en alleen maar op de Sovjets of de Amerikanen kan worden geschoven?

Dat zij de kiem hebben gelegd voor het vacuum waardoor deze heren de macht konden grijpen, daar kan nog over gediscussieerd worden, maar de mosterd voor datgene waar zij voor staan, halen zij toch regelrecht uit de koran en de hadith, bij mijn weten.

Snap je nou écht niet dat je eeuwige Amerikanen daar geen snars aan veranderen?

Of zijn het toch écht de Amerikanen die de Taliban dwingen vb. muziek te verbieden of vrouwen uit klinieken schoppen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:11   #119
Samantha_Jones
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
More muslims are terrorists then non muslims are.

Good, u use the right word. Islam is very much a dictatorship with a murderous pedophile at the top.

Religious bullcrap. Used to avoid responsibility and/or play the victim.
At least we didn't bend over and let ourselves get buggered by letting in the Sharia
http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle4749183.ece
Hey

I appreciate you replying in English, but I do understand flemish, even if I can't write it well

I do understand what you're saying believe it or not. But the fact remains that the Islam faith is not all that different from the Christian faith which can also be perceived as a dictatorship. Let's not forget that it was the Christians who back in the year dot commited horrific crimes in the name of God, just as radical Muslims have done in the name of Allah.

Your last comment bib (bit in bold) I have to admit has me confused. As I stated, we're (England) are a multi cultural country. We believe in equality between cultures. We haven't changed our religious beliefs, in fact England is for the vast majority an Agnostic/Atheist country these days, but we have allowed Muslims to keep their faith in England. Why would we do otherwise?

ETA (edited to add) Can I just say I'm impressed with how well you can write in English, I'm still learning flemish writing, lol.

Laatst gewijzigd door Samantha_Jones : 30 mei 2010 om 18:20.
Samantha_Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:15   #120
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat bazel je nu?

Ben je net teruggekeerd van de film “prince of persia” of zo? Sorry, met zo’n bijdehandse onzin moet je niet bij me komen Dat klinkt trouwens verdacht veel naar straat-rap-pocherij-answers ipv naar een serieus argument. Eerst wat wijzer worden beste vriend, een goede raad van je oom viaSanctus
Oei, ik vrees dat je een acute hersenbeschadiging hebt opgelopen, nadat je dat gietijzeren vrijheidsargument incasseerde.

En speciaal voor jou ea poco-schizo's, even dit linkje opgesnord en dus smullen maar: http://extra.volkskrant.nl/opinie/ar...+de+psychiater

Dag, patiënt viaSanctus.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be