Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 10:32   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Het gaat een beetje druk worden aan de zijlijn, VB en NVA samen een beetje dringen.

Gelukkig voor Belgie zal BDW blijven weigeren om met het VB samen te werken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 mei 2010 om 10:32.
Xenophon is offline  
Oud 30 mei 2010, 10:37   #142
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het gaat een beetje druk worden aan de zijlijn, VB en NVA samen een beetje dringen.

Wat moet ik me daarbij voorstellen, bij dat België? Gaat dat om een koningshuis of om een elite die dit land (itt een systeem, nl. het kapitalisme) sowieso niet nodig hebben om hun kapitaal te laten renderen? Noch VB, noch N-VA trekt dat systeem en dus hun levenswijze in vraag. Gaat dat om politici die nu in de federale politiek zitten en bij een einde van dat België overstappen naar de Vlaamse, Waalse of Brusselse politiek? Ook voor hen betekenen de scenario's die nu op tafel liggen vooral extra mediaaandacht en een andere werkgever. Die groepen lijken me alvast niet slechter af.

Laatst gewijzigd door Andy : 30 mei 2010 om 10:39.
Andy is offline  
Oud 30 mei 2010, 10:40   #143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Wat moet ik me daarbij voorstellen, bij dat België? Gaat dat om een koningshuis of om een elite die dit land (itt een systeem, nl. het kapitalisme) sowieso niet nodig hebben om hun kapitaal te laten renderen? Noch VB, noch N-VA trekt dat systeem en dus hun levenswijze in vraag. Gaat dat om politici die nu in de federale politiek zitten en bij een einde van dat België overstappen naar de Vlaamse, Waalse of Brusselse politiek? Ook voor hen betekenen de scenario's die nu op tafel liggen vooral extra mediaaandacht en een andere werkgever. Die groepen lijken me alvast niet slechter af.
Je hebt totaal geen idee?

Ik zal je wat tips geven.

Ze zijn anti-Vlaams. Koning kerk staat en al de machtszuilen.
Oud 30 mei 2010, 10:42   #144
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt totaal geen idee?

Ik zal je wat tips geven.

Ze zijn anti-Vlaams. Koning kerk staat en al de machtszuilen.
Wat betekenen 'anti-Vlaamse' opvattingen wanneer je grootgrondbezitter bent in Congo (enkele voormalige CVP-kopstukken als ik me niet vergis), of een omvangrijk familievermogen hebt opgebouwd dat met een mooie zeven of acht percent per jaar aangroeit? Denk je echt dat die mensen wakker liggen van taalkwesties of van vlaggenzwaaiers?

Laatst gewijzigd door Andy : 30 mei 2010 om 10:43.
Andy is offline  
Oud 30 mei 2010, 10:42   #145
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is dat een analyse ?
Henri1 is offline  
Oud 30 mei 2010, 11:05   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat betekenen 'anti-Vlaamse' opvattingen wanneer je grootgrondbezitter bent in Congo (enkele voormalige CVP-kopstukken als ik me niet vergis), of een omvangrijk familievermogen hebt opgebouwd dat met een mooie zeven of acht percent per jaar aangroeit? Denk je echt dat die mensen wakker liggen van taalkwesties of van vlaggenzwaaiers?
Het zou wereldvreemd zijn als het nog niet door hun gedachten gespeeld zou hebben.

Die mensen weten trouwens beter dan wij hoe dicht Belgie bij haar eind staat.
Oud 30 mei 2010, 11:05   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is dat een analyse ?
Zeg het maar.
Oud 30 mei 2010, 11:11   #148
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou wereldvreemd zijn als het nog niet door hun gedachten gespeeld zou hebben.

Die mensen weten trouwens beter dan wij hoe dicht Belgie bij haar eind staat.
Waarom zouden ze zich ermee inlaten? Wat hebben ze te winnen in zo'n kwesties?
Oud 30 mei 2010, 11:36   #149
armando
Schepen

Standaard

Ooit komt de dag dat het niet meer verder kan in dit land en dan is er maar 1 uitweg meer en dat is de VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID.
Vroeger werd er gelachen met dit idee maar nu behoort dit zeker tot de werkelijkheid.
armando is offline  
Oud 30 mei 2010, 11:40   #150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze zich ermee inlaten? Wat hebben ze te winnen in zo'n kwesties?
Ja, ok, dan laten ze het.
Oud 30 mei 2010, 11:45   #151
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Ooit komt de dag dat het niet meer verder kan in dit land en dan is er maar 1 uitweg meer en dat is de VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID.
Vroeger werd er gelachen met dit idee maar nu behoort dit zeker tot de werkelijkheid.
Gelachen? Het is in 1917, 93 jaar geleden, al eens gepresteerd! Naarmate W.O.1 vorderde groeide het vertrouwen van de Duitsers in de flaminganten en Vlaams-Nationalisten. Om de Vlamingen te plezieren werd er een Nederlandstalige universiteit in Gent opgericht, alsook de Raad van Vlaanderen, en soort van Vlaamse regering waar August Borms een centraal figuur in was. Op 22 december 1917 werd de Vlaamse onafhankelijkheid door de raad uitgeroepen, maar deze nieuwe Vlaamse staat werd door niemand erkend.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 30 mei 2010 om 11:46.
Hot Marijke is offline  
Oud 30 mei 2010, 12:14   #152
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar de n-va is voor mij dus geen haar beter dan eender welke establishmentspartij.
Blijkbaar blijven sommigen zich hier vergissen in wie de vijand eigenlijk is
Oud 30 mei 2010, 12:16   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Blijkbaar blijven sommigen zich hier vergissen in wie de vijand eigenlijk is
Dat denk ik niet, de NVA is daar duidelijk over, het VB!
Oud 30 mei 2010, 12:41   #154
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet, de NVA is daar duidelijk over, het VB!
Is dat dan zo? Zie het maar als vingerwijzing naar deze 2 V-partijen die elkaar amper het licht en succes gunnen.
Oud 30 mei 2010, 13:36   #155
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Is dat dan zo? Zie het maar als vingerwijzing naar deze 2 V-partijen die elkaar amper het licht en succes gunnen.
Het VB heeft al verscheidene malen een voorstel tot samenwerking met de N-VA naar voren geschoven. In 2008 stelde Filip Dewinter zelfs voor om het vreemdelingenprogramma tijdelijk af te zwakken om een Forza Flandria mogelijk te maken. Ook nu nog heeft Valkeniers al herhaaldelijke keren een Vlaamse frontvorming ter sprake gebracht. De N-VA echter, onder meer bij monde van Siegfried Bracke, weigert categoriek elke samenwerking met het VB, zelfs indien de Vlaamse onafhankelijkheid daar direct bereikt mee zou kunnen worden.
Herr Oberst is offline  
Oud 30 mei 2010, 13:42   #156
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het VB heeft al verscheidene malen een voorstel tot samenwerking met de N-VA naar voren geschoven. In 2008 stelde Filip Dewinter zelfs voor om het vreemdelingenprogramma tijdelijk af te zwakken om een Forza Flandria mogelijk te maken. Ook nu nog heeft Valkeniers al herhaaldelijke keren een Vlaamse frontvorming ter sprake gebracht. De N-VA echter, onder meer bij monde van Siegfried Bracke, weigert categoriek elke samenwerking met het VB, zelfs indien de Vlaamse onafhankelijkheid daar direct bereikt mee zou kunnen worden.
Dit klopt allemaal. We spreken dan nog niet over dat manifest dat werd neergeschreven door de leden van de jongerenafdelingen

Maar nu dient het over Vlaanderen te gaan en niet wie de grootste heeft. Zowel VB als NVA hebben hier schuld aan.
Oud 30 mei 2010, 15:03   #157
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wel, het is duidelijk WAAROM nu NVA niet met het VB wil samenwerken. Om het met de woorden van Didier Reynders te zegge: NVA is een democratische partij en dus kunnen we er mee spreken.

Indien NVA zich op een of andere manier met het VB had ingelaten, was deze uitspraak er nooit gekomen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2010, 15:37   #158
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Wel, het is duidelijk WAAROM nu NVA niet met het VB wil samenwerken. Om het met de woorden van Didier Reynders te zegge: NVA is een democratische partij en dus kunnen we er mee spreken.

Indien NVA zich op een of andere manier met het VB had ingelaten, was deze uitspraak er nooit gekomen.
Ja, het is allemaal geregeld.

Je bent aan het dromen Eddy.

NVA gaat alleen in de federale regering als ze zwijgen over BHV, sociale zekerheid, confederalisme en staatshervorming.

Pas op hè, ik zie ze ertoe instaat van het nog te doen ook.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 mei 2010 om 15:38.
Xenophon is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:13   #159
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Ocharme, al die verwijten van VB'rs naar den NVa omdat het NVa niet van plan lijkt om het VB een gratis regeringszitje kadoo te doen, nadat pijnlijk duidelijk wordt dat het VB op eigen krachten nergens geraakt.

De bedelaars toorn rond het calimero schaaltje.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:39   #160
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
33 redenen om nooit n-va te stemmen
En ik moet zeggen dit is enkel wat even in mijn geheugen opkomt. mssh als ik tijd heb dat ik dan een meer gepolijste versie uitwerk. maar de n-va is voor mij dus geen haar beter dan eender welke establishmentspartij.
Waarom door dit lijstje van leugens, versinsels verdraaiing en het simpele feit dat de NVA een centrum partij is en het VB blijft vlaams nationalisme koppelen aan extreem rechts?

Nee hoor je toont nog maar eens aan waarom niet VB stemmen .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be