Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 17:30   #101
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Iemand is hier een bijzonder misselijkmakend en bovenal kwaadaardig spelleke aan het spelen, en die iemand is niet Alice.
Niet meer op in gaan en verder gewoon 'kaltstellen', zoals ze dat bij onze oosterburen noemen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:30   #102
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat vind ik nu straf ze; terwijl amper in 13% van de verkrachters veroordeeld wordt; omdat de dader niet gevonden is of bij gebrek aan voldoende bewijsmateriaal; weet jij wel wie de daders zijn!
Speciaal voor jou 2 niewe termen :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Extrapolatie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Significantie
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:35   #103
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil dit helemaal niet goedpraten.
1 Dit onderzoek gaat over meisjes die hun haar kleuren uit schrik voor.." Dit gaat niet over meisjes die verkracht werden en dan hun haar kleuren.
Dit onderzoek wel.
Daarvoor hebben we een derde term die we vandaag gaan leren : correlatie.
De angst van de meisjes is nl niet ongegrond maar gebaseerd op feiten, dagelijkse reële angst.
Citaat:
While 65 percent of those charged with rape are classed as coming from a non-western background, this segment makes up only 14.3 percent of Oslo's population. Norwegian women were the victims in 80 percent of the cases, with 20 percent being women of foreign background.
Oud 30 mei 2010, 17:47   #104
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Dit onderzoek wel.
Daarvoor hebben we een derde term die we vandaag gaan leren : correlatie.
De angst van de meisjes is nl niet ongegrond maar gebaseerd op feiten, dagelijkse reële angst.
Als 14,3% van de populatie van Oslo een niet-westerse afkomst heeft en "Norwegian women were the victims in 80 percent of the cases, with 20 percent being women of foreign background." is Alice er al aan voor de moeite om aan te tonen dat die verkrachtingen " duidelijk een racistisch motief hebben vanuit de daders"

Zoek jij eerst eens op wat correlatie betekent.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:32   #105
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Als 14,3% van de populatie van Oslo een niet-westerse afkomst heeft en "Norwegian women were the victims in 80 percent of the cases, with 20 percent being women of foreign background." is Alice er al aan voor de moeite om aan te tonen dat die verkrachtingen " duidelijk een racistisch motief hebben vanuit de daders"

Zoek jij eerst eens op wat correlatie betekent.
Jou kennende zal deze absurde stelling wel weer iets te maken hebben met de definitie van "racistisch motief"

Aangezien ik het jou uitlegde hoef ik het niet op te zoeken. Beetje verward vandaag?

Het doordenkertje voor vanavond :

Hoeveel % (if any)van de door allochtonen verkrachtte meisjes is van Marokkaanse afkomst?
Oud 30 mei 2010, 18:49   #106
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jou kennende zal deze absurde stelling wel weer iets te maken hebben met de definitie van "racistisch motief"

Aangezien ik het jou uitlegde hoef ik het niet op te zoeken. Beetje verward vandaag?

Hoeveel % (if any)van de door allochtonen verkrachtte meisjes is van Marokkaanse afkomst?
Afgezien van degenen die door hun directe familie (broers, neven, ooms etc) verkracht worden? Nagenoeg geen enkele.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:50   #107
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Je kent me dus niet.
Bekijk het % allochtonen-autochtonen in de bevolking en bij de slachtoffers uit je eigen bron.
Of lees eens de post waarop je reageert.
"Als 14,3% van de populatie van Oslo een niet-westerse afkomst heeft en "Norwegian women were the victims in 80 percent of the cases, with 20 percent being women of foreign background." is Alice er al aan voor de moeite om aan te tonen dat die verkrachtingen " duidelijk een racistisch motief hebben vanuit de daders"

Zoek jij eerst eens op wat correlatie betekent."
Oud 30 mei 2010, 19:09   #108
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kent me dus niet.
Bekijk het % allochtonen-autochtonen in de bevolking en bij de slachtoffers uit je eigen bron.
Of lees eens de post waarop je reageert.
"Als 14,3% van de populatie van Oslo een niet-westerse afkomst heeft en "Norwegian women were the victims in 80 percent of the cases, with 20 percent being women of foreign background." is Alice er al aan voor de moeite om aan te tonen dat die verkrachtingen " duidelijk een racistisch motief hebben vanuit de daders"
Zoek jij eerst eens op wat correlatie betekent."
Hoe je ook goochelt met cijfers : Marokkanen verkrachten westerse meisjes omdat hun pedofeet het goedkeurt. Althans, dat is hun excuus.

Dat en het feit dat ze zwaar gestoord zijn door de neven nichten incest uiteraard.
http://www.netwerk.tv/uitzending/200...htone-jongeren

Hey wat leuk, dit past in je "het is hun schuld niet kraam"
Oud 30 mei 2010, 19:13   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe je ook goochelt met cijfers
Ik goochel niet met cijfers.
Ik gebruik de cijfers uit jouw post. Nu zijn die cijfers plots niet meer goed of zo?
Oud 30 mei 2010, 20:11   #110
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe je ook goochelt met cijfers : Marokkanen verkrachten westerse meisjes omdat hun pedofeet het goedkeurt. Althans, dat is hun excuus.

Of Allah het goedkeurt weten we niet.

Wat we wél heel zeker weten is dat gezien het gebrekkige vervolgbeleid en de relatief lichte bestraffingen dit blijkbaar geen zware misdaad betreft.
Dat is tenminste wat de 'eigen' magistratuur en hun witte poltieke handlangers/vrienden in feite zeggen. Elke dag weer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Maar ja, het klootjesvolk moet voor dit tuig respect hebben. Daarom is het ook klootjesvolk natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 mei 2010 om 20:11.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:17   #111
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Iemand is hier een bijzonder misselijkmakend en bovenal kwaadaardig spelleke aan het spelen, en die iemand is niet Alice.
Niet meer op in gaan en verder gewoon 'kaltstellen', zoals ze dat bij onze oosterburen noemen.
Awel, ge hebt gelijk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:19   #112
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"zou het risico op aanranding vergroten" Ik lees nog altijd niet "omdat ze in buurten waar allochtonen de meerderheid zijn steeds problemen hebben"

En?
Bij welke groep zou dit meer voorkomen; en waaruit zou dit blijken?
Deze keer met bron en link, a.u.b..
U kunt niet lezen? Of hebt nooit geleerd om begrijpend te lezen?
Oud 30 mei 2010, 20:20   #113
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je "moslimjongeren" vervangt door "er zijn moslimjongeren die" is dit geen racisme nee.
Maar waarom vraag je dit aan mij?

Mocht je mijn bericht gelezen hebben; dan zou je o.a. gelezen hebben dat ik schreef.
"Verder stel ik vast dat interesse voor deze misdaad; zich beperkt tot het neerschrijven van racistische uitlatingen. De interesse beperkt zich blijkbaar tot de misdaden waarbij de daders uit één bevolkingsgroep komen; alsof er in andere bevolkingsgroepen geen verkrachters zijn.
Mocht ù mijn berichten lezen, dan zou u misschien antwoorden op wat ik schrijf in plaats van met allerlei andere zaken voor de proppen te komen.
Oud 30 mei 2010, 20:22   #114
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat we wél heel zeker weten is dat gezien het gebrekkige vervolgbeleid en de relatief lichte bestraffingen dit blijkbaar geen zware misdaad betreft.
Dat is tenminste wat de 'eigen' magistratuur en hun witte poltieke handlangers/vrienden in feite zeggen. Elke dag weer.
Tuurlijk, die verkrachtingen zijn de schuld van witte rechters!
Die daders zelf treft geen schuld hoor en wij vinden verkrachtingen toch niet erg! Omdat een Engels onderzoek dat aantoont! Dat is ook de schuld van de rechter, vast wel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:27   #115
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier gaat hij weer.
Eberhard, bij ons zouden ze zeggen dat u duchtig op een "weer" zit!
Oud 30 mei 2010, 20:29   #116
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U kunt niet lezen?
Toch wel; en ik kan zelfs schrijven ook.
Citaat:
Of hebt nooit geleerd om begrijpend te lezen?
Ik heb ook geleerd om begrijpend te lezen; en ik begrijp dat sommigen al eens lezen wat er niet staat.

Op zo'n moment krijg ik geen antwoord meer; ofwel een antwoord in de aard van "Leer (begrijpend) lezen"
Oud 30 mei 2010, 20:32   #117
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb ook geleerd om begrijpend te lezen; en ik begrijp dat sommigen al eens lezen wat er niet staat.

Op zo'n moment krijg ik geen antwoord meer; ofwel een antwoord in de aard van "Leer (begrijpend) lezen"
Het is de liefde voor mohammed dat u de dingen anders interpreteerd?
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:33   #118
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heel juist Artisjok!!! Wie het schoentje past, trekke het aan, u leest inderdaad nogal dikwijls dingen die er niet staan en schrijft regelmatig naast de kwestie.
Voor de laatste keer een duidelijke vraag voor u waarop u enkel met ja of neen hoeft te antwoorden :
Vindt u het normaal dat jonge Zweedse meisjes hun blonde haren laten verven omdat ze bang zijn anders verkracht te worden?
Echt waar, ik vraag enkel ja of neen.
Oud 30 mei 2010, 20:44   #119
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heel juist Artisjok!!! Wie het schoentje past, trekke het aan, u leest inderdaad nogal dikwijls dingen die er niet staan en schrijft regelmatig naast de kwestie.
Voor de laatste keer een duidelijke vraag voor u waarop u enkel met ja of neen hoeft te antwoorden :
Vindt u het normaal dat jonge Zweedse meisjes hun blonde haren laten verven omdat ze bang zijn anders verkracht te worden?
Echt waar, ik vraag enkel ja of neen.
Neen; ik vind dit niet normaal.

Vertel eens waar ik dingen lees die er niet staan.
Graag een concreet voorbeeld met citaat en link a.u.b..

Dit vind ik een mooi concreet voorbeeld van dingen lezen die er niet staan en naast de kwestie schrijven.
Oud 30 mei 2010, 21:00   #120
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen; ik vind dit niet normaal.

Vertel eens waar ik dingen lees die er niet staan.
Graag een concreet voorbeeld met citaat en link a.u.b..

Dit vind ik een mooi concreet voorbeeld van dingen lezen die er niet staan en naast de kwestie schrijven.
Blij dat u toegeeft dat het niet normaal is, anders zou ik toch heel erg aan uw gezond verstand beginnen twijfelen. U zult het dus ook wel met mij eens zijn dat zo’n toestanden niet kunnen blijven bestaan en dat de veiligheid van die meisjes moet gewaarborgd worden, koste wat het kost.

Wat uw concreet voorbeeld betreft, ik ben daar in een volgende post # 81 (zie bovenaan bladzijde 5) nog eens op terug gekomen, maar blijkbaar heeft u mijn antwoord niet volledig gelezen of begrepen, dus herhaal ik het even hier :

Ik citeer uit uw heel lange post met heel veel links :
Verder stel ik vast dat interesse is voor deze misdaad; zich beperkt tot het neerschrijven van racistische uitlatingen. De interesse beperkt zich blijkbaar tot de misdaden waarbij de daders uit één bevolkingsgroep komen; alsof er in andere bevolkingsgroepen geen verkrachters zijn.
Dit staat in het oorspronkelijke artikel dat het onderwerp is van deze draad :
Citaat :
Risico
De reden is dat de blondines vinden dat ze te veel opvallen in een aantal buurten waar mensen van Zweedse origine nog maar zo'n 20 procent van de totale bevolking uitmaken. Een 'te Scandinavisch' uiterlijk zou het risico op aanrandingen vergroten. De meisjes hopen door neutrale kledij en donkerder haar aan de aandacht van potentiële verkrachters te ontsnappen. Vaak gaat het om moslimjongeren die blonde lokken of losse kledij als een provocatie zien.
Vooroordelen
"Mijn informanten zijn tienermeisjes die in de buitenwijken wonen", licht de onderzoekster haar werkwijze toe. "Zij zien zichzelf als Zweeds, ook anderen zien hen als dusdanig. Maar het zijn Zweden in wat we als een migrantenwijk kunnen omschrijven. Dus worden ze als 'anders' gezien, met andere opvattingen over seksualiteit en intimiteit. Deze meisjes worden in vraag gesteld of vallen buiten de norm door bijvoorbeeld met een man samen te wonen zonder getrouwd te zijn. Dit kan tot vooroordelen leiden dat Zweedse meisjes zich seksueel provocatief gedragen. Ook kledij doet het misverstand ontstaan dat ze 'makkelijk' te krijgen zijn."
Einde citaat

Is het dan racisme om te zeggen dat moslimjongeren hun lusten niet kunnen bedwingen als ze een meisje zien met blonde lokken of losse kledij? Zijn niet eerder die moslimjongeren racistisch omdat ze vinden dat ze blonde meisjes mogen verkrachten?

Wat betreft het artikel dat de helft van de vrouwen denkt dat het slachtoffer schuld heeft, vergeet u aan te halen dat in hetzelfde artikel Elizabeth Harrison zegt dat verkrachting nooit je fout is.

Heb ik nu voldoende aandacht aan uw posting geschonken of bent u weer niet tevreden. Excuseer dat ik meestal tracht beknopt te zijn.
UNQUOTE

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be