![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als de hoger geschoolden dan toch niet gekozen worden, wat is het nut dan van je tijd erin te steken om te solliciteren? ik heb toen ik werkloos was genoeg 'onder mijn diploma' gesolliciteerd, maar ben voor die jobs nooit uitgenodigd geweest. een mens stopt daar dan wel mee na een tijd.
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=PNCZMwBNJqQ Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2010 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() als nu iedereen eens zijn zin zou mogen doen, zonder dat de staat er met zijn tentakels tussenkomt
wilt ge niet werken? ahwel, blijf dan in uw nest liggen stinken met of zonder diploma Maar verwacht niet dat anderen in uw plaats gaan werken omdat ge u anders eens moe zou kunnen maken. Da's meer iets uit de tijd vd slavenhandel of uit wereld van de fauna en flora (parasieten) veel beter. Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 mei 2010 om 19:43. |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er is altijd genoeg om "iedereen" een uitkering te geven. Het is enkel de staatsschuld die dan weleens fors zou kunnen stijgen. |
|
![]() |
![]() |
#107 |
Burger
|
![]() Het ging over mensen die geen job beneden hun kwalificaties aanvaarden, terwijl ze werkloos zijn.
Jeezes 'k heb hier weer nen technische vormgevingsfreak aan mijn kloten hangen.
#108 |
Burger
|
![]() Dan hebt ge tijd om u verder te ontwikkelen, of da ge het doet is nog wa anders.
#109 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
||
![]() |
![]() |
#110 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stoor me aan het feit dat het gros van de bedrijven in ons land nauwelijks belastingen betaald, dat er massaal belasting ontdoken wordt op grote schaal. Dat ons belastingsgeld moet dienen om de winsten van de banken in stand te houden in plaats van een eigen volksbank te creëren. Ik stoor me aan het feit dat er geld zat is om in Afghanistan cowboy en indiaan te gaan spelen terwijl we daar niets te zoeken hebben. Ik erger me aan het feit dat ondernemingen via de notionele intrestaftrek miljarden euros aan belastingen kunnen ontduiken zonder dat dat werkgelegenheid creëert, aan de fiscale amnestie die voor miljonairs interessant is maar voor mij natuurlijk niet geldt. Ik erger me aan het feit dat men zelfs een extra belasting van een procent of wat op de grote fortuinen onbespreekbaar vindt maar jongens die werkloos zijn en na een half jaar of een jaar een uitkering krijgen waarvan ze niet kunnen leven als perfect doelwit beschouwd om te gaan besparen. Aan dat soort zaken erger ik me. Overigens mag men zich eens de vraag stellen wat die werkloze jongeren zonder inkomen gaan doen. Als je criminelen wil kweken, lijkt me dat de aangewezen manier. Citaat:
Dat valt trouwens allemaal gemakkelijk te betalen als we een minister van financiën hadden die van de fraudebestrijding en het correct innen van de belastingen en het controleren van de bedrijven een prioriteit zou maken. Maar daarvoor moet je natuurlijk niet bij de liberalen zijn. Wie een liberale minister op financiën zet is ofwel gek ofwel kwaadwillig. Die zijn namelijk tegen belastingen. Geld is er in overvloed. Vraag is of we de krachten kunnen bundelen om het te halen waar het echt zit. En ik kan je uit goed ingelichte bron meedelen dat dat niet bij de schoolverlaters is.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eh, ik ga nooit ofte nooit een job in de horeca aanvaarden (tenzij achter den toog staan). Maar zo met plateaus rondlopen, u halfdood haastend, ik zou daar na een week gewoon ZOT van worden (en bovendien zou m'n lichaam dat totaal niet aankunnen). Dat wil helemaal niet zeggen dat ik dat werk minderwaardig vind, welintegendeel ![]() Als d�*t het enige zou zijn waar de VDAB mee kan komen aandraven om mij te 'activeren', dan is dat nogal zielig. Er zijn nl. jobs in de sociale sector genoeg, en dat is uiteindelijk waarvoor ik gestudeerd heb en waar m'n vaardigheden en kennis zich situeert. Als ze mij willen schrappen van een uitkering (mocht ik er één krijgen) omdat ik niet godganse dagen in een kraan wil zitten of in een slachthuis wil werken of mijn lijf helemaal wil kapotmaken door aan de band te gaan staan moeten ze dat maar doen, maar ze zouden ook kunnen erkennen dat ze eigenlijk ook niet meteen werk kunnen toveren voor iemand met mijn profiel en dat het gewoon even wachten is tot ik uit selecties als eerste naar voor kom. Solliciteren kost trouwens tijd. Ik heb bitter weinig zin om verschillende vacatures te mislopen omdat ik bezig ben met een job die ik zo snel mogelijk weer kwijt wil. ik heb sinds ik werk genoeg belastingen en rsz betaald om de tijd te krijgen een nieuwe job te vinden. Nieuw werk vinden hoeft daarom geen eeuwigheid te duren eh. Mijn contract op m'n huidige job loopt af op 20 juli. 'k heb al een nieuwe job in 't vooruitzicht die zal starten midden september. De tijd tussen beide contracten zou ik graag besteden aan het doen van (een deel van) mijn stage (30 dagen) voor de opleiding die ik volg en m'n herexamens (werken, studeren en gezin met elkaar combineren leidt niet steeds tot een modelstudietraject). Ik ga me echt geen potje schuldig zitten voelen omdat ik tussen beide contracten een minuscule uitkering ga krijgen zenne. 'k heb al meer afgedragen dan ik zal krijgen, en 'k ga erna nog meer afdragen ook. Als ik m'n stage in de zomer doe kan ik erna zelfs meer uren werken en dus meer afdragen, kijk eens aan! Werkenwerkenwerken leidt echt niet tot een betere samenleving hoor. Zorg voor elkaar, voor je gezin, voor je eigen gezondheid,.... is even belangrijk als inkomsten hebben uit werk. Het verbaast me altijd als ik zie hoe mensen elkaar proberen opjutten en elkaar schuldig proberen voelen omdat ze te weinig dit, teveel dat,...
![]() |
#113 |
|
![]() @ minister van agitatie.
Als jij ooit komt te erven van je ouders of zo, ga je dat dan weigeren? Ik denk het niet, of het zouden schulden moeten zijn. Wel, "rijke" mensen zijn niet allemaal UITZUIGERS. Velen hebben zelf gezwoegd en risico's genomen om een bedrijf op te starten. Bij sommigen is dat goed gelukt, anderen trekken nu van het OCMW... Om dus "de centen te halen waar ze zitten" is nogal een kortzichtige zienswijze. Natuurlijk mag er een kleine belasting komen op kapitalen, en daar kan men idd wat mee doen, maar die mensen hun centen afpakken is ook niet eerlijk. Velen van hen zorgen trouwens voor werkgelegenheid. En dit is niet zonder risico's. Als jij 1000 euro spaart, kijk je toch ook uit naar de beste spaarmogelijkheid, niet? Wel, die met met meer centen nemen al eens wat meer risico. Soms draait dat goed uit, soms slecht (remember L&H?). Sommigen hebben wat meer geluk dan anderen, of zijn wat wijzer in hun omgang met geld. Waarom zijn dat dan ineens profiteurs?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Leg eens uit.
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ofwel een k*krichting gekozen hebt waar je niks mee kunt aanvangen op de arbeidsmarkt ofwel te incompetent bent om een job te krijgen die je volgens je diploma zou moeten binnenhalen. |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() zet daar eens een soort schema op.
![]() |
![]() |
#118 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je standpunten, maar blijft dat je die enkel kan hebben omdat ze tot op heden en waarschijnlijk nog een tijdje en misschien forever mogelijk zijn. Ben helemaal niet zo'n extremeling hoor, was eigenlijk met iets totaal anders bezig.
though i walk through the valley of the shadow of death, i shall fear no evil, cause i'm the meanest motherfucker in the valley ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door t ignition : 31 mei 2010 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
#119 |
Burger
|
![]() Oh ja Nynorsk, aan de band staat pas bij niemand zijn profiel (je mag je lijf toch niet kapotmaken), toch doen mensen dat, zodat jij kunt consumeren.
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet enerzijds schulden en intresten afbetalen en anderzijds zijn de inkomsten minder. Dan wil ik het nog niet hebben over de mensen die hun job verliezen of de mensen die in de tijdelijke werkloosheid verzeilen.