Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 21:21   #621
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Je citeert de voormalig leider van de KKK.
Interessante opmerking. Ik dacht al zoiets. Je bent de rooien die je hier rauw lusten voor geweest, Liberaal! Ik ken niet zoveel van je posts, dus ik weet niet wat ze tegen je hebben en of er ergens iets bij is waar ik het mee eens zou kunnen zijn (waarschijnlijk niet), maar deze nuttige aanvulling op de post van CDude lijkt me toch wel heel merkwaardig als ze van een "racist" zou komen.

De rooien zijn tegenwoordig voor zowat alles waar ze ooit tegen waren, behalve de zieltogende kerken: daarop moeten ze kunnen blijven natrappen; ik noem het een duivelspact, die antizionistische islamfilie van al-lang-niet-meer-echt-links.
Oud 30 mei 2010, 21:46   #622
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Over verdienen doe ik geen uitspraak. Het leven is nu eenmaal oneerlijk.
En we moeten dat maar aanvaarden of wat?

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 21:47   #623
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
En we moeten dat maar aanvaarden of wat?
De Palestijnen kunnen inderdaad eieren voor hun geld kiezen, of vechten tot ze 0 km² over hebben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 21:49   #624
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
De Palestijnen kunnen inderdaad eieren voor hun geld kiezen, of vechten tot ze 0 km² over hebben.
Of ze kunnen de eervolle weg kiezen en strijden om te kunnen overleven, strijden voor hun zelfbeschikkingsrecht en strijden voor gelijkwaardigheid.

Oud 30 mei 2010, 21:54   #625
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of ze kunnen de eervolle weg kiezen en strijden om te kunnen overleven, strijden voor hun zelfbeschikkingsrecht en strijden voor gelijkwaardigheid.
Ik zie niet in wat er eervol is aan een kansloze kamikaze-oorlog. Maar goed, ieder zijn ding, hè...
Oud 30 mei 2010, 21:55   #626
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in wat er eervol is aan een kansloze kamikaze-oorlog. Maar goed, ieder zijn ding, hè...
Zoals Emiliano Zapata zei: Het is beter om rechtstaande te sterven dan om te leven op je knieën.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 30 mei 2010 om 21:57.
Oud 30 mei 2010, 21:56   #627
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
It's better to die on your feet than to live on your knees.
- Emiliano Zapata
Hoe veel ontwikkelingsgeld ontvangen de Palestijnen ook al weer?
Oud 30 mei 2010, 21:57   #628
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe veel ontwikkelingsgeld ontvangen de Palestijnen ook al weer?
Het alternatief voor de Palestijnse vrijheidsstrijd is verderleven als tweederangsburgers in een zionistische staat.

Oud 30 mei 2010, 21:59   #629
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het alternatief voor de Palestijnse vrijheidsstrijd is verderleven als tweederangsburgers in een zionistische staat.
Hoezo tweederangsburgers? De Israëlische grondwet garandeert gelijkheid tussen staat en burger. Maar wat een akelig idee zeg!
Oud 30 mei 2010, 21:59   #630
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Hoezo tweederangsburgers? De Israëlische grondwet garandeert gelijkheid tussen staat en burger. Maar wat een akelig idee zeg!
Ik heb het over de praktijk.

Oud 30 mei 2010, 22:01   #631
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de praktijk.
In de praktijk worden Arabieren overal gediscrimineerd, ook hier. En met een reden.
Oud 30 mei 2010, 22:03   #632
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
In de praktijk worden Arabieren overal gediscrimineerd, ook hier. En met een reden.
Ja natuurlijk, want de Arabieren zijn een kwaadaardig ras...

Oud 30 mei 2010, 22:03   #633
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

De woordvoerder van Ashton, Europese Unie vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken riep op tot een onmiddelijke, volgehouden, en onvoorwaardelijke opening van de (alle dus) grenzen voor de toevoer van humanitaire hulp, commerciële artikels en personen van en naar Gaza. De oproep is te zien in het licht van het convooi met hulpgoederen voor de kust van Gaza.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 22:04   #634
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk, want de Arabieren zijn een kwaadaardig ras...
Ik denk niet zo graag in termen van ras. Ik denk wél dat het een gedegenereerde cultuur is, dat klopt.
Oud 30 mei 2010, 22:05   #635
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De woordvoerder van Ashton, Europese Unie vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken riep op tot een onmiddelijke, volgehouden, en onvoorwaardelijke opening van de (alle dus) grenzen voor de toevoer van humanitaire hulp, commerciële artikels en personen van en naar Gaza. De oproep is te zien in het licht van het convooi met hulpgoederen voor de kust van Gaza.
Maar de zionisten zien het nu eenmaal als zelfverdediging om een volledig gebied te omsingelen en mannen, vrouwen en kinderen uit te hongeren, af te snijden van voedsel, water en medicijnen totdat er voldoende Arabieren een vreselijke dood zijn gestorven, blijkbaar.

Oud 30 mei 2010, 22:05   #636
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk niet zo graag in termen van ras. Ik denk wél dat het een gedegenereerde cultuur is, dat klopt.
Ok, nu weet ik meteen tegen wat voor iemand ik bezig ben...

Oud 30 mei 2010, 22:21   #637
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ondertussen heeft u geen enkel onderzoek gedaan om te kijken of de Joden die naar Palestina kwamen, gedreven waren door zionisme.
Uw stelling was zeer duidelijk: er was pas sprake van een ambitie om een Joodse staat te stichten nadat de Arabieren door Hitler aangespoord, gewelddadig werden.

Dat is en blijft abjecte onzin. De ambitie om een Joodse staat te grondvesten dateert van eind 19de eeuw, dus decennia daarvoor. Uw stelling houdt geen steek, het is klinklare propaganda en onzin.
Zoals Theodor Herzl in zijn boek schreef en na het eerste Zionist Congres (1897) zei:

Citaat:
If I were to sum up the Congress in a word – which I shall take care not to publish – it would be this: At Basle I founded the Jewish State. If I said this out loud today I would be greeted by universal laughter. In five years perhaps, and certainly in fifty years, everyone will perceive it."
Citaat:
Van de VN weet ik weinig
Van de rest klaarblijkelijk ook.

Citaat:
maar ik weet wel dat het een organisatie is die zich keer op keer nutteloos bewijst, en niet enkel in dit conflict.
Ze is voor een deel machteloos, ja althans in de praktijk. De oorzaak moet je niet ver zoeken: het stemgedrag van de VS dat - als het over Israël gaat - keer op keer haar veto uitspreekt.
Maar de VN-resolutie die ik vermeld, geldt nog steeds: Palestijnse vluchtelingen hebben het recht om terug te keren, ook al verzet Israël zich tegen de uitvoering van de resolutie.

Citaat:
De Palestijnen strijden niet voor een eigen staat, maar voor de oprichting van een nieuw kalifaat, waarin Palestina dient geïntegreerd te worden. Religieuze waanzin, dus.
Klinklare onzin. Noch Fatah, noch de PLO noch het PFLP spreken over of wensen iets dergelijks. Ze stellen bijzonder duidelijk dat ze een seculiere staat willen met gelijke rechten voor alle inwoners. One-man, one-vote.

Dat de religieuze Hamas een andere mening is toegedaan weet ik, maar die zijn pas in 1987 opgericht, met steun van Israël, zowel praktisch als financieel. U mag zich eens hardop afvragen waarom Israël zoiets doet.

Citaat:
In Nederland hebben wij ook vreemdelingenquota die dit jaar wéér zijn overschreden. Maar ik ga nog niet zo ver die mensen te verketteren, zoals u Joden verkettert.
U mag één post van mij opzoeken waarin ik Joden verketter. Ik ben atheïst en 'verketter' dus niemand. En al zeker geen Joden, ik vind onder hen teveel medestanders.
Ik ben een tegenstander van elke vorm van rabiaat nationalisme dat te vuur en te zwaard in de praktijk wordt gebracht. Ik verwerp en bestrijdt elke vorm van racisme en elke instelling of staat die daarop gegrondvest is. Ik verwerp elke militarisering van elke staat en elk land en zeker een bewapeningwedloop vooral als die onevenwichtig is, ongecontroleerd en met kernwapens gepaard gaat. Daarom bestrijd ik de politiek van Israël. Da's iets heel anders dan 'Joden verketteren'.
Citaat:
Da's in West-Europa toch precies hetzelfde, man. Die mensen zijn niet welkom omdat ze zich niet aanpassen en overal hun idiote regeltjes willen zien toegepast en gerespecteerd.
1) Palestijnen zijn niet 'die mensen'. Palestijnen zijn geen Marokkanen, het zijn geen Berbers en ze zijn niet allemaal moslim. Nogal wat Palestijnen zijn bijzonder hoog opgeleid en succesvol in hun migratie.

2) Palestijnen hoeven in Palestina niet welkom te zijn of zich aan te passen zoals men vraagt van Marokkanen hier. Het is hun eigen land, ze doen daar wat ze willen en richten hun samenleving in zoals hen dat goed dunkt.

3) Of je de regeltjes van de Palestijnen idioot vind of niet, doet niets ter zake en het doet niets af van hun rechten om soeverein zichzelf te besturen. Dat is overigens een liberaal principe dat u natuurlijk al lang in de kast gestopt hebt.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 30 mei 2010 om 22:47.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 22:33   #638
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zowiezo de bedoeling van Israël. Opgepast echter met die logica. Als je te veel wil zou je wel eens hard kunnen vallen. Sommigen vergelijken de staat Israël met een moderne kruistocht. In dat opzicht is een veroveringsmentaliteit korte termijnpolitiek want ze stimuleert een op lange termijn volgehouden 'terug' in zee drijf mentaliteit. Ook Israël gokt dus als het de palestijnen stimuleert van Saladin te dromen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 22:34   #639
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Interessante opmerking. Ik dacht al zoiets. Je bent de rooien die je hier rauw lusten voor geweest, Liberaal! Ik ken niet zoveel van je posts, dus ik weet niet wat ze tegen je hebben en of er ergens iets bij is waar ik het mee eens zou kunnen zijn (waarschijnlijk niet), maar deze nuttige aanvulling op de post van CDude lijkt me toch wel heel merkwaardig als ze van een "racist" zou komen.

De rooien zijn tegenwoordig voor zowat alles waar ze ooit tegen waren, behalve de zieltogende kerken: daarop moeten ze kunnen blijven natrappen; ik noem het een duivelspact, die antizionistische islamfilie van al-lang-niet-meer-echt-links.
De linksen kunnen er niet tegen dat ik een ander beeld van Israel schets dan dat van hun paradigma. Tegelijkertijd speelt het ook een rol dat ze liberalist en mij door elkaar halen (niet verwonderlijk gezien onze forumnamen). Hij heeft scherpe kritieken op de Islam en dat vinden zij racistisch.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 22:37   #640
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn de Palestijnen geweest die elk concreet vredesvoorstel hebben afgewezen. Varierend van het VN-verdelingsplan tot Camp David.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be