![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() Lekkerrrrrrr rauwe vis.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 01:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#243 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens: er bestaat reeds een maatschappelijke consensus dat mensen morele verplichtingen hebben tegenover dieren: denk aan de dierenwelzijnswetten. Onnodige wreedheid tegen dieren is bijzonder immoreel, daar zijn we het allemaal over eens. Als ik voor de lol een hond in brand steek, is dat zeer strafbaar en gaan de meeste mensen dat waarschijnlijk zeer sterk afkeuren. Maar: we kunnen aantonen dat onze huidige gangbare morele verplichtingen tegenover dieren niet consistent zijn en zeer arbitrair zijn.
![]() |
![]() |
#244 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#245 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Carl Lewis: 9 Olympische gouden medailles atletiek Mac Danzig: meervoudig wereldkampioen worstelen, winnaar Ultimate Fighting championships. Wat hebben deze topsporters gemeen? Ze waren en zijn nog steeds veganist. Enfin, voedseldeskundigen stellen dat een goed gepland veganistisch voedingspatroon ook geschikt is voor topsporters.
![]() |
![]() |
#246 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om de hypocriete waanzin aan te halen. De VS, vleesvreetland bij uitsteak, maar paarden zijn uit de voedselkring gesloten, terwijl dat vlees toch perfect rauw te eten is.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 30 mei 2010 om 20:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De vraag is zelden technisch (gezond / niet gezond) of filosofisch (recht van de sterkste / mens als boswachter) en veel eerder emotioneel. Nu kunt ge veganisten en aanverwanten als emo-kindjes afschilderen (wat ook vaak gebeurt) en ironisch gezien zijn ze dat ook ... net zoals alle andere historische bewegingen voor 'gelijke rechten'. Het lijkt mij een evolutie waar niet aan te ontkomen lijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor al een madammeke klagen bij de dokter:"Jamaar, mijn Ceasareke ziet mij zo graag, waarom zou ik zijn puppies niet mogen hebben? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#250 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Of mensen krankzinnig in elkaar zitten, tja, who knows? Zelfs als dat het geval was, kun je nog niet stellen dat de mensheid niet in staat zou zijn om ietsje minder krankzinnig te doen. Citaat:
![]() |
![]() |
#251 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Religie gaat over macht over anderen. En "hier" geen katten of honden eten... Dat weerom is een gevolg van welvaart nietwaar. De inwoners van de gemeente Boom staan zo bekend als "de honnefretters", hondeneters. Een verhaal uit de grote oorlog... En kat, ik wil de mensen de kost niet geven die "per ongeluk" dakhaas met pruimen hebben gegeten bij nonkel duivenmelker. Citaat:
![]() |
![]() |
#252 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#253 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() "we" zijn de landen die de mensenrechten ondertekend hebben. En jij onderschrijft ook die rechten, mag ik aannemen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#254 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() maar je kunt niet weten of ze niet in staat zijn om minder hypocriet te doen. En zolang je dat niet weet, mag je er niet van uitgaan dat de mensen vastgeroeste hypocrieten zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#255 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
U veroordeeld een cultuur op't feit dat ze geen verschil maken tussen een varken en een hond. Mij maakt het ook niet zoveel uit hoor. Ik zal mijn smaakpapillen wel laten beslissen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#256 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, wat is dan voor jouw een voldoende bewijs om niet hypocriet te zijn? Of met andere woorden, wat zou bv. ik moeten trachten te bewijzen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
By the way: Eva kon moeilijk een dier eten als symbool voor de kennis van goed en kwaad, want in het paradijs was iedereen vegetarisch.
![]() |
![]() |
#257 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#258 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() eerlijkheid heeft te maken met onze keuzes. Wij kunnen eerlijke of oneerlijke keuzes maken. dat de natuur oneerlijk is, is hierbij niet relevant. Dat er moordenaars rondlopen rechtvaardigt niet onze keuze om iemand te vermoorden...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En er worden honden gekweekt om ze te verkopen als huisdier (en daar ben ik fel tegen). Dus zou men ook honden kunnen kweken voor het vlees. Maar we vinden dat dat niet mag. Citaat:
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 31 mei 2010 om 16:44. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik erken die rechten niet onvoorwaardelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#260 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu moet ik wel toegeven, dat een iets betere "zee-veeteelt" en jachtbeperking ten zeerste nodig is. Ook de oceanen zijn niet onuitputtelijk. En met 7 miljard vreters, zelfs al zouden ze alleen het plankton en zeewier opeten, is teveel van't goeie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat het wel mag, maar ik doe het niet omdat de gevolgen teveel moeite kunnen vergen. Oftewel, de overweging om tegen de "grote groep" in te gaan of niet is gemaakt. Maar wat me niet gaat beletten op zijn minst mijn smaakpappillen de kans te geven hun democratische mening te brengen. Als ik ooit ergens kom waar het wel moreel aanvaard is een puppy op grootmoederswijze te serveren. (kans is wel heel klein)
![]() |