![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mohammed? Hoe wist hij hoe die er uit zag? What a load of b**** |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Die XTC is nog wat anders dan een bijna dood ervaring hoor. Een bijna dood ervaring is een volledige immersieve gestructureerde ervaring in wat voor de persoon als andere realiteit aanvoelt.
Laatst gewijzigd door exodus : 31 mei 2010 om 13:39. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vooral die ontroerende "It's a small world after all" powerpointpresentatie op het einde ... Kan ik die ergens bekijken?? |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
DAt zeg jij.
Raar is wel dat mensen zo een overeenkomstige heldere, structule en immersieve ervaringen hebben wanneer hun hersenen in feite aan het tilt slaan zijn. Pleit niet echt voor hallucinatie hoor.
|
|
|
|
#46 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |||
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
Citaat:
het lichtwezen (wordt in datzelfde artikel besproken, heb je het helemaal gelezen?) verandert zoals ik supra ook al schreef van vorm al naar gelang de religieuze en culturele context waarin de persoon in kwestie werd opgegroeid. het vrijkomen van relatief hoge doses DMT vanuit de pijnappelklier (cfr het onderzoek door strassman) gecombineerd met verhoogde prikkeling vande temporaalkwab kan een sterk hallucinogeen effect hebben. het ervaren van 'lichtwezens' kan daar zeker uit verklaard worden. in dat geval lijk het logisch dat de vorm van dit zogenaamde wezen sterk cultureel wordt ingekleurd. ook de film van je leven kan op die manier verklaard worden. het effect dat die ervaring op het vervolg van je leven heeft is heel persoonlijk. voor mij was mijn eerste verliefdheid (op een schat van een jongen) iets wat mijn hele leven heeft beïnvloed. ik zie hier echter niets in dat meer bovennatuurlijk is dan de rest wat ik op mijn levenspad tegenkom. Citaat:
vrede, redwasp
|
|
|
|
#48 | |
|
Minister
|
Citaat:
In ieder geval ik hoop een beetje dat dat laatste zo is; dat men eens corpereel heengegaan een soort kosmische openbaring ondergaat. Hoe dan ook echte of volledige antwoorden hierop zullen ons alvast voorlopig schuldig blijven. Enkel beantwoord in dood en waarmet je niet zomaar even contact kan opnemen om te checken. Zou ook te gek zijn en deels de zin van dood wegenemen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
|
Citaat:
DMT is een stof die ons bewustzijn sterk beinvloed. Maar het bewijst helemaal niet dat ons bewustzijn zijn oorsprong vind in de hersenen. Trouwens dat onderzoek van Strassman trok in feite op niets. Het is helemaal op niets uitgedraaid. DMT gewoon injecteren is bewustzijn op raket afschieten en wel zien waar je uitkomt. DMT in plantvorm zoals ayahuasca is veel veiliger omdat je de synergie hebt met de plant. De spiritueel healer dat Strassmann frequenteerde waarschuwde hem en zei dat ze negatieve entiteiten rond hem zag die door zijn experimenten met DMT in onze fysische realitiet wilden binnendringen. Zijn onderzoek is totaal onnozel. Je moet mensen niet intraveneus injecteren met DMT om te beseffen dat er "meer" is.
Laatst gewijzigd door exodus : 31 mei 2010 om 13:59. |
|
|
|
|
|
|
#50 | ||
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
Citaat:
speelt het hiernamaals een spelletje met ons, domme mensbakseltjes? vrede, redwasp
|
|
|
|
#51 |
|
Banneling
|
Wie het woord bijna-dood-ervaring deftig analyseert, weet dat we NIETS meer over de dood weten dan nu het geval is.
En dit is nog steeds: niets. |
|
|
|
|
|
#52 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
Daarnet iemand met een bijna-door-een-wagen-overreden ervaring gezien.
Ze zag er totaal niet overreden uit. |
|
|
|
|
|
#54 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Het staat wel nog ter discussie of die helm effectief werkt zoals bedoeld of dat er geen placebo effecten meespelen. Citaat:
Straffe kerel overigens, die Michael Persinger. Interessante theorie die ik zonet van hem lees, de Tectonic Strain Theory. Dat gaat Exodus leuk vinden. Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 31 mei 2010 om 14:36. |
|||
|
|
|
|
|
#55 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Staatssecretaris
|
De parameters die ons tot nadenken zouden moeten stemmen zijn de film van het leven (met het morele aspect) en het heldere licht dat een persoonlijkheid blijkt te zijn. Het feit ook dat velen met tegenzin terugkeren, omdat ze een gelukzaligheid ervaarden die niet van deze aarde is.
Citaat:
Fred. |
|
|
|
|