![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#521 |
|
Minister-President
|
Het lijkt mij toch weinig waarschijnlijk dat Israel zonder reden begint te schieten op mensen. We mogen niet alles langs één zijde bekijken. Er zal wel iets meer meespelen dan dat we weten, anders is dat een smerige daad.
|
|
|
|
|
|
#522 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat doen ze "ons" echt niet voor nodig. Dag na dag doen ze dit helemaal zelf |
|
|
|
|
|
|
#523 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op de rest ga ik niet in nu, want het is off topic. |
|||
|
|
|
|
|
#524 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan nog iets vager Inno? |
|
|
|
|
|
|
#525 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Weet niet of het hier reeds gepost is, maar hier een filmpje van het gebeuren:
http://www.youtube.com/watch?v=gYjkL...layer_embedded |
|
|
|
|
|
#526 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#527 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Over M. Begin valt er meer te zeggen. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2010 om 00:22. |
|
|
|
|
|
|
#528 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#529 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#530 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#531 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#532 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Let there be war! Kost altijd bloed maar dat is nu al van in '48 aan de gang. Israel is 11de en Turkije 10de volgens Janes defence weekly en aanverwante sites http://www.globalfirepower.com/ Atoomwapens? Ja die hebben ze, maar welke rechtse klootzakken staan die toe en laten anderen niet toe ze te hebben? Yep, the usual suspects. In geval van gebruik hoop ik dan wel dat Israel mijn tweede vaderland 1 rakketje levert, zullen dan eens zien of de Fransen zo braaf zullen blijven in hun reactie. Onwetend rechts bestempeld ze toch steeds als "surrendering monkeys". Hmmm Turkije met een paar partners tegen Israel en nen (tactischen, bv 50kt) atomische Chateau d'Yquem op hun kop. Obamma blijft thuis en we kuisen het op. Laatst gewijzigd door ecrins : 1 juni 2010 om 00:29. |
|
|
|
|
|
|
#533 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is een racistische staat die enkel kon bestaan dankzij veel Palestijns lijden en bloed. Daarnaast schendt het land de internationale wetgeving, dat kan zelfs de VS niet ontkennen. De bezetting van de Westelijke jordaanoever en oost jerusalem wordt al 40 jaar internationaal veroordeeld, en ook de blokkade van Gaza is onwettelijk, onrechtvaardig en onmenselijk. Ik vraag me dan ook af waarom de focus op Iran moet liggen, een land dat tot nu toe geen enkele VN resolutie of internationale wet overtreedt, in tegenstelling tot Israel.
Ik vind dat Israel bestaansrecht heeft, maar enkel als Israel ook de palestijnen en de buurlanden respecteert en er een tweestatenoplossing komt. Tot dan moet Israel als de misdadige staat die het is behandeld worden. |
|
|
|
|
|
#534 | |
|
Europees Commissaris
|
Ik ben daar zeker van. Jij wil het echter graag anders zien, gebrainwashed als je bent. Elkeen die kritiek geeft op zionisme, overdreven etnocentrisme etc is een antisemiet. En maar met dat vingertje wijzen, verheven als je bent, meneer de rechter, met uw super selectieve verontwaardiging...
Ik heb al genoeg joodse schrijvers, intellectuelen en bronnen aangehaald die kritiek geven op bepaalde joodse groeperingen en strekkingen. Waarom mogen anderen dat niet doen? Als er geen echt antisemitisme was, je zou het uitvinden. In feite is het dat wat jij doet hier op het forum. Citaat:
Jij voedt hier constant zelf, met uw joods extremisme, het extremisme van anderen. Dat is wat er gebeurt. Laatst gewijzigd door straddle : 1 juni 2010 om 00:31. |
|
|
|
|
|
|
#535 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Dit artikel geeft weer waar ik 't eerst aan dacht toen ik het nieuws hoorde: http://www.haaretz.com/news/diplomac...xodus-1.293391 De conclusie eruit: Citaat:
Reken maar dat Netanyahu hier nog gaat op afgerekend worden in Israel. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2010 om 00:48. |
||
|
|
|
|
|
#536 |
|
Vreemdeling
|
Volg het conflict al 25 jaar, nooit in Gazza geweest in 2004 voor het werk maar wel paar maal in het vrije Tell Aviv (de centre left woont er vooral). Jeruzalem, blijf er weg, je wordt als Belg of Fransman steeds beledigend behandeld op de controles. Zelfs voor deze Zweedse multinational die zich niet moeit.
|
|
|
|
|
|
#537 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik was in Israël en in Palestina, toen op de West Bank. De militairen van Tsahal irriteerden me mateloos en beschoten worden vanuit Libanon was me ook euh, hoogst onaangenaam. (ook een eufemisme maat XXL !) Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2010 om 00:43. |
|
|
|
|
|
|
#538 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Israel heeft enkele oorlogen gewonnen maar in plaats van deze gelegenheid te gebruiken om verzoening te bewerkstelligen werden de overwonnen volkeren steeds extra vernederd. Sinds Versailles weten we dat dit geen goed idee is en op lange termijn alleen tot haat en geweld leidt... zoals ook dit incident tot haat zal leiden, ditmaal vooral in Turkije, wat een bijzonder kwalijke zaak is voor Israel. (en een goede zaak voor SyriË, Hezbollah en Hamas) |
|
|
|
|
|
|
#539 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#540 |
|
Minister
|
En die tot enkele jaren geleden de favoriete wapen-en financiënontvanger was van uw meest geliefd dictatoriaal regime (na Colombia). Kunt u aub ooit eens inhoudelijk reageren zonder flagrante leugens erbij te betrekken?
|