Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 1 juni 2010, 09:41   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ja, en als die drie vechtend over de strraaat bollen. dan lachen die met de rammeling nog steeds verder. rammeling of niet........ besturen zullen ze
Ik vecht helemaal niet.

Ik maak enkel gebruik van mijn recht en mijn politieke vrijheid om hetgeen ik hoger vermeldde als 'ruis' niet te aanvaarden.
Van die keuze die ik maak, draag ik de politieke konsekwensie.

Vergelijk: ik doe geen zaken met kriminelen. Dat kost mij winst, maar ik ben een flamingant van de oude stempel: arm maar proper; liever arm blijven dan smerig te gaan doen.

De enige samenwerking met het Belang, die ik van de nva zal verdragen, is een toevallige gelijkopende stemming in een punktueel kommunotair dossier (of zoiets ongeveer ...).
Verdere samenwerking met het Belang dan hetgeen hier geschetst, betekent dat de NVA mijn ene kleine luttele stem zal verliezen.
Spijtig voor de 90 prosent eerlijke Belangers, en spijtig voor de 90 prosent eerbare delen van het geheel "programma-en-aksies" van het Belang.
Heel spijtig.

Voorts nog even herhalen,

diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 juni 2010, 09:53   #142
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus, NVA in het cordon.

En het VB, eruit.
Bartje in de plaats van francis, want anders is die gordel veel te spannend.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 1 juni 2010, 11:19   #143
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vecht helemaal niet.

Ik maak enkel gebruik van mijn recht en mijn politieke vrijheid om hetgeen ik hoger vermeldde als 'ruis' niet te aanvaarden.
Van die keuze die ik maak, draag ik de politieke konsekwensie.

Vergelijk: ik doe geen zaken met kriminelen. Dat kost mij winst, maar ik ben een flamingant van de oude stempel: arm maar proper; liever arm blijven dan smerig te gaan doen.

De enige samenwerking met het Belang, die ik van de nva zal verdragen, is een toevallige gelijkopende stemming in een punktueel kommunotair dossier (of zoiets ongeveer ...).
Verdere samenwerking met het Belang dan hetgeen hier geschetst, betekent dat de NVA mijn ene kleine luttele stem zal verliezen.
Spijtig voor de 90 prosent eerlijke Belangers, en spijtig voor de 90 prosent eerbare delen van het geheel "programma-en-aksies" van het Belang.
Heel spijtig.

Voorts nog even herhalen,

diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.
als men al vecht over de manier, om hetzelfde streefdoel te behalen. dan zijn we maar een onnozel bende kleine kinderen. het doel behalen, en dan kan men eens ruzie maken over besturen. mensen zoals u die gelijk zeggen, dat ge niet met het vl. belang wil samenwerken. dat zijn de echte mollen van de Vlaamse beweging. eerst vlaanderen onafhankelijk. en dan kijken hoe men het beste vlaanderen bestuurd. al het andere is geleuter van van oude wijven.
fernand is offline  
Oud 1 juni 2010, 11:45   #144
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Beide uitspraken illustreren perfect dat het VB - en de burgerlijke partijen in het algemeen - alleen de dominantie van het kapitalisme kunnen handhaven door de arbeidersklasse te verdelen.
Terwijl de hedgefunds volledige staten naar de afgrond drijven, terwijl de topbeleggers miljarden binnenrijven door louter te speculeren, zet FDW de Belgische (of Vlaamse) arbeiders op tegen de migrantenarbeiders. De poen van uw pensioen zit in de zakken van Lippens, van de Beaulieu-familie etc.

Uitspraken zoals dezen dienen om de arbeidersklasse te verdelen, en onderling te laten vechten voor wat kruimels. We moeten achter het grote geld aangaan.

Proletariers alle landen, verenigt U!
Al eens bekeken hoeveel 'klein' geld vreemdelingen jaarlijks naar hun land(en) van herkomst sturen?
KVE is offline  
Oud 1 juni 2010, 11:47   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
als men al vecht over de manier, om hetzelfde streefdoel te behalen. dan zijn we maar een onnozel bende kleine kinderen. het doel behalen, en dan kan men eens ruzie maken over besturen. mensen zoals u die gelijk zeggen, dat ge niet met het vl. belang wil samenwerken. dat zijn de echte mollen van de Vlaamse beweging. eerst vlaanderen onafhankelijk. en dan kijken hoe men het beste vlaanderen bestuurd. al het andere is geleuter van van oude wijven.
Den ene sos wil zijn sosiale doel bereiken via harde stakingen en alleen maar harde stakingen;
den andere sos wil zijn sosiale doel bereiken via onderhandelingen, redelijkheid, alleen maar staken als ultiem wapen ... bla bla ..
Dit wil nog niet zeggen dat beiden ruzie maken;
ze zijn beiden sos, hun werkmetodes verschillen en als de ene wat teveel ekstreem is voor de andere, dan staan ze wat verder uit mekaar.

Idem voor de baronblauwen, de fundis en realo-groenen.

Ik heb mijn punt duidelijk trachten te maken, dat is alles.
Ge moogt, als mede-flamingant, mij verwijten, me afmaken (politiek), me begrijpen ... ge doet ermee wat ge wilt. Net zoals het Blok doet wat het wilt met hun gore kantjes.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 juni 2010, 11:48   #146
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik ben het er niet mee eens. Klinkt niet zo goed. Moeilijk te hanteren. Ik denk niet dat die veel navolging gaat krijgen. Hij zegt belangrijker dingen dan dat, maar DAT wordt er natuurlijk weer uitgepikt

En dan maar vragen waarom het NVA niet wil samenwerken
Omdat die partij bevreesd is hetzelfde lot te moeten ondergaan als het VB. Nl. het cordon-sanitaire.
KVE is offline  
Oud 1 juni 2010, 11:54   #147
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ja elke partij die nooit niks van haar programma verwezenlijkt is "succesvol" of bedoel je meest postjes zonder ooit iets gedaan te hebben?

Ach man, dan ga je er ervanuit dat elke mohamed gemigreerd is, ik weet niet of je de realiteit beseft dat de meeste hier geboren en getogen zijn?

Ja ratio sucks.

Gezien je de winter gelijk geeft ...
Euhm excuseer. Het boerkaverbod is er o.a. gekomen door het VB. Een aantal zaken uit het 70-puntenplan heeft men overgenomen.

Nog te zwijgen over een aantal andere punten die worden overgenomen door andere partijen. Het Vlaams Belang is de enige partij in Vlaanderen die sedert haar bestaan nooit één letter van haar programma is afgeweken, hetzij geactualiseerd. Andere partijen veranderen hun programma net zoveel keer als ze van onderbroek wisselen! Overigens meen ik mij een uitspraak van 'Lewie Tobback' te herinneren over illegalen... 'zoals meeuwen op een stort'. Lijkt me nogal wat anders dan de uitspraak van FDW.
KVE is offline  
Oud 1 juni 2010, 11:55   #148
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Graag.
Met gelijke vakbondsrechten, gelijke loon- en arbeidsvoorwaarden, sociale zekerheid etc. Heel graag.
De kapitalisten zullen dat echter niet graag zien; zij teren op de ongelijkheid als chantagemiddel om de neerwaartse spiraal in te kunnen zetten. Tien jaar gelden chanteerden ze ons om looninleveringen te slikken door te dreigen met een delokalisatie naar het voormalige Oostblok. Nu chanteren ze ons met delokalisties naar China. De neerwaartse spiraal is ingezet, en ze zullen pas tevreden zijn als ze alle arbeiders een kommetje rijst per dag moeten uitbetalen.
Als morgen de westerse arbeidsvoorwaarden, lonen en arbeidsmarktwetgeving worden ingevoerd over gans de wereld, is overmorgen iedereen in Afrika, Zuid-Amerika en Zuid-Oost Azië werkloos.
Fredo is offline  
Oud 1 juni 2010, 11:58   #149
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nogmaals een partij wil haar standpunt realiteit zien worden. Bij het VB is dat amper tot nooit gelukt integendeel zelfs, het enige wat ze hun overwinning hebben is meer luceratieve postjes .

Gewoon feiten is het hier, de meeste zijn hier geboren dus nooit gemigreerd.

Nee je zei dat zijn uitspraak klopt.
Wil je wegen op een beleid, is het toch de bedoeling om dat te doen door verkiezingen te winnen en dus verkiezing na verkiezing méér mandatarissen naar het parlement te sturen, me dunkt.
KVE is offline  
Oud 1 juni 2010, 12:00   #150
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Inderdaad,de gastarbeiders zijn niet naar hier gekomen,omdat het Marrokanen of Turken zijn,maar in de eerste plaats"ARBEIDER",en om den brode zijn vertrokken uit eigen land.Niemand doet dat voor zijn plezier...
Verdeel en Heers mag hier niet de bovenhand krijgen,maar wel de ARBEIDERSSOLIDARITEIT...
Het woord zegt het zelf 'gastarbeider' (!)
KVE is offline  
Oud 1 juni 2010, 12:22   #151
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Euhm excuseer. Het boerkaverbod is er o.a. gekomen door het VB. Een aantal zaken uit het 70-puntenplan heeft men overgenomen.
Nee hoor, het tootn echter wel perfect aan wat er fout gaat met het VB, ze kunnen ergens hun programma kwijt en integendeel door hun aanpak worden meestal de thema's die ze naar voor schuiven tegenovergetld uitgevoerd.

Citaat:
Nog te zwijgen over een aantal andere punten die worden overgenomen door andere partijen. Het Vlaams Belang is de enige partij in Vlaanderen die sedert haar bestaan nooit één letter van haar programma is afgeweken, hetzij geactualiseerd. Andere partijen veranderen hun programma net zoveel keer als ze van onderbroek wisselen! Overigens meen ik mij een uitspraak van 'Lewie Tobback' te herinneren over illegalen... 'zoals meeuwen op een stort'. Lijkt me nogal wat anders dan de uitspraak van FDW.
Dat is echt niks om trost over te zijn hoor, belgie en de wereld veranderd, het VB dat zich niet kan aanpassen toont gewoon aan dat er iets verkeerd zit.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 1 juni 2010, 12:41   #152
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens meen ik mij een uitspraak van 'Lewie Tobback' te herinneren over illegalen... 'zoals meeuwen op een stort'. Lijkt me nogal wat anders dan de uitspraak van FDW.
In het interview met Louis Tobback (Humo, 5 maart 96, blz. 39) staat er letterlijk:

“Diegenen die hier als meeuwen op een stort komen zitten omdat dat makkelijker is dan thuis te vissen of de grond te verbouwen, dienen systematisch uitgewezen te worden.”

U liegt dus KVE. Maar u kan nog steeds het omgekeerde aantonen door het originele artikel op te duikelen.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline  
Oud 1 juni 2010, 12:44   #153
nomade
Banneling

Standaard

Citaat:
Het woord zegt het zelf 'gastarbeider' (!)
Term bestaat niet meer.
nomade is offline  
Oud 1 juni 2010, 21:57   #154
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U heeft gelijk, maar het zal U hier niet in dank afgenomen worden......

Daar ben ik me van bewust,maar de waarheid is de waarheid,en daarmee basta.
Laat ons weer terug gaan naar onze roots"één arbeidersfront,één solidariteit"
en al dat andere negatieve doemdenken eens achter ons laten,wie al die negatieve dingen verspreidt,wil alleen verdelen en heersen,en de massa koest houden,maar daar trap ik niet in.En de pers speelt hier ook duchtig op in.Altijd maar negatieve nieuws,precies alsof er geen goeie dingen meer gebeuren.
Maar ja,dat verkoopt niet zo goed,nietwaar???Zo ook de politiekers...besparingen,akkoord...maar ga dan bij de juiste mensen en groepen,en denk niet in de eerste plaats aan je eigen plaatske in de politiek veilig te stellen,en dit ten koste van alles.Hoe zit het met hun geweten,en de eerlijkheid van onze politiekers???
an1958 is offline  
Oud 1 juni 2010, 22:05   #155
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil op gelijke voet solidair zijn met enerzijds die arbeider die uit Kongo naar hier gevlucht is, als anderzijds met die 1.000.000 arbeiders die nog in Kongo zitten en zelfs niet tot hier geraken.

Dus, breiden we het recht op werkloosheidsuitkeringen en leeflonen uit over gans de wereld.

Die uitbreiding van uitkeringen,zou in elk land moeten gebeuren,dan zouden er al minder inwijkelingen zijn.
Dus druk zetten als wereldvakbond,of als organisaties,op alle poltieke leiders van dat land,en niet in een hoekske blijven zitten,want er is nog nooit iets "vanzelf" gekomen,ook in Belgie niet.
an1958 is offline  
Oud 1 juni 2010, 23:44   #156
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Daar ben ik me van bewust,maar de waarheid is de waarheid,en daarmee basta.
Laat ons weer terug gaan naar onze roots"één arbeidersfront,één solidariteit"
en al dat andere negatieve doemdenken eens achter ons laten,wie al die negatieve dingen verspreidt,wil alleen verdelen en heersen,en de massa koest houden,maar daar trap ik niet in.En de pers speelt hier ook duchtig op in.Altijd maar negatieve nieuws,precies alsof er geen goeie dingen meer gebeuren.
Maar ja,dat verkoopt niet zo goed,nietwaar???Zo ook de politiekers...besparingen,akkoord...maar ga dan bij de juiste mensen en groepen,en denk niet in de eerste plaats aan je eigen plaatske in de politiek veilig te stellen,en dit ten koste van alles.Hoe zit het met hun geweten,en de eerlijkheid van onze politiekers???
Welk geweten?

Ik heb het al eerder gezegd. Om politieker te worden moet ge behoren tot het slag van volk dat , wanneer ze betrokken geraken bij een schipbreuk, eerst op de schouders van hun vader of moeder kruipen om zelf boven te blijven, daarna op die van hun echtgenote en tot slot op die van hun kinderen. Hoe kun je dan van een geweten spreken bij dat soort personen. Wat telt, voor de partijen, is zoveel mogelijk stemmen behalen voor de partijtoelage, en de politiekers die er aan deelnemen, idem, voor hun zakken te vullen. Eender tot welke partij ze behoren. En als ze een trapje hogerop kunnen klimmen door naar een andere partij over te lopen, zullen ze het niet laten, ook al staan die hun programmapunten totaal haaks op diegene van de partij waartoe ze behoren.

Misschien juist daarom dat ik nog het meeste vertrouwen heb in het VB, want om daar onwrikbaar in te blijven doorduwen jaren lang, wetende dat je zo goed als kansloos bent, en toch niet op te geven, dat verdiend respect. Een dergelijk doorzettingsvermogen heb ik bij nog geen enkele andere partij waargenomen.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 juni 2010 om 23:55.
Garry is offline  
Oud 1 juni 2010, 23:50   #157
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nomade Bekijk bericht
Term bestaat niet meer.
Idd, gastarbeider us nu: GAST, arbeider is eraf gevallen..
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 1 juni 2010, 23:58   #158
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Haha neen dank u. Stel je dat eens voor zeg...

Inderdaad als allochtone zijn we die zieke uitspraken van flipke al gewoon. Mn ma moest er zelfs hard mee lachen en dankzij flipke wordt mn pa door haar al een hele dag 'gepest'.

Eerlijk, soms is hij grappig
Ik vind het niet meer grappig.
Eén keer kan nog een glimlach op het gezicht toveren, terwijl men hoofdschuddend de kwajongensstreek opvangt, maar op die manier in herhaling vallen is erover.
Op die manier verspeelt hij zijn laatste greintje geloofwaardigheid bij de niet-racisten die nog op het VB stemmen.

Of dat nu een goede of slechte zaak is laat ik in het midden, maar het toont wel aan dat Dewinter gewoon ontzettend dom is.

Het is gewoon ontzettend triest.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 1 juni 2010, 23:59   #159
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Welk geweten?

Ik heb het al eerder gezegd. Om politieker te worden moet ge behoren tot het slag van volk dat , wanneer ze betrokken geraken bij een schipbreuk, eerst op de schouders van hun vader of moeder kruipen om zelf boven te blijven, daarna op die van hun echtgenote en tot slot op die van hun kinderen. Hoe kun je dan van een geweten spreken bij dat soort personen. Wat telt, voor de partijen, is zoveel mogelijk stemmen behalen voor de partijtoelage, en de politiekers die er aan deelnemen, idem, voor hun zakken te vullen. Eender tot welke partij ze behoren. En als ze een trapje hogerop kunnen klimmen door naar een andere partij over te lopen, zullen ze het niet laten, ook al staan die hun programmapunten totaal haaks op diegene van de partij waartoe ze behoren.

Misschien juist daarom dat ik nog het meeste vertrouwen heb in het VB, want om daar onwrikbaar in te blijven doorduwen jaren lang, wetende dat je zo goed als kansloos bent, en toch niet op te geven, dat verdiend respect. Een dergelijk doorzettingsvermogen heb ik bij nog geen enkele andere partij waargenomen.
Ja, maar vreemdelingen daargelaten, waar praten die nog over?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 1 juni 2010, 23:59   #160
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Idd, gastarbeider us nu: GAST, arbeider is eraf gevallen..
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be