Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2004, 17:01   #41
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Maar ik vond de vraag of FVH haar zoon zou laten terugsturen indien hij misdaden pleegde perfect de dubbelzinnigheid toonde bij FHV: indien die jongen hier geboren is, moet hij dan gewoon alleen naar Marrokko, ook al heeft hij daar niets mee te maken?
Natuurlijk niet alleen. Zijn ouders moeten ook mee !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 17:15   #42
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp Vervotte niet. Als ex-vakbondsvrouwe had ze Dewinter makkelijk onder tafel kunnen schoffelen: omtrent zijn voorstel om de vakbonden rechtspersoonlijkheid te geven, omtrent VB-campagnes met welluidende slogans als 'Staken schaadt, werken baat' of 'Staken is een misdaad', omtrent het solidarisme zoals beschreven in de nog steeds geldende Grondbeginselen, omtrent de ware reden waarom vakbonden VB-militanten weren, omtrent de asociale economische politiek van het Vlaams Blok die compleet voorbijgaat aan de noden van arbeiders en werklozen... Nee, ik vind Vervotte een zeldzaam lichtpunt bij de CD&V, maar in dit debat liet ze zich gewillig inpakken en miste ze scherpte. Ik had er meer van verwacht.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 18:50   #43
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pyramus
Ik begrijp Vervotte niet. Als ex-vakbondsvrouwe had ze Dewinter makkelijk onder tafel kunnen schoffelen: omtrent zijn voorstel om de vakbonden rechtspersoonlijkheid te geven, omtrent VB-campagnes met welluidende slogans als 'Staken schaadt, werken baat' of 'Staken is een misdaad', omtrent het solidarisme zoals beschreven in de nog steeds geldende Grondbeginselen, omtrent de ware reden waarom vakbonden VB-militanten weren, omtrent de asociale economische politiek van het Vlaams Blok die compleet voorbijgaat aan de noden van arbeiders en werklozen... Nee, ik vind Vervotte een zeldzaam lichtpunt bij de CD&V, maar in dit debat liet ze zich gewillig inpakken en miste ze scherpte. Ik had er meer van verwacht.

Er is geen enkele politieker of stemkannon die onze Filip inpakt, zelf de Bracke en de Smet niet.
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 19:19   #44
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Wat een voorbeeldig debat!
Het werd verrassend geopend door een Antwerpse Jood die niet afwijzend stond tegenover het VB.
Vervotte begon ontwapenend eerlijk en zonder vooroordeel.
Bracke stelt scherpe maar correcte vragen, vooral aan Dewinter. Niemand wordt onderbroken, beide kunnen vrijuit praten. Geen scheldpartijen, zelfs geen vijandigheid. Gewoon argumenten naar voorbrengen of weerleggen. Dewinter bewees opnieuw dat niemand hem in een debat de baas kan of zelfs maar in moeilijkheden brengen.
Wat dachten jullie ervan?
Ik vond het ook een zéér voorbeeldig debat, zonder onderliggende haat om andermans ideeën, wat dikwijls de boel onmiddellijk verpest. Kijk maar eens hoe Bourgeois het even later niet kon laten zich te verlagen met de "pistool"-opmerking.... zo kinderachtig, zo goedkoop.
Chapeau ook voor Vervotte (ze heeft wel iets hé )! Die kwam ook goed over vond ik. Veel mannelijke zeikers zouden aan haar maar eens een voorbeeld moeten nemen, zoals de hogervermelde Bourgeois.
Dat was helemaal niet kinderachtig. Dat was smerig. Niet waardig van iemand die denkt 'beter' te zijn
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 20:45   #45
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Ik vond het geen nuttig debat.

Het ging namelijk noch over vlaams-nationalisme, noch over integratie, noch over waarom wij Vlaanderen meer bevoegdheden willen geven in een stappenplan, noch over nationalsime versus racisme.

En die VLD'ster was ook maar een domme koe. Uit welke weide hebben ze die gehaald?
dat zag er eerder een zwart schaap uit met al de mooie krullen ene Zamouri dacht ik...

een domme koe was het zeker niet, een heilige ook niet... het was er één van milka... een blauwe... één van de VLD
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 20:51   #46
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Hier worden twee debatten door elkaar gehaald !

Vervotte - Dewinter was een voorbeeld van hoe het moet !
Beleefd en vooral elkaar laten uitspreken !
Respect voor elkaar, respect voor elkaars argumenten !

De Vlaams Blok rebel en de vakbondsvrouw, gaven het voorbeeld ! Schitterend, dat verdiende meer zendttijd !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 21:19   #47
kwelduvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Je ziet het, De Winder is ook maar een doetje
kwelduvel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be