![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() München was onverteerbaar. Dat weten we allemaal. Destijds was dat puur gangsterdom. Die generatie die daar aan mee werkte, degenen die nog leven van de latere terroristen - is nu ouder en hopelijk wat wijzer.
Nu vechten ze het onderling uit en in deze kan ik Longhorn's houding wel billijken, ze deden het 30 jaar geleden en zo lang het duurt doen ze het over 30 jaar nog. De rede van het onverstand ..... Turkije zegt - als ik de berichten mag geloven - een nieuw konvooi onder begeleiding van marineschepen te sturen ...... We zullen het wel zien. Als het hard tegen hard gaat en Turkije wil het spel uitspelen is het exit Israël. Turken zijn geen Arabieren .......
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Turkije is net als Israël een bondgenoot van de VS, en die laatste lijkt opnieuw de kant van Israël te kiezen. Ik vrees dat de Turkije dan ook erg weinig kan doen, buiten een spel blufpoker spelen waarvan ze de uitkomst onmogelijk kunnen inschatten.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 31 mei 2010 om 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Landen zijn geen politiek homogene massa's. Ook binnen Turkije zelf heb je politieke verschillen. De moslim-democraten van Erdogan durven meer afstand nemen van het beleid van Israël, dan de kemalisten die ervoor aan de macht waren in Ankara.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 31 mei 2010 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Akkoord, maar het is wel hoe men daarmee naar buiten komt. Ook al is een land politiek versnipperd, een regering kan zich nog steeds blijven voorstellen als 'democratisch en representatief voor de publieke opinie' (terwijl vaak het tegendeel geldt). Politieke perceptie is een heel andere dan die van de realiteit.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 1 juni 2010 om 01:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Bedoel je mening of voorkeur?
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() ![]() Waarschijnlijk te veel posts van Cdude gezien, zoiets stijgt soms naar een man z'n hoofd. Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 1 juni 2010 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Allebei.
Iedereen die zich in de kwestie heeft verdiept, ook al probeer je zo objectief mogelijk te zijn, heeft daar een mening over. ''Voorkeur'' vind ik eigenlijk te sterk geformuleerd maar mag ook. De kwestie is van zichzelf als complex genoeg, met alle historische, politieke en religieuze aspecten, maar de discussie wordt ook nog eens vervuild door (al dan niet verdoken) moslimbashers aan de ene kant en (al dan niet verdoken) antisemieten aan de andere kant. Ik ben tegenwoordig allang blij als iemand, bijvoorbeeld een journalist, een zo feitelijk mogelijk verslag presenteert en integer onderzoek heeft gedaan. Dan zal het me een zorg zijn of dat een weduwe is van een Munchen-slachtoffer of de voorzitter van het Palestina-Komitee, zolang ze er maar open over zijn. Een goed voorbeeld vind ik Joris Luyendijk. Vertrok als correspondent naar het Midden-Oosten met een voorkeur voor de Palestijnse kant. Nadat hij er jaren had gewoond wist hij niet meer wie zijn ''voorkeur'' had. Hij heeft desalniettemin altijd geprobeerd zijn visie op de feiten zo fatsoenlijk mogelijk te presenteren en was altijd open over zijn ''zwak voor de ogenschijnlijke underdog''. |
![]() |
![]() |