![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je ziet dat verkeerd. Als de PS na de verkiezingen de grootste partij wordt in de coalitie, zullen zij de premier mogen leveren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik help het U hopen. Maar welke Franstalige partij wil dit? Zondag op de 7de dag zei Didier Reynders nog dat hij een bescherming wou voor de Franstaligen... dat wordt dus al een njet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als jij in het arrondissement Halle-Vilvoorde woont, kan dat wel. allé, toch op een Brusselse hé, niet op een Waalse.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij één grote kieskring wil, wat je goed recht is, moet je consequent zijn en inderdaad alle verdeelsleutels, grendels en dergelijke meer, afschaffen. Zodat effectief het democratisch gewicht ten volle kan spelen. Een Waal kan wel premier worden. Er staat nergens dat het een Vlaming moet zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 2 juni 2010 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies zoals ik voorspelde: als er een federale kieskring komt, zal het er één zijn '�* la belge'. Boerenbedrog dus. In een federale kieskring waar iedereen op iedereen kan stemmen kunnen de Franstalige partijen namelijk in theorie een meerderheid aan stemmen en zetels verwerven, dus waarom zouden ze dan nog extra bescherming nodig hebben? Of zijn we dan toch niet allemaal Belgen?
|
![]() |
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() Wanneer hebben we voor het laatst een Waalse premier gehad? Voor zover ik mij kan herinneren zijn Vlamingen altijd aan de macht geweest.
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gewoon een afspraak tussen de partijen, geen bij wet bepaald iets.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is toch vrij redelijk in een democratie, degenen die de meeste stemmen haalt, mag de premier aanduiden. of niet?
|
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Een premier wordt niet verkozen, genius.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat nu voor zever over die premier? Ging onlangs Reynders het niet eens "proberen", waarvoor die wijselijk bedankt heeft? De media staan bol van de artikelen met als titel "Vlamingen zien franstalige premier wel zitten"...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Schepen
|
![]() Dat is nog vóór mijn tijd. Ik kan mij nog wel Wilfried Martens herinneren. Maar er is inderdaad een Waalse premier geweest.
De wiki werd wel door een Vlaming geschreven die hem niet zo zag zitten. Citaat:
![]() |
#36 |
Schepen
|
![]() Ik zie liever Di Rupo proberen. Reynders is niet geschikt voor het premierschap.
#37 |
|
![]() Dat zal het zijn. Er bestaat natuurlijk geen kans dat Leburton écht een corrupte zak was die geen woord Nederlands sprak.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat als de populairste politicus een Vlaming is, mag die dan toch ook nog premier worden?
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() Het valt toch op dat Vlaamse partijen ALTIJD de meeste stemmen halen. Ik wil graag begrijpen hoe dit kan. Komt het doordat er méér Vlamingen dan Franstaligen zijn, en eerstgenoemden hierdoor aan de macht blijven? De Duitste gemeenschap in België is klein en die hoor je helemaal niet.
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |