Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 12:16   #81
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hier zit U op erg dun ijs.
Wat bedoelt ge daarmee?
Torkilson is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:23   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoop uit de grond van mijn Vlaams hartje dat Ford Genk, Volvo cars en trucks Gent en Audi Vorst nog lang mogen overleven.

Je kwaakt er met andere woorden maar wat op los.

(ik vraag me wel af hoe je op bovenstaande kwoot kunt komen; welke gezichtsvernauwing belemmert je ?)
Als er iemand hier kwaakt, dan bent u het wel. Ik heb Ford-Genk gekend als een bloeiend bedrijf met meer dan 12.000 werknemer. Mijloenen en miljoenen hebben die gekregen van de overheid. Het heeft niet kunnen verhinderen dat ze teruggevallen zijn tot een bedrijf met een 5000-tal werknemers, soms wat meer en soms wat minder.

En over Renault, Opel, enz, gaan we maar zwijgen.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2010 om 12:24.
system is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:27   #83
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
nadat hij eerst wel al het Rijnland terug had gemilitariseerd, Oostenrijk, Sudentenland en Bohemen en Moravië had geannexeerd...
En hij stelde zijn eisen over een stuk Polen, en de oorlog begon...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:28   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom moeten sommigen nu weer over Duitsland en Hitler beginnen? Kunnen die nu echt niet in discussie treden zonder?
Ik ben niet begonnen hé.
Henri1 is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:29   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is voor iedereen op dit forum reeds zeer lang duidelijk dat je de N-VA hartsgrondig haat. Ik ga op je boodschapje antwoorden door nog eens mijn antwoord te geven dat ik reeds geschreven had in een andere draad waar je ook je banbliksems op die partij en de persoon van De Wever losliet:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system

Een beetje meer eerlijkheid zou hier niet misstaan system. Decroo junior heeft de stekker uitgetrokken omdat hij er voordeel in zag voor de VLD. Vanuit een VLD-standpunt heeft hij gelijk. Overigens achteraf is ook gebleken dat hij het gelijk aan zijn kant had, vermits ook de Franstaligen na een paar dagen openlijk toegaven dat ze nog zéér ver van een akkoord zaten. Waarmee meteen bleek dat Marianne Thyssen poogde de realiteit te verbergen. Maar jij gebruikt die (mislukte) onderhandelingen om De Wever aan te vallen met de uitspraak: "En bij die onderhandelingen was Olijke Bart niet meer te zien". Nogal wiedes, hij is op die onderhandelingen niet eens uitgenodigd geweest. Le seigneur Maingain was er daarentegen wel. Maar niet als vertegenwoordiger van het FDF, ah non! Monsieur zat daar als "membre de la délégation MR".

Nog iets anders. Jij en Hendrik de Eerste uit Groot Luik maken hier ook ruim gebruik van het discours van de Belgische Francofonie om de idee van een confederale staat gelijk te stellen met "séparatisme". Dit is gewoon kwade trouw. Ja, de N-VA gelooft nog steeds in een onafhankelijk Vlaanderen. En ja, zij beschouwen het confederalisme als een tussenstation. Maar dat doet niets af aan de waarde van een confederalisme (of noem het wat mij betreft ver doorgedreven federalisme, of ook nog maximale autonomie voor deelstaten, whats in a name?). Confederalisme is de enige manier om deze staat nog bijeen te houden. Zal dit dan in een later stadium, binnen x aantal jaren, evolueren naar onafhankelijkheid? Beste system, dat zal niet de N-VA en al evenmin Bart De Wever bepalen, maar de Vlaamse bevolking, de Vlaamse kiezer. Op dit ogenblik is er onder die Vlaamse bevolking een meerderheid pro deelstaten met een zeer grote autonomie (dat je al of niet "confederalisme" kunt noemen), dat blijkt elke dag in steeds sterkere mate. Maar onafhankelijkheid zal de N-VA en BDW niet kunnen verwezenlijken als de Vlaamse kiezer daar niet achter staat. En dat beseffen ze bij de N-VA evenzeer. Het heeft dus geen zin om voortdurend te zitten memmen over het separatisme van de N-VA. Tenzij je een serieuze staatshervorming ook al "separatisme" gaat noemen. Gewoon omdat je niet wil dat er in la Belgique iets verandert, zoals veel Francofonen.
U dreunt weer uw mantra af. Het lijkt wel op een inhoudsloze Tibetaanse gebedsmolen. Mantra die overigens nergens op stoelt. Immers, elke Vlaamse partij is gewonnen voor een staatshervorming. Maar dat is nog wat anders dan te streven naar ontbinding van de staat zoals Olijke Bart dat wilt met België, ook al doet hij verwoede pogingen om dit te verbergen.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2010 om 12:30.
system is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:30   #86
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Deze keer niet nee.

1ste post in de draad "Nederlandse identiteit" met betrekking tot de Duitsers komt van....

Citaat:
Als we in 1945 tegenslag hadden gehad dan praatte iedereen in onze contreien nu vlot Duits.
Koning Henri De Eerste
Torkilson is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:30   #87
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De enige die hier tracht de boel te belazeren ben jij met je holle slogans zoals "Ollijke bart en zijn 500,000 arbeidsplaatsen".

Ten eerste is het Bart Dewever en ten tweede zou u zich beter eerst eens inhoudelijk informeren. Dat kan bijvoorbeeld hier

http://www.n-va.be/nieuws/column/moe...at-op-de-grond

Dat is wat NV-A stelt, dus ga hier maar eens inhoudelijk tegenin in plaats van met holle slogans af te komen.
En toen bleef het stil...
Zwartengeel is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:31   #88
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U dreunt weer uw mantra af. Het lijkt wel op een inhoudsloze Tibetaanse gebedsmolen. Mantra die overigens nergens op stoelt. Immers, elke Vlaamse partij is gewonnen voor een staatshervorming. Maar dat is nog wat anders dan te streven naar ontbinding van de staat zoals Olijke Bart dat wilt met België, ook al doet hij verwoede pogingen om dit te verbergen.
elke Vlaamse partij is op papier gewonnen voor een staatshervorming. maar wie gelooft die mensen nog na 3 jaar stilstand??
Oud 2 juni 2010, 12:31   #89
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet begonnen hé.
Dat zeg ik toch niet
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:32   #90
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige die hier tracht de boel te belazeren ben jij met je holle slogans zoals "Ollijke bart en zijn 500,000 arbeidsplaatsen".

Ten eerste is het Bart Dewever en ten tweede zou u zich beter eerst eens inhoudelijk informeren. Dat kan bijvoorbeeld hier

Dat is wat NV-A stelt, dus ga hier maar eens inhoudelijk tegenin in plaats van met holle slogans af te komen.
Ik heb Bart ook gewag horen maken van 500.000 arbeidsplaatsen.
Henri1 is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:32   #91
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Het is Bart Dewever
2. Wat met uw mantra over die 500K jobs die nergens op stoelt?
fox is nu online  
Oud 2 juni 2010, 12:33   #92
EddyBal

Standaard

Citaat:
Echt terzake antwoorden zit er vandaag bij U niet in zeker?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:33   #93
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
elke Vlaamse partij is op papier gewonnen voor een staatshervorming. maar wie gelooft die mensen nog na 3 jaar stilstand??
En wie gelooft Bart de Wever nog? Iemand die 500.000 arbeidsplaatsen belooft, liegt gewoon. En wie liegt op dit vlak, vertelt zeker niet de waarheid op andere vlakken. NVA is gewoon volksverlakkerij. Neem dat maar van mij aan.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2010 om 12:33.
system is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:33   #94
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, maar u moet die wel in de juiste context plaatsen. Zie link.
fox is nu online  
Oud 2 juni 2010, 12:34   #95
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie gelooft Bart de Wever nog? Iemand die 500.000 arbeidsplaatsen belooft, liegt gewoon. En wie liegt op dit vlak, vertelt zeker niet de waarheid op andere vlakken. NVA is gewoon volksverlakkerij.
Dewever heeft dat niet beloofd.

de andere partijen hebben bewezen dat ze liever een postje hebben dan dat ze iets goed doen voor de inwoners van dit land.
Oud 2 juni 2010, 12:34   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar u moet die wel in de juiste context plaatsen. Zie link.
We kennen die 'contexten'. Een doekje voor het bloeden.

Citaat:
Twee dagen geleden kwam de N-VA met een superbelofte op de proppen: tegen 2015 kunnen 500.000 banen gecreëerd worden door een strengere controle van de werklozen en een lastenverlaging op de laagste lonen. Realistisch? Professor Marc De Vos vindt alvast van niet.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2010 om 12:36.
system is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:34   #97
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoop uit de grond van mijn Vlaams hartje dat Ford Genk, Volvo cars en trucks Gent en Audi Vorst nog lang mogen overleven.

Je kwaakt er met andere woorden maar wat op los.

(ik vraag me wel af hoe je op bovenstaande kwoot kunt komen; welke gezichtsvernauwing belemmert je ?)
Luister eens Schoofzak.
Wat jij hoopt doet niet ter zake. Wat telt is waar onze autoassemblage-industrie naartoe gaat.
Ik hoop van harte dat de hoop die jij koestert nog overtroffen wordt, maar ik vrees dat de autoassemblage in feite al dood is. Het is gewoon een kwestie van tijd dat de fabricanten één voor één de stekker uittrekken en verhuizen naar lage loonlanden.
Henri1 is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:35   #98
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
doe maar rustig verder Milquet!
ipv een confederatie zal er snel overgeschakeld worden naar de splitsing!
en nog iets Milquetke, je kan Brussel VERGETEN!
Euh, ben je niet goed of zo ?
Henri1 is offline  
Oud 2 juni 2010, 12:35   #99
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie gelooft Bart de Wever nog? Iemand die 500.000 arbeidsplaatsen belooft, liegt gewoon. En wie liegt op dit vlak, vertelt zeker niet de waarheid op andere vlakken. NVA is gewoon volksverlakkerij.
Mag ik een bron waar hij die 500K plaatsen belooft. Ik heb hier een link gepost waarin deze mantra van u ontkracht wordt., maar die hebt u waarschijnlijk niet gezien. Ik help u nog even verder.

fox is nu online  
Oud 2 juni 2010, 12:35   #100
EddyBal

Standaard

Citaat:
Juist: gewag horen maken: als NOODZAKELIJK DOEL. Niet alsof hij dat zal verwezenlijken. Om een beetje terug in het peleton te komen in de EU, is het creëren van zoveel jobs, een noodzaak. We zijn BIJNA failliet. En DAT kan niemand op de NVA of het VB steken he.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be