Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 13:10   #161
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Standaardartikeltje

Citaat:
Bij de N-VA zijn ze gisteren danig geschrokken van de reacties. Het cijfer 500.000 staat immers helemaal niet in het verkiezingsprogramma. Maar Ben Weyts, de N-VA-cijferman en lijsttrekker in Brussel-Halle-Vilvoorde haalde het maandag wel aan bij de toelichting van de programma. Toch een lapsus? 'Voor ons is de omslag van de economie belangrijker dan dat cijfer. Voor ons telt dat de deelstaten zelf geresponsabiliseerd worden en zelf verantwoordelijkheid dragen', zegt Weyts nu.

En die 500.000? 'Wij schuiven alleen het Europese gemiddelde voor de werkzaamheidsgraad naar voren als doel. Met 62 procent zit België daar nu 5 procent onder.' En daarvoor heb je 500.000 nieuwe banen nodig? 'Dat was bij benadering. Het gaat trouwens niet om allemaal nieuwe banen, de vervanging van mensen die op pensioen gaan maakt daar ook deel van uit.'
Het hoeft dus eigenlijk niet verduidelijkt te worden dat ze Meneer Weyts maar wat graag misbegrepen hebben om hen te kunnen aanvallen. Zoals reeds gezegd, voor meer verduidelijking moet u bij onderstaant artikel zijn, want blijkbaar is het nog altijd niet doorgedrongen.

http://www.n-va.be/nieuws/column/moe...at-op-de-grond

Op uw 2e artikel ga ik zelfs niet reageren. Als fervente tegenstander van propaganda vind ik het toch frappant dat u dergelijk stukje hier post.
fox is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:10   #162
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat echt niet misverstaan.
Er staan 1001 links op de tv sites. Allemaal te kijk gezet om de grappen en grollen van politici te kunnen naplozen. ZOEK de link waar ze die jobs BELOVEN!

met andere woorden: geef de BRON van je beweringen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:11   #163
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U dreunt weer uw mantra af. Het lijkt wel op een inhoudsloze Tibetaanse gebedsmolen. Mantra die overigens nergens op stoelt. Immers, elke Vlaamse partij is gewonnen voor een staatshervorming. Maar dat is nog wat anders dan te streven naar ontbinding van de staat zoals Olijke Bart dat wilt met België, ook al doet hij verwoede pogingen om dit te verbergen.
Je wilt er werkelijk geen goed woord over horen hé? Weet je wat het verschil is tussen de staatshervorming zoals de N-VA wil en die welke de traditionele Vlaamse partijen belijden? Gewoon dat de staatshervorming van de N-VA consequent doorgedreven de prioriteit legt bij de deelstaten qua bevoegdheden. Dat zij niet meer akkoord gaat met een federale overheid die voogdijrecht uitoefent over de deelstaten. De N-VA is dan ook consequent wanneer ze voorstelt de grondwet te wijzigen voor wat de wetgevende macht betreft. Geen federale verkiezingen meer. Het federaal parlement zou worden samengesteld uit delegaties uit de deelstaten. Dat zou inderdaad een véél duidelijker situatie creëren.
Ik vind het werkelijk kostelijk je discours te lezen over de "Tibetaanse gebedsmolen". Als er hier iemand op dit forum is die onafgebroken in clichés en mantra's zit te peroreren (vooral wanneer het over BDW gaat) dan ben jij het wel degelijk. Maar in feite is je antwoord zo doorzichtig als wat. Wanneer iemand dingen schrijft waar jij eigenlijk niet meer weet wat op te replikeren probeer je de taktiek van ridiculiseren aan te wenden. Zo kent iedereen je hier wel. Neutraal onderzoeker?
Oud 2 juni 2010, 13:12   #164
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets te maken met bashen. Men gebruikt dat woord te pas en vooral te onpas. Ik wijs gewoon op het feit dat Bart de Wever niet altijd de waarheid vertelt. Verre verre van zelfs.
Hoezo? U blijft liegen over die 500K jobs als ware dat een programmapunt van Bart Dewever en NVA
fox is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:13   #165
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets te maken met bashen. Men gebruikt dat woord te pas en vooral te onpas. Ik wijs gewoon op het feit dat Bart de Wever niet altijd de waarheid vertelt. Verre verre van zelfs. De Wever probeert ons dingen wijs te maken. En vele mensen trappen er in. Maar wees gerust, ze zullen er niet altijd in blijven trappen. Mensen zijn niet meer zo dom. Deze verkiezing zal Olijke Bart er vermoedelijk wel zijn voordeel mee doen, maar dan komt de ontnuchtering. Dan zullen de mensen beseffen dat het een de woorden van Centurio Bart lucht zijn.
als je het over die 500.000 jobs wilt hebben, opent dan een nieuw topic.

maar begin eens over wat Milquet gezegd heeft.
Oud 2 juni 2010, 13:14   #166
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als je het over die 500.000 jobs wilt hebben, opent dan een nieuw topic.

maar begin eens over wat Milquet gezegd heeft.
Dat heb ik al gezegd. Ge volgt niet goed.
system is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:15   #167
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De Vlamingen laten zich misleiden door de de Wever die nu goed in de markt ligt. Ze laten zich stroop rond de mond plakken. Sinds dat de NVA trouwens in de Vlaamse regering zit , gaat het voluit de berg af met Vlaanderen.
Hahhahahaha, de crisis vergeten? Trowuens, Muyters is bezig met Vlaanderen weer financieel gezond te maken. Dat steekt waarschijnlijk.
winnezele is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:15   #168
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is mij overduidelijk dat Milquet, Maingain en anderen gewoon aan een rondje "de strafste uitspraken" bezig zijn in de hoop zoveel mogelijk francofone stemmen binnen te halen in een bepaalde kieskring.
Aha, toch ene slimme in de klas.
Oud 2 juni 2010, 13:15   #169
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets te maken met bashen. Men gebruikt dat woord te pas en vooral te onpas. Ik wijs gewoon op het feit dat Bart de Wever niet altijd de waarheid vertelt. Verre verre van zelfs. De Wever probeert ons dingen wijs te maken. En vele mensen trappen er in. Maar wees gerust, ze zullen er niet altijd in blijven trappen. Mensen zijn niet meer zo dom. Deze verkiezing zal Olijke Bart er vermoedelijk wel zijn voordeel mee doen, maar dan komt de ontnuchtering. Dan zullen de mensen beseffen dat de woorden van de Wever lucht zijn.
Over welke onwaarheden heb je het dan?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:16   #170
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
We hebben met de NVA een slechte Vlaamse regering. Dat wordt nu wel duidelijk.

De Standaard, vandaag 2 juni.

"Wallonië haalt Vlaanderen in sneltempo in bij de investeringsrace. Het lokte nooit eerder zoveel buitenlandse investeerders, terwijl de interesse voor Vlaanderen op een absoluut dieptepunt zit. Dat blijkt uit een studie van consultant Ernst&Young naar de aantrekkelijkheid van België voor buitenlandse investeerders".

Als wij Vlamingen niet goed uitkijken, dan zou het wel eens kunnen zijn binnen afzienbare tijd, dat de transfers de andere richting gaan beginnen te vloeien. Van Wallonië naar Vlaanderen dus.
Nog altijd minder investeerders in Wallonië dan in Vlaanderen, Dat zeg je er weer niet bij hé olijke system.
winnezele is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:16   #171
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het cijfer werd niet ingeslikt
Dat durf ik hopen ! Anders kunnen we maar meteen het lidmaatschap bij de Bond van Derdewereldlanden aanvragen !! (In het frans, vaneigens.)
Oud 2 juni 2010, 13:18   #172
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is mij overduidelijk dat Milquet, Maingain en anderen gewoon aan een rondje "de strafste uitspraken" bezig zijn in de hoop zoveel mogelijk francofone stemmen binnen te halen in een bepaalde kieskring.
Dat is waar, maar als de Vlamingen dan 1 ding geleerd hebben (en vooral Yves Leterme) uit de vorige verkiezingen dan is het dat dit communautaire opbod voor de verkiezingen geen goeie basis is om aan onderhandelingen te beginnen na de verkiezingen. Milquet en Maingain hebben zichzelf nu al zo goed als onmogelijk gemaakt aan de onderhandelingstafel door te blijven hameren op die uitbreiding van Brussel. Iets waar ze nochtans beiden van weten dat dit onbespreekbaar is.
fox is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:19   #173
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Volgens wat ik hoor promoot Wallonë zichzelf veel beter dan Vlaanderen, de Walen zijn 'coulanter', zijn er daar niet zoveel bureaucratische 'regeltjes', enz. Het is dus ook een kwestie van beleid. En sinds de NVA in de Vlaamse regering zit, is er die tendens van regelneverij, taaldisputen, bekrompen geest en dan kijken internationale bedrijven wel uit om zich bij ons te vestigen.
Bron?
winnezele is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:19   #174
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat we allemaal te slikken gaan krijgen van Franstalige verkiezingsfolderkes dit jaar. Normaal gaan die direct bij 't oud papier, maar nu ben ik toch curieus hoe ver ze zullen durven gaan met de Vlaamse bewoners van H-V te schofferen.
De folderkes van het VB die ik in mijn brievenbus krijg, belanden ook in mijn vuilnisbak.
Everytime is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:20   #175
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Bron?
Bruno Valkeniers
fox is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:25   #176
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Er staan 1001 links op de tv sites. Allemaal te kijk gezet om de grappen en grollen van politici te kunnen naplozen. ZOEK de link waar ze die jobs BELOVEN!

met andere woorden: geef de BRON van je beweringen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=9B2QNNN9
Henri1 is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:26   #177
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Sorry, de pagina die u zoekt, bestaat niet.

Heeft u de link zelf ingetikt, controleer dan even of er geen tikfouten in staan. Misschien vindt u wat u zoekt via de sitemap of het archief.
Of ga naar de startpagina van de De Standaard.
??
Torkilson is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:27   #178
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De folderkes van het VB die ik in mijn brievenbus krijg, belanden ook in mijn vuilnisbak.
Zonder ze te lezen ?
Henri1 is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:32   #179
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Miel kit blaast hoog van de toren met haar 9 zetels in de Kamer...
Er zijn andere en grotere waalse partijen die wèl willen onderhandelen met NVA, CD&V, VLD, SPA en zelfs LDD.
Boduo is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:33   #180
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Miel kit blaast hoog van de toren met haar 9 zetels in de Kamer...
Er zijn andere en grotere waalse partijen die wèl willen onderhandelen met NVA, CD&V, VLD, SPA en zelfs LDD.
Eindelijk een verstandige reactie.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be