Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 14:42   #121
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en die Polen? die zijn lid van de EU hé....
Die mogen gaan logeren ten huize Van Rompuy, de o zo democratisch verkozen President of Europe.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 14:43   #122
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Jamaar, wat is het nu, Everytime? Ik dacht dat de Franstaligen massaal Vlaanderen gingen boycotten en dat dat net goed was om ons een lesje te leren volgens jou. Nu zeg je 'hoe meer Franstalige toeristen in Vlaanderen hoe beter', om ons een lesje te leren.

Je weet het zelf niet zo goed meer, he?
Zo stoned als een aap en zo zat als een varken!

Hot Marijke

Oud 2 juni 2010, 14:46   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Omdat ze - naast hun Belgisch 'gekregen' voddeke - ook nog een 'ander' paspoort hebben waar ze maar geen afstand van kunnen doen?
Ik vind dat niet goed die dubbele nationaliteiten en van mij mag je verplichten wanneer je de Belgische aanvaart dat je er geen andere naast kunt houden.
Maar dat probleem betekent niet dat wie Belg is vanwege origine uitgesloten kan worden van democratie!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 14:46   #124
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Omdat ze - naast hun Belgisch 'gekregen' voddeke - ook nog een 'ander' paspoort hebben waar ze maar geen afstand van kunnen doen?
Juist, dubbele nationaliteit is bullshit. Ze blijven hun oorspronkelijke nationaliteit adoreren en worden enkel Belg om al de voordelen die daaraan vasthangen en hun zogezegd Belg zijn te misbruiken voor hun eigen doeleinden. My God, dit alles is zooo duidelijk. Zit ik hier op de kleuterafdeling van politics.be?

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 2 juni 2010 om 14:46.
Oud 2 juni 2010, 14:51   #125
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Zodra je dus een Belgisch paspoort hebt bemachtigd is alles ok? Dat is het bewijs dat je een "goeie" bent en alle rechten hebt. Mmm and what about de Snel-Belg Brol, en de duizenden regularisaties? Dat zijn ook allemaal toffe Belgen? Je kan zo Belg worden en meespelen, zonder dat je echte bedoelingen duidelijk zijn.
Neen, u heeft gelijk wanneer u zegt dat voor veel mensen van andere origine hun Belgische nationaliteit totaal niets bepaalt van hun identiteit.
Maar dat betekent nog niet dat wie Belg is gediscrimineerd moet worden, kun je dat onderscheid niet maken?
Ik vind dat je die mensen gelijke rechten en plichten moet geven, punt uit.
Dat betekent wanneer je Belg wordt de grondrechten respecteren en wie dit niet doet mag je van mij die Belgische nationaliteit afnemen .

Maar dus ook laten deelnemen aan democratische processen, voor jou uitsluiting voel ik echt niets!

Laatst gewijzigd door alice : 2 juni 2010 om 14:51.
Oud 2 juni 2010, 14:54   #126
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, dubbele nationaliteit is bullshit. Ze blijven hun oorspronkelijke nationaliteit adoreren en worden enkel Belg om al de voordelen die daaraan vasthangen en hun zogezegd Belg zijn te misbruiken voor hun eigen doeleinden. My God, dit alles is zooo duidelijk. Zit ik hier op de kleuterafdeling van politics.be?
Nou, dat denk ik niet maar je staat ook niet voor de klas,iets genuanceerder in je bewoordingen zou alvast helpen om tot een discussie te komen.
Onkent iemand hier de problemen rond samenleven met moslims?
Neen.
Betekent dit dan dat je kunt discrimineren op basis van origine?
Neen.
Oud 2 juni 2010, 14:59   #127
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, u heeft gelijk wanneer u zegt dat voor veel mensen van andere origine hun Belgische nationaliteit totaal niets bepaalt van hun identiteit.
Maar dat betekent nog niet dat wie Belg is gediscrimineerd moet worden, kun je dat onderscheid niet maken?
Ik vind dat je die mensen gelijke rechten en plichten moet geven, punt uit.
Dat betekent wanneer je Belg wordt de grondrechten respecteren en wie dit niet doet mag je van mij die Belgische nationaliteit afnemen .

Maar dus ook laten deelnemen aan democratische processen, voor jou uitsluiting voel ik echt niets!
Je vergeet één ding. Zoals de algemene laksheid nu heerst, zit het er dik in dat we al lang door de Islam platgewalsd zullen zijn voor we nog maar één Belgische nationaliteit kunnen afnemen. Dit lijkt voor velen misschien een doemscenario, maar dat leek Mein Kampf van Hitler ook. Vergeet nooit dat de wortels van een dictatuur zeer snel kunnen groeien in een lakse, toegeeflijke, verdraagzame democratie. En daar zijn wij, met onze 65 jaar vrede, niét tegen gewapend.

Hot Marijke

Oud 2 juni 2010, 15:00   #128
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nou, dat denk ik niet maar je staat ook niet voor de klas,iets genuanceerder in je bewoordingen zou alvast helpen om tot een discussie te komen.
Onkent iemand hier de problemen rond samenleven met moslims?
Neen.
Betekent dit dan dat je kunt discrimineren op basis van origine?
Neen.
Discrimineren niet, héél voorzichtig zijn wél! Nog niet genoeg tekenen opgevangen misschien?

Hot Marijke

Oud 2 juni 2010, 15:05   #129
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discrimineren niet, héél voorzichtig zijn wél! Nog niet genoeg tekenen opgevangen misschien?
Niet discrimineren, enkel hun burgerrechten afnemen op basis van afkomst (want door guilt by association zijn dat mogelijk, misschien wel, verspreiders van de politieke islam).
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:32   #130
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... ik weiger rechten te geven aan iemand die een gevaar kan betekenen voor onze maatschappij...
Wij dragen allemáál in ons de - voor de meesten onder ons voorlopig nog - onvervulde belofte dat we een gevaar voor onze maatschappij kunnen betekenen.

Velen onder ons betekenen - onder meer dankzij een bepaalde 'lifestyle' - in elk geval nu reeds een gevaar voor ons leefmilieu, en dat van onze kinderen en kleinkinderen.

Ik vind het dan ook bijzonder verheugend te vernemen dat er eindelijk iemand voor durft te pleiten niemand nog 'rechten' te verlenen.

Het begon verdomme tijd te worden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:44   #131
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet één ding. Zoals de algemene laksheid nu heerst, zit het er dik in dat we al lang door de Islam platgewalsd zullen zijn voor we nog maar één Belgische nationaliteit kunnen afnemen. Dit lijkt voor velen misschien een doemscenario, maar dat leek Mein Kampf van Hitler ook. Vergeet nooit dat de wortels van een dictatuur zeer snel kunnen groeien in een lakse, toegeeflijke, verdraagzame democratie. En daar zijn wij, met onze 65 jaar vrede, niét tegen gewapend.
Ik denk niets te vergeten alleen ben ik helemaal niet van plan me omver te laten walsen, maar voor mij is in Knokke gaan wonen( uw goed recht) ook geen oplossing!
Het is allemaal heel eenvoudig Marijke, wie hier is zal onze grondrechten moeten respecteren, die staan niet ter discussie en dat laten we ook niet gebeuren!
Wie hiermee niet kan leven zal ergens anders moeten gaan wonen, je kunt niet de vruchten plukken van een boom die je eigenlijk liefst omgehakt ziet!
Het is tijd voor ene totaal ander beleid, akkoord maar geen beleid gebaserd op discriminatie of racisme, wel op rechten en plichten voor iedereen, zonder uitzonderingen.
Oud 2 juni 2010, 15:45   #132
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is tijd voor ene totaal ander beleid, akkoord maar geen beleid gebaseerd op discriminatie of racisme, wel op rechten en plichten voor iedereen, zonder uitzonderingen.
Daarmee ben ik het wel eens, vanwaar dan de stoere taal?
Oud 2 juni 2010, 15:46   #133
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meisje, ieder zijn vak, samenleven in diversiteit is het mijne...en geloof me maar dat ik weet waarom en met wie voorzichtigheid geboden is, maar ik werd er niet blind door, jij wel?
Oud 2 juni 2010, 15:50   #134
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Hoezo stoere taal?
Het één ( rechten) komt wel met het ander( plichten)
Die rechten zijn geen supermarkt in de zin van "godsdienstvrijheid bevalt me" dus die nemen we wel en veel, maar rechten voor holobi's en gelijkheid van vrouwen niet want daar heb ik wat tegen, zo gedragen doelgroepen zichzelf nu en daar is het linkse beleid knap schuldig aan!
Niet dat rechts oplossingen biedt hoor, politiek gaat over macht, niet over oplossingen of menswaardig beleid!
Oud 2 juni 2010, 15:53   #135
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo stoere taal?
Het één ( rechten) komt wel met het ander( plichten)
Die rechten zijn geen supermarkt in de zin van "godsdienstvrijheid bevalt me" dus die nemen we wel en veel, maar rechten voor holobi's en gelijkheid van vrouwen niet want daar heb ik wat tegen, zo gedragen doelgroepen zichzelf nu en daar is het linkse beleid knap schuldig aan!
Niet dat rechts oplossingen biedt hoor, politiek gaat over macht, niet over oplossingen of menswaardig beleid!
Ik ben het hier volmondig mee eens. Maar dat geldt dan wel voor iedereen, natuurlijk:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=139471
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:57   #136
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik ben het hier volmondig mee eens. Maar dat geldt dan wel voor iedereen, natuurlijk:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=139471
Natuurlijk, voor iedereen!
Oud 2 juni 2010, 15:58   #137
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Mijn stelling:

Citaat:
Bij "De islamieten" gaat het blijkbaar over een groep mensen die allemaal hetzelfde denken, waar dat bij ons net omgekeerd zou zijn. Toch als ik u moet geloven. Wel dit is gewoon een belachelijke redenering. Bij ons is er geen consensus, bij "de islamieten" ook niet. En het is niet omdat de ene extremist is, dat de andere dat ook is.
Uw antwoord:

Citaat:
Hola, die consensus is er wel en geldt ook voor Islamieten!
Nooit van onze grondrechten gehoord?
Geef toe dat dat wel anders overkomt dan ge misschien bedoelde, vandaar dat ik

Citaat:
zei.

Dat bedoelde ik dus.

Laatst gewijzigd door Torkilson : 2 juni 2010 om 15:58.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:59   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn stelling:

Uw antwoord:

Geef toe dat dat wel anders overkomt dan ge misschien bedoelde, vandaar dat ik

zei.

Dat bedoelde ik dus.
Hoe kwam het dan over?
Kan misschien nog wat leren!
Oud 2 juni 2010, 16:01   #139
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Dat ge vind dat alle migranten problemen veroorzaken. Ik haal immers aan dat het hier niet om een groep mensen gaat die gezamenlijk het standpunt delen, namelijk dat ze België moeten Islamiseren, het was een reactie op HotMarijke, niet op u.

Laatst gewijzigd door Torkilson : 2 juni 2010 om 16:02.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:15   #140
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ge vind dat alle migranten problemen veroorzaken. Ik haal immers aan dat het hier niet om een groep mensen gaat die gezamenlijk het standpunt delen, namelijk dat ze België moeten Islamiseren, het was een reactie op HotMarijke, niet op u.
Bedankt voor je toelichting
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be